خبرهای کلیکسب و کار برتر

واقعیت های مجازی در تکنولوژی ساخت وساز

فناوری واقعیت مجازی یک فناوری است که آیتم های سه بعدی را در محیط کاربر ادغام می کند و آنها را در زمان واقعی نمایش می دهد. این یک نوع نرم افزار است که برای مدت طولانی در بازی های ویدیویی استفاده می شود. داده های ساختمان و ساختار با مدل های سه بعدی ادغام می شوند. کاربر یک ابزار واقعیت افزوده مانند عینک به چشم میزند یا می پوشد که خودبه دیدگاه کاربر جهت می دهد. در زمان واقعی، داده های ساختمان به صورت دیجیتالی بر روی محیط فیزیکی کاربر ارائه می شود.

این یک نمایش تکنولوژیکی تقویت شده از محیط فیزیکی طبیعی است که توسط اجزای بصری دیجیتال، موسیقی یا سایر تحریکات حسی ایجاد شده است. در بین مشاغلی که با محاسبات تلفن همراه و برنامه های تجاری سر و کار دارند به طور فزاینده ای محبوب می شود.

یکی از اهداف حیاتی فناوری واقعیت مجازی برجسته کردن برخی از جنبه‌های دنیای فیزیکی، افزایش دانش در مورد آن ویژگی‌ها، و ایجاد بینش هوشمند و در دسترس است که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی در میان افزایش جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شود. داده‌های بزرگ ممکن است برای کمک به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بهتر و به دست آوردن بینشی در مورد عادات خرید مصرف‌کننده، از جمله موارد دیگر، استفاده شود.

فناوری واقعیت مجازی

چرا در ساخت و ساز؟

علاوه بر این، هزینه های تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) در صنعت ساخت و ساز اغلب به طور قابل ملاحظه ای کمتر از سایر بخش ها است. تقریباً به ندرت از 1% کل درآمد فراتر می رود. در نتیجه، بخش ساخت و ساز باید فناوری پیچیده را در عملیات روزانه خود بگنجاند. بر اساس این تجزیه و تحلیل، بر اساس اداره آمار کار ایالات متحده و اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده، بهره وری در 20 سال گذشته تنها 1٪ افزایش یافته است.

مجری ذیصلاح |  و تهران

  1. کارگران مزرعه می توانند اندازه گیری های خودکار ساختمان را با استفاده از یک دستگاه A.R. واحد و آنها را با مدل های ساختمانی مشخص شده مقایسه کنید. این آینده نگری در ساخت ساختمان ها کارایی را در زمان پروژه تضمین می کند و از هزینه های اضافی کارگری جلوگیری می کند.
  2. تغییرات پروژه ممکن است ندانیم که کدام اندازه پنجره/در می تواند دیوار را جذاب تر کند. A.R. مشتریان / مهندسین حتی قبل از شروع کار ساخت و ساز خود، اجزا را در نمای مجازی حذف و جابه‌جا می‌کنند. آنها می توانند قبل از شروع کار، خطاها را عیب یابی کنند.
  3. کاربران اطلاعات پروژه در محل می توانند پیشرفت پروژه و اطلاعات ساختمان را به صورت لایه ای مشاهده کنند.
  4. همکاری تیمی: پروژه ساخت و ساز نیازمند مشارکت تیم های مختلف مانند طراحان، نجاران، برقکاران، لوله کش ها، جوشکاران و غیره است تا یک ساختمان بی عیب و نقص ساخته شود. A.R. به ما امکان می دهد فیلم بسازیم و یادداشت هایی از محل ساخت و ساز با افرادی که نتوانستند به محل ساخت و ساز برسند به اشتراک بگذاریم.
  5. آموزش ایمنی: A.R. می تواند سناریوهای خطر و آموزش تجهیزات را برای آموزش بهتر کارگران تحریک کند.
  6. ساخت و ساز زیرزمینی: هنگامی که کابل ها یا خطوط لوله جدید ساخته می شوند، احتمال برخورد با خط گاز یا آسیب رساندن به توانایی های زیرزمینی وجود دارد که ممکن است باعث انفجار شود. با استفاده از AR، می‌توانیم تمام اطلاعات حیاتی مانند عمق، زمین، انواع کابل و غیره را در اختیار داشته باشیم.
  7. برنامه ریزی چیدمان سازه (SLP): SLP را می توان به ابعاد زمانی علاوه بر ابعاد فضایی پوشش داده شده در این آزمایش گسترش داد. برنامه‌های AR را می‌توان با هوش در تولید راه‌حل‌های بهینه از مجموعه اولیه راه‌حل‌های پیشنهاد شده توسط اعضای تیم تقویت کرد. گنجاندن چنین الگوریتم‌هایی برای به دست آوردن تجربه کاربر در توسعه راه‌حل‌های اولیه و بهینه‌سازی بیشتر آنها به صورت سیستماتیک یک محدوده است. برنامه را می توان به

بدون نشانگر و بر اساس ردیابی مبتنی بر شی در یک سایت ساخت و ساز دقیق افزوده می شود، همانطور که قبلا در مورد تجسم به تنهایی انجام شد. علاوه بر این، امکان همکاری از راه دور با استفاده از V.R. محیط مبتنی بر آن قابل بررسی است.

فناوری واقعیت مجازی

طرح های اولیه را می توان با V.R زنده کرد. قبل از اینکه یک کارگر مجرد پا به محل کار بگذارد. این فناوری در حال حاضر توسط شرکت های ساختمانی مک کارتی، یکی از بزرگترین شرکت های ساختمانی در ایالات متحده استفاده می شود.


تحولات در هند

با استفاده از V.R. و مدل سازی سه بعدی، امکانات نمونه سازی مجازی، بررسی طراحی و تجزیه و تحلیل مدل های مجازی، و بررسی های لازم را برای مشتریان فراهم می کند تا قبل از اجرا به آنها احساس دنیای واقعی از پروژه واقعی بدهد. مهندسان طراح و تیم های پروژه از امکانات مذکور برای پروژه هایی مانند مترو حیدرآباد و مجسمه وحدت آینده در گجرات استفاده قابل توجهی کرده اند. در حال حاضر برنامه‌هایی برای توسعه روش‌هایی در دست است که مدل‌های سه بعدی در V.R. همچنین می توان در خارج از چنین استودیوهایی، در سایت های ساخت و ساز با استفاده از ابزارهای پوشیدنی مشاهده کرد.

چیزی که Trezi را جالب می کند این V.R. همکاری که به طراح، معمار، سازنده مبلمان و مدیر عامل یک شرکت اجازه می دهد تا در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنند و تغییراتی در V.R ایجاد کنند. خود این نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کند، بلکه به تسریع تصمیم گیری ها نیز کمک می کند.

کاشی بین کابینتی در فضای مابین کابینت آشپزخانه استفاده میشود. و زیبایی فضای مابین کابینت زمینی و کابینت هوایی را دوچندان میکند.

تهران |ساختمان

گوتام توضیح می‌دهد: «پلت‌فرم [Trezi] جنبه فیزیکی ساخت‌وساز را که در نهایت هزینه دارد، از بین می‌برد و آن را وارد جنبه مجازی چیزها می‌کند. تیتی می‌افزاید: «از روز اول، موضوع حل یک نقطه درد بوده است، و ما آن نقاط دردناکی را که می‌خواهیم با Trezi حل کنیم، زندگی کرده‌ایم.»


همکاری مجازی در جهان

مرتبط:

شرکت دیگری که پروژه مدرن سازی آزمایشگاهی برای وزارت کشاورزی ایالات متحده را رهبری می کند، از V.R. برای جمع آوری تیم هایی از دفاتر دنور، سن آنتونیو، سنت لوئیس، و جزیره مریت، فلوریدا، در یک گروه کاری یکپارچه. V.R. به این اعضای تیم کمک کرد تا مدل سه بعدی پروژه را از دفاتر خود در مقیاس کامل بازدید کنند و قبل از شروع ساخت، تنظیمات را انجام دهند. این ابزار به جلوگیری از تغییرات طراحی در مراحل پایانی و کاهش RFI (درخواست اطلاعات) کمک کرد. در سه ساعت جلسات مشترک، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​هفت RFI بالقوه را در هر ساعت شناسایی و حل کردند.

در سایت های پروژه و با استفاده از ابزار واقعیت مجازی (V.R.) برای آموزش کارگران در مورد ایمنی.

دکمه بازگشت به بالا