کسب و کار برتر

چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت سایت وردپرسی یکی از مهم ترین مواردی است که یک متخصص سئو یا مدیر سایت باید به آن توجه کند. این سوال در مورد سایت های وردپرسی از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا سایت های وردپرسی برخلاف سهولت استفاده، کارکردهای بالا و افزونه های مختلف، همیشه دارای یک پاشنه آشیل به نام “سرعت سایت” هستند.

یکی از دلایل اصلی کندی سایت های وردپرسی وجود افزونه هایی است که اغلب برای کار در سایت و زنده کردن ایده های ما لازم است.

صاحبان سایت های وردپرس چه کاری باید انجام دهند؟

برای پاسخ به این سوال و درک چند نکته مهم، در ادامه این مقاله اطلاعات جامعی در مورد ابزارهای تحلیل سرعت وب سایت ارائه می کنیم و سپس به افزونه ها و روش های موثر برای افزایش سرعت سایت وردپرس می پردازیم. افزایش سرعت وردپرس

این نکته را فراموش نکنید: سرعت وب سایت بدون شک مهمترین عامل در سئو و بهینه سازی سایت از دیدگاه گوگل است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تجزیه و تحلیل سرعت سایت را به عنوان یکی از مهمترین مراحل در ارزیابی یک وب سایت (به ویژه در هنگام پذیرش پروژه جدید) در اولویت قرار داده و برنامه ریزی دقیقی برای بهبود آن داشته باشید.

عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرس

1) استفاده از افزونه کش

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت وب سایت، استفاده از افزونه های کش وب سایت است. وظیفه اصلی افزونه ها بهینه سازی کدها، فایل ها و تصاویر موجود در وب سایت برای شماست.

بهترین افزونه های کش برای افزایش سرعت سایت وردپرس

اگر مهارت برنامه نویسی ندارید یا CSS، HTML، JS و غیره نمی دانید. کدها، توصیه می کنم این کار را به پلاگین های وردپرس بسپارید. این افزونه ها تمام کارهایی که منجر به افزایش سرعت سایت وردپرس می شود را به طور موثر و کارآمد انجام می دهند. یکی از مزایای این پلاگین ها کنترل پنل ساده و کارآمد است. در ادامه به بررسی و معرفی 3 افزونه کش مرتبط می پردازیم.

افزونه WP Rocket

یکی از بهترین افزونه های مخزن وردپرس با رابط کاربری ساده wp rocket است. در تنظیمات این افزونه می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

فشرده سازی فایل های وردپرس (فشرده سازی Gzip)

پیوند وب سایت به CDN

بهینه سازی فایل های HTML، CSS و JS

بارگذاری تصاویر (بارگذاری تنبل)

افزونه WP-Optimize

یکی دیگر از افزونه های کش سایت وردپرس که تاکنون توسط بیش از یک میلیون نفر نصب شده است

پلاگین WP-Optimization.

این افزونه با فشرده سازی تصاویر بزرگ، ذخیره صفحات و حذف محتوای غیر ضروری در پایگاه داده، سرعت سایت وردپرس شما را افزایش می دهد. برخی از ویژگی های این افزونه رایگان است و برای دریافت تمام ویژگی ها باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. نسخه رایگان اکنون از مخزن وردپرس در دسترس است و قابل نصب است.

wp سریعترین پلاگین کش

اگر به دنبال یک افزونه کش قدرتمند و در عین حال ساده هستید، نصب این افزونه را توصیه می کنیم. افزونه WP Fastest Cache قادر به بهینه سازی فایل های HTML، CSS و JS و پاکسازی پایگاه داده است. این افزونه در نسخه رایگان و پولی موجود است. نسخه رایگان این افزونه از طریق مخزن وردپرس قابل نصب و استفاده است.

چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟
چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

2) هاست بهینه برای شتاب وردپرس

عامل مهم دیگری که بر سرعت وردپرس تأثیر می گذارد، هاست است.

وقتی کاربری وارد وب سایت شما می شود و روی یک آیتم منو در وب سایت شما کلیک می کند، به این معنی است که از وب سایت شما درخواستی دارد. وب سایت این درخواست را به سرور ارسال می کند و سرور آن را به پایگاه داده ارسال می کند و تغییرات را ایجاد می کند. سپس پایگاه داده پاسخ را بررسی می کند و نتیجه را در اختیار سرور قرار می دهد تا سرور بتواند آن را در اختیار کاربر قرار دهد.

این انتقال نیاز به سرعت پردازش و پاسخ بالایی دارد. به خصوص اگر سایت شما در مدت زمان کوتاهی درخواست های زیادی دریافت کند. ممکن است از خود بپرسید که اگر سایت میزبان نامعتبر باشد چه اتفاقی می افتد.

کندی زمان بارگذاری، خطاهای سری 5xx و خطاهای ظاهر شدن برخی از مشکلاتی است که وب سایت شما ممکن است با آن مواجه شود و کاربر را سریعتر از آنچه فکر می کنید به سایت شما هدایت کند. بنابراین به شما توصیه می کنم در انتخاب و خرید مهمان خوب دقت کنید. این موضوع جدا از ایجاد تجربه کاربری بهتر، روی سئوی وب سایت شما نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

3) بهینه سازی فایل های js و css

امروزه تمامی وب سایت ها اهمیت رابط کاربری را کاملا درک کرده اند و برای این منظور شروع به استفاده از کدهای css و javascript کرده اند. این کدها علاوه بر بهبود رابط کاربری و بهینه سازی وب سایت، زمان بارگذاری وب سایت شما را افزایش می دهند. بنابراین، شما باید همه این کدها را بهینه کنید یا بر اساس آن کاهش دهید.

برای این، شما دو گزینه دارید:

این کار را به تیم فنی بسپارید.

از افزونه هایی که قبلا ذکر کردم استفاده کنید.

4) استفاده از یک سیستم تحویل محتوا یا CDN

همانطور که اشاره شد هاست مناسب یکی از مهم ترین عواملی است که بر سرعت وب سایت شما تاثیر بسزایی دارد. اگرچه بسیاری از شرکت های محلی میزبانی خوبی ارائه می دهند. اما برخی از وب سایت ها میزبانی از کشورهای مختلف را انتخاب می کنند. (بیشتر اروپا) به دلیل سیاست های تجاری متفاوت.

اما چه اشکالی دارد؟ مکان میزبان و سرور شما بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارد. بنابراین اگر کسب و کار من در ایران و میزبان من در آلمان باشد، سرعت سایت من برای کاربران ایرانی بسیار کمتر از کاربرانی است که از عنصر سایت من جستجو می کنند.

برای حل این مشکل باید از یک سیستم تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید.

CDN ها سرورهایی هستند که در کشورهای مختلف قرار دارند و تمام عناصر و محتوای موجود در وب سایت شما را ذخیره و جابجا می کنند.

طبق مثال قبل اگر هاست و سرور من در آلمان باشد و کاربر من در ایران باشد، پس از درخواست کاربر، محتوای سایت از نزدیکترین CDN برای او ارسال می شود که باعث افزایش سرعت می شود. فضا پاسخ به کاربر

توجه: برای استفاده از CDN، توصیه می کنم از CDN رایگان Cloudflare استفاده کنید. (طبق مطالعات انجام شده، CDN Cloudflare به خوبی با وب سایت های مختلف سازگار است و به طور کامل با فرآیند SEO وب سایت شما هماهنگ است.)

مزایای استفاده از CDN

کاهش سرعت بارگذاری سایت

از پهنای باند کمتری استفاده کنید

دسترسی دائمی به محتوای وب سایت

بهبود امنیت سایت (پیشگیری از DDOS)

5) بهینه سازی تصویر یک روش ضروری برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما است

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه شود، بهینه سازی عناصر بصری وب سایت است. تصاویر به طور مستقیم بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارند، بنابراین بهتر است قبل از اینکه سایت شما را کاهش دهند، به بهینه سازی آنها (بدون افت کیفیت) فکر کنید.

برای این کار، به غیر از نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور و فتوشاپ، وب سایت های بسیار خوب و قدرتمندی نیز وجود دارد. برای دسترسی به لیست طولانی از این گونه سایت ها، فقط فشرده سازی تصویر را در گوگل جستجو کنید.

علاوه بر روش های فوق، افزونه وردپرس وجود دارد که می توانند تصاویر سایت شما را بهینه کنند.

مهمترین این افزونه ها عبارتند از:

optimol

WP Smush

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا