اقتصادیکسب و کار برتر

پیشرانه و گیربکس جیلی امگرند

امروز که مشغول خواندن این مطلب هستید، اتوبوس‌های برقی بی‌وای‌دی عضو مهمی از ناوگان حمل و نقل کشورهای اروپایی هستند، کمپانی تازه‌کار شیائومی با اختلاف فاحشی برندهای قدیمی نوکیا و موتورولا را پشت سر گذاشته و درون‌های dji تحولی عظیم در صنعت سرگرمی و عکاسی پدید آورده‌اند. با این حال نمی‌دانم چرا در چنین دنیای پر از تغییر و جهش‌های عجیب، همچنان برای بسیاری از مردم دشوار است که پیشرفت شگفت‌انگیز خودروسازان چینی را باور کنند!

”جیلی امگرند 7 خودروی خوبی بود که بدلیل شرایط بد عرضه نتوانست به جایگاهی که استحقاقش را داشت دست یابد. “حتی اگر آن خودروساز مثل جیلی موفق شده باشد و شرکت عظیم ولوو را به مالکیت خویش درآورد، باز هم انگ چینی بودن بر پیشانی دارد. البته نباید تمامی تقصیرات را به گردن مردم انداخت؛ چرا که خود چینی‌ها در یک دوره نسبتاً طولانی، آن‌قدر محصول بنجل و بی‌کیفیت تولید کردند، که عبارت «جنس چینی مزخرف است» به نوعی ملکه ذهن‌ها شد و حال تغییر این کلیشه به زمان زیادی نیاز دارد.

در همان دوران تاریک، یعنی زمانی که محصولات چینی در اوج بدنامی به سر می‌بردند، ظهور چند خودرو خوش ساخت و باکیفیت باعث شد، اعتبار برندهای این کشور در نزد مردم ما اندکی بهبود یابد. یکی از این خودروها جیلی امگرند 7 نام داشت. محصولی که در سال 2012 یعنی در زمان بی‌اعتمادی کامل به خودروهای چینی توسط شرکت جیلران قدم به سرزمینمان گذاشت و توانست در کنار معدود محصولات خوش‌نام دیگر نظیر ام‌جی 550 و 6، دیدگاه مردم را نسبت به تولیدات چین اندکی تغییر دهد.

آنچه در ادامه میخوانید حاصل بررسی کوتاه نسخه سدان دنده‌ای این خودروست؛ سدانی که روی پلتفرم نسل قدیمی تویوتا کرولا توسعه یافته و با طراحی شیک، کیفیت فنی قابل قبول، ایمنی بالا و آپشن‌های کافی، این پتانسیل را داشت تا بخش بزرگی از بازار کشور را به تسخیر خود درآورد اما صد حیف که به دلیل سیاست‌های اشتباه در عرضه و خداحافظی زودهنگام نتوانست رویاهایش را عملی سازد و اکنون نسخه‌های دومش به دلیل محدودیت شبکه خدماتی و کمبود قطعات یدکی به سختی معامله می‌شوند.

لطفاً «» همراه باشید تا در کنار هم نگاهی دقیق‌تر به این سدان چینی داشته باشیم تا ببینیم آیا  لوازم جیلی هنوز هم بعد از گذشت این همه سال ارزش خرید دارد یا خیر.

بررسی طراحی ظاهری جیلی امگرند 7

ایراد گرفتن از ظاهر امگرند کار دشواری است؛ نه این‌که زیباترین گزینه این رده باشد، اما به لطف تناسب اندام و بهره‌مندی از خطوط هدفمند، به فرم زیبا و عامه‌پسندی دست یافته که با سلیقه عموم مردم جور در می‌آید. شاید تنها مشکل طراحی در بحث عدم هماهنگی میان دماغه و قسمت انتهایی خلاصه شود. نسخه سدان امگرند با این چراغ‌های عصبی و جلوپنجره مشکی، از روبرو حالتی خشن و تهاجمی دارد، اما با گذر از این قسمت و رسیدن به بخش انتهایی با ظاهری متین و باوقار روبرو می‌شویم که با اقتباس از روی مرسدس‌بنز S کلاس قدیمی طراحی شده است.

به غیر از این تناقض، در سایر قسمت‌ها چیزی جز زیبایی و هماهنگی به چشم نمی‌آید. به خصوص که کیفیت مونتاژ بالا در کنار دقت به ریزه‌کاری‌هایی نظیر نوارهای کرومی روی صندوق و جلوپنجره به بهبود ظاهر خودرو یاری رسانده‌اند. خط شانه کناری هم برخلاف امثال با دقت ترسیم شده و با عبور از دستگیره‌ درها به چراغ‌های عقب رسیده است. از دیگر جذابیت‌های ظاهری جیلی امگرند می‌توان به مواردی نظیر چراغ‌های LED عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی و سپرهای نسبتاً حجیم خودرو اشاره نمود که در مجموع ظاهری پخته و شیک را پدید آورده‌اند.

البته قبول دارم که تم کلی طراحی جیلی امگرند 7 برای این روزها دیگر قدیمی و دموده محسوب می‌شود، اما با در نظر گرفتن سال تولید و رقبای هم‌دوره می‌توان به ظاهر نماینده جیلی نمره مناسبی اعطا کرد.

ضمناً همانطور که میدانید این خودرو در نیز به بازارمان وارد شده که تفاوت‌های ظاهری بسیاری حتی در قسمت دماغه با نمونه صندوقدار دارد. همین نکته (یعنی تفاوت در فرم دماغه) نشان از دقت طراحان به اصول هارمونی داشته چراکه برخلاف بسیاری از خودروسازان جهان، جیلی برای ساخت مدل‌های هاچ‌بک و صندوقدار، به حذف و اضافه صندوق بسنده نکرده و قسمت جلویی خودرو را هم بسته به کلاس بدنه دست‌خوش اصلاحات نموده است.

بررسی کابین جیلی امگرند 7

با ورود به داخل کابین با فضایی ساده روبرو می‌شویم که شاید در زمان خودش زیبا و شیک جلوه می‌کرد، اما در قیاس با رقبای امروزی، دیگر حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. البته خطوط منطقی داشبورد در کنار رنگ‌بندی متناسب و حضور آپشن‌هایی نظیر نمایشگر مرکزی، تهویه اتوماتیک و سانروف، جذابیت‌هایی را چاشنی کار نموده‌اند، اما با این حال همچنان نمی‌توان اتاق امگرند را روح‌انگیز و دلربا توصیف کرد.

از نظر کیفیت هم باید از دو دیدگاه به قضیه نگاه کنیم. از طرفی ادوات و آپشن‌های جیلی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و پس از گذشت سال‌ها همچنان به خوبی روزهای اولیه از پس انجام وظایف خود برمی‌آیند، اما از طرف دیگر در بخش‌هایی مثل چرم صندلی‌ها یا رنگ روی کلیدها، بعضاً شاهد افت کیفیت بوده‌ایم؛ هرچند خودروی مورد تست به دلیل دقت و حساسیت بالای مالک در امر نگهداری، تا حد زیادی از این مشکلات مصون مانده است.

ضمناً در برخی از نمونه‌های اولیه، تنظیمات نمایشگر خودرو به صورت خودکار به زبان چینی تغییر وضعیت می‌دادند، که گویا این مشکل در سری‌های بعدی رفع شده است.

در خصوص ارگونومی هم می‌توان گفت که جیلی امگرند 7 از نظر دسترسی و راحتی کار با ادوات شرایط خوبی دارد و همزمان جای پا و سر کافی را در اختیار تمامی سرنشینان قرار می‌دهد، هرچند ارگونومی صندلی‌های عقبی می‌توانست کمی بهتر و در سطح قسمت جلویی باشد. همچنین جیلی از صندوق عقب جاداری بهره می‌برد که برای استفاده‌های خانوادگی کارآمد است.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی جیلی امگرند 7

بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند 7

با گشودن در کاپوتجیلی امگرند 7 با یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.8 لیتری مواجه می‌شویم که در بهترین حالت قادر است 138 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید؛ این اعداد و ارقام با توجه به سال تولید و حجم پیشرانه، قابل قبول به نظر می‌رسند، اما با توجه به وزن حدود 1.3 تن خودرو و ضرایب خاص گیربکس، نباید انتظار شتاب اولیه اعجاب‌انگیزی از امگرند داشته باشیم.

در نمونه اتوماتیک برای انتقال قدرت از یک جعبه‌دنده CVT با قابلیت شبیه‌سازی 6 دنده استفاده شده که در این نسخه به زحمت می‌توان به شتابی بهتر از 12.5 ثانیه دست یافت، اما در مدل 5 سرعته دستی اوضاع مقداری بهتر است و دسترسی به شتاب اعلامی حدود 12 ثانیه، اصلاً دور از ذهن نیست. نکته مثبت این است که جیلی امگرند 7 با افزایش سرعت و مواجهه با سربالایی‌ها، دچار افت عملکرد شدیدی نمی‌شود و به لطف شتاب ثانویه کافی و کشش قابل قبول، می‌تواند در مسافرت‌های جاده‌ای کارآمد ظاهر شود.

از دیگر نکات مثبت پیشرانه جیلی امگرند 7 می‌توان به دوام بالای قطعات موتور اشاره نمود. البته در حال حاضر بالا رفتن سن و سال مدل‌های موجود در کشور در کنار کمبود قطعات یدکی باعث بروز نگرانی در میان مالکین شده است، اما حداقل این امید وجود دارد که در صورت استفاده از قطعات استاندارد، خودروی شما به این زودی دچار خرابی نشود.

تجربه رانندگی با جیلی امگرند 7

درست است که جیلی امگرند 7 از کابین ساده‌ و بی‌آلایشی بهره می‌برد، اما به دلیل موقعیت مناسب قرارگیری راننده در پشت فرمان و همچنین کیفیت قابل قبول متریال مورد استفاده، این سادگی چندان آزاردهنده به نظر نمی‌رسد.

در آغاز حرکت واکنش‌ها به پدال گاز و عملکرد گیربکس مناسب ارزیابی شد، به‌خصوص که نمونه مورد تست از نوع دنده‌ای است و به نسبت مدل اتوماتیک رفتار بهتری در آغاز حرکت از خود نشان می‌دهد. البته از قبل می‌دانستیم که نباید از جیلی امگرند 7 توقع شتابی در حد امثال هیوندای اوانته داشته باشیم، اما به طور کلی می‌توان از روند افزایش سرعت خودرو ابراز رضایت نمود؛ تنها مشکل این است که به دلیل عایق‌بندی ضعیف کابین، صدای پیشرانه و حتی در سرعت‌های بالاتر صدای باد، بیش از حد مورد انتظار به داخل اتاق نفوذ می‌کند. ستون‌های ضخیم خودرو هم در برخی زوایا مقداری دید را محدود کرده‌اند، اما با توجه به بهبود ضریب ایمنی کابین، از این مورد شکایتی نداریم.

فرمان خودرو به نرمی زیر دست می‌چرخد و با کمترین اشاره و فشار، خودرو را به مسیر مورد نظر شما راهنمایی می‌کند؛ این نکته در سرعت‌های پایین و مسیرهای پرترافیک شهری حس بسیار خوبی به راننده می‌دهد، اما همین مزیت در سرعت‌های بالاتر تبدیل به یک نقطه ضعف می‌شود چرا که متاسفانه فرمان جیلی اطلاعات خوبی از مسیر به دستان شما منتقل نخواهد کرد و در نتیجه در سرعت‌های بالاتر فرمان سبک امگرند 7 رفتاری گنگ و گیج از خود نشان می‌دهد. البته پس از مدتی رانندگی تا حدودی به این موضوع عادت خواهید کرد، اما در مواجهه اول ممکن است حس ناپایداری خودرو مقدرای توی ذوقتان بزند. به خصوص که اینجا از سیستم‌های کمکی پایداری هم خبری نیست تا اشتباهات شما را جبران نمایند.

سیستم تعلیق در مسیرهای عادی و به خصوص سرعت‌های پایین‌تر، رفتاری منطقی از خود نشان می‌دهد، اما در مواجهه با دست‌اندازهای تند و تیز و خشک، کوبش‌هایی (به خصوص در قسمت عقبی) به داخل کابین منتقل می‌شود که گاه می‌تواند آزاردهنده باشد. البته برخی از مالکین با تعویض کمک‌ها با نمونه مشابه در تویوتا کرولا این مشکل را تا حد زیادی برطرف ساخته‌اند، اما در هر صورت نمی‌شود از جیلی امگرند به عنوان خودرویی با کیفیت سواری ایده‌آل یاد نمود. ترمزها نیز واکنش‌های قابل قبولی دارند و با توجه به توانایی‌های حرکتی متوسط خودرو نمره قبولی را دریافت می‌کنند.

راند نهایی با جیلی امگرند 7

جیلی امگرند در طول این سال‌ها افت قیمت بیشتری نسب به رقبایش تجربه کرده (یا بهتر است بگوئیم رشد قیمت کمتری داشته!)، در نتیجه ممکن است این تصور بوجود آید که ضعف‌های فنی و کیفی باعث شکست‌اش شده‌اند؛ اما واقعیت این است که جیلی امگرند 7 بیش از آن‌که به دلیل ضعف‌های فنی مورد بی‌مهری خریداران قرار گرفته باشد، اسیر شرایط جبری نظیر توقف زودهنگام عرضه و ضعف خدمات پس از فروش شده است. در واقع درست است که امگرند در بحث کیفیت سواری، دقت فرمان و عایق‌بندی ضعف‌هایی دارد اما با مزیت‌های پرشمار نظیر: ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، 4 ستاره ایمنی اروپایی، طراحی خوب ظاهری و فضای جادار کابین می‌تواند روی تمامی مشکلاتش سرپوش بگذارد. به‌خصوص که این خودرو از نظر استهلاک هم خودروی کم‌آزار و اذیتی است و در صورت استفاده صحیح به این راحتی‌ها خراب نخواهد شد.

همچنین اگر نگاهی به رقبای قیمتی امگرند 7 نظیر جک J5 و زوتی Z300 بیاندازیم متوجه می‌شویم که نماینده جیلی از بسیاری جهات نسبت به رقبایش برتری دارد. پس می‌توان گفت که امگرند خودروی خوبی بود که به دلیل شرایط بد عرضه نتوانست به جایگاهی که استحقاقش را داشت دست یابد. قطعاً اگر در تیراژ بالاتر، زمان طولانی‌تر و با گستردگی نمایندگی‌های خدماتی بیشتر، در کشورمان حضور می‌یافت می‌توانست از بسیاری از خودروهای موفق بازار به فروش بیشتری دست یابد، اما صد افسوس که این اتفاق نیفتاد و حال کمبود قطعات یدکی و محدودیت شبکه خدماتی باعث شده که بسیاری از دوست‌داران این خودرو، ریسک خریدش را نپذیرند.

عکاس: عرفان اسلام‌پناهدر این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی جیلی امگرند 7 و مزایا و معایب آن می پردازیم. جیلی امگرند 7 محصول شرکت چینی جیلی است و این خودروساز یکی از برندهای مطرح کشور چین محسوب می‌شود که پیش‌تر محصولات دیگری را نیز به بازار ایران عرضه کرده است. نام اصلی این خودرو جیلی امگرند EC7 است که به اختصار با نام جیلی امگرند 7 نیز نامیده می‌شود. این محصول چینی علاوه ‌بر کشور چین در برخی کشورهای دیگر از جمله عراق و انگلستان نیز مونتاژ می‌شود.

از آنجاییکه جیلی خودروسازی خوش نام و با کیفیت محسوب می گردد، شرکت جیلران موتور تصمیم گرفت که این خودرو را در بازار ایران عرضه کند و نمایندگی فروش آن را برعهده بگیرد.

نقد و بررسی جیلی امگرند 7 (EC7)

معرفی و بررسی جیلی امگرند 7

در ایران شرکت جیلیران خودروهای جیلی را وارد می‌کند. این شرکت از سال 90 فعالیت خود را شروع کرد و ابتدای کارش با وارد کردن دو خودروی EC7 و EC7 RV کلید خورد. سدان EC7 که در ایران موجود است نسخه نسل اول این خودروست که در سال‌های 2009- 2013 تولید می‌شد.

این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک توسط شرکت جیلیران عرضه می‌شد. اکنون به دلیل تحریم‌ها واردات این خودرو به حالت تعلیق در آمده است. در ادامه بررسی جیلی امگرند EC7 را از نظر طراحی و فنی انجام داده‌ایم. در ادامه این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

فیلم تست و بررسی جیلی امگرند 7 اتوماتیک

بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند 7

خودرو جیلی امگرند EC7 به لحاظ عملکرد و شتاب خیلی قوی و چابک نیست که البته با توجه به سن و سال و قدمت این خودرو چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. نکته مثبتی که در مورد موتور این خودرو وجود دارد این است که قطعات آن بادوام هستند؛

هر چند که با توجه به تحریم‌ها و شرایط داخلی کشور دسترسی به قطعات آن سخت‌تر از گذشته شده است. ولی اگر قطعه اصل خریدید، می‌توانید مطمئن باشید که تا مدت‌ها به خوبی برایتان کار می‌کند. برای خودروبازان ویژگی‌های فنی خودرو بسیار جذاب است

مشخصات فنی موتور جیلی EC7

این سدان چینی از یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۷۹۲ سی‌سی استفاده می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت ۱۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متری تولید می‌کند. همکار این پیشرانه هم گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک با شش دنده مجازی است.

درباره تجربه سواری امگرند ۷ باید گفت با سدانی نسبتاً سنگین‌وزن (۱۲۸۰ تا ۱۳۱۰ کیلوگرم) روبرو هستیم که همین موضوع باعث می‌شود امگرند ۷ خودروی چابکی نباشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۲ ثانیه‌ای برای دنده دستی و ۱۲.۸ ثانیه ای برای نسخه CVT نیز مؤید این نکته خواهد بود.

البته نیروی پیشرانه برای ترددهای روزمره کاملاً کافی است و رضایت شما را جلب می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر برای چنین خودرویی خوب بوده هرچند در شهر بالاتر خواهد بود.

جدول مشخصات فنی امگرند 7 اتوماتیک و دستی
مدل خودرو امگرند EC7
شرکت سازنده اصلی جیلی (چین)
شرکت واردکننده جیلیران
مدل‌ها دستی اتوماتیک
موتور JLY- 4G18
حجم موتور ۱۷۹۲ سی سی
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر توان ۱۳۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه ۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۲ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه
گیربکس ۵ دنده دستی ۶ دنده اتوماتیک
نوع سوخت بنزین
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
ترمزها جلو: دیسکی خنک شونده

عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد خودرو طول: ۴۶۳۵ میلیمتر

عرض: ۱۷۸۹ میلیمتر

ارتفاع: ۱۴۷۰ میلیمتر

وزن ناخالص خودرو ۱۲۸۰ کیلوگرم ۱۳۱۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب ۶۸۰ لیتر

در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی جیلی امگرند 7

اما با این حال همچنان جای خالی مواردی نظیر کروزکنترل و ESP در خودرو محسوس است؛ به خصوص که جیلی امگرند 7 در بحث هندلینگ شرایط ایده‌آلی ندارد و وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می‌توانست این مشکل را تا حد زیادی کمرنگ نماید.

بررسی طراحی ظاهری جک جیلی EC7

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه طراحی این سدان چینی را توصیف کنیم باید واژه‌های ساده و شیک را بکار ببریم. ظاهر امگرند ۷ هیچ هیجانی را منتقل نمی‌کند اما درعین‌ حال با چهره‌ای ساده و موقر روبرو می‌شوید که برخلاف اکثر خودروهای چینی اغراق‌آمیز نبوده و با گذشت چند سال نیز گرد کهنگی بر چهره‌اش ننشسته است. طراحان برای کاستن از سادگی ظاهر خودرو خطوط ظریفی را روی کاپوت و بدنه در نظر گرفته‌اند و گلگیرها نیز کمی حجم گرفته‌اند.

بررسی طراحی بیرونی جیلی امگرند 7

خطوط ظریف روی کاپوت و بدنه علاوه بر این‌که ظاهر خودرو را عضلانی و کمی حجیم‌تر کرده‌اند، نمای خودرو را از سادگی بیرون آورده‌اند. چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه‌شکن، جلو پنجره نه چندان بزرگ و سپر طراحی خوبی دارند و در هماهنگی با یکدیگر هستند. استفاده از نوارهای کرومی روی درب صندوق عقب و در قسمت جلوپنجره ظاهر شیکی به این بخش‌ها داده‌اند. آینه‌های جانبی و دستگیره‌ها نیز همرنگ بدنه هستند. در ضمن رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی نیز در تناسب با اندازه خودروست.

