خبرهای کلی

افتتاح گلخانه اسلام آبادغرب از مطالبات مردم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمیدرضا کرمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اسلام آبادغرب که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اسلام آبادغرب محل گذر زوار اربعین حسینی از ۲ مرز مهران و خسروی است که امسال ۲ میلیون زائر از آن عبور کردند و این شهرستان دارای هفت دهستان است و آنچه که این شهر را از سایر شهرستان‌ها متمایز کرده این است که این شهر یک هزار و ۲۸۰ شهید را تقدیم نظام کرده است و پایتخت بلوط ایران است و به عنوان شهر دوستدار کتاب معرفی شده است.

وی افزود: اسلام آبادغرب دارای ۲ شهرک صنعتی و ۵۷ واحد تولیدی است که ۳۷ واحد فعال و ۲۰ واحد نیمه فعال و غیر فعال هستند و منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی و صنایع پایین دست هم در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار اسلام آبادغرب تصریح کرد: در حوزه جهاد کشاورزی ۱۰۱ هزار هکتار اراضی در اسلام آباد غرب وجود دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و ۱۱ هزار هکتار آبی هستند و اکثر مردم شهرستان به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

وی گفت: افتتاح گلخانه اسلام آبادغرب جز مطالبات مردم این شهرستان است و تپه تاریخی چغاگاوانه در اسلام آباد غرب قرار دارد که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و باید به آن رسیدگی شود و بیش از ۳۵۰ نفر صنعتگر در اسلام آبادغرب حضور دارند که اسلام آبادغرب از شهرستان‌های پیشرو در این حوزه است.

کرمی بیان کرد: حدود ۴۰۰ واحد مسکن آنلاین از سالیان گذشته در این شهرستان بر زمین مانده بود که خط اعتباری برای آن اتفاق افتاد و ان‌شاءالله شاهد بهره‌برداری آن باشیم و ۹۸ درصد روستاهای اسلام آبادغرب از نعمت گاز بهرمند هستند و در حوزه‌های آب و برق هم خدمات خوبی ارائه شده است.

فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد: راه آهن اسلام آباد غرب، پروژه آبرسانی به اسلام آبادغرب از سد آزادی، تکمیل پتروشیمی اسلام آبادغرب، احداث پردیس سینمایی شهرستان، فعال کردن واحدهای راکد شهرستان تخصیص حق آبه از سد چناره، اعتبار لازم برای پل روگذر ورودی اسلام آبادغرب، ساماندهی تپه چغاگاوانه از پروژه‌های پیشنهادی فرمانداری اسلام آبادغرب برای رسیدگی است.

دکمه بازگشت به بالا