سلامت و دانشکسب و کار برتر

بوتاکس غدد عرق زیر بغل

مزایای تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل

به گفته آفتاب نیوز مزیت اصلی این روش درمان آن است که در اکثر موارد می تواند را تا 6 ماه و بیشتر، کاهش داده و یا به طور کلی متوقف کند. با این درمان دیگر نباید از خیسی زیربغلتان خجالت بکشید و همین موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس و تاثیر مثبت در زندگی اجتماعیتان خواهد شد. اکثر افراد بعد از انجام این درمان دیگر از دئودورانت استفاده نمی کنند.

بهترین مارک بوتاکس زیر بغل |بوتاکس زیر بغل به انگلیسی

آماده سازی برای تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیربغل

بر اساس تحقیقات جهان تیتر برای آماده سازی پیش از تزریق بوتاکس در زیربغل باید از چند نکته و دستور پیروی کنید:

  • یک لباس بدون آستین بپوشید: توصیه ما به استفاده از لباس تیره است، چرا که قرار است روی زیربغلتان علامتهایی کشیده شود و ممکن است لباستان لک شود.
  • در صورت امکان، موی زیربغلتان را قبل از جلسه درمان بتراشید تا کار برای تزریق کننده (پزشک یا پرستار) ساده تر شود.
  • برای آنکه زمان کافی در اختیار پزشک و پرستار باشد، حتما به موقع در مطب حاضر شوید.
  • اگر قرار است از کرم بی حسی موضعی استفاده کنید، باید یک ساعت قبل از شروع تزریق در مطب حاضر شوید.

فرایند تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس زیربغل

به نقل از اقتصاد آنلاین کل فرایند درمانی شما حدود 45 دقیقه خواهد بود اما خود تزریق شاید کمتر از 20 الی 30 دقیقه طول بکشد. جلسه اول درمانی برای انجام مشاوره و تعیین طرح درمان توسط پزشک انجام می شود، اما باقی کارها بر عهده پرستار است. روند درمانی به شکل زیر است:

  • پزشک/پرستار داروها را مرتب می‌کند و از شما می خواهد که به داخل اتاق بروید.
  • اگر روی زیربغلتان پوشیده باشد، از شما خواسته می‌شود تا لباس یا پچ زیربغل یا … را در بیاورید.
  • از شما خواسته می‌شود تا بر روی صندلی دراز بکشید و دستتان را پشت سرتان بگذارید.
  • زیربغلتان با مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌شود و روی محل درمان با خودکار مخصوص پوست، علامت گذاری می‌شود.
  • سپس پزشک/پرستار تزریق را شروع می‌کند (تزریق 15 الی 20 تزریق در هر زیربغل).
  • وقتی تزریق تمام شد می توانید بایستید و لباستان را بپوشید (البته اگر در آورده باشید).

برای این روش درمانی تنها به یک جلسه تزریق بوتاکس نیاز است و آن هم حدودا 25 تزریق در هر زیربغل خواهد بود. پزشک یا پرستار در هر تزریق مقداری بوتاکس را به کمک سوزنهای بسیار ریز به زیر سطح پوست تزریق می کند.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس برای هایپرهیدروزیس زیربغل

شاید تزریق بوتاکس برایتان با کمی درد همراه شود اما اکثر افراد این نظر را ندارند. اگر به درد حساسیت داشته باشید، می توان از کرم بیحسی موضعی نیز برای زیربغلتان استفاده کرد.

بعد از جلسه می توانید به خانه بروید یا کارهای عادی روزمره خود را ادامه دهید. پزشک از شما می خواهد تا 12 الی 24 ساعت از دئودورانت یا محصولات عطری بر روی زیربغلتان استفاده نکنید.

تقریبا هر شش ماه یکبار برای تجدید تزریق بوتاکس باید به پزشک مراجعه کنید. در این مدت لازم نیست به پزشک مراجعه کنید اما اگر موردی باعث ایجاد نگرانی شد، حتما با پزشکتان تماس بگیرید. احتمالا بعد از سه تا چهار روز شاهد بهبود اولیه ناشی از تزریق بوتاکس خواهید بود و بعد از دو هفته هم به نتایج نهایی دست خواهید یافت.

خطرات تزریق بوتاکس  برای درمان تعریق بیش از حد زیربغل

خطراتی وجود دارد که می تواند نتایج درمان هایپرهیدروزیس زیربغل را تحت تاثیر قرار دهد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خطر وجود درد، قرمزی یا خارش در محل تزریق وجود دارد که در کمتر از ده درصد موارد رخ می دهد.
  • بعد از تزریق بوتاکس در زیربغل، شاید بدن برای جبران میزان تعریق، در جای دیگری از بدن شروع به تعریق بیش از حد کند، که به این حالت، تعریق جبرانی گفته می شود. این مشکل در 4 تا 5 درصد افراد رخ می دهد اما معمولا بعد از 4 ماه از بین می رود.
  • ده درصد بیماران با سردرد یا گرگرفتگی بعد از تزریق مواجه می شوند.
  • کمتر از یک درصد افراد با احساس سرماخوردگی مواجه می شوند؛ و
  • کمتر از یک درصد افراد هم با درد یا ضعف عضلانی بعد از درمان مواجه می شوند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

اگر بعد از درمان با هر یک از موارد زیر روبرو شدید و یا نگران هستید، باید برای مشورت با پزشکتان با او تماس بگیرید:

  • درد در زیربغل
  • ضعف عضلانی یا ضعف در یک دست
  • درد عضلانی
  • خارش در زیربغل

روشهای درمانی جایگزین تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیربغل

درصورتیکه به نتایج خوبی از تزریق بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد زیربغل برای دست پیدا نکردید، می توانید از گزینه های درمانی دیگر استفاده کنید که بعضی از آنها عبارتند از:

  • دئودورانت پودری حاوی آلومینیوم کلراید
  • یون رانی (درمان به کمک جریان الکتریکی خفیف)
  • روش بلوک عصبی
  • جراحی: که در آن بافت عصبی تحریک کننده غدد عرق ریز برداشته می شود. با این حال جراحی به دلیل عدم تضمین موفقیت درمان، آخرین گزینه ای است که وقتی هیچ یک از گزینه های دیگر موفق نبودند به کار گرفته می شود.

نتایج روش بلوک عصبی از میان این روشها امیدوارکننده بوده و با خطرات و عوارض جانبی اندکی هم همراه بوده است.

مزایای بلوک عصبی برای درمان تعریق بیش از حد زیربغل

در تزریق از تزریق ترکیب ماده بی حس کننده، کورتیکواستروئید و داروهای دیگر در نزدیکی یک عصب یا یک دسته عصب عامل انتقال سیگنال به سیستم عصبی مرکزی و مغز استفاده می‌شود. بلوک عصبی یک روش موثر در درمان تعریق بیش از حد زیربغل به شمار می رود و از مزایای احتمالی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تعریق فوری و طولانی مدت.
  • کاهش آسیب دیدگی عصبی و فراهم کردن زمان برای بهبود.
  • بهبود عملکرد.
  • بلوک عصبی یک روش کم تهاجم است.
  • به صورت سرپایی انجام می شود.
  • بسیار ایمن است.
  • کاهش مصرف داروهای بدون نسخه و تجویزی را به همراه می آورد.
  • ماندگاری نتایج آن ازچند هفته تا چندماه خواهد بود.

بوتاکس زیربغل چه کاربردی دارد؟

بطور طبیعی وقتی دما بدن بالا می‌رود این سیستم عصبی است که به غدد فرمان تعریق می‌دهد. در حقیقت بدن با این کار خودش را خنک می‌کند. اما در افرادی که دچار هایپر هیدروزیس هستند این فرآیند با تعریق بسیار بیشتری همراه است.

اما تزریق بوتاکس اعصاب و غددی که وظیفه تعریق بدن را به عهده دارند مسدود می‌کنند. ابتدا ممکن است احساس کنید پوستتان یخ زده یا بی حس شده. اما بعد از مدتی و با تزریق میزان مناسبی از بوتاکس این حالت بر طرف شده. همچنین پس از گذشت چند روز تاثیرات مثبت آن را مشاهده می‌کنید.

آیا واقعا تزریق بوتاکس تعریق زیر بغل را کاهش می‌دهد؟

برای اینکه ببینیم آیا واقعا تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق راه حل مناسبی است یا خیر بهتر نگاهی به نتیجه تحقیقات و یافته‌های پزشکان داشته باشیم.

بنا به گفته های ، تزریق بوتاکس به زیر بغل برای کاهش تعریق بدن در ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع نتایج کاملا مثبت و مطلوبی داشته است. همچنین این تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس به پیشانی علاوه بر اینکه از پیری پوست جلوگیری می‌کند تعریق در پیشانی را هم کاهش داده و در ۷۵%  مواقع تا حتی ۵ ماه ماندگاری دارد.

بوتاکس چگونه عرق زیر بغل را کاهش میدهد؟

برای اینکه بدانیم بوتاکس چگونه تعریق در زیر بغل را کم می‌کند ابتدا باید بدانیم که تاثیر بوتاکس در بدن چگونه است. همانطور که گفتیم بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولونیوم ساخته شده. تزریق بوتاکس که همان بوتولونیوم است باعث فلج شدن یا بی حس شدن ماهیچه‌ها و اعصاب می‌شود. برای مثال در جوانسازی پوست صورت، تزریق بوتاکس به خطوط میان ابرو از حرکت این عضلات جلوگیری می‌کند. در نتیجه اثرات چین و چروک دیرتر نمایان می‌شوند.

تزریق بوتاکس برای کاهش عرق کردن هم همینطور عمل می‌کند. برای مثال تزریق بوتاکس به زیر بقل یا کف دست عصب‌ها و غدد بیش فعال را مسدود و فلج می‌کند. وقتی هم که عصب‌ها نتوانند فرمان تعریق را برسانند بدن عرق نمی‌کند.

مراحل تزریق بوتاکس زیربغل چگونه است؟

تزریق بوتاکس به زیر بغل زمان زیادی لازم ندارد و طی یک جلسه مراجعه به پزشک انجام می‌شود. ابتدا پزشک مناطقی که لازم است تزریق انجام شود را مشخص می‌کند. همچنین ممکن است پزشک برای جلوگیری از درد از یخ  یا بی حس کننده استفاده کند. سپس مواد بوتاکس را از تزریق سوزن‌های ریز به زیر پوست تزریق می‌کند. بسته به وسعت ناحیه تزریق ممکن است به چند بار تزریق بوتاکس نیاز داشته باشید.

عوارض تزریق بوتاکس زیربغل چیست؟

تزریق بوتاکس اگر توسط پزشک متخصص و با مواد درجه یک انجام شود در ابتدا ممکن است عوارض جانبی کمی داشته باشد که با مراقبت بهبود می‌یابد. اما تزریق غیر اصولی آن عوارض خطرناکی دارد که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم.

عفونت

عفونت از عوارض شایع تزریق غیر بهداشتی و غیر اصولی بوتاکس است که در نتیجه وسایل ضد عفونی نشده و مواد بی کیفیت رخ می‌دهد.

تورم و کبودی

تورم و کبودی از عوارضی است که تعداد کمی از افراد بعد از تزریق بوتاکس تجربه می‌کنند. دلیل آن هم این است که هنگام تزریق بوتاکس تعدادی از مویرگ‌ها ممکن است پاره شوند. اما با گذر زمان و ترمیم مویرگ‌ها کبودی و تورم هم بهبود می‌یابد.

واکنش های آلرژیک

بطور کلی تزریق بوتاکس عمل خطرناکی نیست. اما در این میان ممکن است افراد بسیار کمی به بوتاکس حساسیت داشته باشند. به همین دلیل قبل از تزریق بهتر است از پزشک بخواهید تا تست حساسیت انجام دهد.

سردرد و تهوع

سر درد و تهوع از عوارض شایع تزریق بوتاکس به پیشانی یا شقیقه است و در تزریق بوتاکس به زیر بغل به ندرت اتفاق می افتد.

قرمزی و خارش

از آنجایی که پوست ناحیه زیر بغل کمی حساس است قرمزی و خارش می‌تواند از عوارض شایع بعد از تزریق بوتاکس باشد. اما با رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بهبود می‌یابد.

آنافیلاکسی

آنافیلاکسی یک واکنش شدید نسبت به چیزی است که حساسیت دارید. در این میان بدن ماده شیمیایی جدید تولید می‌کند که باعث افت فشار خون و مسدود شدن راه های تنفسی می‌شود.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا