کسب و کار برتر

مزایای استفاده از پوکه معدنی خام چیست؟

مزایای استفاده از پوکه معدنی خام چیست؟

انواع پوکه معدنی خام و اصلاح شده دارای مزایای بی شماری در صنایع مختلف می باشد. خواص هر یک از این سنگ‌های پا بر نحوه استفاده و ویژگی‌های ساختاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برای آشنایی با خواص پوکه باید به دسته بندی آنها نیز توجه کرد. سنگ های معدنی و صنعتی از جمله مهم ترین دسته های این مواد در دنیای امروزی هستند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. در این میان انواع پوکه معدنی اصلاح شده از مهم ترین دسته های پوکه معدنی هستند که از معادن داخل ایران گرفته شده و با انجام برخی فرآیندهای اصلاحی در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

کارایی پوکه معدنی خام و اصلاح شده

هر یک از دسته بندی های پوکه معدنی از کارایی قابل توجهی در صنایع مختلف برخوردار هستند که برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

کاربردهای پوکه خام

انواع پوکه معدنی با وزن سبک و تنوع بالایی در دسترس مشتریان قرار می گیرند. این ویژگی ها مهمترین خواص پوکه های قروه به شمار می روند که سبب برتری این اقلام شده اند. برخی از خواص جانبی این مصالح را در زیر مشاهده می کنید:

  • انواع پوکه ها از دوام و مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل طبیعی برخوردار هستند. از این رو به میزان قابل توجهی برای شیب بندی ساختمان به کار برده شده و انتخاب اول کارفرمایان پروژه های ساختمانی به شمار می روند.
  • خاصیت ضد باکتری پوکه ساخت و ساز نیز توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده و این مصالح را به یکی از پرمصرف ترین اقلام در دنیای صنعتی امروزی تبدیل کرده است. به همین خاطر انواع آن ها در محل نصب با مشکلی رو به رو نمی شوند.
  • خواص ضد حشره پوکه ها سبب استفاده بالای آن ها برای کف سازی ساختمان های امروزی شده و بر کیفیت این اقلام می افزاید.
  • این اقلام کاربردی عایق کاری ساختمان را نیز به بهترین نحو انجام می دهند. با استفاده از آن ها ساختمان شما عایق های حرارتی و صوتی مطلوبی در محل نصب خواهد داشت. به همین سبب استفاده از این پوکه ها در صنعت کف سازی بیشتر از همیشه شده است.

کاربردهای پوکه معدنی اصلاح شده

بیشترین میزان کاربرد این پوکه ها مربوط به صنایع کشاورزی است. انواع آن ها تاثیر مطلوبی در حفظ کیفیت خاک و شرایط رشد گیاهان و انواع محصولات زراعی دارند. به همین خاطر استفاده از آن ها در این حوزه رو به افزایش است.

  • استفاده از آن ها در حوزه ساخت و تولید خمیر دندان و مواد فلوراییدی بسیار بالا رفته و در صنایع کشور ما نیز کاربردهای وسیعی در این عرصه دارد.
  • این مواد برای اصلاح سیستم هوادهی و آب دهی در خاک های زراعی و غیر زراعی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • با استفاده از پوکه های اصلاح شده از ایجاد هر گونه تغییر ناگهانی در خاک پیشگیری می شود.
  • انواع آن ها پی اچ خنثی ای دارند و به همین خاطر نیز در رشد طبیعی گیاهان مشکلی به وجود نمی آورند.

همچنین می توانید برای ادامه مطلب و آشنایی بیشتر با پوکه معدنی و خرید آن به پوکه نت مراجعه کنید.

مزایای پوکه خام و اصلاح شده

انواع پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمانی نیز بسیار مهم تلقی شده و برای بخش های مختلف صنعت ساختمان سازی کارایی قابل توجهی دارد. شیب بندی در ساختمان به منظور عدم نفوذ آب به طبقات پایین تر انجام می گیرد. به همین خاطر اغلب کارفرمایان به شیب بندی محیط ساختمان خود اهمیت می دهند.

برخی از مزایای پوکه های معدنی خام و اصلاح شده به شرح زیر هستند:

  • پوکه های معدنی خام بهترین گزینه برای شیب بندی به شمار می روند. عدم نفوذ رطوبت به ریزدانه های پوکه معدنی قروه سبب برتری این مصالح بر اقلام مشابه در دنیای صنعت شده است.
  • یکی از خواصی که این پوکه ها را برای شیب بندی ساختمان مناسب تر کرده، خاصیت ضد آتش سوزی آن ها به شمار می رود. انواع آن ها در برابر آتش و حریق بسیار مقاوم عمل می کنند. به همین خاطر استفاده از آن ها در دمای بالا نیز قابل انجام خواهد بود. به کار بردن پوکه در صنعت ساختمان سازی، تضمینی برای امنیت ساختمان شما خواهد بود.
  • استفاده از پوکه ساخت و ساز برای عایق کاری صوتی محیط نیز کارایی خواهد داشت. خاصیت ضد شیمیایی این پوکه ها نیز میزان استفاده از آن ها را در این حوزه به شدت افزایش داده است. این پوکه ها را در بخش های مختلف صنعت به نام لیکا نیز می شناسند.

کاربردهای عمرانی پوکه معدنی

انواع پوکه های معدنی کاربردهای بی شماری در صنعت ساختمان سازی و صنایع عمرانی نیز دارند. برخی از این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  • استفاده از آن ها در ملات پشت کار برای ساختمان سازی بسیار متداول است. ساخت سنگ نما و سایر اجزای ساختمانی با استفاده از این سازه ها بسیار رایج شده است.
  • سیمان کاری نمای ساختمان و ساخت رویه ساختمان های امروزی نیز با استفاده از این مصالح انجام می شود. این اقلام کاربردی در سال های اخیر جایگزین مصالح سنتی و قدیمی شده اند.
  • ایزولاسیون لوله های زیر آب ها و رودخانه ها نیز با استفاده از این مصالح به سهولت انجام می پذیرد.
  • با استفاده از پوکه های معدنی به سهولت می توانید، تعمیر و نگهداری قطعات بتنی را انجام دهید.
  • بتن سازی با این پوکه ها با سبک ترین وزن ممکن انجام می گیرد و به همین خاطر بسیاری از صنعتگران برای ساخت این تجهیزات از پوکه استفاده می کنند.

کاربردهای پوکه در صنعت شهرسازی

پوکه معدنی ساخت و ساز برای عرصه های شهرسازی نیز قابلیت ها و کاربردهای بی شماری دارد. صنعت شهرسازی با استفاده از این مصالح پیشرفت بسیار زیادی داشته است. شیب بندی ساختمان تنها یکی از کاربردهای این مصالح به شمار می رود. کاربردهای عمرانی و ساختمانی بخش کوچکی از مصارف پوکه را تشکیل می دهند.
انواع پوکه ساخت و ساز در زمینه ساخت و احداث مترو و صنایع تونل سازی به کار برده می شوند و راه اندازی این مجموعه های کاربردی را در سطح شهرها با کیفیت بالایی همراه می کنند. این پوکه ها ساختار متروها و تونل ها را در برابر رطوبت و صدا عایق سازی کرده و از سازه های تونل و مترو در برابر این عوامل آسیب زا محافظت می کند.

پوکه های معدنی در ساخت برخی از سازه های ترافیکی نیز کارایی دارند و به همین خاطر به میزان قابل توجهی در صنعت شهرسازی تاثیرگذار بوده اند. به این ترتیب برداشت مواد اولیه ساخت پوکه از معادن کشور ما به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

جمع بندی

در این بخش به بررسی برخی از مهمترین وِیژگی ها و خواص پوکه های معدنی خام و اصلاح شده پرداختیم. با در نظر گرفتن این ویژگی های مهم به سادگی می توانید، این اقلام را برای مصارف خود انتخاب و خریداری کنید. پوکه های قروه برای صنایع مختلفی به کار برده شده و نیازهای مشتریان را در عرصه های مختلف برآورده می سازند. شما می توانید این محصولات را در انواع مدل های عدسی، بادامی، فندقی و… خریداری کنید و برای خرید هر یک از آن ها رنج قیمتی به خصوصی را بپردازید. صنعت آماده سازی پوکه در کشور ما روز به روز در حال ترقی است.

دکمه بازگشت به بالا