خارجی

ادامه حملات اسرائیل به جنین و فرار فلسطینی ها/ ۱۱ کشته

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، حمله اسرائیل به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری وارد دومین روز خود شد و اشغالگران بامداد امروز سه‌شنبه، در بحبوحه اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر ادامه عملیات تا زمان محقق شدن هدفشان نیرو‌های کمکی بیشتری را در تلاش برای یورش به اردوگاه به کار گرفتند.

در پی حملات هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی به اهدافی در اردوگاه جنین دودی در منطقه بلند شد. در حالی که عملیات در ساعات اولیه امروز وارد مرحله جدیدی از تشدید تنش شده، هزاران شهروند فلسطینی نیز برای فرار از آتش حملات اسرائیل که خانه‌هایشان را هدف قرار می‌دهد، منازلشان را ترک کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان، اردوگاه جنین را تخلیه کرده‌اند، در حالی که شهردار جنین به الجزیره گفت که جابجایی صد‌ها نفر از ساکنان نشانه آمادگی برای عملیات توفانی و در عین حال برای کاهش تلفات است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که خودرو‌های نظامی اسرائیل با همراهی بلدوزر به سمت تعدادی از محور‌ها در ورودی شرقی اردوگاه جنین در حال پیشروی هستند و به نظر می‌رسد این مقدمه‌ای برای عملیات توفانی کامل باشد.

علی السمودی، روزنامه نگار فلسطینی به الجزیره گفت: ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های کمکی بیشتری را در طول شب از طریق شهر جنین به اردوگاه جنین فرستاد که نشان می‌دهد مقاومت مانع از ورود نیرو‌های اشغالگر به قلب اردوگاه شده است.

به موازات آن، مقاومت فلسطین به مقابله با حمله اسرائیل ادامه داد و تاکید کرد که این حمله باعث زخمی شدن تعدادی از سربازان اشغالگر شده است.

تیپ جنین بامداد امروز اعلام کرد که یک خودروی نظامی را با بمب «تامر» از پیش آماده شده هدف قرار داده و با کمین کردن برای نیرو‌های صهیونیستی با گلوله‌های شدید و مستقیم در محله الدمج آن‌ها هدف قرار داده است.

در تحولات ساعات گذشته، مقاومت متعهد شد که به عملیات گسترده اسرائیل که برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ علیه شهر جنین انجام شده پاسخ دهد و تاکید کرد که اگر اشغالگران به اردوگاه جنین هجوم ببرند، هزینه‌های غیرمنتظره‌ای را پرداخت خواهند کرد، در حالی که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز پیش‌بینی می‌کند گروه‌های فلسطینی از نوار غزه موشک پرتاب کنند.

رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی در تبادل آتش در داخل اردوگاه خبر دادند، در حالی که رویترز تصویری از انتقال سربازان مجروح اسرائیلی با هلیکوپتر نظامی منتشر کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین تأیید کردند که در جریان کمین‌ها و حملات با بمب‌ها در جنین به سربازان اشغالگر خسارت وارد کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش ۱۵ حمله هوایی به مناطقی در جنین انجام داد و ده‌ها فلسطینی را دستگیر کرد.

در عملیات گسترده نیرو‌های اسرائیلی علیه شهر و اردوگاه جنین تاکنون ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم گزارش شده است

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا