جامعهکسب و کار برتر

نشانه‌های اعتیاد به کوکائین

کوکائین یک ماده مخدر بسیار اعتیادآور است که سطح هوشیاری، توجه و انرژی را بالا می‌برد. این ماده از برگ های بوته کوکا (Erythroxylum coca) که بومی آمریکای جنوبی است، تهیه می‌شود. در ابتدا به عنوان مسکن ساخته شد و در ایالات متحده غیرقانونی است. کوکائین پودری سفید و مرگبار است که نام‌های دیگر آن عبارتند از:

انواع کوکائین

عصاره برگ کوکا برای تولید سه شکل مختلف کوکائین استفاده می‌شود:

کوکائین هیدروکلراید: پودر سفید ریز با طعمی تلخ و بی حس کننده. هیدروکلراید کوکائین اغلب با مواد دیگری مانند لیدوکائین، پودر تالک یا شکر یا سایر مواد مخدر مانند پروکائین یا آمفتامین ها مخلوط می‌شود تا قبل از فروش رقیق شود. برای آشنایی بیشتر با اینکه ؟ اینجا کلیک کنید.

فرم آزاد (Freebase): پودر سفیدی که خالص تر از هیدروکلراید کوکائین است.

کراک: این شکل از کوکائین از ترکیب آمونیاک و چند مواد دیگر بدست می‌آید و ممکن است حاوی ناخالصی باشد. این نوع به صورت تدخینی مصرف می‌شود.

نحوه مصرف کوکایین

کوکایین به چند شکل مختلف (پودر یا کریستال) وجود دارد. اغلب بو داده می‌شود. نحوه مصرف کوکائین به صورت پودر آن از طریق بافت‌های بینی وارد جریان خون می‌شود. همچنین می‌توان آن را بلعید یا به لثه مالید.

برای جذب سریع‌تر دارو در بدن، سوء مصرف کنندگان آن را تزریق می‌کنند اما این کار به طور قابل توجهی خطر مصرف بیش از حد را افزایش می‌دهد.

برخی دیگر کریستال سنگ را گرم می‌کنند و دود آن را در ریه های خود وارد می‌کنند.

استنشاق آن بصورت دود یا بخار باعث افزایش سرعت جذب با خطر کمتری برای سلامتی نسبت به تزریق می‌شود. نشانه‌های اعتیاد به کوکائین اینجا کلیک کنید

حتما بخوانید: ؟

اسلامشهر |مرکزی

تاثیر کوکائین بر روی بدن چیست؟

این مخدر مقدار زیادی دوپامین را که یک پیام رسان شیمیایی طبیعی در بدن است به قسمت‌هایی از مغز می‌فرستد که لذت را کنترل می‌کنند. این تجمع باعث احساس شدید انرژی و هوشیاری بالا می‌شود.

علائم مصرف کوکائین

مصرف این ماده می‌تواند پیامدهای ویرانگر شخصی، حرفه ای، مالی و خانوادگی برای فرد داشته باشد. مهمترین علائم رایج مصرف و اعتیاد به کوکائین عبارتند از:

عوارض مصرف کوکائین

تاثیرات کوکائین روی بدن در کوتاه مدت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عوارض کوکائین

افرادی که اغلب کوکائین مصرف می‌کنند ممکن است عوارض جانبی و مشکلات جدی در سلامتی داشته باشند، مانند:

ممکن است میل شدیدی به کوکائین داشته باشید. اما هرچه بیشتر از این ماده اعتیادآور استفاده کنید، مغز شما بیشتر با آن سازگار می‌شود و شما به دوز قوی‌تری نیاز خواهید داشت تا به همان میزان بالا احساس کنید که می‌تواند منجر به اعتیاد یا مصرف بیش از حد شود.

دوزهای قویتر می‌تواند باعث تغییرات طولانی مدت در شیمی مغز مصرف کننده شود. بدن و ذهن شروع به دارو عادت می‌کند که می‌تواند فکر کردن، خوابیدن و یادآوری چیزها را از حافظه برای شما سخت‌تر کند. همچنین بیشتر در معرض خطر مشکلات قلبی، معده و ریه هستید.

فرزندان مادران معتاد به کوکایین خود معتاد به دنیا می‌آیند. بسیاری از آن‌ها از نقایص مادرزادی و بسیاری از مشکلات دیگر رنج می‌برند.

متاسفانه علیرغم خطرات آن، استفاده از این ماده مخدر همچنان در حال افزایش است.

حتما بخوانید:

درمان و ترک اعتیاد به کوکائین چگونه انجام می‌شود؟

کوکائین یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدر شناخته شده است. هنگامی که فرد شروع به مصرف این مخدر می‌کند، رهایی از چنگال آن از نظر فیزیکی و ذهنی تقریبا غیرممکن است.  در مشاوره رایگان ترک اعتیاد در اسلامشهر به شما کمک می شود. از نظر فیزیکی گیرنده‌های کلیدی را در مغز تحریک می‌کند که به نوبه خود باعث ایجاد سرخوشی می‌شود که افراد معتاد به سرعت نسبت به آن تحمل می‌کنند. فقط دوزهای بالاتر و استفاده مکرر می‌تواند همین اثر را ایجاد کند.

مصرف کنندگان این ماده اعتیادآور شامل همه سنین، مشاغل و سطوح اقتصادی، حتی دانش‌آموزان هشت ساله می‌شوند.

از آنجایی که اعتیاد به کوکائین بیشتر جنبه روانی دارد مشاوره و سایر انواع روش‌های روان درمانی می‌تواند برای ترک اعتیاد به کوکائین بسیار کمک کننده و موثر باشد. ترک کوکائین معمولاً علائم فیزیکی ایجاد نمی‌کند اما علائم روانی می‌تواند از افسردگی تا خستگی متغیر باشد. ترک این ماده نیازی به سم زدایی ندارد و به طور کلی تهدید کننده زندگی نیست. اما در مواردی ممکن است نیاز شود برای مدتی در کمپ ترک اعتیاد بمانید. جلسات با یک درمانگر آموزش دیده به شما کمک می‌کند تا در رفتارها و فرآیندهای فکری خود تغییراتی ایجاد کنید. خدمات مربوط به درمان و ترک کوکائین در مرکز سم زدایی نوروکمپ () انجام می‌شود. جهت مشاوره با کارشناسان ما همین امروز تماس بگیرید.

زمانی که اعتیاد به کوکائین تشخیص داده شد، گام بعدی این است که مطمئن شوید فرد مبتلا به دنبال کمک است. بسیاری از اوقات کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند ممکن است مشکل خود را انکار کنند یا از درمان خودداری کنند. بسیار مهم است که به عزیزتان بفهمانید که می‌خواهید کمک کنید. اگر فردی را می‌شناسید که علائم اعتیاد به کوکائین را دارد، مهم است که قبل از اینکه خیلی دیر شود برای درمان او اقدام کنید!

را در مقالات دیگر نوروکمپ مطالعه کنید.

علائم ترک کوکائین :

همگی از عوارض ترک کوکائین می باشند که بعد از ترک بروز پیدا می کنند بنابراین وجود یک پزشک و درمانگر در کنار ترک می تواند کمک بسیار زیادی به بهبود علائم ترک کوکائین نماید.

یک داروی محرک قدرتمند است که به طور گسترده ای در سراسر جهان مورد سو استفاده قرار می گیرد. افرادی که این ماده را مصرف می کنند، دارای نشانه هایی هستند که می توان آن ها را از سایر افراد شناسایی کرد. نشانه های مصرف کوکائین مانند: احساس سرخوشی، افزایش انرژی، افزایش اعتماد به نفس و بی حسی می باشند. در ادامه مقاله سایر نشانه های مصرف این ماده مخدر را به شما خواهیم گفت.

