کسب و کار برتر

مهمترین نکات خرید بخاری گازی که هیچکس به شما نمیگوید

نکاتی که هنگام خرید بخاری گازی باید در نظر بگیرید

با شروع فصل سرما همه ما به دنبال یک وسیله گرمایشی خوب برای گرم نگه داشتن محیط خانه یا محل کار خود هستیم. وسایل گرمایشی زیادی برای افزایش دمای محیط وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از محبوب ترین دستگاه ها بخاری گازی است. از آنجایی که سوختی که آنها استفاده می کنند ارزان است، بخاری برقی یا رادیاتور برقی گزینه های دیگری هستند و همچنین قابل حمل بودن، محیط را به طور یکنواخت گرم می کنند، اما مصرف برق و هزینه های شما را افزایش می دهند.

اما قبل از اینکه تصمیم به خرید بخاری گازی بگیرید، بهتر است نکات خرید بخاری گازی را مطالعه کنید تا تصمیم بهتری بگیرید. پس با ما همراه باشید و با انواع وسایل گرمایشی به همراه نکاتی برای خرید بخاری گازی آشنا شوید.

شومینه یکی از وسایل گرمایشی زیبا و کاربردی است که محیطی گرم و راحت را برای شما ایجاد می کند. اما احتمالاً شومینه ها و دودکش ها را می پوشانند و خطر انتشار گاز را افزایش می دهند.

بخاری های گازی یکی دیگر از سیستم های گرمایشی پرکاربرد است. از زمان های قدیم مردم از این وسیله برای گرم کردن محیط استفاده می کردند. موتورها در طرح های مختلفی تولید می شوند و هر کدام عملکرد خاص خود را دارند.

در این مقاله به مدل ها و قابلیت های بخاری های گازی به همراه مزایا و معایب آن ها می پردازیم. در نتیجه می توانید مناسب ترین مدل را برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنید.

انواع بخاری گازی

در گذشته اجاق ها را از چوب و زغال می ساختند. اما امروزه با گسترش خطوط لوله گاز در تمام شهرهای بزرگ، اجاق گازها به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین دیگر از اجاق های نفتی یا ذغالی و اجاق های هیزمی زیاد استفاده نمی شود. بخاری ها معمولا با ظرفیت ها و توان های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. هر چه فضای مورد نظر بزرگتر باشد، انرژی بیشتری برای گرمایش خود نیاز دارید. در این صورت می توانید کل محیط را به طور یکنواخت گرم کنید.

مزایای استفاده از بخاری گازی و نکاتی برای خرید بخاری گازی

به غیر از بخاری گازی، بخاری برقی نیز طرفداران زیادی دارد. اما مدل های گازی ارزان تر از مدل های برقی هستند. همچنین بخاری های گازی انرژی کمتری مصرف می کنند. بخاری های گازی را می توان به راحتی در جاهایی که لوله های گاز وجود دارد نصب کرد. آنها همچنین می توانند محیط های بزرگ را به خوبی گرم کنند. اما بخاری های برقی معمولا یک محیط کوچک مانند یک اتاق را گرم می کنند و برای فضاهای بزرگ مناسب نیستند. با قطع برق، گرمایش قطع نمی شود و می توانید به طور مداوم از آن استفاده کنید.

نکات و ترفندهایی که قبل از خرید بخاری گازی باید بدانید!

1- رده انرژی

– هنگام خرید بخاری گازی مصرف انرژی آن را در نظر بگیرید مصرف انرژی محصولات رده انرژی E، D یا G نسبتا بالاست، بنابراین بهتر است بخاری رده انرژی B یا C خریداری کنید تا هزینه های مصرف گاز شما افزایش پیدا نکند.

– برچسب راهنمای محصول را بررسی کنید تا برندی با کیفیت بالا با ارزش انرژی مناسب که سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند به دست آورید.

2- معیارهای انتخاب

– هنگام خرید گاز، بررسی قدرت دستگاه مهم است. بسته به محیطی که می سوزانید، مشعل بخرید که قدرت خروجی مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال، 1 کیلووات انرژی تولید شده توسط آتش حدود 10 متر مربع از ملک شما را گرم می کند. بنابراین، بسته به اندازه ای که می خواهید، یک منبع نور با توان خروجی مناسب پیدا کنید. همچنین برای انتخاب بخاری با توان مناسب منطقه خود می توانید مساحت خانه خود را در 3 ضرب کنید و توانی که می خواهید بخرید را بر 24 تقسیم کنید. اگر اعدادی که به دست می آورید نزدیک باشد بخاری انتخابی شما برابر است با درست.

– هنگام خرید بخاری گازی باید فضای مورد نظر خود را در نظر بگیرید. بهترین بخاری گازی را بر اساس اندازه محیط خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای یک فضای داخلی حدود 50 متر، می توانید از بخاری دیواری و دودکش استفاده کنید. برای سالن های بیش از 70 متر از بخاری های گازی زیر با ظرفیت بیش از 12000 استفاده کنید.

– گرمایش گاز وسیله ای است که در صورت عدم کارکرد صحیح جان شما را به خطر می اندازد. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که دارای برچسب ارزش باشد.

– یک برند معتبر بخاری تهیه کنید. اگر دستگاه شما خراب شود یا نیاز به تعمیر داشته باشد، پیدا کردن قطعات آسان است. در صورت وجود نمایندگی در شهر شما می توانید از گارانتی و خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید.

– با توجه به فضایی که برای آن بخاری تهیه می کنید، فضای باز یا بسته، بخاری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

3- سیستم های امنیتی

– سیستم ایمنی خودرو را بررسی کنید. به عنوان مثال، یک بخاری باید دارای یک ترموکوپل و اکسیژن و دی اکسید کربن باشد.

– در صورت بالا بودن ظرفیت گرمایشی مورد نیاز، نصب لوله گرمایش و دودکش ضروری است. اما اگر ظرفیت حرارتی شما کم است، دیگر نیازی به نصب لوله نیست.

– هنگام نصب از نصب صحیح درپوش های دودکش و تنظیم، اتصالات گاز و غیره اطمینان حاصل کنید.

– یکی از رایج ترین ایرادات بخاری های گازی تولید گاز مونوکسید کربن است. اگر این گاز به محیط سرایت کند و فضا بسته شود باعث ایجاد گاز می شود. بنابراین بهتر است بخاری گازی انتخاب کنید که سنسور داشته باشد. در صورت نشت مونوکسید کربن و اکسیژن کم در محیط به طور خودکار خاموش می شود.

– نکته دیگر در مورد خرید بخاری گازی این است که از اجاق گاز بدون لوله در اتاق های دربستی که تهویه ندارند مانند اتاق خواب، حمام، پله، سرویس بهداشتی، تخت، پارکینگ و … استفاده نکنید. همچنین اگر قصد دارید بخاری بدون اگزوز تهیه کنید، مطمئن شوید که دارای سیستم مایع و ODS باشد. به طوری که در صورت افت اکسیژن محیط، خود به خود خاموش می شود و شما مسموم و جا نمانید.

– بخاری تهیه کنید که هم سیستم ترموکوپل و هم سیستم ODS داشته باشد. ترموکوپل یک سنسور دما است که پس از گرم شدن بیش از حد یا قطع جریان گاز ورودی به طور خودکار دستگاه را خاموش می کند. در نتیجه از آتش سوزی یا خفگی جلوگیری خواهد شد.

4- هزینه بخاری گازی

نکته دیگر در هنگام خرید بخاری گازی که باید برای همه شناخته شده و مهم باشد، رنج قیمت بخاری است. معمولا قیمت بخاری گازی به توان مصرفی، خروجی دستگاه، برند محصول، نوع کارکرد و اندازه آن بستگی دارد. البته هر چه بخاری شما بزرگتر باشد، مواد مصرفی بیشتری دارد. قیمت فقط بالا خواهد رفت.

اما به طور کلی قیمت بخاری گازی از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است. به طور کلی مدل های با طرح شومینه قیمت بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارند. در مقاله ای بهترین مدل های بخاری گازی شومینه ای را ارائه کردیم که در صورت نیاز می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

برای اطلاع از لیست قیمت بخاری های گازی از برندهای برتر مانند پولار، نیک کالا و جهان افروز، لینک مقایسه قیمت محصولات را در برو خرید مشاهده کنید.

کلام پایانی

بخاری گازی یکی از پرکاربردترین محصولات در خانه های ایرانی است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این محصول در جاهایی که لوله گاز وجود دارد به راحتی نصب می شود و می توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله تمام اطلاعات این محصول را گردآوری کرده ایم و سعی می کنیم تمام توصیه های لازم برای خرید یک بخاری گازی خوب و کاربردی را به شما ارائه دهیم.

دکمه بازگشت به بالا