۲۱۰ گلوگاه فساد باید مسدود شود تا ریشه فساد خشک شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

۲۱۰ گلوگاه فساد باید مسدود شود تا ریشه فساد خشک شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه از بین ۲۰۰۰ مساله مورد بررسی همکاران من در سازمان به حدود ۲۱۰ گلوگاه فساد رسیدیم که زمینه فساد را فراهم می‌کنند،گفت: این ۲۱۰ گلوگاه باید مسدود شوند تا ریشه فساد خشک شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه،گفت: در پی بازرسی‌های سازمان، در سال گذشته ۶۰۰ پرونده کیفری در مراجع قضایی تشکیل شده که برای ۱۱۴۰ نفر قرار جلب به دادرسی صادر شده است.

وی افزود: حدود ۲۷۵۰ پرونده در مراجع اداری و مراجع انتظامی داشتیم که ۳۶۸۲ نفر محکوم شده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: از بین ۲۰۰۰ مساله مورد بررسی همکاران من در سازمان به حدود ۲۱۰ گلوگاه فساد رسیدیم که زمینه فساد را فراهم می‌کنند.

خدائیان تأکید کرد: این ۲۱۰ گلوگاه باید مسدود شوند تا ریشه فساد خشک شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری سازمان بازرسی، مطالبات معوق مالیاتی بالغ بر ۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان فقط از محل شرکت‌های صوری و کارت‌های بازرگانی استیجاری وصول شده است، اظهار کرد: بدهی مالیاتی عوارض آلایندگی تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی بالغ بر ۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان وصول شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ورود سازمان، حق‌السهم معادن گل‌گهر و چادرملو، به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان اصلاح و به این شرکت‌ها برگشت.

تکمیل می شود…

دکمه بازگشت به بالا