سلامت و دانشکسب و کار برتر

از کجا بفهمیم نیاز به عینک داریم؟

من به عینک نیاز دارم؟

اگر مرتباً از رایانه استفاده می کنید و گاهی اوقات مجبور می شوید برای خواندن مطالب روی صفحه نمایشگر را نگاه کنید یا اگر نمی توانید علائم و کتیبه ها را در حین رانندگی به درستی بخوانید، ممکن است به عینک نیاز داشته باشید. البته در چنین شرایطی باید برای بررسی بینایی خود به چشم پزشک مراجعه کنید. اما قبل از انجام این کار می توانید با توجه به برخی نشانه ها به وضوح متوجه ضعف چشمان خود شوید.

چه زمانی به عینک نیاز داریم؟

ارزیابی دور اندیشی و نزدیک بینی

اگر اجسام نزدیک را تار می بینید، شاید چشمان شما دوربین باشد. مشکل در تمرکز بر روی اجسام نزدیک از علائم نزدیک بینی است. میزان کاری که دوربین انجام می دهد تأثیر منفی بر توانایی شما برای فوکوس بر روی اجسام نزدیک دارد. بنابراین، هر چه اشیاء دورتر از شما باشند، تمرکز بر روی آنها برای شما آسان تر است. اگر مجبور هستید از رایانه خود دور شوید یا کتابی را در فاصله ای دور نگه دارید تا بخوانید، احتمالاً چشمان شما دوربین است.

مشکل در خواندن نشانه نیاز به عینک است

اگر به انجام کارهایی مانند طراحی، خیاطی و چاپ، نوشتن یا کار با کامپیوتر عادت دارید، و اخیراً احساس می‌کنید در تمرکز روی آن چیزها مشکل دارید، احتمالاً پیرچشمی، نوعی پیرچشمی، دارید. دوربین ناشی از کاهش انعطاف پذیری عضلات چشم است. پیرچشمی با افزایش سن کاملا طبیعی است. اگر هنگام مطالعه کتابی را بیش از 25 تا 30 سانتی متر در دست بگیرید، احتمالاً پیرچشمی دارید. این مشکل معمولا در سنین 40 تا 65 سالگی رخ می دهد و با استفاده از عینک مطالعه حل می شود.

تاری دید اجسام دور

اگر متوجه شدید که می توانید اجسام دور را به سرعت ببینید و مشکلی برای دیدن اجسام نزدیک ندارید، ممکن است نزدیک بینی داشته باشید. نزدیک بینی معمولا در دوران بلوغ اتفاق می افتد، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. مانند دید از راه دور، اندازه دید نزدیک نیز متفاوت است. اگر می توانید به راحتی روزنامه بخوانید اما نمی توانید روی تخته بنویسید، یا اگر اخیراً خیلی نزدیک به تلویزیون نشسته اید، ممکن است بینایی شما ضعیف باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کودکانی که بیش از حد کتاب می‌خوانند یا نقاشی می‌کنند دچار نزدیک‌بینی می‌شوند. بنابراین نزدیک بینی بیشتر به دلیل ژنتیک ایجاد می شود.

مشکل در دیدن اجسام دور یا نزدیک

برای برخی افراد تفاوتی بین اجسام دور و نزدیک وجود ندارد و در دیدن هر دو مشکل دارند. اگر چنین مواردی دارید، احتمالاً چشمان شما آستیگماتیسم دارد.

هنگام کار با کامپیوتر به خواب بروید

وقتی روی یک تصویر تمرکز می کنید تا جزئیات درست را به دست آورید، ماهیچه های چشم سخت کار می کنند. زمانی که چشمان شما به عینک نیاز دارند، این عضلات بیشتر از حد معمول کار می کنند تا تصویری واضح و واضح برای شما ایجاد کنند. از آنجایی که این وضعیت اصلا طبیعی نیست، فعالیت شدید به سرعت عضلات چشم شما را سفت می کند و در حین کار با کامپیوتر احساس خواب آلودگی می کنید.

اگر این شرایط را به طور مکرر تجربه می کنید، توصیه می کنیم به یک اپتومتریست مراجعه کنید، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که به عینک مطالعه نیاز داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که استفاده از عینک به تنهایی این مشکل را حل نمی کند و بهتر است در حین کار با کامپیوتر عادت کنید که بیشتر از حد معمول پلک بزنید تا چشم ها آرام شوند.

چشم های نازک یکی از نشانه های نیاز به عینک است

اگر بیشتر اوقات برای دیدن چیزها چشمک می زنید، احتمالاً به عینک نیاز دارید. اگر این کار را زیاد انجام می دهید، حتما به چشم پزشک مراجعه کنید.

دوبینی

دوبینی می تواند دلایل زیادی مرتبط با عصب بینایی داشته باشد. در واقع این مشکل با عینک قابل حل است. صرف نظر از علت، دوبینی را باید جدی گرفت و برای درمان به چشم پزشک ارجاع داد.

سردرد یا چشم درد نشانه نیاز به عینک است

اگر چشم درد مزمن یا سردرد دارید، از دست دادن بینایی ممکن است مشکل ساز باشد. درد چشم یا سردرد پس از انجام کارهایی مانند مطالعه می تواند نشانه نزدیک بینی یا دوربینی باشد. در این صورت بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید.

مشکلات دیدن در تاریکی

اگر احساس می کنید در تاریکی با دیدن مشکل مواجه هستید، ممکن است مشکل بینایی داشته باشید. اگر تمرکز شما در شب خوب نیست، می تواند نشانه یک بیماری باشد. حتی در هنگام رانندگی در شب نیز می توانید این مشکل را مشاهده کنید.

به محیط های روشن و تاریک عادت کنید

زمان لازم برای سازگاری با محیط روشن یا تاریک با افزایش سن افزایش می یابد. اما اگر احساس می کنید که این موضوع برای شما مشکل ساز است، ممکن است مشکلات بینایی داشته باشید و نیاز به لنزهای تماسی یا عینک طبی داشته باشید.

دیدن هاله ای در اطراف چراغ ها

اگر در اطراف لامپ ها و منابع نور هاله های روشن می بینید، ممکن است مشکل بینایی داشته باشید. دیدن هاله یکی از علائم آب مروارید است، اما می تواند ناشی از مشکلات دیگری نیز باشد.

حساسیت به نور نشانه نیاز به عینک است

اگر احساس می‌کنید چشم‌هایتان به نور بسیار حساس است، بهتر است با یک چشم‌پزشک وقت بگیرید. احساس سوزش می تواند به دلیل تعدادی از مشکلات ایجاد شود و برای درمان نیاز به معاینه چشم پزشک دارد.

هرگز سراغ کلم سبز یا سایر سبزیجات سبز نروید

اگر فکر می کنید که هویج تنها سبزی است که می تواند به بهبود بینایی شما کمک کند، سخت در اشتباهید. بهترین غذا برای چشم و بینایی است.

این غذاها حاوی مقادیر زیادی لوتئین، زآگزانتین و آنتی اکسیدان هستند که نقش مهمی در تقویت بینایی و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و نیاز به عینک دارند.

یک فنجان کلم پیچ حاوی 26.5 میلی گرم لوتئین و زآگزانتین است. در حالی که این مقدار ریشه حاوی کمتر از یک میلی گرم از این ویتامین ها است.

متوجه می شوید که دید دوگانه دارید

اگر به طور مرتب دوبینی را تجربه می کنید، زمان معاینه چشم است، زیرا ممکن است به کمک بینایی نیاز داشته باشید.

مایکل چرنیچ، MD، اپتومتریست و مدیر ارشد مراقبت از چشم در کلینیک Pearl Vision می‌گوید: «اغلب بینایی افراد تار است، اما ممکن است از آن آگاه نباشند، زیرا آن را به روش دیگری ندیده‌اند. برای دیگران، لنزهای تماسی ممکن است به آنها اجازه دهند واضح تر یا راحت تر ببینند.

اشیاء نزدیک تار به نظر می رسند

مشکل در دیدن چیزهای دور یا نزدیک نشانه خوبی است که شما به عینک یا نوعی درمان بینایی نیاز دارید.

به عنوان مثال، طبق گفته دکتر مینگ وانگ از کلینیک وانگ ویژن، مردم به طور کلی نباید در خواندن علائم خیابان یا جاده و تابلوهای رستوران روی دیوار و همچنین خواندن چیزهای نزدیک به دید خود، مانند چک کردن تلفن همراه یا . کتاب خواندن

وی گفت: اگر فردی با هر یک از فعالیت های فوق مشکل داشته باشد، احتمالاً باید از عینک یا سایر روش های اصلاحی مربوط به مشکلات بینایی بهره مند شود.

پس از صرف زمان زیادی که به صفحه نمایش نگاه می کنید، احساس خستگی کنید

اپتومتریست ریچل سیگل می گوید اگر پس از خیره شدن طولانی مدت به صفحه رایانه یا تبلت احساس خستگی می کنید، ممکن است از معاینه چشم و احتمالا عینک بهره مند شوید.

اشک چشم ها ممکن است نشانه دیگری از نیاز او به عینک باشد

سیگل می گوید: «چشم های آبکی می تواند نشانه ای از نیاز شما به عینک باشد. همچنین می تواند نشانه مشکلات دیگری مانند آلرژی یا بیماری تیروئید باشد، بنابراین اگر چشمان شما همچنان خارش دارد، باید به چشم پزشک مراجعه کرده و معاینه شوید.

داشتن سردردهای مکرر

اگر مدام سردرد می‌گیرید، همین موضوع می‌تواند نشانه این باشد که چشم‌هایتان آنطور که باید کار نمی‌کنند.

چرنیچ می‌گوید: «این سردردها می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات بینایی باشد. به خصوص اگر این سردردها را دارید یا بعد از نگاه کردن به صفحه نمایش های دیجیتال و فاصله متوسط ​​دچار این سردرد می شوید.

کار با پزشک می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید سردرد شما به دلیل تغییرات بینایی است یا ممکن است دلیل دیگری باشد، زیرا سردرد اغلب دلایل زیادی دارد.

سعی کنید هنگام مطالعه چشمان خود را متمرکز کنید

اگر دوبینی دارید یا هنگام مطالعه مشکل تمرکز دارید، این ممکن است نشانه دیگری باشد که باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

وانگ می گوید این علائم معمولا در پایان روز یا پس از چند ساعت استفاده رخ می دهد، بنابراین باید مراقب چشم های خود باشید.

شما باید کتاب ها و مجلات را بیشتر از قبل به چشمان خود نزدیک کنید

به گفته سیگل، نزدیک‌تر کردن روزنامه‌ها و مجلات به چشم هنگام مطالعه نشانه دیگری است که ممکن است بر نیاز به عینک یا سایر اشکال مراقبت از چشم تأکید کند.

اغلب چشمان خود را می مالید

اگر متوجه شدید که زیاد در حال رفت و آمد هستید، می تواند به این معنی باشد که در طول روز خسته هستید و ممکن است مشکلات بینایی داشته باشید.

چرنیچ گفت: “بینایی ضعیف منجر به پیرچشمی می شود، به این معنی که چشمان شما بیشتر کار می کنند.”

اگر همه موارد فوق را می بینید و تجربه می کنید، به عینک نیاز دارید، پس حتما آنها را جدی بگیرید و به چشمان خود توجه کنید. برای درمان مشکلات چشمی حتما به چشم پزشک شیراز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا