سلامت و دانشکسب و کار برتر

بهترین راه کار برای نجات درخت گردو در حال خشک شدن

درختی که در حال خشک شدن است اگر در همان مراحل اولیه تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و باغدار می‌تواند از مرگ آن جلوگیری کند، کشاورز با استفاده از چند نکته طلایی و تاثیرگذار می‌تواند این درختان را نجات دهد، البته توجه داشته باشید منظور ما درختانی هستند که در مراحل اولیه بیماری بوده و نابود نشده‌اند، پس به عنوان یک کشاورز به هنگام آبیاری تمامی درختان را بررسی کنید، اگر علائم خشک شدگی وجود داشته باشد بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

چه موادی باعث خشک شدن درخت گردو میشود |خشک شدن درخت گردو در خواب

با کود حیوانی پوسیده درخت گردو در حال خشک شدن را نجات دهید

 کود حیوانی شامل عناصر غذایی حیاتی مانند نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) بوده و سه عنصر برای رشد و توسعه صحیح گیاهان ضروری هستند، با اعمال کود حیوانی به خاک در فصل زمستان‌، این عناصر غذایی تأمین شده و کمک زیادی به بهبودی در رشد و تغذیه درختان گردو می‌کند، از همه مهم تر ساختار خاک ارتقاء یافته و رطوبت را به خوبی نگه می‌دارد. کود حیوانی پوسیده باعث افزایش مقاومت خاک در برابر خشکی و نفوذپذیری خاک برای رطوبت و هوا را افزایش می‌دهد.

هرچند که کود حیوانی می‌تواند تأثیر مثبتی بر رشد و توسعه درختان گردو داشته باشد، اما باید در نظر داشت که استفاده بی‌ رویه و زیاد از این کودها نتایج معکوس داشته و خشک‌شدن درخت گردو را سرعت می‌بخشد؛ در واقع اثرات کود حیوانی بستگی به مقدار و نسبت استفاده شده به خاک و درختان دارد، برای داشتن نتایج بهتر، باید قبل از خرید نهال گردو و استفاده از کود حیوانی، نیازهای خاک و درختان خود را بررسی کرده و از کارشناسان نهالستان مشاوره بگیرید.

با هرس کردن درخت گردو را نجات دهید

هرس استاندارد درخت گردو به طور قابل توجهی تاثیر مثبت بر روند درمان درخت گردو خشک شده دارد، هدف اصلی از هرس کردن کاهش حجم برگ و شاخه‌ها و حذف شاخه های بیمار و خشک شده است، بنابراین باعث افزایش تهویه هوا و نفوذ نور به تاج درخت می‌شود، کارشناسان نهالستان می‌گویند این دو مورد می‌توانند رشد و توسعه ساقه‌ و برگ‌ درخت گردو را تسهیل کرده و از خشک شدگی و بیماری‌ آنها جلوگیری کند..

چه موادی باعث خشک شدن درخت گردو میشود |خشک شدن درخت گردو در خواب

در خرید نهال گردو توجه داشته باشید که نهال‌های سنتی بیشتر در معرض آفت زدگی و خشکی هستند شما با خرید نهال گردو ژنوتیپ می‌توانید این ریسک را کاهش دهید چون درختان گردو ژنوتیپ قابلیت تحمل خشکی را دارند، اما در هنگام هرس باید مراقبت های لازم را انجام دهید، هرس از دسته بندی های مهمی بوده و به درستی انجام دادن آنها می‌تواند باعث بهبود سلامت درخت گردو بیمار شود، در هرس درخت گردو، باید رعایت کنید:

  • هرس در فصل مناسب: بهترین زمان برای هرس درختان گردو، زمان خواب زمستانی آنها است، زمانی که رشد درخت متوقف می‌شود.
  • هرس درست شاخه‌ها: باید به شکل درخت خوب توجه کرده و به گونه‌ای هرس شوند که هر شاخه بتواند به طور مناسب نور را دریافت کند.
  • جلوگیری از آسیب‌رساندن به ساقه: در هرس درخت گردو باید توجه داشته باشید که ضربه زدن و آسیب‌ رساندن به ساقه‌ها ممنوع است، این می‌تواند به خزش درخت، نفوذ بیماری‌ها و خشک‌شدن احتمالی ساقه‌ها منجر شود.
  • حفظ توازن: هنگام هرس، باید توازن بین تعداد شاخه‌ها و حجم برگ‌ها حفظ شود تا درخت بتواند از نقص و نشکن دستگاه برگونه جلوگیری کند.

در نهایت، هرس منظم و درست همراه با مراقبت‌های مناسب، می‌تواند از خشکیدگی درخت گردو جلوگیری کند و به رشد و توسعه سالم آن کمک کند.

خرید نهال گردو ژنوتیپ و مقاوم

بهترین راه پیشگیری از خشک شدن درخت گردو، خرید نهال گردوی ژنوتیپ و مقاوم است، این درختان مقاومت بالایی در برابر خشکسالی و انواع بیماری‌ها دارند و طول عمر طولانی‌تری دارند، البته علاوه بر اینکه سیستم دفاعی نهال گردو ژنوتیپ بالا است، باید چند مزیت دیگر فروش نهال گردو ژنوتیپ را برای شما بیان بیان کنیم:

  • افزایش عملکرد: نهال‌های گردو ژنوتیپ و اصلاح شده دارای پتانسیل بالا برای تولید محصول هستند، این نهال‌ها معمولاً عملکرد بالاتری در تولید محصول دارند.
  • مقاومت به بیماری‌ها: برخی از ژنوتیپ‌های گردو اصلاح شده دارای مقاومت به بیماری‌های مختلفی هستند، این ویژگی به کشاورزان کمک می‌کند تا در ریسک خشک شدن آن را کاهش دهند.
  • رشد سریعتر: نهال‌های اصلاح شده گردو معمولاً دارای رشد سریعتری هستند، این ویژگی به کشاورزان کمک می‌کند تا زمان برداشت محصول را کاهش داده و به صورت اقتصادی بهره‌برداری نمایند.
  • تنوع آب و هوایی: گردو ژنوتیپ و اصلاح شده معمولاً با تنوع آب و هوایی بالایی سازگاری دارند، سازگاری بالا مانع از خشک شدن درخت گردو می‌شود.

چه موادی باعث خشک شدن درخت گردو میشود |خشک شدن درخت گردو در خواب

کلام آخر

با توجه به موارد فوق بهتر است کشاورزان با مدیریت صحیح باغ خود مانع از خشک شدن درختان گردو شوند، مهمترین نکته برای یک باغدار خرید نهال با کیفیت است، برای استعلام قیمت نهال گردو ژنوتیپ می‌توانید به سایت تخصصی پالیز گردو مراجعه کنید در این نهالستان انواع نهال گردو با تضمین قیمت و تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی ۲ ساله عرضه می‌شود.

 

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

دکمه بازگشت به بالا