خبرهای کلیکسب و کار برتر

همه چیز درباره استانبول؛ چیزهایی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

ترکیه و استانبول، کشوری باستانی در قلب اوراسیا

 قرن هفتم قبل از میلاد آغاز تاریخ ترکیه است. این کشور در ابتدا یکی از مستعمرات باستانی یونانیان بود و طی فرآیندهای تاریخی به تدریج بخشی از امپراتوری روم شرقی شد.
شما باید تاریخ حکومت عثمانی و دشمنی آن با ایران را بدانید. امپراتوری عثمانی مسلمان هرگز با همسایه جنوبی خود خوب نبود. شاید در روزهایی که ایران و عثمانی با یکدیگر درگیر جنگ بودند، هرگز انتظار

نداشتند روزی حجم حمل و نقل مسافر و تبادل گردشگر بین این دو کشور به این حد برسد. الحق که ماجرای صحنه عجیب است.

چرا استانبول؟
استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم جهان و فرهنگ ایران است. از آنجایی که محبوبیت یک توهم نیست، ما علت این موضوع را بررسی کرده ایم. در راس فهرست دلایل محبوبیت استانبول، فرهنگ منحصر به فرد این شهر قرار دارد.

استانبول شهری است که ترکیبی از سنت و مدرنیته است.

خیابان های سنگفرش شده و خیابان های باریک با مغازه های کوچک و مردمی صمیمی، در کنار مراکز خرید مدرن و بزرگ از جذاب ترین عناصر استانبول هستند. سفر به استانبول نسبت به سایر مقاصد گردشگری دنیا ارزان تر است. بافت فرهنگی و سنت های شرقی آن شباهت زیادی به ایران دارد.
یکی دیگر از جاذبه های استانبول غذاهای معروف و لذیذ آن است. غذاهای ترکی به ذائقه ما ایرانی ها نزدیک است و هرکسی که تجربه سفر به استانبول را داشته باشد قطعا در مورد لذت بردن از طعم لذیذ غذاهای ترکی حرفی برای گفتن خواهد داشت.
از طرفی سفر به استانبول بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا نیازی به ویزا ندارد. فقط با پاسپورت می توانید به ترکیه بروید. نزدیکی ترکیه به ایران باعث سهولت سفر به این کشور شد. به غیر از سفر هوایی، می توانید از طریق زمینی نیز به این کشور بروید و درصد زیادی از هزینه سفر کاهش می یابد..
استانبول به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه آب و هوای مدیترانه ای دارد. استانبول به طور متوسط ​​در گرمترین ماه سال 24 درجه سانتیگراد و در سردترین ماه سال 6 درجه سانتیگراد است. بنابراین برای سفر به استانبول بهتر است فصل پاییز و بهار را انتخاب کنید.
مکان های استانبول:
لیست طولانی و طولانی از دیدنی های استانبول وجود دارد. این لیست متنوع می تواند هر سلیقه ای را راضی کند و شما را متقاعد به سفر به این شهر کند. از مکان‌های تاریخی گرفته تا سرگرمی‌های متنوع، آنها با این فهرست مطابقت دارند. در زیر تعدادی از معروف ترین دیدنی های استانبول را معرفی می کنیم.
مسجد سنت سوفیا:

مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین و قدیمی ترین بناهای استانبول است. در واقع در گذشته های دور این مسجد کلیسایی بوده که به دستور امپراتور بیزانس ساخته شده است. اما پس از فتح استانبول توسط مسلمانان و تأسیس دولت عثمانی، کاربری آن به مسجد تغییر یافت. معماری منحصر به فرد و خیره کننده این مسجد همه بینندگان را به وجد می آورد. از طرفی قرار گرفتن آن در مرکز شهر و دسترسی آسان از مزایای این بنای تاریخی است. اگر از طرفداران بناهای تاریخی هستید، مسجد ایاصوفیه را از دست ندهید.
برج گالاتا:

یکی دیگر از دیدنی های استانبول برج گالاتا است. برج گالاتا هفت قرن قدمت دارد. این برج یکی از مهمترین نمادهای استانبول است. منظره 360 درجه شهر استانبول از بالای این برج مخروطی شکل یکی از هیجان انگیزترین تجربه های سفر برای مسافران استانبول است.

کاخ توپکاپی:
کاخ های سلطنتی سابق همیشه زیباترین جاذبه های گردشگری یک شهر محسوب می شوند. کاخ توپکاپی استانبول یکی از آن کاخ هایی است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند! این کاخ در اواسط قرن پانزدهم ساخته شد و به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد و مرکز امپراتوری عثمانی به شمار می رفت.
اما در اواسط دهه دوم قرن بیستم، به دستور آتاتورک، توپکاپی به موزه ای برای بازدید عموم تبدیل شد. تماشای اشیای کمیاب و باستانی نگهداری شده در دروازه های کاخ، تالارها و موزه آن، تجربه لذت بخشی از دیدن فرهنگ ترکیه را برای شما به ارمغان می آورد.
مسجد آبی:
یکی دیگر از دیدنی های معروف استانبول مسجد آبی است. این مسجد نیز مانند دیگر بناهای معروف ترکیه در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده است. معماری جالب و منحصر به فرد این مسجد و تزئینات آن این بنا را از سایر بناهای مشابه متمایز کرده است. این مسجد همچنان فعال است و مراسم مذهبی و نماز جماعت در آن برگزار می شود. نکته اصلی در مورد این مسجد این است که ورود غیرمسلمانان به این مسجد ممنوع است و نمی توانند وارد آن شوند.
پارک مینیاتور:
یکی از جالب ترین ابتکارات دولت ترکیه برای جذب گردشگر، ساخت یک پارک مینیاتوری است. این پارک ماکت شامل حدود 100 جاذبه گردشگری ترکیه است. اگر در انتخاب بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری ترکیه تردید دارید و دیدن عکس ها نمی تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد، حتما در روزهای سفر به ترکیه از پارک مینیاتوری دیدن کنید. دیدن ماکت یک ساختمان معروف ترکیه ای که با هنر کامل ساخته شده است می تواند تصمیم شما را برای شما آسان تر کند.
خیابان استقلال:
خیابان استقلال بهترین مکان در استانبول برای کسانی است که دوست دارند مردم و زندگی آنها را در حین پیاده روی تماشا کنند. خیابان های سنگفرش شده، مغازه های بزرگ و کوچک، رستوران ها و مردمی که در اطراف قدم می زنند، خیابان استقلال را به نمونه کوچکی از فرهنگ ترکیه تبدیل کرده اند. این جاده یکی از معروف ترین جاده های ترکیه و یک مقصد توریستی محبوب به حساب می آید.
با قدم زدن در خیابان استانبول، این فرصت را دارید که از معروف ترین میدان استانبول یعنی میدان تقسیم دیدن کنید.
تنگه بسفر:
تنگه بسفر، پلی که شرق و غرب را به هم متصل می کند، یکی از مناظر طبیعی منحصر به فرد ترکیه است. این گذرگاه 30 کیلومتر طول و 700 متر عرض دارد که دریای سیاه و دریای مرمره را به هم متصل می کند. تور کشتی کروز برای دیدن تمام نقاط تنگه بسفر در بین گردشگران محبوب است. از طرفی 3 پل روی تنگه بسفر منظره بسیار زیبایی خلق کرده و سوژه عکاسی جذابی به حساب می آید. پل بسفر یا پل بوغاز، پل سلطان محمد فاتح و پل یاووز سلطان سلیم نام سه پل معروف تنگه بسفر است.

درآخر اگر قصد خرید اینترنتی بلیط هواپیما دارید، میتوانید به سایت چارتر ایر مراجعه نمایید و یک بار هم که شده، خرید بلیط ارزان لحظه آخری راتجربه نمایید. البته با تهیه بلیط چارتری خاطره خوب وبه یاد ماندنی را تا آخر سفر به استانبول، خواهید داشت.

دکمه بازگشت به بالا