اقتصادیکسب و کار برتر

انواع باتری مناسب برای پراید در مدل های ایرانی و خارجی

  • چرا از خدمات کیان باتری استفاده نماییم؟

– ارسال و نصب رایگان باتری به صورت شبانه روزی در کمتر از چند ساعت
– کنترل سلامت سیستم برق خودرو توسط کارشناسان کیان باتری به صورت رایگان
– خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
– امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
– امکان خرید در تمام ساعات شبانه روز و تمام 365 روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
– قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
– نصب باتری مناسب برای پراید و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو
– امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار

باتری 60 آمپر برای پراید |باتری 66 آمپر برای پراید

  • آیا بابت حمل و نصب باتری میبایست هزینه ای پرداخت نمایم؟

خیر، هزینه حمل، نصب و تست باتری در محل کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه دیگری از شما دریافت نخواهد گردید.

  • آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

بله، قیمت های محاسبه شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری فرسوده میباشد و قیمت داغی باتری از آن کسر گردیده است. در صورت نبود داغی باتری فرسوده بابت هر آمپر کسری، داغی مبلغی به قیمت باتری پراید اضافه میگردد.

  • آیا میتوانم باتری با ظرفیت بالاتر در پراید استفاده نمایم؟

بله، باتری با ظرفیت بالاتر قدرت آمپردهی بیشتر و عمر طولانی تری دارد و در زمان استفاده از لوازم برقی، فشار کمتری به سیستم برق خودرو وارد میشود.

  • آیا باتری شما اتمی و خشک است؟
  • عمر مفید باتری پراید چه قدر است؟

با توجه به گفته های سایت باتری با ما به طور متوسط باتری عمری حدود 2 سال یا 40،000 کیلومتر دارد. البته هر کدام از این موارد که زودتر فرا برسد باتری نیاز به تعویض خواهد داشت. اما از آنجاییکه عموم افراد در سال حدود 20،000 کیلومتر با خودرو رانندگی میکنند، بعد از 2 سال باتری پراید نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.

  • باتری قبلی پراید من بعد از 2 سال هنوز استارت میخورد، آیا نیاز به تعویض دارد؟

بله، باتری یک ماده شیمیایی است و خرابی آن به مروز زمان اتفاق می افتد. بدین معنی که هر ماه باتری حدود 3 تا 4 درصد ضعیف می شود. اگر شما یک باتری 100 آمپرساعت تهیه نمایید بعد از ماه اول این باتری ظرفیتی معادل 96 تا 97 آمپر ساعت خواهد داشت و حدود 3 تا 4 آمپر ساعت ضعیف تر می گردد. طبیعی است قدرت جریان دهی باتری با عمر بالا بسیار افت کرده و ممکن است به ادوات برقی خودرو آسیب برساند. باتری یک ماده مصرفی است و جهت حفظ سلامت خودرو میبایست در یک دوره زمانی مشخص تعویض گردد.

  • من باتری خودروی پراید خود را 6 ماه پیش عوض کرده ام، چرا الان دوباره خراب شده است؟

ملاک 2 سال یا 40،000 کیلومتر در صورت نو بودن باتری و تاریخ تولید جدید معتبر می باشد. از آنجاییکه باتری با تاریخ تولید قدیمی ارزان تر بوده، تعدادی افراد سودجو اقدام به فروش باتری با سال تولید قدیمی می نمایند. مهم نیست شما 6 ماه پیش باتری را خریداری نموده اید، مهم این است باتری خریداری شده چه زمانی تولید شده است. برای جلوگیری از سوء استفاده ضروری است حتما فاکتور یا کارت گارانتی مهردار به همراه درج تاریخ تولید از فروشنده دریافت نمایید.

  • سال تولید باتری از کجا قابل شناسایی است؟

هر باتری بر روی بدنه خود دارای یک سریال یکتا جهت شناسایی سال و ماه تولید میباشد

معرفی بهترین برندهای تولید کننده باتری پراید

از آن جهت که پراید خودروی پرمصرفی‌ست، باتری‌های مختلفی برای آن وجود دارد که در ادامه به بهترین برندهای آن می‌پردازیم.

صبا باتری

صبا باتری یکی از اولین‌ها برای تولید بهترین باتری پراید در ایران است. علاوه بر این برای خودروهای دیگر نیز تولید باتری دارد. از جدیدترین تولیدات این شرکت، باتری پراید واریان است که بسیار محبوب شده و خواستار زیادی دارد.

این نکته را بدانید که برای و اطمینان از اصالت آن می‌توانید کد #۷۷۷۷*۴*  را شماره‌ گیری کنید. در ابتدا گزینه استعلام کالا را انتخاب کرده، بعد از آن شناسه داخلی کالا را بزنید و سپس کد GC درج شده روی لیبل را وارد سامانه کنید، تا بعد از چند دقیقه اصالت باتری خودرو برای شما ارسال شود.

سپاهان باتری

یکی از شرکت‎های بزرگ باتری که در سال ۱۳۷۸ در اصفهان تاسیس شد، سپاهان باتری است که در شروع کار خود اقدام به تولید باتری در تیراژ بالا کرد و می‎توان گفت یکی از شرکت‎های معتبر در زمینه تولید بهترین باتری ماشین پراید است. سپاهان باتری با گذشت زمان و در سالهای اخیر نیز زمینه فعالیت خود را گسترش داده و توانسته تولیدات خود را به حدود ۵ میلیون باتری در سال برساند و در کنار آن حدود ۲۰۰۰ فرصت شغلی در اصفهان به وجود آورد. همچنین برندهای شناخته شده‌ای مثل اوربیتال، سوزوکی و بارکاس را وراد بازار کرد. اوربیتال یکی از باتری‌های معروف این شرکت است که بازار خوبی در ایران پیدا کرده و فروش زیادی را به خود اختصاص داده است. باتری‌های اوربیتال وان سپاهان طول عمر زیادی را در شرایط اقلیمی ناپایدار دارند. به همین خاطر این باتری امتیاز محبوب‌ترین برند و بالاترین کیفیت را در بین بقیه باتری‌های ماشین پرایدی که در بازار موجود است به خود اختصاص داده است.  در ادامه به مدل‌های دیگر برند سپاهان باتری می‌پردازیم.

باتری اطلس پراید

باتری ۵۵ آمپر دوپکس اطلس ساخت ایران است و یکی از تولیدات پرفروش شرکت اطلس محسوب شده و بدون نیاز به نگهداری است. این باتری ۱۲ ولت قدرت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۹۰ دقیقه‌ای دارد.

برند باتری پوما

یکی از بهترین محصولات شرکت دلکور باتری پوما است که از نوع سیلد و اتمی و اصلیت آن متعلق به کشور کره جنوبی بوده و مناسب برای هر خودرویی مثل پراید، پژو، رئو و رانا است. باتری ماشین پراید از برند پوما صفحاتی کلسیمی دارد که مانند صفحات سربی بوده و کلسیمی که در آن به کار رفته از تبخیر آب محلول الکترولیت باطری جلوگیری می‌کند. این نوع باطری ۱۲ ولت قدرت با ظرفیت ذخیره‌سازی ۹۰ دقیقه‌ای دارد.

درموردنیز باید بگوییم که با توجه به نوع برند و مشخصاتی که دارد متفاوت است. برای خرید بهترین باتری پراید که مناسب خودروی شما باشد، می‎توانید از طریق سامانه آیتول اقدام کنید. تهیه باتری در آیتول با تحویل سریع و نصب رایگان، خریدی به صرفه برای شما خواهد داشت.

چه نوع باتری برای پراید مناسب است؟

مطمئنا بهترین باتری پراید، باتری فابریک خود ماشین است. آخرین مدل باتری فابریک پراید ۱۳۲ باتری سیلد یا اتمی از نوع ۱۲ ولت ۵۰ آمپر است.

به طور کلی پراید می‌تواند از دو نوع باتری اتمی و اسیدی استفاده کند، اما بهترین باتری پراید، باتری اتمی است. باطری اتمی به باطری سیلد یا خشک هم معروف بوده و می‌توان گفت نسبت به باطری اسیدی دردسرهای کمتری دارد. در حال حاضر دو برند صبا باتری و اوربیتال وان سیلور برای پراید از نظر کیفیت و قیمت مناسبتر هستند.

در صورت داشتن تجهیزات پرمصرف برقی در ماشین خود، باتری ۵۵ آمپر انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. البته بهتر است درنهایت برای خرید باتری حتما از یک مشاور کمک بگیرید. به این خاطر که مشاور با توجه به تجهیزات ماشین شما را معرفی می‌کند تا شما از بین آنها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

باتری چند آمپر برای پراید مناسب است؟

باطری فابریک پراید یک باتری ۵۰ آمپر است. ولتاژ آن نیز مانند ماشین‌های سبک با پلتفرمی مشابه، ۱۲ ولت است. همچنین مشخصات فنی باطری ماشین پراید در تیپ‌های مختلف آن مثل پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲، پراید وانت، پراید صبا و پراید ۱۵۱ وانت یکی است.

ارزان‌ترین نوع باطری پراید ۵۰ آمپر است. بهترین برندهای باتری ۵۰ آمپر، باتری اوربیتال، باتری صبا واریان، زیتکس، سیلور و سوزوکی هستند. این برندها همچنین باطری ۵۵ آمپر هم تولید می‌کنند که نسبت به نمونه ۵۰ آمپر گران‌تر هستند.

باتری ۶۰ آمپر نیز توسط این برندها و به قیمت مناسب تولید می‌شود. این باطری برای افرادی است که چراغ ماشین و سیستم‌های برقی خودروی پراید آنها مصرف برق بالایی دارد. برای این باتری نسبت به باتری ۵۰ آمپر، باید حدود ۱۵% بیشتر هزینه دهید.

برخی از افراد هم تمایل دارند که باطری‌های ۶۶ و ۷۴ آمپر را بر روی ماشین پراید خود نصب کنند که البته از قاب تعبیه شده توسط شرکت سایپا بیرون می‌زند، اما امکان نصب آن وجود دارد. افرادی از این باتری‌ها استفاده می‌کنند که به اسپورت کردن و همچنین نصب سیستم‌های صوتی و الکترونیکی بر روی ماشین علاقه دارند.

بهترین باتری برای پراید چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین باتری پراید از نوع اتمی یا سیلد است که مزیت‌های زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • دارای درپوش یکپارچه است.
  • دارای پیچ برای افزودن اسید نیست.
  • این باتری حدودا تا ۷ سال کارایی دارد.
  • نیاز به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.
  • نوع کلسیم-کلسیم این باتری بهتر از همه است.
  • مدل کلسیم-کلسیم در مناطق سردسیر استفاده می‌شود.
  • فناوری استفاده شده در این باتری کلسیم-کلسیم و کلسیم-سیلور است.

در صورتی که در شهرهای کرج و مشهد ساکن هستید و باتری خودرویتان دچار مشکل شده می‌توانید از خدمات آیتول درباره  و  استفاده کنید

خرید باتری پراید از آیتول

برای خرید بهترین باتری پراید می‌توانید تنها با یک تماس، باتری مناسب ماشین پراید خود را در کمترین زمان و با بهترین قیمت از itoll دریافت کنید. تعویض باتری با ضمانت در محل و به صورت رایگان انجام خواهد شد و ارسال آن بسیار فوری صورت می‌گیرد.

عوامل موثر بر قیمت باطری پراید

عوامل مختلفی وجود دارد که بر قیمت باتری ماشین پراید تاثیرگذار هستند، که شامل موارد زیر است:

  • باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی قیمت بیشتری دارد.
  • به طور معمول، هر چه آمپر باتری بالاتر برود، گران‌تر می‌شود.
  • باتری‌های خارجی، مخصوصا کره‌ای از بقیه باتری‌ها گران‌تر است.
  • زمان‌هایی وجود دارد که درصورت تحویل باتری کهنه خود و پس از تعیین قیمت آن می‌توانید باتری نو بگیرید.
  • بهترین باطری مناسب پراید
  • بهترین باطری مناسب پراید از نظر کیفیت و آمپر مناسب برای پراید باطری ۶۲ آمپر اتمی کره ای شرکت دلکور باطری مانند پوما و یا شارک میباشد.
    اگر قصد خرید باتری ایرانی دارید باطری ۶۰ آمپر سوزوکی و اوربیتال برای پراید مناسب است.
  • نشانه های خراب شدن باطری پراید:
  • استارت نزدن ماشین بعد از این که ماشین چند ساعت میخوابد .
    قطع شدن برق از مشت آمپر .
    سنگین استارت زدن پراید .از نشانه های خراب شدن باطری پراید هستند.
  • ابعاد باطری پراید
  • (طول=۲۳سانت.عرض=۱۸سانت. ارتفاع = ۱۸ سانت)
  • حد اکثر آمپر باطری برای پراید:
  • توجه داشته باشید که بر روی پراید باطری تا ۷۴ آمپر میشود نصب کرد ولی چون دینام پراید ۴۵ و یا ۵۵ آمپر است بیشتر از باطری ۶۲ آمپر به هیچ وجه بر ای پراید توصیه نمیشود.
  • قیمت باطری پراید چقدر است؟
    آیا باطری پایه بلند روی پراید نصب میشود؟
    آیا انواع پرایدهای موجود در ایران باطری مشابه دارند؟
  • بر ای دریافت جواب سوالات فوق و هر گونه مشاوره در مورد خرید باطری میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
  • خرید باتری مناسب پراید باید با توجه به عوامل مختلفی مانند آمپراژ مناسب ، بهترین برند باتری ، میزان استفاده از ماشین و … صورت بگیرد.
  • باتری فابریک پراید
  • گروه خودروسازی سایپا ، باتری ماشین صبا با ولتاژ ۱۲ ولت و آمپراژ ۵۰ آمپر از نوع اسیدی را بر روی پراید نصب می کند. در واقع باتری فابریک پراید ۵۰ آمپر است. برخی خودروداران باتری ۵۵ آمپر و یا ۶۲ آمپر را روی پراید نصب می کنند.
  • باتری پراید چه مشخصاتی دارد ؟
  • باتری پراید باید ولتاژ ۱۲ ولت و آمپراژ ۵۰ تا ۶۲ آمپر ساعت را داشته باشد. ابعاد درنظر گرفته شده برای باتری پراید در فضای قرارگیری آن ۲۳ * ۱۸ * ۱۸  سانتی متر می باشد. باتری های اتمی و اسیدی هر دو برای پراید قابل استفاده می باشند. برخی از خودروداران باتری های اسیدی و برخی دیگر باتری های اتمی را نصب می کنند. با توجه به اینکه قیمت باتری ماشین از نوع اتمی گران تر می باشد ، انتخاب نوع باتری به بودجه شما بستگی دارد.
  • آیا امکان نصب باتری با آمپراژ بالا روی پراید وجود دارد ؟
  • اگر قصد خرید باتری مناسب پراید را دارید ، باید باتری با آمپراژ ۵۰ الی ۶۲ آمپر را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد ، باتری فابریک کارخانه برای پراید ۵۰ آمپر می باشد. اما چنانچه از سیستم صوتی و کولر و … زیاد استفاده می کنید ، باتری با آمپراژ ۵۵ یا ۶۲ آمپر را می توانید نصب کنید. اما انتخاب باتری با آمپراژ بالاتر از ۶۲ آمپر اصلاً پیشنهاد نمی شود. زیرا در عملکرد برخی قطعات اختلال ایجاد می کند.
  • البته برخی به دلیل نصب سیستم های حرفه ای به نصب باتری با آمپراژ بالا اصرار دارند. در این صورت باید یک خازن سازگار با سیستم صوتی نصب کنند و بعد اقدام به نصب باتری با آمپراژ بالاتر کنند.
  • خرید باتری مناسب پراید مدل ۱۳۲ ، مدل ۱۳۱ و مدل ۱۱۱
  • با توجه به مشخصات گفته شده برای باتری پراید ، می توانید این باتری ها را از سپاهان باتری یا صبا باتری خریداری کنید. سپاهان باتری و صباباتری از تولیدکنندگان خوب باتری ایرانی می باشند. باتری های تولیدی این کارخانه ها از بالاترین سطح کیفی برخوردار می باشند و طول عمر خوبی دارند.
  • تمامی برندهای باتری های تولیدی این کارخانه ها از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار می باشند. باتری ماشین اوربیتال وان ۵۰ آمپر سپاهان ، نمونه ای از این باتری های با کیفیت است که برای تمامی مدل های ماشین پراید ، مناسب است. باتری ۵۰ آمپر سوزوکی ، نمونه دیگری از باتری های با کیفیت مناسب برای پراید می باشد.
  • کدام باتری بیشترین طول عمر را دارد ؟
  • هنگام خرید باتری مناسب پراید ، به طول عمر آن باید توجه داشته باشید. هر چند که طول عمر باتری به نحوه استفاده از آن و نگهداری از آن بستگی دارد. طول عمر باتری های فابریک پراید معمولاً ۲ الی ۳ سال می باشد. طول عمر باتری سوزوکی سپاهان ، ۳ الی ۴ سال می باشد. طول عمر باتری های اوربیتال در مدل های مختلف متفاوت است ولی در کل طول عمر بالایی دارند. با روش های مختلفی می توان طول عمر باتری ماشین را افزایش داد. روش هایی مانند تمیز نگه داشتن سر باتری ها و جلوگیری از انباشته شدن رسوبات بر روی آن ، استفاده از بست های نگهدارنده باتری برای جلوگیری از تکان خوردن و آسیب به باتری ، خاموش نبودن زیاد ماشین و … سبب افزایش طول عمر باتری می شوند.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا