خبرهای کلیکسب و کار برتر

مقایسه و بررسی پایه‌های چراغ روشنایی

حتما هنگام رانندگی در بزرگراه، خیابان، در سفرهایتان در جاده ها ویا در مکان های عمومی مانند پارک ها به پایه های فلزی بلند با فواصل یکسان که بر روی آن ها چراغ خیابانی و یا پرژکتور نصب است، برخورد کرده اید. بدیهی است کاربرد این پایه ها، جهت روشنایی معابر است.

ساختار بدنه پایه چراغ لوله ای و چندوجهی

پایه چراغ لوله ای : همانطور که از نام این محصول مشخص است بدنه آنها از لوله ساخته شده که ابعاد لوله ها به لحاظ قطر، ارتفاع و ضخامت به تناسب ارتفاع کلی پایه انتخاب می شود و از پایین به بالا کم می شود . پایه چراغهای لوله ای شرکت نیک نور با استفاده از لوله های ساخته شده تحت استاندارد DIN2440-2441 ساخته می شوند.

سکشن مختلف لوله ها اصطلاحا” به صورت تلسکوپی به یکدیگر مونتاژ می گردند و به مقدار معینی داخل همدیگر اصطلاحا” اورلپ (over lap) شده تا به ارتفاع مورد نظر برسد . کیفیت اتصال لوله های به یکدیگر در قسمت اورلپ بسیار اهمیت داشته و نیازمند تجربه و مهارت شرکت سازنده است.

استاندارد پایه های روشنایی |انواع پایه چراغ

پایه چراغ چندوجهی : مقطع بدنه آنها به صورت یک چند ضلعی (6 یا 8 ضلعی که تعداد اضلاع با توجه به قطر سازه و ارتفاع آن تعیین می شود) می باشد و از ورق خم شده ساخته می شود . قطر پایه و ضخامت ورق مصرفی به تناسب ارتفاع پایه چراغ انتخاب می شود . پایه چراغهای چند وجهی شرکت نیک نور با استفاده از ورق ST37 فولاد مبارکه ساخته می شوند.

این نوع پایه چراغ ها از سکشن های حداکثر 6 متری تشکیل شده که اصطلاحا” به صورت تلسکوپی به یکدیگر مونتاژ می گردند و به مقدار معینی داخل همدیگر اصطلاحا” اورلپ (over lap) شده تا به ارتفاع مورد نظر برسد . کیفیت اتصال قطعات به یکدیگر در قسمت اورلپ بسیار اهمیت داشته چرا که ریزه کاری های فنی زیادی در خمکاری ، برشکاری و رعایت شیب هرکدام از قطعات می بایست درنظر گرفته شود بنا براین می بایست توسط شرکتی انجام شود که تجربه و سابقه کافی را در ساخت این نوع پایه های داشته باشد و انتخاب شرکتهای تازه تاسیس ریسک بالایی دارد.

پوشش پایه چراغ لوله ای و چندوجهی

به منظور جلوگیری از زنگ زدگی یا هرگونه خورندگی (corrosion) بدنه ی این دو محصول را میتوان به صورت گالوانیزه گرم ویا رنگ اپوکسی یا آلکیدی پوشش داد. این پوشش با توجه به پارامترهای مختلفی مانند: هزینه ، تم معماری محیط نصب ، میزان رطوبت محیط در محل نصب و… انتخاب میشود. هر دو پوشش گالوانیزه و رنگ متناسب با شرایط جوی محیط، طول عمر متفاوتی دارند. اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشیم در محیط های مرطوب و شرجی مانند شمال و جنوب ایران، هر دو پوشش طول عمر کمتری دارند. به طور میانگین پوشش گالوانیزه گرم بین 30 تا 35 سال و پوشش رنگ بین 8 تا 10 سال عمر میکند، اما همین دو پوشش در محیط های مرطوب به ترتیب 20 تا 25 و 5 تا 8 سال عمر میکند.

استاندارد پایه چراغ روشنایی

در زمان خرید پایه چراغ روشنایی پایه روشنایی دقت داشته باشید که سازنده استاندارهای شرکت توانیر ایران جهت تولید پایه روشنایی را اخذ کرده باشد.

جمع بندی پایه چراغ پارکی

پایه چراغ پارکی را می توانیم از نظر جایگاه، محصولی مابین پایه چراغ لوله ای و پایه چراغ دکوراتیو دسته بندی کنیم، چرا که هم دارای زیبایی در طراحی است که تنها با استفاده از لوله های فولادی و ورق های فولادی و پروفیل تولید می شود. که در عین سادگی است و مانند پایه های دکوراتیو از کتیبه های چدنی یا آلومینیومی برای زیبایی استفاده نمی کند. و از طرفی هم سادگی در مواد اولیه پایه چراغ لوله ای را دارا می باشد. با این تفاوت که دارای پیچیدگی های طراحی است که منجر به ایجاد جلوه های بصری جذابی می شود. همچنین از نظر قیمت نیز در همین محدوده قرار می گیرد. جهت قيمت پايه چراغ روشنایی فلزی تماس بگیرید

ویژگی‌های پایه چراغ روشنایی باغی دست دوم

پایه چراغ باغی دست دوم، یکی از قطعات مهم در طراحی نورپردازی باغ و فضای سبز است. برخی از ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفته شوند، به منظور انتخاب بهترین پایه چراغ روشنایی باغی دست دوم عبارتند از:

۱. جنس و مواد ساخت:

اغلب پایه‌های چراغ روشنایی باغی دست دوم از فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم و غیره ساخته شده‌اند. جنس و مواد ساخت پایه چراغ روشنایی باغی باید مقاوم و دوام‌دار باشند.

۲. ارتفاع پایه:

ارتفاع پایه چراغ روشنایی باغی باید متناسب با ارتفاع چراغ باشد تا نور بهتری در فضای مورد نظر ایجاد شود.

۳. قابلیت تنظیم ارتفاع:

پایه چراغ روشنایی باغی باید ارتفاع قابل تنظیم داشته باشد تا بتوان آن را به ارتفاع مورد نظر تنظیم کرد.

۴. طراحی زیبا و جذاب:

پایه چراغ روشنایی باغی باید دارای طراحی زیبا و جذابی باشد تا بهترین شکل ممکن با فضای سبز هماهنگ شود.

۵. پایداری:

پایه چراغ روشنایی باغی باید پایدار و ایمن باشد تا در برابر باد و رطوبت مقاومت کند.

۶. قابل حمل:

پایه چراغ روشنایی باغی باید قابل حمل و قابل جدا شدن باشد تا بتوان آن را به راحتی جابجا کرد.

۷. سازگار با چراغ‌های مختلف:

پایه چراغ روشنایی باغی دست دوم باید سازگار با چراغ‌های مختلف باشد تا بتوان هر نوع چراغی را روی آن نصب کرد و از طریق تنوع چراغ‌ها، زیبایی و جذابیت باغ را بیشتر کرد. در کل، ویژگی‌های پایه چراغ روشنایی باغی باید به گونه‌ای باشند که هم ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند و هم از نظر عملکرد و کیفیت، قابل اطمینان و پایدار باشند.

لذا پیشنهاد اقتصادی خوبی برای زیباسازی حیاط ویلا ها، شهرک سازی ها، فضای سبز و پارک ها و کارخانه ها می باشد. شرکت مازیار صنعت در تولید پایه های روشنایی چند دهه فعالیت دارد و تمام محصولات خود را مطابق استانداردهای شرکت توزیع برق تولید می کند. برای کسب راهنمایی و مشاوره می توانید با مازیار صنعت تماس بگیرید و یا سوالات خود را در اینستاگرام مازیار صنعت  مطرح کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا