خبرهای کلیکسب و کار برتر

تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون (کابل و آداپتور)

اپل توصیه می‌کند که همیشه از استفاده کنید. شارژر یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی است که مستقیما روی باتری گوشی تاثیر می‌گذارد. اگر از شارژر فیک و بی‌کیفیت استفاده کنید:

  • به سلول‌های باتری آسیب می‌رسد و عمر باتری کاهش پیدا می‌کند. ( را بخوانید.)
  • باتری دیر شارژ می‌شود و اذیت می‌شوید.
  • به مرور زمان ظرفیت باتری کاهش پیدا می‌کند.
  • اگر ولتاژ و جریان شارژر با ولتاژ و جریان باتری همسان نباشد امکان سوختن و یا آسیب‌دیدگی شدید باتری هم وجود دارد.
  • .

تمام این مشکلات روی کیفیت و کارایی گوشی هم تاثیر می‌گذارند. مجبور می‌شوید هزینه‌ی زیادی را هم بابت تعویض باتری بپردازید. اما اگر تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون را بدانید و حین خرید کابل شارژر و آداپتور به آن دقت داشته باشید خیال شما از بابت سلامت باتری راحت می‌شود. اما چطور شارژر اصلی آیفون را تشخیص دهیم و شناسایی کنیم؟

برای خرید شارژر آیفون (کابل و آداپتور) روی لینک زیر کلیک کنید.

وبسایت اپل راه‌حل تشخیص انواع کابل شارژر اصلی و فیک را آموزش داده است و در ادامه خواهید خواند.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون (بعد از خرید)

می‌بینید؟ اصلا از دور متوجه تفاوت هندزفری اورجینال و تقلبی آیفون نمی‌شویم.

اگر کابل Lightning خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید اصل است یا تقلبی باید به این نشانه‌های کابل تقلبی توجه کنید.

  • کابل شارژ فیک در مدت زمان کمی دچار رنگ‌رفتگی و یا پارگی و خراش سطحی می‌شود.
  • محل اتصال کابل به گوشی (پورت شارژر) حین شارژ داغ می‌شود.
  • سایز پورت با سایز سر شارژر همخوانی ندارد و به راحتی داخل پورت قرار نمی‌گیرد.
  • دیرتر از زمان همیشگی شارژ می‌شود و یا حین شارژ قطع و وصل می‌شود.
  • گوشی سنگین‌تر کار می‌کند و حین کار کردن با آن اذیت می‌شوید.

کابل شارژر فیک لایتینگ معمولا از متریال‌های بی‌کیفیت ساخته می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر عبور جریان دارد. به همین دلیل ولتاژ آن کاملا نامتناسب با باتری است. برخی مواقع هم مقاومت آن کمتر است و ولتاژ بیشتری به باتری می‌رسد. در هر دو حالت باتری آسیب می‌بیند.

تشخیص شارژر اورجینال اپل (قبل از خرید)

در کنار این نوشته یک سریال هم می‌بینید که می‌توانید در وبسایت اپل و قسمت چک کنید و ببینید که آیا این سریال اصل است یا نه.

تفاوت‌های سوکت کابل شارژ + عکس اصل و تقلبی

شاید اینجا به یک ذره‌بین دستی هم نیاز داشته باشید و یا اگر می‌توانید دقیق و از نزدیک این علائم و نشانه‌های شارژر اورجینال و بدل را بررسی کنید.

اصل: اتصال‌های گرد و صاف و تک‌قطعه

فیک: چند قطعه با حالتی غیرصاف و دندانه‌های مربعی

اصل: سایز نرمال: 7.7 میلی‌متر عرض در 12 میلی‌متر طول

تقلبی: طول و عرض بزرگتر یا کوچکتر یا ضخامت بسیار بیشتر

اصل: ورودی‌های صاف و تخت خاکستری و متالیک

تقلبی: ورودی‌های سیاه و سفید

تفاوت‌های قسمت USB کابل شارژر

اصل: محل اتصال در این بخش طلایی رنگ است.

تقلبی: محل اتصال نقره‌ای رنگ و یا هر رنگی غیر از طلایی است.

اصل: بخش خارجی USB کاملا صاف است و هیچ برآمدگی یا فرورفتگی ندارد.

تقلبی: بخش خارجی برآمده یا فرورفته است و ضخامت زیادی هم دارد.

تشخیص آداپتور اصلی آیفون

آداپتور وسیله‌ای است که ولتاژ 220 ولت را به ولتاژ متناسب با باتری آیفون تبدیل می‌کند. از این جهت تاثیر بسیار زیادی در میزان خروجی ولتاژ دارد. تشخیص آداپتور اصلی آیفون بسیار مهم است. آداپتور حتی بیشتر از کابل شارژ روی کیفیت و سلامت باتری گوشی تاثیر دارد.

طراحی قسمت پریز آن هم باید دقیقا مطابق عکس زیر باشد. البته ممکن است در برخی طراحی‌های اورجینال متفاوت باشد و باید به آن دقت داشته باشید.

هرگونه غلط املایی و یا پخش شدن جوهر و یا یکنواخت نبودن جوهر روی بدنه‌ی آداپتور به معنای تقلبی بودن آن است.

  • وزن قسمت آداپتور شارژر 40 گرم است.
  • گوشه‌های قسمت USB روی آداپتور گرد است اما آداپتور فیک معمولا گوشه‌های تند و غیرگرد دارد.

جریان خروجی هم همیشه 5 ولت و 1 آمپر است. مراقب شارژرهایی با ولتاژ و جریان بالاتر و یا کمتر باشید چون تاثیرات مخربی روی باتری دارند.

در این ویدیو می‌توانید به طور کامل و واضح این تفاوت‌ها و شباهت‌‌ها را ببینید و آداپتور اصلی را از آداپتور فیک و تقلبی تشخیص دهید. ویدیو از:

نکات کلی در تشخیص شارژر اصلی و تقلبی

  • سعی کنید هم کابل شارژر و هم آداپتور آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. استایل آپ به عنوان مرجع تخصصی و استایل هوشمند این لوازم جانبی را با تضمین اصالت و اورجینال در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • معمولا روی بسته‌بندی درج می‌شود که شارژرها مختص به iPhone هستند و یا باید برای iPod و … استفاده شوند. اگر درج نشده باشد احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.
  • هرگونه شکستگی، ترک و یا پارگی کابل شارژر به معنای تقلبی بودن و آسیب دیدن آن است.

و در انتها از غافل نشوید. مخصوصا اگر را خریداری می‌کنید بهتر است از آن به خوبی مراقبت کنید تا آسیبی نبیند.

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید شارژر آیفون خاص باکس است.

سوالات کلی در مورد شارژر آیفون

را هم اینجا ببینید و با سایر لوازم جانبی ضروری و غیرضروری گوشی آشنا شوید. اطلاعات کاملی هم در مورد هر کدام از این اکسسوری آورده‌ایم و می‌توانید بهترین لوازم جانبی رایکی از رایج ترین مشکلاتی که مالکین گوشی های اپل همواره با آن درگیر هستند، مشکل خراب شدن کابل شارژ است. با اینکه در کیفیت بالایی تولید می شود اما به شدت حساس بوده و به زودی آسیب می بیند.

پس مسلما به عنوان یکی از کاربران اپل نیاز به خرید کابل شارژ اصلی آیفون به سراغتان خواهد آمد. در ادامه با ما همراه باشید تا تشخیص کابل شارژ آیفون اصل از تقلبی با 5 روش ساده را در اختیار شما بگذاریم.

شارژ و کابل شارژ تقلبی اپل، معضل همیشگی خریداران آیفون

همواره شاهد گزارشاتی از وجود محصولات جانبی تقلبی اپل در بازار هستیم و یکی از مهمترین دغدغه های افراد خرید است. حتی برخی اطلاعات و آمار نشان می دهد که معضل شارژر و کابل شارژ های اصلی اپل در سطح جهانی برای کاربران مشکل ساز بوده است.

گوشی های آیفون همانگونه که با کیفیت بالا و ظرافت خاصی طراحی می شوند، به همان میزان نیز حساس و آسیب پذیرند به همین دلیل اگر از کابل های تقلبی و جعلی اپل استفاده کنید عواقب بسیاری در ادامه برای گوشی هوشمندتان به وجود می آید. از جمله مشکلاتی که در صورت استفاده از کابل شارژ های تقلبی با آن درگیر می شوید عبارتند از:

  • آسیب دیدن دستگاه و سیستم شارژ باتری
  • از بین رفتن و آسیب دیدن کابل به سادگی
  • احتمال جدا شدن کانکتور کابل، داغ شدن یا عدم اتصال مناسب
  • شارژ نکردن و مشاهده خطای تقلبی بودن کابل
  • عدم عملکرد صحیح تاچ صفحه نمایش
  • داغ شدن بیش از حد آی‌دیوایس

از كجا بفهميم كابل ايفون اصل است؟

در ادامه 5 روش کاربردی برای تشخیص کابل اصلی apple charger  را در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها به ساده ترین شکل ممکن، کابل شارژ آیفون اورجینال را از تقبی تشخیص دهید. البته لازم به ذکر است که این روش ها در همه مدل های کاربرد ندارند ولی میتوانند تا حد زیادی به شما کمک کنند.

تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات |تشخیص اصل بودن کابل تایپ سی ایفون

1- امضای اپل در محصولاتش قابل کپی نیست

 

2- روی بسته بندی لوازم جانبی اپل دنبال نشان MFI بگردید

 

3- به کانکتور لایتنینگ دقت کنید

معمولا در کابل های شارژر اپل سر کانکتور دارای کنتاکت های فلزی و با گوشه های گرد و هم سطح است. همچنین سطح مقطع آنها نیز پلاستیکی بوده و قسمت فلزی بدنه نیز یکپارچه تولید می شود. سطح مقطح فلز رسانای جریان برق در کانکتور طلایی رنگ اما مات است، در حالی که نمونه های تقلبی طلایی رنگ اما براق اند.

معمولا در نسخه های تقلبی کنتاکت های فلزی موجود چهار گوش بوده و غیر هم سطح اند. قسمت فلزی هم عموما دو تکه است و با کمی دقت می توانید متوجه تقلبی بودن آن بشوید. کانکتور کابل لایتنینگ اصلی اپل دارای اندازه مشخصی است و ابعاد آن 7.7 میلی متر در 12 میلی متر می باشد، اما در نمونه های تقلبی نمی توان ابعاد دقیق و مشخصی پیدا کرد.

 

4- پورت USB کابل شارژ را بررسی کنید

معمولا یکی از راه های ساده برای تشخیص کابل شارژ تقلبی، توجه به قسمت پورت USB کابل شارژ است. به خصوص در شارژر سامسونگ به سادگی می توان متوجه شد که کابل تقلبی است یا نه.

در نمونه های اصلی از کابل شارژر اپل قسمت فلزی سر USB دارای دانه بندی های ریز و صیقلی است. همچنین عموما در کابل شارژ های اورجینال اپل محل اتصال دو لبه فلزی USB به صورت ذوزنقه و کاملا متقارن است. شیار قفل قطعه فلزی در قسمت USB شکلی ذوزنقه ای دارد و کاملا متقارن می باشد.

درحالی که محل اتصال در کابل های تقلبی مستطیلی بوده و نامتقارن به یکدیگر متصل می شوند. نکته قابل توجه دیگر رنگ طلایی کنتاکت های درونی و با گوشه های گرد در USB است. در نمونه های تقلبی قسمت فلزی سر USB دانه بندی های فلزی درشت و ساختار زخمت دارد. همچنین سطح مقطع کنتاکت ها نیز نقره ای است.

5- کابل های تقلبی آیفون کیفیت پایینی دارند

همیشه به خاطر داشته باشید که کابل های تقلبی اپل دارای کیفیت بسیاری کمی هستند، پلاستیک خشکی دارند و به راحتی خم نمی شوند. این در حالی است که در نمونه های اصلی کیفیت محصول به خوبی قابل تشخیص بوده و کابل نرم تر است.

کابل های اصلی اپل دارای یک لایه محافظ در برابر امواج الکترومغناطیسی برروی قطعات هستند در صورتی که اکثر کابل های شارژ تقلبی فاقد این لایه اند. البته این ویژگی فقط در صورت باز کردن کابل قابل تشخیص است، اما می توانید به عنوان یک نکته کمکی به آن توجه داشته باشید.

به عنوان نکته پایانی به این موضوع دقت کنید که کابل شارژ اصلی اپل به هیچوجه ارزان نیست. پس یکی دیگر از معیارهای شما برای تشخیص کیفیت و اصالت کابل شارژ می تواند قیمت محصول باشد.

برای گوشی‌ زیبا و ظریف‌تان انتخاب کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا