خبرهای کلیکسب و کار برتر

آیا نگهداری گل خشک بد است؟

بر خلاف گلهای تازه که فقط چند روز دوام می آورند، گلهای خشک شده بسیار طولانی تری دوام می آورند. آنها یک جایگزین زیبا و اقتصادی برای دکوراسیون داخلی خانه شما هستند. فرقی نمی کند گل های خشک را در تاج گل قرار دهید یا دسته گل، با رعایت نکات مهم برای مراقبت از گل و گیاه های خشک می توانید عمر آن ها را چند برابر کنید و از ظاهر آن ها لذت ببرید.

نکته مهمی که هنگام خرید و هدیه دادن گل باید به آن توجه کنید این است که آیا علاقه مند به نگهداری و نگهداری از گل به عنوان هدیه هستید. برای نگهداری از گل رز طبیعی برای سال ها، می توانید گل رز یک ساله بخرید

برای خشک شدن گلها از نور مستقیم خورشید خودداری کنید

گل و گیاه های خشک شده به طور طبیعی در اثر فرآیند نگهداری طبیعی با گذشت زمان تغییر کرده و محو می شوند. نگه داشتن آنها در داخل خانه، دور از نور مستقیم خورشید، به حفظ رنگ آنها کمک می کند. نگهداری آن ها در مناطقی با نور زیاد نه تنها باعث کم رنگ شدن گل ها می شود، بلکه باعث درخشش گل ها و در نهایت از هم پاشیدن آن ها می شود.

برای خشک شدن گل از رطوبت اجتناب کنید

برای مراقبت از گل‌های خشک، آن‌ها را در یک اتاق خشک با رطوبت کم و جریان هوای خوب در مقایسه با رطوبت و نوسانات دما بالا، مانند حمام، اتاق‌های خشک‌شویی، زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، آشپزخانه و غیره قرار دهید. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرما و رطوبت می‌تواند باعث پوسیدگی سریع‌تر گل‌های خشک شده و باعث مرطوب شدن و کپک زدن گلبرگ‌ها و برگ‌ها شود.

گرد و غبار روی گل های خشک جمع می شود

برای تمیز کردن گل های خشک از گردگیر قدیمی استفاده کنید. یا می توانید از سشوار استفاده کنید. البته حتما آن را روی سرعت کم و بدون حرارت تنظیم کنید تا ضمن گردگیری ملایم گل ها و شاخ و برگ های خشک، آسیبی به گل ها وارد نشود.

گل خشک شده را در یک ظرف مات قرار دهید

برای مراقبت از گل های خشک، دسته گل را مستقیماً در یک گلدان مات یا ظرف سفالی قرار دهید، زیرا یک گلدان شیشه ای بدون آب می تواند عجیب به نظر برسد. هر گلدان رنگی خنثی قطعا با گل های شما مطابقت دارد. گل های خشک شده ای که برای مدت طولانی در گلدان بوده اند می توانند رطوبت را جذب کنند، بنابراین بهتر است هر از چند گاهی بررسی کنید که ساقه ها در گلدان خشک شده باشند.

قرار دادن گل های خشک در محل دائمی

بافت گل های خشک شکننده، ظریف است و می تواند به یکپارچگی گل آسیب برساند و به مرور زمان آن را حل کند. قرار دادن و مراقبت از آن در مکانی آرام که نیازی به جابجایی زیادی ندارد یا در مکان دائمی تر مانند این قطعا ایده آل است.

گل های خشک شده را با اسپری مو اسپری کنید

بسیاری از عرضه کنندگان گل خشک، گیاهان چند ساله خود را با اسپری مو اسپری می کنند، زیرا این به ماندگاری طولانی تری کمک می کند و همچنین سرعت محو شدن رنگ را کاهش می دهد.

قبل از اینکه خودتان این کار را انجام دهید، از فروشنده بپرسید که آیا قبلاً این کار را انجام داده است یا خیر. روش دیگر، به آرامی گل ها را با اسپری مو اسپری کنید تا یک پوشش محافظ به آنها بدهید.

در این مقاله  از پارت نیوز سعی کردیم نکاتی را در مورد نحوه برخورد با گل های خشک به شما ارائه دهیم که امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. برای مشاوره و خرید گل رز چند ساله خشک کن و سایر انواع گل و گیاه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا