خبرهای کلی

بازگشت بیش ازچهارهزار دبستانی بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دبستانی این استان در ۲ مرحله شناسایی و به فرآیند تحصیل بازگردانده شدند.

بازگشت بیش ازچهارهزار دبستانی بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مجید بذرافکن افزود: فارس ۵۱۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارد که سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۴۰ نفر از آن‌ها به مدرسه وارد نشده یا ترک تحصیل کرده بودند.
وی ادامه داد: اطلاعات این کودکان که در سن تحصیل مدرسه‌ای بودند برای مدیریت در سامانه شهید محمودوند ثبت شد و پیگیری برای جذب هر ۱۰ دانش‌آموز به یک راهبر آموزشی سپرده شد.

بذرافکن اضافه کرد: در فارس ۳۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شناسایی شدند که از این شمار ۱۱ هزار و ۲۴۰ نفر دبستانی بودند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با تلاش‌های راهبران آموزشی سه هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت نخست و هزار دبستانی در مرحله دوم به کلاس‌های درس بازگردانده شدند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس توضیح داد: شناسایی بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی به این صورت انجام می‌شود که موالید یک سال را ثبت احوال ارائه و با کودکان ثبت نام شده در سامانه سیدا تطبیق داده می‌شود تا مشخص شود که آیا همه کودکان متولد شده وارد چرخه آموزش مدرسه‌ای شده‌اند یا خیر و مواردی که تطابق نداشته باشند شناسایی و پیگیری می‌شوند تا در صورت امکان جذب فرآیند آموزش شوند.
وی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود در آغاز آنلاین ماه امسال حدود ۹۴ هزار کودک فارس در کلاس اول ثبت‌نام کرده باشند.

دکمه بازگشت به بالا