سلامت و دانشکسب و کار برتر

برای لابیاپلاستی کجا برم ؟ + 10 نکته مهم

در جراحی لابیاپلاستی به برش هایی در قسمت لابیا ها می پردازند. جراحی لابیاپلاستی همچنین به عنوان جوان سازی واژن شناخته می شود. لابیاپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک است که شامل اصلاح لبیا مینورا (لب های داخلی) ، و یا لابیا ماژورا (لب های بیرونی) است.

لابیاپلاستی اغلب در ناحیه لابیاهای مینور انجام می شود تا چین های نزدیک به کلیتوریس بهبود یافته و ظاهر زیبایی پیدا کند.

دلیل انجام لابیاپلاستی

بعضی اوقات لابیاهای داخلی از لابیاهای خارجی بلندتر است و بیرون می زند. بعضی اوقات لابیا ها متقارن هستند ولی گاهی اوقات به شکلی هستند که کلیتوریس قابل مشاهده است. در کل ظاهر لابیاها در افراد مختلف تفاوت هایی دارد.

دکتر دین لابیاها را با لاله گوش مقایسه می کند: “همانطور که هیچ دو لوبی ضخامت ، طول و یا رنگ یکسان ندارند ، ظاهر لبیاها هم یکسان نیستند.

آیا از نظر پزشکی انجام لابیاپلاستی لازم است؟ 

برای اکثر افراد لابیاپلاستی از نظر پزشکی ضروری نیست. در عوض ، این یک روش برای بهبود ظاهر لابیاها است و بیماران تصمیم به انجام این جراحی می گیرند. البته در بسیاری از موارد لابیاهای بزرگ و بیرون زده باعث بروز مشکلات بسیاری می شود که فرد به دلیل این ناراحتی ها و دردها تصمیم به انجام جراحی می گیرد. بنابراین گاهی اوقات از لحاظ پزشکی ضرورتی برای انجام این جراحی هست.

در برخی موارد لابیاهای بزرگ برای دخول و رابطه جنسی واژینال مشکل ایجاد می کنند و می توانند خطراتی داشته باشند.  اگر هنگام پوشیدن لباس زیر یا مایو ، راه رفتن ، دویدن ، دوچرخه سواری یا حتی نشستن در لابیاها احساس در کرده یا تحریک شود یا پوست ولو را متورم کند ، همین اتفاق می افتد. زایمان و به سادگی بالا رفتن سن و سال نیز می تواند منجر به بلند شدن لابیاها شود ، و می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود.

چه افرادی کاندیدای مناسب لابیاپلاستی نیستند؟ 

قبل از اینکه زیر تیغ جراحی بروید باید از سلامتی خوبی برخوردار باشید. بنابراین ، هر کسی که یک بیماری زمینه ای دارد ، احتمالاً نباید لابیاپلاستی انجام دهد. بیمار باید از نظر روحی از روحیه خوبی برخوردار باشد. در صورتی که فردی وسواس شدید دارد و به دنبال ایده آل ترین حالت ممکن است کاندیدای مناسبی برای نیست.

آیا خطرات احتمالی برای لابیاپلاستی وجود دارد؟ 

هر جراحی حامل برخی خطرات است که باید با آن ها آشنا شوید ولی در صورتی که به پزشک جراح متبحر مراجعه کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که احتمال بروز خطرات بسیار پایین است.  در اینجا ، خطرات اصلی شامل موارد زیر است:

  • کاهش حساسیت ناحیه
  • خشکی مزمن
  • بی حسی
  • زخم که منجر به رابطه جنسی دردناک واژن می شود

آیا نتایج لابیاپلاستی قطعی است؟ 

اکثر لابیاپلاستی ها بدون پیچیدگی خاصی انجام می شوند. بسیاری از بیماران بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی شاهد تغییرات مثبت زیادی هستند و این جراحی زندگی شان را تغییر می دهد. براساس یک مطالعه سال 2014 ، 91 درصد از افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، از ظاهر دستگاه تناسلی خود احساس رضایت بیشتری می کنند و به این نتیجه رسیده اند که لابیاپلاستی در بهبود ظاهر دستگاه تناسلی و رضایت جنسی مؤثر است. این روش جراحی هنوز به اندازه کافی جدید است که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد چگونگی تأثیر یائسگی و زایمان بر نتایج بدست آمده توسط لابیاپلاستی وجود ندارد.

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی |پریود شدن بعد از عمل لابیاپلاستی

بهترین جراح لابیاپلاستی چه خصوصیاتی دارد؟ 

عمل لابیاپلاستی را به صورت تخصصی انجام می دهد. به طور کلی ، متخصص زنان درباره گزینه های مختلف در دسترس با بیمار مشورت می کند و بهترین پیشنهاد را برای درمان می دهد.  متخصصان زنان در زمینه انجام این جراحی تجربه بالایی دارد و بهترین تکنیک ها و بروزترین آن ها را در اختیار دارند. هنگام مراجعه به مطب می توانید عکس های قبل و بعد لابیاپلاستی را مشاهده کنید. پزشکانی که مرتباً عمل لابیاپلاستی را انجام می دهند ، عکسهای قبل و بعد از آن را در اختیار دارند.

آمادگی و اقدامات قبل از لابیاپلاستی

بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی از لباس زیر و شلوار گشاد استفاده کنید. باید در روزهای منتهی به انجام عمل ، به مقدار زیادی بخوابید ، سالم غذا بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید.

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟ 

دو روش اصلی برای رسیدگی به لابیای مینور وجود دارد: برداشتن لبه و برداشتن به صورت تکنیک مثلثی. هر دو مورد معمولاً تحت بیهوشی انجام می شود. برداشتن لبه شامل بریدن لبه های بیرون زده و “اضافی” لبه ها ، ناحیه ای است مو می روید. تکنیک مثلثی به صورت خاصی انجام می گیرد و لبه های آویزان و شل جمع می شوند و بخیه زده می شود. تکنیک جراحی لابیای ماژور معمولاً به یکی از دو روش زیر پیش می رود:

  • برش بافت یا استفاده از لیپوساکشن روی لابیایی که بلند تر یا طولانی تر از حد مورد نظر است.
  • تزریق چربی یا مواد پر کننده دیگر برای پر کردن لابیاها

از مراقبت های بعد از لابیاپلاستی چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

این معمولاً یک عمل سرپایی است ، به این معنی که باید در خانه بهبودی پیدا کنید. اما این بدان معنا نیست که این جراحی نیاز به گذراندن دوران نقاهت ندارد. لابیاها پس از جراحی بسیار دردناک و متورم خواهند بود. دکتر دین به بیماران توصیه می کند که حداقل 3 تا 7 روز مرخصی داشته باشند. بیشتر پزشکان برای کاهش خطر عفونت و اثر ضد التهابی برای کاهش درد ، آنتی بیوتیک تجویز می کنند. در مورد تجویز داروهای ضد التهاب ، ضد التهاب OTC توصیه می شود. معمولاً به افرادی که از این روند بهبود می یابند توصیه می شود:

  •  برای جلوگیری از اصطکاک و درد بیش از حد ، لباس گشاد بپوشید.
  • برای تسکین درد از حمام نمکی یا sitz استفاده کنید.
  • از ورزش و فعالیت های سخت خودداری کنید.
  • حداقل 4 تا 6 هفته از مصرف تامپون و رابطه جنسی خودداری کنید.

معاینه بعد از جراحی لابیاپلاستی

آیا نیاز به انجام معاینه مجدد بعد از جراحی است؟ بله معمولاً 1 تا 2 بار نیاز به بررسی و معاینه توسط پزشک است. پزشک باید اطمینان حاصل کند که ناحیه در حال بهبودی است.

آیا موردی وجود دارد که قبل از جراحی باید انجام گیرد؟

لابیاپلاستی یک گزینه جراحی است و نیاز است که با بیمار صحبت شود تا تمامی گزینه های در دسترس مورد بررسی قرار گیرند.

نتیجه گیری

تصمیم به انجام لابیاپلاستی یک تصمیم شخصی است و نیاز است که فرد به تمامی همه جنبه های این جراحی را مدنظر قرار دهد. در صورتی که ابهامی در زمینه این جراحی دارید بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید تا به تمامی سوالات پاسخ داده شود. گاهی اوقات فرد همان طور که از بدن خود و شکل ظاهری خود رضایت ندارد، از شکل لابیاهای خود هم رضایت ندارد. در این صورت شاید نیاز باشد که به یک تراپیست و روان شناس مراجعه داشته باشد تا در این صورت مشکل با گفت و گو حل شود و نیازی به انجام جراحی و زیر تیغ رفتن نیست.

همچنین در صورتی که این جراحی را انجام دادید این نکته را به خاطر داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که مدنظر قرار ندهید می تواند خطراتی داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

متخصص زنان و زایمان و نازایی
درمان بیماری های زنان
جراحی های زیبایی زنان
درمان ناباروری

از دکتر نازنین علوی، تخصص زنان، زایمان و نازایی در شهر تهران نوبت بگیرید و با او مشورت کنید

دکمه بازگشت به بالا