خبرهای کلیکسب و کار برتر

در هر هکتار چند درخت بادام می توان کاشت

معرفی طرح توجیهی احداث باغ بادام نگارش سال 99

هدف از اجرای این طرح احداث باغ بادام دیم است که همه هزینه ها به طور دقیق محاسبه شده اند همچنین میزان درآمد طرح و میزان برداشت بادام در هکتار محاسبه شده است , مطالعه این طرح به علاقه مندان احداث باغ بادام پیشنهاد می شود.

باغ بادام دیم

احداث باغ بادام غالباً در فهرست 5 یا 10 گیاه سودآور برای پرورش قرار دارد، تعیین محل باغ بادام مهم‌ترین عامل هنگام کاشت درختان بادام عبارت اند از مصرف آب کمتر،استفاده از اراضی شیب دار و دست‌یابی به سود بیشتر است. این درخت در شرایط خاص آب‌وهوایی و انواع خاصی از خاک رشد می‌کند، درختان بادام تا سال ششم یا هفتم بعد از کاشت محصولی تولید نمی‌کنند و کشاورز باید صبور باشد و البته باید انتظار داشت تمام هزینه‌های سالهای اولیه را تحمل کند بدون آنکه انتظار درآمد قابل‌توجهی داشته باشد،اما در نهال های اصلاح شده جدید می توان از سال چهارم انتظار ثمردهی داشت. بنابراین باید قبول کنید که درخت بادام (مانند بسیاری از درختان میوه دیگر) بعد از چند سال ثمرمی‌دهد.

برای اطلاع از قیمت نهال بادام کافیست وارد سایت شوید یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

عوامل مهم و تأثیرگذار در احداث باغ بادام

آبیاری، کود دهی، هرس و کنترل آفات از عوامل بسیار مهم برای کمیت و کیفیت تولید محصول بادام بوده و بیشتر هزینه‌ها را شامل می‌شود.

درخت بادام معمولاً در سن 7-8 سالگی به ثمرمی رسد همانطور که گفته شد در نهال های اصلاح شده از چهار سالگی به بعد (و در این سال می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد). طول عمر یک درخت بادام حدوداً 50 سال است. البته عمر مفید درخت حدود 20 سال برآورد میشود.

شرایط مناسب برای کاشت درخت بادام دیم

کاشت و پرورش گیاهان و درختان همواره مستلزم داشتن آب‌وهوای مناسب و همچنین مراقبت است. اگر شما هم قصد احداث یک باغ بادام رادارید اول باید مطمئن شوید که منطقه شما از شرایط مناسبی برای رشد درختان بادام برخوردار است. ازآنجاکه درختان بادام در ابتدا در آب‌وهوای گرم و خشک خاورمیانه و آسیای جنوبی رشد کرده‌اند، در تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل بهتر رشد می‌کنند و با سایر شرایط ازجمله سرمای زیاد سازگار نیستند. بادام معمولاً در آب‌وهوای سرد رشد نمی‌کند.

از آنجا که بادام درختی کم توقع است بنابراین اراضی شیب دار ، ارتفاعات و مناطقی که امکان استفاده از آب های سطحی وجود دارد پیشنهاد میشود.

خرید بذر یا نهال

برای شروع کاشت درخت بادام دو گزینه وجود دارد، می‌توانید از بذر (آجیل تازه و غیر فرآوری شده) یا نهال (درختان رسیده) و نهال مناسب استفاده کنید و نهال‌ها مناسب‌تر هستند، اما گران‌تر هستند. اگر می‌خواهید بادام خوراکی (بادام شیرین) را برداشت کنید، باید مطمئن شوید که بذر یا نهال بادام شیرین را انتخاب می‌کنید. به خاطر داشته باشید که بادام تلخ خوراکی نیست و همه درختان بادام شیرین هم میوه‌ای به همراه نمی‌آورند به همین خاطر است که انتخاب بذر و یا نهال مناسب بسیار اهمیت دارد بعضی درختان این موارد فقط برای سایه و دکوراسیون مناسب هستند.

برای خرید نهال بادام میتوانید به سایت  مراجعه کنید

 انتخاب محلی آفتابی برای رشد بادام

درختان بادام با نور و گرمای خورشید بهتر رشد می‌کنند. قبل از شروع کاشت، باید مکانی را انتخاب کنید که دارای نور مستقیم خورشید باشد و عاری از سایه باشد. همچنین باید مطمئن شوید که آب موجود در منطقه انتخاب‌شده به‌خوبی تخلیه می‌شود. اگر آب در تمام ریشه‌های خود جمع شود درختان بادام به‌خوبی رشد نمی‌کنند و این می‌تواند به پوسیدگی ریشه منجر شود.

