خبرهای کلیکسب و کار برتر

جمعبندی 5 دلیل برا اینکه ساینا بخریم

ساینا بخریم یا نه؟

شرکت خودروسازی سایپا به دنبال تغییراتی که بر روی پلتفرم سالخورده پراید انجام داد، در سال 1389 پلتفرم جدیدی را بانام پلتفرم ایکس 100 معرفی کرد که خودروهای پراید 111 و پراید 132 نیز بر اساس همین پلتفرم توسعه یافته‌اند. پس‌ازآن خودروهای نظیر تیبا و تیبا 2، خودروی ساینا و کوئیک بر روی پلتفرم ایکس 200 ساخته شده‌اند که نمونه ارتقایافته پلتفرم X100 محسوب می‌شود. خودروهایی که روی پلتفرم ایکس 100 و ایکس 200 طراحی و تولید شدند، همگی در سگمنت خودروهای کوچک شهری قرار می‌گیرند که بیشتر مناسب ترددهای روزانه هستند.

ساینا در ابتدا در سه تیپ EX ،SX و SEA در اختیار خریداران قرار گرفت، اما بعد از مدتی عرضه تیپ SX که تیپ پایه و ارزان‌قیمت‌ ساینا به حساب می‌آمد، متوقف شد. نمونه‌های محدودی از ساینا SEA یا ساینا اتومات نیز در بازار داخلی وجود دارد و در اختیار خریداران قرار گرفته است. هرچند با تشدید تحریم‌ها تقریبا تولید تیپ اتوماتیک ساینا و کوییک به صفر گرایید.

در ادامه به بررسی مزایای ساینا و دلایلی که «چرا ساینا بخریم؟» خواهیم پرداخت.

استحکام بدنه ساینا |ایا شاسی ساینا ضعیف است

طراحی قابل قبول ساینا

بهترین کار برای درک بهتر «5 دلیل برای اینکه ساینا بخریم» این است که آن را با سایر رقبایش مقایسه کنیم. در مقایسه خودروی ساینا با محصولات دیگر شرکت خودروسازی سایپا یعنی پراید و تیبا می‌توان گفت ظاهر این خودرو از نظر طراحی بیرونی بهتر از خودروهای پیشین شرکت سایپا است. ساینا از طراحی به‌روزتر و جذاب‌تری نسبت به تیبا بهره می‌برد و این تغییر ظاهر باعث شده ساینا خودرویی اسپرت‌تر به‌نظر برسد.

ساینا از جمله سدان‌های شرکت سایپا است که در سال ۱۳۹۵ روانه بازار کشورمان شد. ساینا همانند اغلب محصولات جدید شرکت سایپا، روی پلتفرمی موسوم به X200 ساخته شده است و به همین جهت شباهت‌های بسیاری میان این خودرو با تیبا یا کوییک به چشم می‌خورد. سایپا ادعا می‌کند که ساینا خودرویی کاملا جدید است که با دانش مهندسان این شرکت شکل گرفته است، اما با کمی دقت به راحتی می‌توان فهمید که ساینا در واقع نسخه فیس لیفت تیبا بوده که از لحاظ ظاهری و فنی شباهت‌های فراوانی با آن دارد.
سایپا ساینا هم اکنون در نمونه‌های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود؛ همچنین در زمان خرید امکان انتخاب یکی از تیپ‌های EX ،SE-A و (SE-A (LUX برای خریدار وجود دارد که تمامی این تیپ‌ها از پیشرانه‌های یکسانی بهره می‌برند اما از لحاظ سطح آپشن‌ها و امکانات با هم تفاوت دارند. در این میان امکان خرید ساینا با گیربکس اتوماتیک خبری خوب برای کسانی محسوب می‌شود که در این رنج قیمتی تمایل زیادی به خرید خودرویی اتوماتیک دارند تا ترافیک‌های شهری برایشان قابل تحمل‌تر شود.
به واسطه شرایط حاکم بر بازار خودرو کشور، ساینا نیز مانند سایر خودروهای وطنی، فروش اقساطی ساینا اس خوبی را در بازار تجربه کرده است و تکمیل شدن ظرفیت پیش فروش این خودرو در چشم به هم زدنی، نشان از این دارد که محصولاتی مانند ساینا علی رغم تمام ضعف‌های خود، به تاخت و تاز در بازار ایران ادامه خواهند داد! در این مقاله از سری مقالات «مشاوره خرید خودرو» سایت Z4CAR، قصد داریم سایپا ساینا را مورد ارزیابی قرار داده و شما را با چهار مورد از مهم‌ترین معایب ساینا اتومات و دنده ای آشنا کنیم. با توجه به این که سایپا ساینا در کنار تمامی نقاط ضعف خود، از مزایا و ویژگی‌های مثبتی نیز برخوردار است قصد دارد به‌ زودی در مقاله‌ای جداگانه به بررسی نقاط قوت ساینا نیز می‌پردازد.

دکمه بازگشت به بالا