سلامت و دانشکسب و کار برتر

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دندان‌ های شما دچار تغییر رنگ، ترک خوردگی یا شکستگی، پوسیدگی، نامرتبی، ناهمواری یا شکل نامنظم هستند، یا حتی اگر فاصله بین دندان ‌هایتان وجود داشته باشد، لمینت دندان یک درمان خوب و یک گزینه زیبایی برای شما می باشد.

به طور کلی، لمینت دندان برای کسانی مناسب است که دندان های معیوبی داشته و ظاهر و لبخند او را تحت تاثیر قرار داده است. روکش ها انواع مختلفی دارند از جمله روکش ‌های لومینیرز، کامپوزیت، سرامیکی و …، اگرچه بیشتر روکش‌ ها از مواد رزین کامپوزیت و پرسلن ساخته می ‌شوند.

لمینت دندان روشی آسان برای داشتن لبخندی خیره کننده و پوشاندن مینای فرسوده و دندان های تغییر رنگ یا ناهموار است. شاید بهتر از همه، این گزینه فوق العاده بتواند این نتایج شگفت انگیز را با برداشتن کم مینا یا بدون نیاز دست زدن به ساختار دندان به دست آورد. در واقع، دندانپزشک به سادگی پوسته های سرامیکی نازک را به سطح دندان های شما می چسباند.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان یک درمان دندانپزشکی عالی برای کسانی است که به دنبال جوانسازی لبخند خود هستند.

پیشرفت ها در این زمینه باعث شده که روکش ‌ها ظاهری طبیعی ‌تر، بادوام ‌تر و موثرتر از همیشه داشته باشند، به همین دلیل است که افراد بیشتری آن را به عنوان گزینه ‌ای زیباتر نمودن لبخند خود انتخاب می‌کنند.

زمانی که به متخصص هایی مانند بهترین متخصص ایمپلنت در تهران مراجعه می نمایید، او پس از بررسی دندان ها و برآوردن قیمت لمینت دندان به شما خواهد گفت که این روش عمدتا برای چه کسانی موثر است:

– دندان های شما دچار تغییر رنگ و لکه شده اند

برخورد با لکه ها احتمالا اولین دلیلی است که بیماران به دنبال دریافت روکش هستند. آن ‌ها سفیدی دندان ‌های شما را که در طول سال ‌ها توسط قهوه، نیکوتین، شراب قرمز و سایر موارد تغییر داده اند، باز می‌گردانند.

– نقص های کوچکی در دندان های خود دارید

اگر با دندان‌ هایی زندگی می‌کنید که دارای ترک‌ یا شکستگی های کوچک هستند، یا دندان‌ های خاصی که بلندتر یا کوتاه ‌تر از دندان های مجاور خود به نظر رسیده، روکش‌ها راهی عالی برای اصلاح آنها می باشند.

– دندان های شما کمی نامرتب هستند

ما می دانیم که تقریبا همه می خواهند در صورت امکان از براکت ها اجتناب کنند و زمانی که شما فقط ناهماهنگی جزئی با دندان های خود دارید، روکش ها جایگزین مناسبی برای ارتودنسی هستند.

با این حال، اگر نامرتبی دندان‌ های شما شدید باشند، بریس‌ یا اینویزیلاین بهترین گزینه می باشد.

– شما مشکلات زیبایی متعددی دارید

وقتی صحبت از ایرادات جزئی زیبایی به میان می‌آید، یعنی اینکه دندان ‌های لکه دار، ترک خورده، نامرتب یا همه این‌ ها را به یک باره دارید، و در این صورت، روکش ‌ها می ‌توانند همه آنها را همزمان اصلاح کنند.

– مینای دندان شما برای حمایت از لمینت دندان کافی است

ونیرها در واقع می توانند برای پوشاندن فرسایش مینای دندان و جلوگیری از از بین رفتن بیشتر این سطح خارجی دندان استفاده شوند. با این حال، در یک نقطه خاص، مینای دندان می تواند برای حمایت از روکش ها بیش از حد نازک شود، زیرا مقدار کمی در طول قرار دادن روکش ها تراشیده می شود.

فرسایش مینای دندان می تواند ناشی از مصرف زیاد نوشیدنی ها یا غذاهای شیرین، داشتن عادات ضعیف مسواک زدن، ژنتیک و پرخوری عصبی باشد.

– شما دندان ها و لثه های سالمی دارید

در حالی که برای گرفتن روکش نیازی به سلامت کامل دهان و دندان ندارید، اما اگر پوسیدگی یا بیماری لثه داشته باشید، دندانپزشک باید قبل از گرفتن روکش، ابتدا آن ها را درمان کند. روکش ‌ها نمی ‌توانند چنین مشکلاتی را حل کنند و قرار دادن آنها بدون درمان مشکلات زمینه‌ای فقط آنها را بدتر می‌کند.

– عادت های بد ندارید

سایر روش‌هایی که می‌توانند به روکش‌ها آسیب برسانند عبارتند از: جویدن ناخن، جویدن خودکار، استفاده از دندان‌ها برای باز کردن اشیا و غیره. فراموش نکنید که با وجود این عادت های بد نمی توانید لمینت دندان انجام دهید.

– شما دندان قروچه نمی کنید

میزان شکست ونیرها در بیماران مبتلا به دندان قروچه، به دلیل شکستگی پرسلن بیشتر است. اگر سابقه دندان قروچه دارید، ممکن است لازم باشد دندان های شما قبل از اینکه به اندازه کافی سالم برای حمایت از روکش ها باشند، ترمیم شوند.

علاوه بر این، برای اینکه آنها دوام بیاورند، باید تشخیص دهید که چه چیزی باعث دندان قروچه شما می شود، چه استرس، اضطراب، یک عارضه جانبی دارو، یا چیز دیگری، و آن را تحت کنترل بگیرید.

– یک روال دهانی خوب را رعایت می کنید

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان یعنی دو بار مسواک زدن در روز، یک بار در روز نخ دندان کشیدن و معاینات دوسالانه برای حفظ سلامت و زیبایی دندان های طبیعی و دندان های روکش شده شما.

به طور کلی، لمینت دندان با ظاهری جذاب لبخند شما را بهبود بخشیده و عزت نفس شما را افزایش می دهد. اما باید مطمئن شوید که آیا کاندید مناسبی برای این کار هستید یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا