خبرهای کلیکسب و کار برتر

قاب سیلیکونی چیست؟

قاب سیلیکونی چیست؟

قاب سیلیکونی دارای سه لایه مختلف می باشد:

1-روکش بیرونی قاب : این روکش از جنس سیلیکون رنگی می باشد

2- لایه میانی : این لایه که به منظور فرم دهی به قاب ایجاد شده است ، از پلی کربنات (PC) ساخته می شود.

3- لایه داخلی قاب : این لایه از فیبر نرم ساخته شده است تا از بدنه گوشی در برابر خراش و خش افتادگی محافظت نماید.

سطر

چرا ماده سیلیکون؟

مهم ترین دلیل انتخاب سیلیکون در طراحی ، رسانایی ایده آل آن برای انتقال گرمای بدنه گوشی به محیط خارجی می باشد. توجه به ماده پلیمری سیلیکون از سوی شرکت های سازمنده گوشی ، در سال 2014 صورت گرفت. علت را می توان به داغ شدن بدنه گوشی های آن زمان نسبت داد. این ماده پلیمری علاوه بر خاصیت رسانایی گرمایی خوب ، رنگ پذیری عالی و قابلیت شکل پذیری بالایی را نیز دارد.

از این رو قاب های سیلیکونی با رنگ های متنوع و جذاب خود که عموماً دارای رنگ های پاستلی هستند ، وارد بازار شدند. این تنوع رنگ در کمپانی اپل بارزتر بود ، به نحوی که طرفداران زیادی را به منظور از جنس سیلیکون به خود جلب نمود. البته امروزه دیگر ، کاورهای سیلیکونی تنها منحصر به گوشی های ایفون نیستند. قاب سیلیکونی سامسونگ هم تولید شده است.

آیا لکه های خاص از روی قاب سیلیکونی پاک می شوند؟

پاسخ به این سوال مثبت است. یکی از مهم ترین قابلیت های قاب گوشی سیلیکونی ، پاک شدن سریع لکه ها خصوص رد جوهر خودکار بر روی آن می باشد. این یکی از ویژگی های مطلوب این نوع از کاورهای موبایل می باشد.

نحوه تمیز کردن کاورهای سیلیکون

بهترین نحوه تمیز کردن این نوع از کاورهای گوشی ، استفاده از دستمال مرطوب می باشد. توجه کنید که نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست و تنها یک پارچه تمیز و آب ولرم کافی است تا سطح بیرونی قاب به آسانی تمیز شود.

فواید استفاده از قاب های سیلیکونی

طیف های رنگی زیاد

رنگ بندی های قاب های تولید شده به اندازه ای متنوع هستند که شما می توانید از یک طیف رنگی ، شیدهای مختلف آن را نیز مشاهده نمایید. استفاده از آبی خالص ، به عنوان رنگ یک قاب کاملاً بدیهی است ، زمانی جالب توجه می گردد که شیدهای مختلف آبی مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً در ساخت قاب سیلیکونی از رنگ های پاستلی بهره گرفته می شود.

رنگ پاستلی چیست؟

در تعریف علمی ، به هر رنگی که میزان اشباع یا خلوص (شدت) رنگ در آن کم تا متوسط باشد، رنگ پاستلی گفته می‌شود. استفاده از رنگ های پاستلی ، یک ایده هوشمندانه در طراحی قاب موبایل به شمار می رود. رنگ های پاستلی انرژی بخش هستند و احساسات شما را به خوبی جاری می سازند. در حال حاضر رنگ های پاستلی جزء پالت های رنگی محبوب میان هنرمندان و عموم مردم می باشد.

چسبندگی با دست

یکی از فواید این نوع از کاورها ، چسبندگی مناسب با دست ها می باشد. جنس این نوع قاب از لغزش در هنگام جابجایی میان دستان جلوگیری نموده و از سقوط آن ممانعت به عمل می آورد. این ویژگی یکی از مهم ترین جنبه های کاربردی استفاده از این کاورهاست. همچنین هنگام لمس دست با قاب سیلیکونی حس خوشایندی ایجاد می‌شود و نگه دشتن آن در دست راحت است.

ست کردن رنگ قاب گوشی ایفون و بند اپل واچ

در حال حاضر برقراری هماهنگی میان رنگ بند اپل واچ با قاب گوشی ایفون ، از ترندهای سال محسوب می شود. با توجه به اینکه کمپانی سازنده هر دو محصول یکسان می باشد ، تطبیق رنگ ها به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

قیمت نسبتاً پایین

مزایا و معایب قاب سیلیکونی گوشی

قاب‌ های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند در بازار وجود دارد. این قاب‌ها از مواد متفاوتی ساخته شده‌اند و در نتیجه، کارایی متفاوتی خواهند داشت. یکی از انواع این قاب‌ها، گارد سیلیکونی است که در ساخت آن از نوعی پلاستیک نرم و منعطف استفاده شده است. از طرفی، قاب پلاستیکی دیگری هم وجود دارد که بر خلاف کیس سیلیکونی، سخت است.

قاب پلاستیکی چیست؟

قاب‌های پلاستیکی آن چنان نازک نیستند و اصولا ظاهری براق و جذاب دارند. میزان ضربه‌پذیری بالایی دارند اما به جای ضربه زدن به گوشی، خودشان آسیب می‌بینند. علاوه بر این، اگر اهل تزیینات گوشی هستید، می‌توانید به این نوع قاب انواع آویز و… را متصل کنید. مزایا و معایب قاب پلاستیکی را به صورت خلاصه می‌توان این گونه بیان کرد:

مزایا:

  • عایق خوب
  • حفظ ظاهر در بلند مدت
  • تنوع در طرح و رنگ
  • ضربه‌ پذیری بالا

معایب

  • جذب گرما
  • خوش دست نبودن
  • سُر بودن
  • خط و خش داشتن
  • وزن بالا

چه نوع قاب گوشی بهتر است؟ بررسی تفاوت‌های قاب پلاستیکی و سیلیکونی

از مهم‌ترین تفاوت های قاب گوشی سیلیکونی و پلاستیکی بافت متفاوت این دو است. قاب پلاستیکی حالتی سخت دارد اما قاب سیلیکونی نرم‌تر است. علاوه بر این، قاب پلاستیکی کمی حالت لغزندگی دارد. در مجموع، وقتی قاب سیلیکونی را در دست می‌گیرید، حس خوشایندتری به شما دست می‌دهد و اصطلاحا این قاب خوش‌دست‌تر است.

دیگر تفاوت این دو در دوام است. اصولا هر دو دوام بالایی دارند. هر چند که پلاستیک سخت‌تر است، در هنگام ضربه خوردن می‌شکند و ترک برمی‌دارد. البته این نشانه بدی نیست، زیرا قاب، خود را فدای گوشی گرانبهای شما کرده است! از طرفی شما می‌توانید قاب سیلیکونی را بپیچید و خم کنید، اما مشکلی برای آن پیش نیاید. با این حال، حالت سیلیکون طوری است که زود کثیف و چسبناک می‌شود و این امر به خاطر همین حالت لاستیکی و انعطاف‌پذیر آن است. از معایب قاب سیلیکونی، جذب خاک و آلودگی است و تمیز کردن آن سخت است. همچنین به مرور زمان زرد می‌شود. پاک کردن بدنه پلاستیک راحت‌تر است.

تفاوت دیگر در میزان حفاظت است. این میزان حفاظت بستگی به این دارد که گوشی از چه ارتفاعی بیفتد، روی چه سطحی بیفتد و از چه سمتی پرتاب شود. آیا گوشی روی بتن افتاده است؟ از فاصله یک متری پرتاب شده است و…؟ گاهی کاری از دست قاب‌ها برنمی‌آید اما در مجموع میزان حفاظت قاب پلاستیکی بیشتر است زیرا ضخیم‌تر است.

از لحاظ ظاهری قاب‌های پلاستیکی تنوع بیشتری نسبت به قاب‌های سیلیکونی دارند. در نتیجه، قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت. همچنین، قاب پلاستیکی دیرتر فرسوده می‌شود. در صورتی که قاب سیلیکونی زودتر ظاهر خود را از دست می‌دهد. با وجود برتری‌های قاب پلاستیکی، قاب سیلیکونی شیائومی بیشتر با محیط زیست سازگار است. درست است که قاب سیلیکونی هم از جنس نوعی پلاستیک است اما این پلاستیک به گونه‌ای است که راحت‌تر در محیط زیست دفع می‌شود.

مزایای قاب های سیلیکونی

در سطر زیر به 10 مورد از مزایای قاب های سیلیکونی اشاره شده است:

  • قاب های سیلیکونی اصطکاک بالایی دارند، به همین دلیل احتمال لیز خوردن تلفن همراه از دستتان بسیار کم می باشد.
  • یکی دیگر از مزایای قاب های سیلیکونی این است، که بسیار نرم، سبک و انعطاف پذیر می باشند. به همین دکمه های گوشی را  به راحتی می توان فشار داد.
  • سیلیکون، سازگار با محیط زیست می باشد. زیرا یک ماده زیست تخریب پذیر است. به همین خاطر میزان آلوده شدن هوا در تولید آن بسیار کم می باشد.
  • قاب های سیلیکونی نسبت به قاب های فلزی، چرمی و…. قیمت مناسب تری دارند.
  • قاب های سیلیکونی در طرح ها و رنگ های متفاوتی موجود است.
  • این قاب ها در برابر خط و خش مقاومت بیشتری نسبت به قاب های دیگر دارند.
  • قاب های سیلیکونی در برابر مواد شیمیایی، آب و قارچ مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.
  • در این قاب ها برش های کیس محافظ و همچنین جای سوکت ها به گونه ای طراحی شده است، که هنگام استفاده از شارژر و موارد دیگر نیازی به برداشتن قابتان از روی گوشی ندارید.
  • امروز بیشتر بندهای اپل از جنس سیلیکون می باشند، که می توانید به راحتی بند اپل واچ خود را با قاب گوشی ست کنید.
  • در داخل قاب های سیلیکونی از پارچه های ابری ای استفاده شده است. که علاوه بر جلوگیری از خط و خش افتادن بر روی گوشی، از تکان خوردن آن در داخل قاب نیز جلوگیری می کند.
دکمه بازگشت به بالا