علائم و نشانه های مصرف کوکائین چیست؟

علائم و نشانه های سو مصرف و اعتیاد به کوکائین از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همچنین، به عوامل مختلفی از جمله: میزان مصرف این ماده مخدر و دفعات مصرف آن، بستگی دارد. با این حال، موارد زیر از جمله علائم جسمی، روانشناختی و رفتاری – اجتماعی متداول می باشند.  این علائم و نشانه ها ممکن است بیانگر این باشد که فردی به دلیل اعتیاد به کوکائین دچار مشکل شده است.

علائم جسمی مصرف کوکائین

افرادی که کوکائین را مورد استفاده قرار می دهند، دارای نشانه های جسمی می باشند. این نشانه ها عبارتند از:

علائم روانشناختی اعتیاد و مصرف کوکائین

اشخاصی که کوکائین را مصرف می کنند علاوه بر علائم و نشانه های جسمی، نشانه های روانشناختی نیز دارند. این نشانه ها عبارت است از:

علائم رفتاری -اجتماعی سو مصرف کوکائین

علاوه بر نشانه های جسمی و روانشناختی، نشانه های رفتاری و اجتماعی نیز گویای مصرف این ماده مخدر توسط افراد هستند. این علائم عبارت است از:

از آنجا که کوکائین به سرعت از بدن خارج می شود، برخی افراد ممکن است از کوکائین به صورت پرخوری سو استفاده کنند. یعنی چندین دوز را پشت سر هم مصرف کنند. این کار ممکن علائم جسمی و روانی را سریع تر بروز دهد.

اثرات طولانی مدت اعتیاد به کوکائین چیست؟

اگر اعتیاد به کوکائین درمان نشود، می تواند منجر به عواقب طولانی مدت مخربی شود. این علائم طولانی مدت عبارت است از:

اثرات ترک کوکائین چیست؟

سو مصرف طولانی مدت کوکائین، معمولاً منجر به وابستگی جسمی و روانی فرد به این ماده می شود. بنابراین، ترک ناگهانی کوکائین یا کاهش قابل توجه مصرف، می تواند باعث ایجاد علائم ناخوشایند و ناراحت کننده شود. این ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

اثرات مصرف بیش از حد کوکائین چیست؟

مصرف بیش از حد کوکائین، که به عنوان استفاده بیش از حد کوکائین شناخته می شود، می تواند یک تجربه خطرناک و بالقوه کشنده باشد. موارد زیر همه علائم متداول مصرف بیش از حد کوکائین در فرد است و نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارد:

در مواقعی دیگر ممکن است که را در دوزهای بالاتری را مصرف کنند. این امر می تواند منجر به خصومت، عصبانیت، تحریک پذیری و حتی طغیان های خشن شود. مصرف کنندگان طولانی مدت کوکائین ممکن است هنگام مصرف دارو نیز عوارض جانبی منفی را تجربه کنند. اضطراب، عصبانیت و توهم ممکن است نشانه سو مصرف این ماده مخدر در کسی باشد که مدت طولانی است که از این ماده استفاده می کند.

مردم کوکائین را با چه مخلوط می کنند؟

اگر کوکائین همراه با سایر مواد مخدر یا الکل مصرف شود، این نوع استفاده را چند دارویی می نامند. به عنوان مثال: مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی ممکن است کوکائین را با هروئین مخلوط کنند، که به آن “توپ سریع” گفته می شود. از آنجایی که کوکائین یک ماده محرک و هروئین یک سیستم عصبی مرکزی است، ممکن است اثر متضادی داشته باشند. کسی که هر دو ماده را مصرف می کند، ممکن است دچار اختلالات حرکتی و تاری دید همراه با اشتهای سرکوب شده و کمبود خواب، داشته باشد. تمام عوارض جانبی هر ماده مخدر با مخلوط شدن یکدیگر افزایش پیدا می کنند.

نشانه و علائمی که در بالا ذکر شد ممکن است در یک فرد وجود داشته اما در دیگری وجود نداشته باشد. برای مطمئن شدن از آن می توانید با مشاوران ما در تماس بگیرید. مشاوران به شما کمک می کنند تا هم متوجه سو مصرف این ماده شده و هم این ماده و راه های درمان کوکائین را بدانید.

دکمه بازگشت به بالا