تغییر ایدئولوژیک در سازمان مجاهدین محور اصلی کتاب «جزیره سرگردانی» است

در مراسم رونمایی مطرح شد؛

تغییر ایدئولوژیک در سازمان مجاهدین محور اصلی کتاب «جزیره سرگردانی» است

نویسنده کتاب «جزیره سرگردانی» در مراسم رونمایی از این اثر گفت: تغییر ایدئولوژیک در سازمان مجاهدین محور اصلی کتاب است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم رونمایی از کتاب «جزیره سرگردانی» به قلم بیژن مومیوند ظهر امروز سه‌شنبه ۱۰ مرداد در موسسه مطبوعاتی ایران برگزار شد.

تغییر ایدئولوژیک در سازمان مجاهدین محور اصلی «جزیره سرگردانی» است

بیژن مومیوند نویسنده این کتاب در رابطه با اهمیت «جزیره سرگردانی» و آشنایی بیشتر با جریان گروه مجاهدین خلق گفت: گفتگوهای داخل این کتاب از پرونده‌های مختلفی بوده که در نشریات مختلف منتشر شده است. هسته مرکزی و محور اصلی که در کتاب بوده، تغییر ایدئولوژیکی است که در سازمان مجاهدین رخ داد. ما به دنبال چرایی این تغییر بودیم و خواستیم ببینیم این تغییر انحرافی بوده که کسی مثل تقی شهرام آن را به وجود آورده یا امری اجتناب‌ناپذیر؟

وی افزود: اگر بخواهم امروز کتابی در مورد مجاهدین بنویسم با زاویه نگاه دیگری می‌نویسم. اولویت به نظر من دیگر این نیست که ماهیت سازمان چه بوده، ما باید ببینیم چرا فضای سیاسی ما فقیر است و افراد اصطلاحا کوتوله در این فضا شکل می‌گیرند؟ من حس می‌کنم دلیل آن این است که ما در سیاست حزب نساختیم و در چنین شرایطی گروه‌های چریکی شکل می‌گیرند و قدرت در دست آنها می‌افتد‌.

انتقادات ابراهیم فیاض به صدا و سیما

ابراهیم فیاض در ادامه این نشست درخصوص سیر تاریخی حضور افراد و حزب‌های مختلف در سیاست داخلی ایران گفت: زمانی که این کتاب را خواندم، در بخش‌هایی از کتاب کلافه شدم و آن را کنار گذاشتم. حالت تاسفی که همه جامعه‌شناسان با آن درگیرند، در من اوج گرفت. من یاد گروهی از دوستانم افتادم که در آن دوران عضو این گروه بودند و از ابتدا با تفکرات آن‌ها آشنا بودم. برخلاف نویسنده معتقدم در این کتاب اتفاقات شبیه همه آثار قبلی با این موضوع است. تاریخ تکرار می‌شود و به نظرم مجاهدین هم احتمالاً بازمی‌گردند‌. همانطور که امروز گفتمان مارکسیستی در صداوسیما حاکم است و این یکی از نشانه‌های بازگشت آن‌هاست. 

این گزارش در حال بروز رسانی است…

دکمه بازگشت به بالا