خبرهای کلی

۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد رضا جلیلی عصر سه‌شنبه در گردهمایی دبیران قطب‌ها و رابطین استانی مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بوشهر اظهار داشت: تلاش جدی برای توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

وی ایجاد رشته‌های به‌روز و مورد نیاز بازار کار را یکی از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود که دانشجویانی فارغ‌التحصیل شوند که آماده ورود به بازار کار هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به جذب ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای پس از پایان تحصیلات خاطرنشان کرد: دانشجویان مهارت‌های مورد نیاز برای کار را فرا می‌گیرند.

وی توجه به آسیب‌ها و بحران‌های موجود در جامعه را یکی از مسائل مهم در فعالیت‌های دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: در کنار آموزش‌های علمی و فنی، مسائل و آسیب‌های اجتماعی نیز مد نظر قرار دارد.

جلیلی با اشاره به تحصیل ۱۷۰ هزار دانشجو در ۳۰۰ رشته در ۱۸۵ دانشکده فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این دانشگاه کمبود خوابگاه است و فقط نیمی از دانشجویان خوابگاه دارند.

وی توسعه بومی‌گزینی به منظور تحصیل در کنار خانواده را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: با مذاکراتی که وزیر مسکن شده قرار است خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی رفع شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانشگاه فنی و حرفه‌ای بود و امسال قرار بود به سه هزار میلیارد تومان برسد که سه درصد کاهش داشته است.

جلیلی افزود: پارسال ۲ هزار میلیارد تومان هم برای تجهیز کارگاه‌ها اختصاص یافت.

دکمه بازگشت به بالا