سلامت و دانشکسب و کار برتر

نکات مهم برای داشتن زایمان طبیعی راحت و موفقیت آمیز

هر تولد به دلیل ویژگی های مادر و کودک منحصر به فرد است. علاوه بر این، مادران ممکن است تجربیات بسیار متفاوتی با هر یک از نوزادان خود داشته باشند. نکاتی برای زایمان طبیعی موفق وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. برای زایمان طبیعی موفق و راحت ما به شما بهترین دکتر زنان شیراز را معرفی و پیشنهاد میکنیم.

زایمان بدون دارو آسان نیست. اما ممکن است! دریافت آموزش های دوران بارداری اولین قدم برای برنامه ریزی زایمان است. برای انجام این کار، به دنبال کلاس هایی باشید که شامل آموزش زایمان و تکنیک های مدیریت درد زایمان مانند تنفس، ورزش و آرامش است.

بیمارستان می تواند جلسات یک هفته ای یا یک هفته ای را به شما ارائه دهد که طی آن به مادران در مورد زایمان طبیعی و بدون درد و سزارین آموزش داده می شود.

هنگامی که یک طرح کلی از تجربه تولد ایده آل خود دارید، گام بعدی ایجاد نمودار تولد است که شامل قبل، حین و بعد از تولد باشد.

با نزدیک شدن به پایان بارداری، ممکن است بخواهید یک برنامه زایمان بنویسید. داشتن برنامه زایمان مهم است و هدف کلی آن حفظ سلامت مادر و نوزاد در طول این فرآیند است.

برنامه زایمان می تواند شامل حضور یا عدم حضور کودک، تسکین درد در حین زایمان، محل تولد، بیمارستان و غیره باشد.

انتخاب پزشک مناسب می تواند یکی از مواردی باشد که در این برنامه گنجانده شده است. مادر می خواهد زایمان طبیعی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که این گزینه مطمئن ترین گزینه برای مادر و نوزاد است. بنابراین پزشک متخصص می تواند در انتخاب بهترین و مطمئن ترین روش کمک کند.

انتخاب تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک یکی دیگر از مواردی است که باید در برنامه زایمان لحاظ شود. قبل از زایمان، مادر باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد به نوزادش شیر بدهد یا شیر خشک. اگر او بخواهد شیر بدهد، گاهی اوقات اولین شیردهی ممکن است چند دقیقه بعد از تولد باشد.

چرا زایمان طبیعی؟

پاسخ ساده است! زایمان یک فرآیند طبیعی است و بدن انسان با آن سازگار است. متأسفانه برخی از مادران برای جلوگیری از درد و مشکلات، سزارین را انتخاب می کنند.

نکاتی برای زایمان طبیعی موفق

هر روز بارداری بخشی از آمادگی برای زایمان است. علاوه بر برنامه ریزی برای لقاح، نکاتی وجود دارد که برای داشتن زایمان طبیعی موفق در دوران بارداری باید رعایت کنید. این موارد در زیر فهرست شده است:

وزن اضافه نکنید

زایمان برای افرادی که اضافه وزن ندارند راحت تر است. آنها عوارض کمتری دارند و نیاز به مداخلات پزشکی کمتری دارند.

از آب استفاده کنید

دوش، وان حمام، استخر زایمان و پرس آب گرم ابزارهای طبیعی برای تسکین درد و آرامش هستند. بنابراین زمان بیشتری را در آب بگذرانید.

آرامش روحی و جسمی داشته باشید

30 دقیقه پیاده روی در روز در دوران بارداری، یوگا و شنا در دوران بارداری تاثیر بسزایی در زایمان طبیعی دارند. ورزش مادر را از نظر روحی و جسمی برای بارداری آماده می کند. ورزش به شما فرصتی می دهد تا روی موارد زیر تمرکز کنید:

نفس كشيدن

تنش

آرامش خاطر

تغییر پذیر

سودمندی این موارد در بدو تولد آشکار می شود. کودک شما برای استفاده از آن نیاز به آگاهی بدن و عضلات، آرامش و انعطاف پذیری دارد.

مثبت بیاندیش

نیازی نیست به داستان های اطرافیان در مورد زایمان سزارین و مشکلاتی که تجربه کرده اند گوش دهید! نگرش مثبت در مورد زایمان طبیعی داشته باشید و از نظرات منفی خودداری کنید.

درد و سایر احساسات

اگر تصمیم به زایمان طبیعی دارید

اگر تصمیم به زایمان طبیعی (تولد بدون دارو) داشته باشید، احساس متفاوتی خواهید داشت. دو احساس دیگر درد و فشار را تجربه خواهید کرد. با این حال، هنگامی که کودک شما وارد کانال زایمان می شود، شما فقط در حین انقباضات فشار را احساس خواهید کرد تا زمانی که فشار ثابت و افزایش یابد. اجابت مزاج شدید ممکن است رخ دهد. زیرا نوزاد به آن اعصاب فشار می آورد.

اگر زایمان بدون درد با اپیدورال را انتخاب کنید

اگر اپیدورال دریافت کرده اید، احساس شما در حین زایمان بستگی به عملکرد سد اپیدورال دارد.

اگر دارو به درستی به عصب برخورد کند، ممکن است احساس درد نکنید.

اگر ضربه متوسط ​​باشد، فقط فشار را می توان احساس کرد.

اگر اثر اپیدورال سبک باشد فشار بیشتر احساس می شود که باعث ناراحتی مادر می شود.

دکمه بازگشت به بالا