خبرهای کلیکسب و کار برتر

پاسپورت دومینیکا و شرایط وابستگان

کمی بیشتر در مورد دومینیکا

آب و هوای این منطقه گرم ومرطوب استوایی است. می دانید که ساکنان این جزیره اکثرا از نوادگان بومیان آفریقا هستند؟ 29 درصد از جمعیت دومینیکا را جوانان زیر 15 سال تشکیل می دهند.

اقتصاد این منطقه به کشاورزی متکی است و حدود 18 درصد در تولید ناخالص داخلی نقش دارد. یکی از محصولات اصلی صادرات آن میوه موز است. در سال های مختلف این جزیره با بحران های متفاوتی در زمنیه کشاورزی روبه روبوده که البته بعدا همگی جبران شده اند.

دومینیکا کجاست: اقصاد در دومینیکا بیش از پیش در حال رشد است و این موضوع از فعالیت های مختلفی که در بخش های گوناگون انجام می شود، مشخص است. این فعالیت ها در بخش های مختلف گردشگری، ماهی گیری و کشاورزی انجام می شود.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

برای انجام این کار باید مدارک زیر را آماده کنید:

اقدام برای پاسپورت دومینیکا

پاسپورت این جزیره سندی رسمی برای مسافرت است. پاسپورت برای همه شهروندان دومینیکا صادر می شود و البته نشان دهنده هویت افراد در سفرهای بین المللی و نیز مدرک شهروندی دومینیکا می باشد.

جالب است بدانید که پاسپورتی که شهروندان بومی این منطقه دارند با پاسپورتی که از طریق برنامه های شهروندی می توانید به دست آورید تفاوت خاصی ندارد.

اواخر جولای 2021 بود که گذرنامه های سنتی این منطقه با گذرنامه های بیومتریک جا به جا شد. پس از آگوست 2022 همه دارندگان پاسپورت دومینیکا باید پاسپورت قبلی شان را به پاسپورت بیومتریک تبدیل کنند

و همین مسله باعث شده تا متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان چندین سال از دیدن خانواده‌هایشان محروم باشند یا افرادی که به انگلیس مهاجرت کرده‌اند و در نقاط مختلف بریتانیا زندگی می‌کنند، امکان دعوت والدین و خانواده‌هایشان را نداشته باشند.

همین مسئله ناخوشایند باعث شده تا بسیاری از مردم که اعضای خانواده‌شان در انگلیس هستند یا خودشان می‌خواهند سفری راحت به این کشور داشته باشند، به دنبال اخذ پاسپورت معتبر از کشوری باشند که به آنها اجازه سفر به انگلیس را بدهد.

از طرف دیگر، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم باعث برهم‌خوردن برخی موازنه‌ها در اروپا شد که مستقیماً روی روند اخذ ویزای توریستی و انواع دیگر ویزا تأثیر منفی داشت. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به یکی از مهم‌ترین سؤالات همیشگی مشتریان پاسخ دهیم.

 امکان سفر بدون ویزا به انگلیس با پاسپورت دومینیکا

یکی از کشورهای مشترک‌المنافع است که در دهه‌های گذشته به استقلال رسید. ، اما درباره اخذ اقامت اعم از اقامت تحصیلی یا کاری قوانین کمی فرق دارد.

برای درخواست اقامت از دولت انگلیس با باید مطابق با قوانین همین کشور پیش بروید؛ یعنی اگر می‌خواهید درخواست اقامت تحصیلی کنید، ابتدا برای ثبت‌نام درخواست داده یا اصطلاحاً اپلای کرده و با ارائه پذیرش قطعی وارد پروسه اخذ اقامت تحصیلی انگلیس شوید. اگر به دنبال کار در این کشور هستید، از طریق سایت‌های جستجوی کار موقعیت مناسب پیدا کرده و از کارفرما نامه معروف به جاب آفر بگیرید تا بتوانید برای اقامت کاری درخواست دهید.

در هر صورت امکان اخذ اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا بسیار ساده و همراه با جواب تقریباً مثبت است، منتها باید تمامی مدارکش را ارائه داده و فرم‌های مربوطه را کامل کنید.

مزایای پاسپورت دومینیکا

اگر بگوییم که ، اشتباه نکردیم. علاوه بر اینکه دومینیکا تابعیت مضاعف را قبول دارد،

پاسپورت دومینیکا به‌صورت مادام‌العمر و از طریق برنامه سرمایه‌گذاری به متقاضیان داده می‌شود و حاوی تراشه‌ای هوشمند از اطلاعات هویتی فرد است که به هیچ وجه قابل جعل نیست. همچنین دومینیکا با هدف حفظ اعتبار پاسپورتش در میان سایر کشورها حساسیت ویژه‌ای روی روند صدور پاسپورت دارد.

با این حساب، افرادی که در لیست تحریم بین‌المللی هستند یا منشأ ثروتشان مشخص نیست، با هدف جلوگیری از کلاهبرداری و پول‌شویی امکان اخذ پاسپورت دومینیکا را ندارند.

همین مسئله نشان می‌دهد دولت دومینیکا از مردم کشورش و از اعتبار پاسپورتش با دقت بالایی محافظت کرده و به همین خاطر هم توانسته در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بهترین کشور برای دریافت شهروندی اقتصادی انتخاب شود.

به نقل از youtube.com برنامه‌ سرمایه‌گذاری دومینیکا به متقاضی اجازه می‌دهد تا همراه با خانواده‌اش برای اخذ پاسپورت درخواست داده و در مدت‌زمان کوتاهی به نتیجه برسد، در واقع بر خلاف دیگر برنامه‌های اخذ پاسپورت که طولانی است، شما از زمان درخواست اخذ پاسپورت دومینیکا تا تحویل گرفتن آن فقط چند ماه منتظر هستید و کمتر از یک سال درخواست شما به نتیجه قطعی می‌رسد.

پاسپورت دومینیکا ملک پور |دومینیکا کجاست

راههای اخذ پاسپورت دومینیکا چیست؟

برای اخذ پاسپورت دومینیکا دو راه بیشتر ندارید. در روش اول می‌توانید مبلغ ۱۰۰ هزار دلار آمریکا را به‌عنوان کمک بلاعوض به دولت بدهید که به‌عنوان هزینه توسعه زیرساخت‌های کشور استفاده می‌شود.

در روش دوم هم می‌توانید در یکی از پروژه‌های مورد تأیید دولت مانند مبلغ ۲۲۰ هزار دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کنید و از سود سرمایه‌تان درآمد داشته باشید. به‌عنوان نکته‌ای مهم یادتان باشد که با یا سرمایه‌گذاری در خرید زمین نمی‌توانید در دومینیکا برای اخذ پاسپورت درخواست دهید و فقط باید یکی از این دو راه را انتخاب کنید.

کلام آخر

دولت دومینیکا برای حفظ اعتبار پاسپورت کشورش و جلوگیری از کلاهبرداری روند سختگیرانه‌ای دارد و فقط پرونده‌هایی را قبول می‌کند که از طرف نماینده‌های رسمی و مورد تأیید خودش ارسال شده باشد. در نتیجه اگر می‌خواهید که درخواست شما برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا به دست دولت برسد، نیاز به ارتباط با این نمایندگان دارید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر هم داشتید، می‌توانید برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

منبع : dominicaconsulategreece.com

دکمه بازگشت به بالا