سلامت و دانشکسب و کار برتر

چگونه آیلتس بگیریم؟

آیلتس یکی از شناخته شده ترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است که در سراسر جهان برگزار می شود. آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System و International English Language Assessment System است.

اگر می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید. این مقاله نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس، مراحل آزمون و نحوه دریافت این مدرک معتبر انگلیسی را به شما آموزش می دهد.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که برای تعیین مهارت های زبانی افرادی که قصد کار، تحصیل یا زندگی در کشورهای انگلیسی زبان را دارند، استفاده می شود. این آزمون مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتار را اندازه گیری می کند. نمرات آزمون آیلتس بین 0 تا 9 است و نمره 6 یا بالاتر خوب در نظر گرفته می شود، البته نمره قبولی نیست. اکثر دانشگاه های معتبر دنیا (مانند آکسفورد، هاروارد و کمبریج) نمره آیلتس حداقل 7 را می پذیرند.

مدت زمان این آزمون تقریباً 3 ساعت است و ترتیب آن به شرح زیر است:

تست شنیداری (شامل 40 سوال و حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد)

از ریدینگ ها (همچنین 40 سوال در این قسمت وجود دارد و زمان آن 1 ساعت است)

امتحان انشا (دو مبحث انتخاب می شود، آزمون شونده باید انشا بنویسد، انشای اول باید حدود 150 کلمه باشد و توصیه می شود حدود 20 دقیقه وقت بگذارید. اگر تعداد کمتر از این مقدار باشد، نمره ها کاهش می یابد. اراده.

آزمون اسپیکینگ (شامل مصاحبه ای که معمولاً 10 تا 15 دقیقه طول می کشد)

آزمون آیلتس از دو نوع آکادمیک و جنرال تشکیل شده است. هر دو آزمون ارزیابی دقیقی از چهار مهارت زبان انگلیسی (که در بالا ذکر شد) ارائه می دهند، اما اهداف آنها متفاوت است.

آیلتس آکادمیک همانطور که از نامش پیداست بیشتر روی موضوعات آموزشی تمرکز دارد و برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند استفاده می شود. آیلتس جنرال اکثر حوزه های روزمره و اجتماعی را پوشش می دهد و برای افرادی که می خواهند به کشورهایی مانند استرالیا، انگلیس و کانادا مهاجرت کنند و یا در دوره های آموزشی کوتاه مدت شرکت کنند استفاده می شود. پس هر فردی با توجه به هدف خود باید در یکی از این دو آزمون شرکت کند.

چگونه در آزمون آیلتس ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در این آزمون از طریق سایت هر مرکز انجام می شود. ابتدا باید یک پروفایل در ielts.org ایجاد کنید و مشخصات خود را دقیقاً مطابق با پاسپورت خود به زبان انگلیسی وارد کنید. (حدود 12 مرکز در 6 شهر ایران وجود دارد)

سپس زمان امتحان خود را در نظر بگیرید (مثلاً اگر فکر می کنید 4 ماه دیگر برای امتحان آماده می شوید، زمان امتحان خود را در 4 ماه در نظر بگیرید – امتحان حدود 30 بار در سال برگزار می شود و چند بار برگزار می شود. می خواهم در آن شرکت کنید)

نزدیکترین مرکز امتحانی خود را پیدا کرده و وارد آن شوید. به طور کلی مراکزی که در تهران فعالیت می کنند تجهیزات بهتری دارند و برگزاری آزمون راحت تر است.

پس از آن باید هزینه آزمون را پرداخت کنید. با مراجعه به سایت تهران پرداخت می توانید به راحتی سفارش دهید. شما همچنین می توانید یک پروفایل ایجاد و ثبت کنید (در واقع، اگر خودتان نمی توانید یک نمایه ایجاد کنید).

نتایج آزمون آیلتس تقریباً دو هفته پس از پایان آزمون اعلام می شود و فقط آزمون دهنده گواهی می گیرد.

نمره آیلتس چقدر اعتبار دارد؟

اعتبار نمره آیلتس اخیرا به 3 سال افزایش یافته است، شما می توانید هر چند بار که بخواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید. اما با توجه به هزینه بالای این آزمون، بهتر است تا زمانی که در اولین تلاش خود بالاترین امتیاز ممکن را کسب کنید، خوب تمرین و مطالعه کنید.

آزمون آیلتس

همانطور که در بالا ذکر شد، آزمون آیلتس از 4 بخش صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن تشکیل شده است و حدود 2 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید.


گوش بده

این بخش شامل چهار بخش است که هر بخش شامل ده سوال می باشد. در قسمت اول گفتگوی بین دو سخنران، در قسمت دوم مونولوگ، در قسمت سوم بحث بین 3-4 نفر و در قسمت چهارم یک مونولوگ دیگر را می شنوید. دو قسمت آخر مربوط به مباحث آموزشی است.

سوالات مختلفی ارائه خواهد شد، از جمله:

چند گزینه ای، تطبیق، توصیف طرح ها/نقشه ها/تصاویر، پر کردن فرم ها، نوشتن یادداشت ها، تکمیل جداول، تکمیل فلوچارت ها، تکمیل جملات خلاصه، تکمیل جملات و پاسخ های کوتاه.

داوطلبان فقط یک بار فایل صوتی را گوش می دهند و در حین گوش دادن به سوالات پاسخ می دهند. در نهایت ده دقیقه فرصت برای انتقال پاسخ ها به پاسخنامه وجود دارد.

مطالعه

این بخش شامل 3 بخش و شامل 40 سوال می باشد. شما باید حداقل سه مقاله از مجلات، کتاب ها، مجلات و روزنامه ها بخوانید.

در یک آزمون آکادمیک، این بخش شامل متونی است که معمولاً با موضوعاتی مانند علم و جامعه شناسی مرتبط هستند.

در آزمون عمومی، بخش ریدینگ از 3 متن در موضوعات مختلف تشکیل شده است. متن 1 بیشتر در مورد زندگی روزمره است، متن 2 حاوی متن هایی در مورد مشاغل و روش های درخواست شغل است و متن 3 که معمولا طولانی تر است، در مورد موضوعات عمومی است.

چندین نوع سؤال ارائه شده است، از جمله:

چند گزینه‌ای، نشانگر اخبار (درست/نادرست/داده نشده)، نشانگر نظر نویسنده/بیانات (بله/خیر/داده نشده)، مطابقت خبر، مطابقت عنوان، تطبیق ویژگی، تطبیق جمله، تکمیل مطابقت عبارت، تکمیل خلاصه، تکمیل جدول، تکمیل نمودار، تکمیل برچسب نمودار و سوالات پاسخ کوتاه.

نوشتن

این بخش شامل 2 تمرین و مدت زمان آزمون 60 دقیقه است، بنابراین داوطلبان نباید بیش از 20 دقیقه برای اولین کار (انشا 150 کلمه ای) وقت بگذارند. در این صورت حدود 40 دقیقه برای تمرین 2 (انشا 250 کلمه ای) وقت دارند. نمره درس 2 دو برابر درس 1 است.

در نوشتن آکادمیک، تمرین 1 شامل نمودار یا جدولی است که اطلاعات را ارائه می دهد. آزمایش کنندگان بر اساس توانایی آنها در سازماندهی، ارائه و احتمالاً مقایسه داده ها، توصیف مراحل یک فرآیند یا توضیح نحوه عملکرد آن ارزیابی می شوند. تمرین 2 موضوعی دارد که داوطلبان باید حداقل 250 کلمه در آن بنویسند.

در نوشتن کلی، تمرین 1 از شما می خواهد که نامه ای (رسمی/نیمه رسمی/غیررسمی) به یکی از دوستان، اعضای خانواده، مدیر یا صاحبخانه بنویسید. در حالی که تمرین 2 شامل موضوع مقاله نویسی می شود.

تمرین 2 توانایی داوطلبان را برای حل مسائل ارزیابی می کند. نشان دادن و اثبات ایده ها شواهد و ایده ها را مقایسه کنید. ایده ها را با شواهد یا استدلال ارزیابی و به چالش بکشید

دانش آموزان همچنین از نظر توانایی آنها در نوشتن به سبک مناسب ارزیابی می شوند. اطلاعات بیشتر در سایت آیلتس موجود است.

پرحرف

این قسمت تقریباً 11-14 دقیقه طول می کشد و توسط یک مصاحبه گر آموزش دیده در سه قسمت انجام می شود.

قسمت 1: متقاضی و ممتحن خود را معرفی می کنند. سپس داوطلب به سوالات کلی در مورد خود، خانه/خانواده، شغل/تحصیلات، علایق و انواع موضوعات آشنا پاسخ می دهد. این قسمت 4-5 دقیقه طول می کشد.

قسمت 2: به داوطلب یک کارت تمرین به همراه فرم درخواست داده می شود و از او خواسته می شود در مورد موضوع خاصی صحبت کند. یک دقیقه برای آماده سازی زمان داده می شود. در صورت تمایل می توانید یادداشت بنویسید. این قسمت حدود 1-2 دقیقه طول می کشد. سپس ممتحن یک یا دو سوال در مورد این موضوع می پرسد.

قسمت سوم: مصاحبه کننده و داوطلب در مورد موضوعات مختصر مرتبط با موضوع قسمت دوم بحث می کنند. این بحث حدود 4-5 دقیقه طول می کشد.

این بخش تعیین می کند که آیا داوطلب می تواند به درستی انگلیسی صحبت کند یا خیر. درک مطلب و انسجام، دایره لغات اولیه، گستره و دقت گرامر و تلفظ از جمله عواملی است که در نظر گرفته شده است. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارزیابی آزمون اسپیکینگ در وب سایت آیلتس موجود است.

موضوعات برای آیلتس

بخش های مختلف آزمون آیلتس شامل موضوعات زیر است:

جامعه مدرن به طور کلی (جهانی شدن، پیشرفت علمی، فناوری های جدید، سلامت و غیره)

زندگی روزمره (حمل و نقل، غذا، سرگرمی و …)

تحصیلات (تحصیلات، یادگیری زبان های خارجی، آموزش عالی و غیره)

محیط زیست (اکولوژی، تغییرات آب و هوایی، گونه های در معرض خطر و غیره)

زندگی کاری (بیکاری، بازنشستگی، نفوذ دولت و غیره)

توجه داشته باشید که بخش مطالعه آیلتس جنرال شامل متونی است که بیشتر بر روی مطالب کاری تمرکز دارند، در حالی که بخش مطالعات آیلتس آکادمیک می تواند بر روی هر یک از موضوعات تحت پوشش بالا تمرکز کند. آموزش خصوصی آیلتس در شیراز را می توانید از این سایت پیگیری کنید.

دکمه بازگشت به بالا