جزییات اجرایی شدن خزانه واحد الکترونیکی در شهرداری تهران

معاون زاکانی تشریح کرد:

جزییات اجرایی شدن خزانه واحد الکترونیکی در شهرداری تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه حساب خزانه واحد، هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری را شفاف کرده است ، گفت:۱۲۰۰ حساب غیرمنسجم شهرداری پایتخت تجمیع و یکپارچه شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، لطف‌الله فروزنده درباره کارکرد‌های حساب خزانه واحد افزود: تمرکز حساب‌های شهرداری تهران علاوه بر اینکه موجب مدیریت و نظارت بر نقدینگی شده، نارضایتی‌هایی نظیر عدم واریز بیمه و مالیات‌ها را کاهش داده است.
وی افزود: درحال حاضر تمامی پرداخت‌های نقدی شهرداری اعم از حقوق، دستمزد، هزینه‌های مختلف و جاری ادارات و سازمان‌ها و. بعد از کسر بیمه، مالیات و اقساط کارمندان به صورت متمرکز و در یک روز توسط اداره کل خزانه‌داری انجام می‌شود.

طرح حساب خزانه واحد بومی‌سازی و داخلی‌سازی شده است

فروزنده با اشاره به الکترونیکی شدن حساب خزانه واحد تصریح کرد: طرح الکترونیک‌سازی حساب خزانه واحد برای اولین بار در میان ادارات دولتی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری (فاوا) و بانک شهر صورت گرفته و طرح مذکور پس از طی مرحله آزمایشی، مطابق با نیاز‌ها و ملزومات شهرداری، بومی‌سازی و داخلی‌سازی شده است.
معاون شهردار تهران در پاسخ به چگونگی عملکرد حساب خزانه واحد الکترونیک نیز گفت: در خزانه واحد الکترونیک، تمام اتفاقاتی که در چک فیزیکی رقم می‌خورد در چک الکترونیک هم اتفاق می‌افتد. برای افزایش امنیت این چک، شماره‌هایی مختص هر اداره، منطقه و یا سازمان تعبیه شده که از طریق فاوا در سامانه جامع مالی قرار می‌گیرد.


وی افزود: در مرحله بعد پس از تأیید گزینه پرداخت وجه، این حواله به سامانه‌ای دیگر ارسال می‌شود. فقط افرادی که دارای امضای الکترونیک و یا توکن هستند، حق دسترسی به این حواله را خواهند داشت. افرادی که دارای امضای الکترونیک هستند طبقه‌بندی شده و چک الکترونیک بعد از آنکه سه امضای تعریف شده را دریافت کرد، مجدد از سوی معاونت مالی و اقتصاد شهری مورد بررسی قرار خواهند گرفت. درنهایت اگر مشکلی وجود نداشت، برای پرداخت نهایی به بانک ارسال می‌شود.

استقرار خزانه واحد الکترونیکی در اداره کل خزانه‌داری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به محل قرارگیری خزانه واحد الکترونیک ادامه داد: خزانه واحد الکترونیکی در اداره کل خزانه‌داری مستقر شده است. برای استقرار کامل آن در شهرداری، جلسات توجیهی ویژه مناطق برگزار، توکن‌ها تحویل و کار اجرایی آن انجام شده و اکنون در حال رصد بازخورد‌های آن هستیم.
معاون زاکانی همچنین از پرداخت عادلانه حقوق بین سازمان‌ها و یکپارچگی نظام پرداخت حقوق و دستمزد به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های شهرداری تهران یاد کرد و گفت: در گذشته برخی سازمان‌ها، ضرایب ویژه‌ای در پرداخت حقوق‌ها داشتند، اما اکنون این قضیه کلا منتفی شده و در حال حاضر پرداخت متفاوت نداریم.

دکمه بازگشت به بالا