طراحی داخل کابین جیلی EC7

طراحی کابین جیلی امگرند 7 هم خوب است اما نه به خوبی طراحی بدنه. داشبورد طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و یک نمایشگر در مرکز آن دیده می‌شود. پوشش انتخاب شده در کابین جیلی امگرند برای صندلی ‌ها و متریال به کار رفته در کابین از کیفیت مطلوبی برخوردارند و می‌توان گفت سواری نسبتا نرمی دارد. فضای سرنشینان عقب در حد متوسطی جادار است اما برای استفاده در مسیرهای طولانی گزینه خوبی به شمار می‌رود.

 مزایا و معایب جیلی امگرند 7

ما به‌صورت مفصل این سدان را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. از جمله مزایای امگرند ۷ می‌توان به ایمنی خوب، طراحی بی حاشیه و ساده، کیفیت خوب قوای محرکه و ادوات داخلی در مقایسه با رقبای داخلی و سایر خودروهای چینی، صندوق‌عقب جادار و… اشاره کرد.

البته امگرند ۷ هم خودروی بی‌نقصی نیست و از جمله معایب آن می‌توان به سواری نسبتاً خشک، کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آن‌ها، بازار فروش دست‌دوم بد در مقایسه با رقبای شناخته شده داخلی و… اشاره داشت.

چرا جیلی ec7 بخریم؟مزایا

  • ایمنی خوب
  • طراحی شیک و ساده
  • کیفیت ساخت خوب
  • صندوق عقب جادار

 معایب جیلی امگرند 7

  • سواری نسبتا خشک
  • کمبود قطعات یدکی و گرانی آن ها
  • بازار دست دوم بد در مقایسه با رقبا
  • صندلی نه چندان راحت، عدم عایق بندی مناسب، تنظیمات کم

ماشینت روشن نمیشه؟ از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188200200 تماس بگیرید!

وضعیت ایمنی جیلی امگرند 7

بررسی رقبای جیلی EC7

پژو 207، برلیانس H320 و MVM 315 هاچ‌بک رقبایی هستند که جیلی EC7-RV برای قرار گرفتن در سبد خرید مشتریان ایرانی باید با آن‌ها رقابت کند. هرچند که تمامی این گزینه‌ها از لحاظ کیفیت و ایمنی پایین‌تر از جیلی EC7-RV قرار می‌گیرند، اما در حال حاضر عرضه تمامی این خودروها توسط شرکت‌های سازنده ادامه دارد، بنابراین خریداران آن‌ها برخلاف جیلی EC7-RV با مشکل تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه نیستند.

بررسی جیلی امگرند 7 اسب بخار |دنا بهتر است یا جیلی امگرند

در پایان، اگر به دنبال خرید یک هاچبک اقتصادی شهری با مزایایی مانند مصرف بهینه سوخت، آپشن‌های مناسب، بازار دست دوم پررونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی هستید، خرید پژو 207 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

ارزش خرید جیلی امگرند 7

جیلی امگرند ۷ را می‌توان خودرویی دانست که دید مصرف‌کننده ایرانی به خودروهای چینی را تا حد زیادی تغییر داد. این خودروساز چینی کاملاً در مسیر جهانی شدن گام برداشته است و امگرند ۷ تلاش‌های اولیه جیلی برای تحقق این هدف را نشان می‌دهد.

امگرند ۷ خودرویی خوب با ایمنی و تجهیزات مناسب است که در زمان صفرکیلومتر بودن طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما حالا با مشکل نبود خدمات و کمبود قطعات یدکی دست‌وپنجه نرم می‌کند و از نظر بازار دست‌دوم نیز تعریف چندانی ندارد.

در واقع این‌ها مشکلاتی هستند که اکثر خودروهای چینی در کشور به آن مبتلا شده‌اند و مالکان نیز باید با این واقعیت‌ها کنار بیایند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در هنگام خرید این خودرو دقت کنید و اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که سریعاً به فروش برود بهتر است گزینه‌های داخلی را مدنظر قرار دهید.

شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید

دکمه بازگشت به بالا