اقتصادیکسب و کار برتر

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

لایت کوین یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال در بازار است. لایت کوین توسط چارلی لی در اکتبر 2011 معرفی شد. لی یک کارمند سابق گوگل بود که لایت کوین را برای تکمیل بیت کوین و حل برخی از مشکلات مانند زمان تراکنش ها، کارمزدها و استخرهای استخراج متمرکز طراحی کرد. چارلی لی کد و پروتکل بیت کوین را تغییر داد تا برای استفاده روزمره مناسب تر شود و سپس به مقبولیت بیشتری دست یابد.

یکی از اهداف اصلی لایت کوین کاهش زمان تأیید هر بلوک از 10 دقیقه به 2.5 دقیقه بود تا تراکنش های بیشتری تأیید شود. در حال حاضر روزانه 14400 لایت کوین استخراج می شود که تقریباً به بالاترین حد ممکن می رسد. مانند سایر ارزهای دیجیتال، لایت کوین یک ابزار پرداخت جهانی مبتنی بر فناوری بلاک چین است.

این ارز دیجیتال همتا به همتا شباهت های زیادی با بیت کوین دارد، اما پلتفرم آن از یک بلاک چین متفاوت استفاده می کند که به تراکنش ها اجازه می دهد سریعتر حرکت کنند. نرم افزار ایجاد و انتقال سکه لایت کوین متن باز و پلتفرم آن غیرمتمرکز است. این ارز دیجیتال از زمان معرفی خود به بازار رشد ثابتی را تجربه کرده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار محسوب می شود. شاید یکی از دلایل محبوبیت آن عملکرد آن باشد، اما نباید فراموش کرد که مشابه بیت کوین است.

تفاوت لایت کوین و بیت کوین

لایت کوین اغلب با بیت کوین مقایسه می شود. اگر بیت کوین را طلا می دانید، بسیاری از مردم لایت کوین را پول می نامند. اما تفاوت بین این دو ارز دیجیتال محبوب چیست؟

حداکثر عرضه

بسیاری از ارزهای دیجیتال در دسترس محدود هستند. با وجود 84 میلیون لایت کوین، عرضه آن چهار برابر بیت کوین است. در تئوری، این بدان معنی است که لایت کوین در آینده حدود یک چهارم بیت کوین ارزش خواهد داشت.

ارزش بازار

اگرچه ارزش بازار لایت کوین در مقایسه با بیت کوین کوچک است، اما این ارز دیجیتال همچنان در بین 5 ارز دیجیتال برتر قرار دارد (این رتبه بندی ممکن است بر اساس قیمت و تعداد سکه های در گردش تغییر کند).

الگوریتم در معدن

هر دوی این ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند در حالی که لایت کوین از الگوریتم Skrypt استفاده می کند که به منابع محاسباتی بیشتری نیاز دارد اما از مقدار قابل توجهی حافظه استفاده می کند.

سرعت تراکنش

هر تراکنش لایت کوین تقریباً هر 2.5 دقیقه تأیید می شود. در بیت کوین، این به طور متوسط ​​هر ده دقیقه یک بار است. در نتیجه، لایت کوین این کار را 4 برابر سریعتر انجام می دهد، که در واقع می تواند تراکنش های بیشتری را پردازش کند.

هزینه های اجرایی

الگوریتم Skrypt هزینه های تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بلوک پاداش

ماینرها برای همکاری خود در شبکه با دریافت پاداش برای هر محاسبه صحیح و اضافه کردن یک بلوک جدید در نتیجه پاداش می گیرند. ماینرها در حال حاضر 25 لایت کوین در هر بلوک دریافت می کنند. در همین حال، 12.5 بیت کوین یک پاداش در شبکه بیت کوین در نظر گرفته می شود. از آنجایی که به طور متوسط ​​هر 2.5 دقیقه یک بلوک شفا جدید ایجاد می شود، از نظر آماری تعداد بیشتری از ماینرها شانس دریافت پاداش را دارند. با این حال، خطر بلوک های ایزوله (این بلوک های معتبری هستند که بخشی از زنجیره اصلی نیستند و زمانی ایجاد می شوند که ماینرهای دامنه همزمان بلوک های مشابه ایجاد می کنند یا زمانی که هکرها سعی در معکوس کردن تراکنش ها دارند) نیز افزایش می یابد.

شبکه Litecoin ارز های بیشتری تولید می کند

شبکه لایت کوین می تواند 84 میلیون لایت کوین عرضه کند که 4 برابر بیشتر از شبکه بیت کوین است.

ریسک تراکنش های لایت کوین چیست؟

از آنجایی که این ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، تخمین ارزش آنها دشوار خواهد بود. تغییرات در نحوه مدیریت سرمایه بین المللی ممکن است نیاز به ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. کشورهایی مانند چین قوانینی دارند که خروج سرمایه از کشورشان را کنترل می کند، بنابراین می توان از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای دور زدن این محدودیت ها استفاده کرد. تغییرات در این قوانین یا قوانین مشابه ممکن است بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. در حال حاضر ارزهای دیجیتال قوانین مدون ندارند و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در این فضا اجتناب کنند. لایت کوین ارزی است که بیشتر شبیه یک کالا است، بنابراین نوسانات بازار مانند عرضه و تقاضا بر قیمت لایت کوین تأثیر می گذارد. اما در عین حال، بسیاری از معامله گران کوتاه مدت آن را یک ریسک مثبت می دانند.

نماد لایت کوین چیست؟

مخفف لایت کوین LTC است که مخفف دلار آمریکا (USD) و یورو (EUR) است. این ارز دیجیتال را می توان با سایر ارزها ترکیب کرد. به عنوان مثال، نام جفت ارز لایت کوین در برابر دلار آمریکا LTC/USD است.

لایت کوین چگونه کار می کند؟

لایت کوین یک شبکه آنلاین است که افراد می توانند از آن برای ارسال پرداخت از شخصی به فرد دیگر استفاده کنند. لایت کوین همتا به همتا و غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ نهاد یا دولتی کنترل نمی شود. این سیستم پرداخت با ارزهای فیزیکی مانند دلار یا یورو سر و کار ندارد و در عوض از واحد حساب خود به نام لایت کوین (LTC) استفاده می کند. به همین دلیل است که لایت کوین اغلب به عنوان ارز مجازی یا ارز دیجیتال طبقه بندی می شود. خرید و فروش لایت کوین و تبدیل آن به ارزهای رایج فیات را می توان به راحتی در بسیاری از صرافی های آنلاین انجام داد.

لایت کوین کجا ذخیره می شود؟

ارز دیجیتال در کیف پول های زنجیره بلوکی ذخیره می شود. از هر کجای دنیا می توانید به کیف پول لایت کوین دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از خوبی‌های رسانه‌های بین‌المللی و اجتماعی این است که همه لایت‌کوین‌ها یکسان هستند و می‌توانید با اتصال به اینترنت آن‌ها را از هر کجای دنیا مدیریت کنید. یکی دیگر از مزایای بزرگ این سیاست کیف پول این است که هیچ بانکی در این فرآیند دخیل نیست.

کدام سازمان از این پول حمایت می کند؟

برخلاف سایر ارزها مانند دلار و یورو، لایت کوین مستقل از هر بانک مرکزی عمل می کند. شبکه لایت کوین قدرت مرکزی ندارد و آن را به یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز تبدیل می کند.

مزایای اصلی لایت کوین

امکان انتقال پول در سطح بین‌المللی بدون نیاز به یک فرآیند پرهزینه انتقال سیم سنتی که فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا حتی به دورافتاده‌ترین مکان‌ها برسید.

ایجاد کیف پول لایت کوین و دریافت وجه از طریق آن آسان است. فقط برنامه را نصب کنید و کلید خصوصی خود را در مکانی امن (نه روی لپ تاپ یا تلفن خود) ذخیره کنید.

وقتی صحبت از مدیریت حجم تراکنش ها می شود، لایت کوین در این زمینه عملکرد خوبی دارد. لایت کوین برای کاربرانی که خواهان تایید فوری و کارمزد تراکنش کم هستند ایده آل است.

لایت کوین از الگوریتمی استفاده می کند که با استفاده از این نوع فناوری می تواند 4 برابر بیشتر از شبکه بیت کوین در سال سکه تولید کند.

طراحی غیرمتمرکز آن به شما این امکان را می دهد که بدون مشکل فاصله (در برابر سرورها یا ISPها) به تمام جهان برسید.

شما می توانید با خرید ماینرها برای خود از این شبکه حمایت کرده و دسترسی محلی خود را گسترش دهید.

نقاط ضعف لایت کوین

فرآیند استخراج به انرژی زیادی نیاز دارد.

لایت کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا ارزهای فیات پذیرفته نمی شود.

تخمین ارزش آتی آن دشوار است و اگر ارزش آن کاهش یابد، ممکن است لازم باشد به ارز دیگری تغییر دهید.

برای محافظت از ارز خود به دانش فنی نیاز دارید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال لایت کوین پتانسیل بالایی برای رشد و پذیرش انبوه دارد. بیت کوین و لایت کوین ممکن است طلا و نقره در فضای ارزهای دیجیتال باشند، اگرچه سابقه چنین تراکنش هایی نشان داده است که روند صعودی آنها می تواند در عرض چند ماه تغییر کند. پس پس از آگاهی کامل از روند و کار آنها، اقدام به خرید اینگونه ارزها نمایید. برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال لایت کوین و خرید آن میتوانید به بیت ارز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا