خبرهای کلیکسب و کار برتر

غلط گیر از روی لباس چگونه پاک میشود

لاک غلط گیر به عنوان یک وسیله کاربردی برای پاک کردن خودکار از روی کاغذ است، گاهی ممکن است هنگام استفاده از غلط گیر، مقداری از آن بر روی لباس بریزد و لباس شما را خراب کند. اما اصلا نگران نباشید، در این مطلب می خواهیم روش هایی برای پاک کردن غلط گیر از لباس را با شما در میان بگذاریم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پاك كردن لكه لاك غلط گير از لباس

برای پاك كردن لاك غلط گير از پارچه لباس به روش زیر عمل کنید:

  1. بعد از ریخته شدن لاک غلط گیر روی لباستان، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با توجه به برچسب روی غلط گیر متوجه شوید لاک غلط گیر شما بر پایه آب است یا بر پایه روغن.
  2. در صورتی که لاک غلط گیر شما بر پایه آب باشد شستشوی لباس به روش های معمول می تواند لکه غلط گیر را پاک کند.
  3. اما اگر لاک غلط گیر شما بر پایه روغن است برای از بین بردن آن به لکه بر نیاز دارید.
  4. مقداری لکه بر روی قسمتی از لباس که لاک غلط گیر ریخته بریزید و اجازه دهید برای دقایقی بر روی لباس باقی بماند.
  5. سپس با یک اسفنج یا مسواک بر روی لکه ها بکشید و در نهایت لباس را آبکشی نمایید.

دومین روش پاك كردن غلط گير از روي لباس

  1. برای پاك كردن لكه لاك غلط گير از لباس اجازه دهید غلط گیر بخوبی خشک شود، سپس سعی کنید لکه خشک شده غلط گیر را از روی لباس جدا کنید. (استفاده از یخ می تواند روند خشک شدن لکه لاک غلط گیر را سرعت ببخشد.)
  2. بعد از خشک شدن لاک غلط گیر روی لباس، آنرا با یک شیء تیز که به پارچه آسیب نرساند، بتراشید.
  3. برای پاک کردن باقیمانده لکه غلط گیر از روی لباس، کمی الکل سفید را بر روی لکه ها بمالید.
  4. بعد از زدن الکل سفید، مقداری استون بر روی لکه لباس بزنید.
  5. حالا می توانید لباس را به شیوه معمول با مواد شوینده بشویید.

پاك كردن لكه غلط گير از لباس با بنزین

یک روش پاك كردن غلط گير از روي لباس استفاده از بنزین است. برای این کار، مقداری بنزین را بر روی دستمال نخی ریخته و بصورت ضربه ای بر روی لکه های ایجاد شده بزنید، بنزین لاک غلط گیر را در خود حل می کند.

در آخر لباس را با مواد شوینده معمول بشویید و در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا بوی بنزین خارج شود.

روش پاك كردن غلط گير از روي لباس مشکی

اگر لاک غلط گیر نواری روی لباس مشکی شما ریخته، ابتدا مطمئن شوید که لاک غلط گیر روی لباس خشک شده، سپس با یک چاقوی سرگِرد لکه را جدا کنید.

باقیمانده لکه لاک غلط را با مواد شوینده و اب ولرم بشویید و برای خشک کردن لباس آنرا در هوای آزاد قرار دهید.

نکاتی برای پاك كردن غلط گير از روي لباس

  • در صورتی که لاک غلط گیر مورد استفاده بر پایه آب بوده، می توانید لباس را داخل لباسشویی با آب گرم بشویید.

لباسی که با لاک غلط گیر کثیف شده را در خشک کن نیاندازید، زیرا اگر مقداری لکه باقی مانده باشد، برای همیشه ماندگار می شود. همان طور که میدانید لاک غلط گیر برای پاک کردن خطاهای نوشتاری روی کاغذ استفاده می شود. هنگامی که یک لایه نازک از لاک غلط گیر روی نوشته را ببرد، غیر ممکن است بدون آسیب رساندن به کاغذ بتوانید آن را پاک کنید. چه برسد به اینکه غلط گیر روی یک پارچه لباس یا روی مبل بریزد. اما نه! پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس و پارچه به مراتب راحت تر از کاغذ است! کافی است چند نکته ی زیر که شرکت آنلاین خدمات منزل ““ به شما میگوید را یاد بگیرید:

روش پاک کردن لاک غلط گیر از روی لباس :

لاک پس داده شده را از روی لباس جدا کنید.

قبل از اینکه برای پاک کردن لکه تلاش کنید اجازه دهید لاک غلط گیر خشک شود. اگر قبل از اینکه لاک خشک شود برای تمیز کردن آن اقدام کنید، ممکن است پس بدهد و لکه بزرگ تری ایجاد کند. به همین دلیل اجازه دهید که لکه کاملا خشک شود با توجه به بزرگی لکه ممکن است ۵ دقیقه زمان نیاز داشته باشد تا کاملا خشک شود.

قالیشویی و مبل شویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • اگر عجله دارید، با یک تکه یخ محدوده لکه را مالش دهید تا لاک با سرعت بیشتری خشک شود.

از یک چاقو کره بری برای جدا کردن لاک تا جایی که ممکن است استفاده کنید.

وقتی که لاک کاملا خشک شد، با کمک یک ابزار صاف که نوک تیز نباشد مانند چاقوی کره بری، لکه های خشک شده لاک را جدا کنید. سعی کنید لبه صاف چاقو را به لبه لکه فشار دهید تا پوسته های لاک کنده شوند، ممکن است مقداری از لکه روی پارچه باقی بماند در حالی که بیشتر لکه با این کار برداشته می شود.

  • همچنین شما می توانید از یک کاردک نقاشی، کارت اعتباری یا هر سطح صافی که تیز نباشد استفاده کنید.
  • از هیچ چیز تیزی مانند چاقو قصابی یا قیچی که ممکن است لباس را خراب کند استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: ترب

برچسب روی لاک غلط گیر را بخوانید تا ببینید بر پایه آب است یا روغن.

برخی برند های لاک غلط گیر بر پایه آب هستند، این بدان معناست که به راحتی با شستشوی عادی پاک می شوند در حالی که برای پاک کردن لکه های روغنی باید از یک لکه بر استفاده کرد.

  • اگر محصول بر پایه آب باشد، معمولا آن را در نام محصول و یا روی برچسب آن به وضوح ذکر می کنند. اگر برچسب مشخص نکند که کدام نوع است،احتمالا بر پایه روغن است.

شستشو با ماشین یا دست؟

اگر لاک غلط گیر بر پایه آب بود، لباس را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. لباس را طبق استاندارد های شستشوی خودش، همان طور که قبلا شستشو را انجام می دادید، بشویید. اگر لباس از یک پارچه بادوام دوخته شده باشد میتوانید شستشو را با آب گرم انجام دهید تا لکه ها پاک شوند. لکه ها ممکن است با آب سرد به خوبی از بین نرود.

  • قبل از اینکه لباس را داخل خشک کن بیاندازید مطمئن شوید لکه از بین رفته باشد در غیر این صورت ممکن است برای همیشه باقی بماند.

استفاده از لکه بر

لکه های روغنی را با کمک یک شوینده لکه بر تمیز کنید. محل لکه را آغشته به لکه بر کنید و حدودا یک دقیقه به آن زمان دهید بعد از چند لحظه نقاط لک شده را به کمک یک پارچه تمیز بسابید، سپس لباس را به طور معمول شستشو دهید.

  • اگه لکه باقی مانده بود، باز هم شوینده لکه بر را روی لباس بریزید و بعد از یک دقیقه دوباره پارچه را بسابید.
  • شما می توانید پارچه را با کمک اسفنج آغشته به امیل استات تر کنید. امیل استات یک لکه بر قوی است و به عنوان لکه بر خشک روی لکه استفاده می شود. چون امیل استات بسیار قوی است، ابتدا آن را روی یک محدوده کوچک تست کنید و سپس در محیطی با تهویه مناسب با آن کار کنید.

شوینده لکه بر را مستقیما روی نقطه لک باقی مانده قرار دهید. اگر با اینکه لاک روغنی را تمیز کردید ولی لکه همچنان باقی مانده بود، کل محدوده را توسط لکه بر پوشش دهید و بگذارید برای ۵ دقیقه پارچه خوب خیس بخورد. هنگامی که زمان گذشت، با کمک یک پارچه تمیز لکه را پاک کنید تا لکه کاملا از بین رود.

  • اگر از شوینده لکه بر پودری استفاده می کنید، باید لباس را قبل از پاک کردن لکه خیس کنید. این کار کمک می کند که لکه بر پودری حل شده و به پارچه نفوذ کند.
  • اگر از لکه بر مایع استفاده می کنید، نیازی نیست که ابتدا لباس را خیس کنید.

هنگامی که شما موفق شدید لکه غلط گیر روغنی را پاک کنید، می توانید لباس خود را مثل همیشه بشویید. اگر تا کنون مطمئن نشده اید، برچسب مراقبت از لباس خود را بخوانید تا از چگونگی شستشوی آن مطمئن شوید. با توجه به نوع پارچه، لباس را داخل ماشین لباسشویی انداخته و یا با دست بشویید.

شرکت پین ورک در تمام زمینه های خدمات آنلاین منزل آماده ی خدمت به شماست. اگر حوصله ندارید که برای پاک کردن لکه ها وقت زیادی بگذارید، هیچ اشکالی نداره. فقط کافیه از طریق لینک زیر همین حالا سفارشت رو ثبت کنی تا پین‌ورک لباستو درب منزلون تحویل بگیره و بعد از لکه‌گیری تحویل بده

در کنار لباس ها، اگه تو کارهای نظافت منزل هم کمک خواستی به پین‌ورک سر بزن. ما سه سوته خودمونو بهت میرسونیم ?

  • همیشه قبل از استفاده از لکه بر روی لباس برای پاک کردن غلط گیر، آنرا بر روی بخش کوچکی از لباس تست کنید.

فروشگاه لوازم التحریر خورشید شاپ با چندین سال تجربه در زمینه لوازم التحریربه قیمت عمده به شما ارایه میدهد

دکمه بازگشت به بالا