همچنین موارد نگهداری از درخت به خصوص ساقه درخت شامل حفاظت از گرمای شدید ، سرمای شدید و نور آفتاب بسیار شدید و انواع سوسک و کرم ساقه خوار و جوندگان باید صورت گیرد

که برای هر کدام از موارد فوق راه حل هایی وجود دارد اما بهترین و کم هزینه ترین روش برای حفاظت ساقه درخت از سرما و گرما و جوندگان بستن یک عدد لوله پلیکا سفید به ساقه درخت است.

جوانه‌زنی بذر

اگر می‌خواهید یک درخت بادام را از دانه‌ها رشد دهید، این روند با جوانه زدن بذرها در یک محیط کنترل‌شده شروع می‌شود و پس از شروع رشد می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف یا در زمین بکارید.
کاشت نهال یا جوانه: اگر نهال‌های آماده را از گلخانه‌ها خریداری کردید و تصمیم گرفتید آن‌ها را در زمین خود کاشت کنید، زمین را حفر کنید و نهال‌ها را در مرکز گودال حفرشده قرار دهید تا جایی که زیر سطح خاک باشد. این روش به جلوگیری از جمع‌آوری آب در اطراف ریشه‌های گیاه کمک می‌کند که می‌تواند مشکلات جدی (ازجمله پوسیدگی ریشه) ایجاد کند.

بهتر است برای شروع بعد از انتخاب نوع نهال از نهال های دو یا سه ساله جهت کاشت استفاده شود

میوه درخت بادام

حدوداً شش سال زمان لازم است که درخت بادام به ثمر برسد و میوه بدهد. معمولاً این دوره انتظار «حدود 5 سال طول می‌کشد و به نوع درختان نیز بستگی دارد. گونه‌هایی وجود دارد که 12 سال برای میوه و توانایی تولید بادام 12 سال طول می‌کشد؛ بنابراین باید صبور باشید. وقتی درخت بادام شروع به بارور می‌کند، هرسال حدود 50 سال یا بیشتر می‌توان محصول از آن درخت برداشت کرد و با این کار، این اطمینان را حاصل می‌کند که بادام زیادی برای سالهای بعد داشته باشید.

 برداشت بادام هنگام رسیدن

بادام معمولاً بین ماه‌های تیر و مهر برداشت می‌شود. این کار با تکان دادن درخت انجام می‌شود. مراقبت از درخت بادام درختان بادام باید بلافاصله پس از کاشت سیراب شود، اولین آبیاری است بلافاصله پس از کاشت انجام می‌شود، پس‌ازآن شما باید یک برنامه منظم از آبیاری درخت را حفظ کنید. به‌طورکلی درختان بادام در آب‌وهوای گرم رشد می‌کنند اما امکان رشد در بیابان را ندارند، بنابراین آب سالم برای سالم نگه‌داشتن گیاهان بسیار مهم است. نهال بادام را باید حداقل 25 روز یکبار سیراب  کرد  و برای این کار به ازای هر درخت به 20 لیتر آب نیاز است .می‌توانید از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده کنید، به‌خصوص اگر درختان زیادی دارید گزینه مناسبی است.

کود دهی در بهار آغاز فصل رشد، مناسب است از مقدار معقول کود برای افزایش رشد گیاهان استفاده کنید برای به دست آوردن درختان جوان، هر دو هفته در طول فصل رشد باید از دوزهای کوچک نیتروژن استفاده کنید. این مورد برای درختان بالغ لازم نیست. مهم نیست که از چه نوع کمپوست استفاده می‌کنید، حتماً بعد از استفاده از کمپوست آن را در آب حل کنید

انواع درخت بادام

دو نوع درخت بادام وجود دارد :

درختان بادام شیرین، درخت بادام تلخ و میوه‌های دوم برای خوردن بی‌خطر نیستند و توصیه نمی شود . بادام تلخ حاوی اسید بروس است که یک ماده شیمیایی سمی است، بنابراین فقط خوردن یک‌مشت بادام تلخ خام و غیر فرآوری شده ب

هرس شاخه‌های مرده وخشک در اوایل زمستان مناسب است. چون درختان شاخ و برگ زیادی ندارند بنابراین هرس آن آسان است، بااین‌حال، شاخه‌های بیمار باید بلافاصله در هر زمان از سال برداشته شود؛ و برای هرس شاخه‌ها از قیچی مخصوص باغ استفاده کنید و برای سخت‌ترین شاخه‌ها از اره استفاده کنید. هرس درخت بادام باعث می‌شود بهتر رشد کنند و زیبایی آن را حفظ می‌کند، علاوه بر این هرس به‌طور صحیح باعث می‌شود درخت قوی‌تر، باثبات‌تر و در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر باشد. هنگام هرس در نواحی متراکم، باید شاخه‌های نازک و خشک را از بین ببرید.

میزان برداشت بادام درختی در هکتار

متوسط برداشت بادام درختی در هر هکتار از باغات آبی1350 کیلوگرم و متوسط برداشت از هر هکتار باغ بادام دیم به صورت سنتی 600 کیلوگرم است.

که با استفاده از روش های جدید  و اصول فنی میتوان این مقدار را تا 1500 کیلوگرم در هر هکتار بالا برد

و از آنجا که هزینه های نگهداری بادام دیم بسیار کمتر از نوع آبی آن است لذا درآمد آن برای کشاورزان بیشتر است.

درامد یک هکتار باغ بادام دیم در سال 99

با توجه به میزان تولید هر هکتار باغ بادام دیم با روش جدید 1500 کیلوگرم در هر هکتار در نظر گرفته شده است و با توجه به قیمت بادام در سال 99 میزان تولید را در قیمت روز ضرب می‌کنید و هزینه‌های یک سال را از مبلغ حاصل‌شده کسر می‌کنید به‌این‌ترتیب درامد یک هکتار باغ بادام را می‌توانید در سال 99 محاسبه کنید.

جهت مشاوره و خرید نهال میتوانید یه  مراجعه کنید

باغ بادام دیم |باغ بادام مدرن

در این طرح توجیهی همه هزینه ها از جمله هزینه های یکسال نگهداری باغ و همچنین هزینه های احداث باغ به طور کامل به همراه لیست و ریز تحهیزات محاسبه شده و همچنین درامد یک هکتار باغ بادام در سال 99 به طور دقیق برآورد شده است.

خلاصه طرح

1-عنوان فعاليت: احداث باغ بادام دیم
2-ظرفيت : 1 هکتار
3-مجري طرح: ………………..
4-محل اجرا : ……………………..
5-اشتغال طرح : 1نفر
6-سرمايه ثابت طرح : 410.96میلیون ریال معادل چهل و یک میلیون تومان
7-سرمايه در گردش : 122.19میلیون ریال معادل دوازده میلیون تومان
8-سرمايه گذاري کل طرح : 533.15میلیون ریال معادل پنجاه و سه میلیون و سیصد هزار تومان
9-ميزان زمين طرح : 1هکتار
10-ميزان زمين بنا : 0
11-ميزان تسهيلات مورد نياز : 426.52میلیون ریال معادل چهل و دومیلون و ششصد هزار تومان
12-نوع تسهيلات : وام 5 ساله
13-نقطه سربه سر : 53.34%
14-مدت برگشت سرمايه : 7سال
15-نرخ بازدهي سرمايه IRR : 38.17%
16-تورم : 30%
17-نرخ تنزیل : %25
18-NPV: 6.47
19-مدت اجرای طرح: 20 سال از سال 1400 الی 1420

لینک خرید طرح در ادامه مطلب

آخرین ویرایش طرح مربوط به سال 1399 است.

حتما بخوانید : نهال فروشی پالیز

فهرست مطالب موجود در طرح توجیهی احداث باغ بادام نگارش سال 99:

برآورد زمین  احداث باغ بادام دیم
برآورد محوطه سازی
برآورد هزینه ساخت و ساز و یا تعمیر ساختمان ها
برآورد هزینه خرید و لیست ماشین آلات و تجهیزات
برآورد تاسیسات عمومی و تجهیزات (تاسیسات)
برآورد وسایل حمل و نقل
برآورد مواد اولیه باغ بادام
برآورد آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
برآورد هزینه های سرمایه ای
برآورد هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد نحوه سرمایه گذاری کل برای احداث باغ بادام
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
برآورد هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده
قیمت فروش
درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد سود و زیان ویژه
برآورد سرمایه ثابت سرانه
برآورد کل سرمایه گذاری سرانه
برآورد نرخ بازدهی سرمایه
برآورد دوره برگشت سرمایه
برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا