اقتصادیکسب و کار برتر

اعداد فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

اعداد فیبوناچی در تحلیل تکنیکال می تواند تاثیرات مختلفی داشت باشد. دیگر همه فعالان بورس و بازار های ارزی، با مباحث مربوط به تحلیل تکنیکال آشنا هستند. این تحلیل ها می توانند تاثیرات مختلفی را بر روی فعالیت های اصلی افراد داشته باشند. اگر شما هم قصد استفاده از فیبوناچی در تحلیل تکنیکال را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

فیبوناچی چیست؟

فیبوناچی به دنباله قوی از اعداد گفته می شود که ترکیب خاصی دارد. در این ترکیب، شمارش از 1 شروع شده و ادامه پیدا می کند. بر خلاف 2 عدد اول، همه اعداد، از جمع دو عدد قبلی به دست می آیند. یعنی ترکیب به صورت زیر ایجاد می شود.

0 1 1 2 3 5 8 13 21 34 55 89 144 233 377 …

مسلما این دنبال عددی می تواند تاثیرات مختلفی را در بازار های بورسی داشته باشد. به همین علت هم فعالان این بازار باید با مباحث مقدماتی مربوط به این دنباله آشنا باشند.

آموزش فیبوناچی در فارکس |اعداد طلایی فیبوناچی

نسبت‌های فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

شایان ذکر است که در تحلیل تکنیکال نمودار قیمت ارزهای دیجیتال به‌طور مستقیم از سری اعداد فیبوناچی استفاده نمی‌شود، بلکه نسبت‌ها و روابط بین این اعداد هستند که کاربرد دارند. از جمله روابط خاص بین این اعداد که به یک سری نسبت‌ها نیز منجر می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  • جمع دو عدد متوالی برابر عدد بعدی است. به عبارتی هر عدد در این سری، از جمع دو عدد قبلی خود به‌دست می‌آید. برای مثال جمع دو عدد 1 و 2 مساوی 3 است.
  • نسبت 0.618 یا 61.8 درصد: تقسیم هر عدد بر عدد بعدی آن (بعد از 4 عدد اول) به 0.61 میل می‌کند. برای مثال، از تقسیم 5 بر 8، مقدار 0.625 و از تقسیم 21 بر 34، نسبت 0.6176 به‌دست می‌آید که عموما این مقادیر به 0.618 میل کرده و نهایتا به 0.62 گرد می‌شوند.
  • نسبت 0.382 یا 38.2 درصد: از تقسیم هر عدد به دو عدد بعد از خود، نسبت 0.382 به‌دست می‌آید. برای مثال از تقسیم عدد 21 بر عدد 55، نسبت 0.3818 به‌دست می‌آید. حال هر چه اعداد بزرگتری را به هم تقسیم کنیم، عدد حاصله به این نسبت نزدیک‌تر خواهد شد.
  • نسبت 0.236 یا 23.6 درصد: از تقسیم هر عدد بر 3 عدد بعدی آن، مقدار تقریبی 0.2360 حاصل می‌شود. مثلا با تقسیم 21 بر 89 به عدد 0.2359 می‌رسیم که با رند کردن آن، مقدار 0.236 به‌دست خواهد آمد.

الگوی فیبوناچی Retracement

 الگوی فیبوناچی اصلاحی ریتریسمنت ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار فیبوناچی در تحلیل تکنیکال از گروه خطوط اعداد فیبوناچی‌ است. عموماً زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می‌کند در بازه‌هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت‌های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می‌کند. در یک‌روند صعودی درصدهای اصلاح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب درصدهای ۶/۲۳ – ۲/۳۸ – ۵۰- ۸/۶۱ – ۶/۷۸ و ۱۰۰ درصد می‌تواند باشد. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می‌شود. یعنی در روند نزولی عدد صفر را در کف قرار می‌دهیم.

اخبار فارکس arznow تاثیری زیادی روی فراز و نشیب‌های این بازار می‌گذارند. اگر فعال یا سرمایه گذار ارزهای دیجیتال هستید حتما پیگیر اخبار باشید

دکمه بازگشت به بالا