خبرهای کلیکسب و کار برتر

کفپوش تاتامی؛انواع کفپوش های فومی ورزشی و مهدکودک کدامند؟

تاتامی چیست؟

 تاتامی نوعی از کفپوش فومی لاستیکی یا همان فوم فشرده سخت است که برای پوشاندن سطوح سخت و ایجاد محدوده ای نرم و بی خطر در فضاهای ورزشی و محیط بازی کودکان استفاده فراوانی دارد. کفپوش تاتامی به اصطلاح تاتمی، تشک ورزشی یا کفپوش فومی پازلی نیز نامیده می شود. جنس کفپوش تاتامی از فوم eva و ساير تركيبات پلیمری می باشد. از تاتامی جهت انجام فعالیت های ورزشی، بازی کودکان یا سایر فعالیت ها نیز استفاده می شود. ما در کارخانه بافوم کفپوش تاتامی را در ضخامت ها و رنگ بندی های مختلف تولید میکنیم. اگر به دنبال خرید تاتامی از کارخانه تولید کننده با قیمت مناسب و کیفیت منحصر به فرد هستید با مشاورین ما تماس بگیرید.

اگر دنبال یک کفپوش ورزشی و هنرهای رزمی می گردید که چند کاره باشد و بتوانید از آن هم با کفش ورزشی و هم با پای برهنه در تمرین ها یا مسابقات استفاده کنید، ما به شما تشک تاتامی  را پیشنهاد می کنیم. این تشک های تاتامی به هم متصل فومی آن قدر استحکام دارند که بتوانید از آن ها برای ورزش های معمولی استفاده کنید و با با کفش های ورزشی و مبارزه ای بر روی آن ها تمرین کنید. این کفپوش ها که اختصاصا برای ورزش ساخته شده اند، آن قدر مقاوم هستند که از آن ها بتوانید در محیط های دیگری همچون سالن های تمرینی یا باشگاه های بوکس نیز استفاده کرد.

انواع کفپوش برای مهد کودک |انواع کفپوش پلاستیکی منزل

کفپوش تاتامی یکی از مهم ترین وسایل برای تجهیز مهدکودک ، خانه بازی و باشگاه های رزمی مانند باشگاه تکواندو، کیوکوشین و کاراته می باشد. ضخامت مناسب ، چگالی و ضربه گیری بالای این تشک ها از آسیب و ضربه به بدن در هنگام ضربه و افتادن جلوگیری می نماید. به دلیل استفاده فراوان و نیاز روز افزون بازار داخلی بافوم از یک دهه پیش اقدام به تولید این محصول نمود. تاتامی 20 میل و 25 میل بافوم به وفور به عنوان یکی از تجهیزات مهد کودک و خانه بازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نمونه های ضخیم تر مانند 25 میل فدراسیونی، 30 میل و تاتامی 5 سانت در ورزش های رزمی ، کبدی ، جودو و غیره نیز استفاده می شوند.

جنس تشک های ورزشی تاتامی از فوم نرم و انعطاف پذیر ای وی آ EVA می باشد. در جریان تولید این تشک های تاتامی اصول بهداشتی و استاندارد ایمنی و ضربه گیری کفپوش های ورزشی و ضربه گیر در نظر گرفته میشود. همچنین رنگ بندی متنوع و شاد این محصول آنرا را مناسب استفاده در باشگاه های رزمی ، خانه بازی،  مهدکودک و سایر اماکن می نماید.

انواع کفپوش تاتامی مخصوص سالن های ورزشی

معمولا با شنیدن نام کفپوش تاتامی، به یاد زمین مسابقات ورزش‌های رزمی می‌افتیم. کفپوش تاتامی یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌ها برای پوشش‌دهی است.  افرادی که در فروش کفپوش فومی، تجربه و دانش زیادی دارند، کفپوش‌های تاتامی را برای استفاده در سالن های ورزشی رزمی و ایروبیک، توصیه می کنند، زیرا:

یکی از بهترین ویژگی‌های کفپوش تاتامی قابلیت ارتجاعی این کفپوش‌ها است، علاوه بر این کفپوش تاتامی، سطحی یکدست و عاری از قطعات نیز دارد. دویدن و انجام حرکات ورزشی بر روی کفپوش تاتامی، امنیت کامل را برای ورزش‌کاران ایجاد می‌کند، زیرا به دلیل ویژگی‌های خاص فوم، اصطکاک کافی را با بدن ایجاد کرده و از سر خوردن افراد جلوگیری می‌کند. کفپوش تاتامی، به دلیل خاصیت ارتجاعی مطلوب خود، در صورت سقوط افراد، بالاترین امنیت را جهت جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشی به همراه دارد.

کفپوش‌های تاتامی، به صورت قفلی و به آسانی نصب می‌شود. این کفپوش‌ها به راحتی قابل جدا شدن و شست وشو هستند و در تماس با آب و مواد شوینده معمولی، تغییر رنگ و اندازه پیدا نمی‌کنند.  می‌توان برای رعایت بهداشت در باشگاه‌های ورزشی، بدون نگرانی از بابت رنگ پریدگی و تغییر سایز، به صورت مداوم آنها را شستشو داد.

کفپوش تاتامی مناسب برای زمین‌های ورزشی، ضخیم و محکم و دارای خاصیت ارتجاعی کمتری هستند. از این رو ضمن ایجاد ایمنی بالا، امکان اجرای حرکات ورزشی با بهترین عملکرد را برای ورزش کاران با وزن های مختلف ایجاد می‌کنند. مجموع این عوامل، کفپوش تاتامی را به گزینه‌ای عالی برای دویدن و انجام ورزش های پرشی و پرتحرک تبدیل می کند. این کفپوش‌ها از جنس فوم نرم و مقاوم بوده و در ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. برای خرید کفپوش فومی، می‌توانید با توجه به کاربری مورد نظر خود، مناسب‌ترین ضخامت را انتخاب کنید.

قیمت کفپوش تاتامی

قیمت ، به عوامل متعددی از جمله خاصیت ارتجاعی و ضخامت آن بستگی دارد. طرح‌ها و اشکال به کار رفته در تاتامی‌های طرح‌دار، نیز قیمت این محصولات را افزایش می‌دهند. از طرفی تاتامی‌هایی با ضخامت بیشتر، وزن بیشتری داشته و طبیعتا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

برای اطلاع از قیمت کفوش تاتامی و دریافت مشاوره برای انتخاب کفپوش فومی مناسب، می‌توانید همین حالا با ما بگیرید.

کفپوش تاتامی برای چه مکان‌هایی مناسب نیست؟

استفاده از کفپوش تاتامی برای مهدهای کودک، خانه‌های بازی، اتاق کودک، سالن ورزش‌های رزمی، ایروبیک و یوگا توصیه می‌شود. بسیاری از افراد هنگام خرید کفپوش فومی، تصور می‌کنند پوشش پارک‌ها و زمین‌های بازی کودکان نیز همان کفپوش تاتامی است، اما این تصور اشتباه است. حتی کفپوش‌های تاتامی با ضخامت زیاد نیز برای استفاده در فضای باز مناسب نیست.

برای چنین مکان‌هایی بهتر است از کفپوش گرانولی یا لاستیکی استفاده شود. این کفپوش‌ها در دو نوع ساده و پایه تخم مرغی ساخته می‌شوند. نوع پایه‌دار یا شانه تخم‌مرغی، از تماس کفپوش با آب باران موجود در سطح زمین جلوگیری می کند تا کفپوش ها دچار پوسیدگی نشوند. همچنین کفپوش تاتامی برای سالن های بدنسازی و وزنه برداری مناسب نیست. برای پوشش کف سالن های بدن سازی بهتر است از انواع دیگری از کفپوش ها استفاده شود، چرا که وجود دستگاه ها و وزنه های فلزی سنگین، ممکن است به تاتامی آسیب برساند.

همان طور که گفته شد، استفاده از کفپوش تاتامی، برای پوشش زمین‌های بازی و پارک‌ها مناسب نیست، چرا که به دلیل تابش آفتاب دچار فرسایش می‌شود و بر اثر قرارگیری وسایل بازی سنگین وزن، دچار پارگی و پوسیدگی خواهد شد.

ابعاد کفپوش تاتامی

کفپوش تاتمی در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰، ۵۰ در ۵۰ و ۲۵ در ۲۵ سانتی متر تولید می شود. ضخامت این تشک ها بسته به سفارش مشتری بین 10 میلی متر تا 50 میلی متر قابل تولید و عرضه می باشد. همچنین نوع کفپوش کفپوش طرحدار کودک در ابعاد ۳۰ در ۳۰ با طرحهای عروسکی کودکانه برای کفپوش اتاق کودک تولید می شود.

بافوم تولید کننده عمده محصولات فومی ، کفپوش گرانولی و فوم صنعتی و ورزشی و دیوارپوش مهدکودک میباشد. ما مفتخریم علاوه بر بازار ایران محصولات فومی و لاستیکی را به کشورهای فراوانی مانند عراق، افغانستان ، گرجستان ، آذربایجان، ترکیه ، امارات ، استرالیا و سایر کشورها صادر نموده ایم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره انواع تشک ورزشی و کفپوش مهدکودک با مشاورین فروش کارخانه تماس بگیرید.

منبع:

https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Compressed_Foam.html

دکمه بازگشت به بالا