خبرهای کلیکسب و کار برتر

کاربرد دستمال سفره کاغذی

دستمال کاغذی یکی از مواد مصرفی خانگی است که اغلب برای پاک کردن اشک یا دمیدن بینی در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. با این حال، این مربع های کوچک لطیف، پتانسیل بسیار بیشتری از آن چیزی که فکر می کنید دارند. در این پست، 10 کاربرد خلاقانه و غیرمنتظره را برای دستمال های کاغذی که فراتر از هدف سنتی خود هستند، بررسی خواهیم کرد.در ادامه از تطبیق پذیری دستمال‌ها و روش‌های نوآورانه‌ای که می‌توانند مفید باشند، شگفت‌زده خواهید شد.

تیشوها برای پاک کردن سریع و کارآمد آرایش بسیار عالی هستند. بافت لطیف آنها برای پاک کردن زیرسازی، سایه چشم و رژ لب بدون تحریک پوست مناسب است. فقط پاک کننده آرایش مورد علاقه خود را روی یک دستمال بمالید و به آرامی مواد آرایشی را پاک کنید و پوست خود را شاداب و تمیز کنید.

اتفاقاتی مانند ریختن مایعات قابل پیشبینی نیستند، اما دستمال های می توانید به سرعت به کمک بیایید. چه ریختن قهوه روی میز کار شما باشد یا یک اتفاق کوچک درون آشپزخانه، وجود دستمال‌ دم دستتان می تواند به سرعت مایعات ریخته شده را جذب و محل مورد نظر را تمیز کند. یک جعبه دستمال کاغذی در هر اتاقی دم دست داشته باشید تا در این مواقع به کمکتان بیاید.

وجود دستمال‌های کاغذی در کنار یک شیشه‌شوی با کیفیت، شیشه های تمیز را تضمین می کند. استفاده از دستمال کاغذی روش مناسبی برای جایگزین کردن روش سنتی آن و چخش کردن جوهر روزنامه روی شیشه هاست. از آنها برای پاک کردن آینه ها، پنجره ها و سطوح شیشه ای استفاده کنید و آنها را درخشان و بدون لکه کنید.

با کمال تعجب، می توان از دستمال کاغذی برای برق انداختن سریع کفش ها نیز استفاده کرد. مقدار کمی واکس کفش یا حتی یک قطره روغن زیتون را روی دستمال کاغذی ریخته و روی کفش خود بمالید. این دستمال به توزیع یکنواخت واکس کمک و درخشندگی خوبی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود کفش‌های شما مانند روز اولشان نو به نظر برسند.

جلا دادن ظروفی مانند قاشق و چنگالِ کدر شده می‌تواند کاری خسته‌کننده و حوصله سربر باشد، اما دستمال‌ کاغذی می‌تواند آن را بسیار آسان‌تر کنند. انگشتان خود را با دستمال بپیچید و به آرامی ظروف موردنظر را  مانند ننیشگون گرفتن بمالید و در صورت تمایل از پولیش نیز استفاده کنید. این دستمال لکه ها را می گیرد و درخشش قاشق و چنگال را باز می گرداند که باعث زیبایی هرچه بیشتر سفره شما خواهد شد.

هنگامی که در حال سفر هستید، دستمال کاغذی می تواند همراه مطمئن شما در مسیر باشد. آنها برای پاک کردن دست‌های کثیف، تمیز کردن سطوح قبل از استفاده، یا حتی به عنوان حس امنیت موقع استفاده از توالت های عمومی و بین راهی همراه شما خواهند بود. بسته کوچکی از دستمال کاغذی را در کیف خود بگذارید تا همیشه برای موقعیت های غیرمنتظره آماده باشید.

دستمال کاغذی می تواند ظرافت را به کادوی شما اضافه کند. از دستمال کاغذی های رنگارنگ یا طرح دار به عنوان جایگزینی برای دستمال کاغذی سنتی برای بسته بندی وسایل ظریف و به صورت تزئینی استفاده کنید. آنها همچنین می توانند به پوشالی لطیف برای محافظت از هدایای شکننده استفاده شوند.

تیشو های دستمال کاغذی را می توان در پروژه های هنری مختلف مانند دکوپاژ یا ایجاد جلوه های بافت بر روی نقاشی استفاده کرد. ماهیت نازک و انعطاف پذیر آنها باعث می شود قالب گیری، پاره شدن یا لایه لایه شدن آنها آسان باشد. خلاق باشید و از تیشو ها برای ساخت کلاژ، یا ساخت گلدان دیگر سازه های خلاقانه استفاده کنید.

اگر از کمپینگ لذت می برید یا نیاز به راه اندازی آتش در شومینه دارید، دستمال کاغذی می تواند به عنوان یک آتش زنه ی مفید استفاده شود. به سادگی یک دستمال کاغذی را به شکل یک خودکار بچرخانید و از سر آن را آتش بزنید، تیشو به آرامی می سوزد و یک شعله مناسب برای مشتعل کردن هیزم شما فراهم می کند.

دستمال کاغذی می تواند برای صاحبان حیوانات خانگی نیز مفید باشد. آنها را می توان برای پاک کردن پنجه های کثیف بعد از پیاده روی، تمیز کردن ریخت و پاش ها یا حتی به عنوان یک اسباب بازی موقت حیوان خانگی استفاده کرد. تیشو ها را می توان به شکل یک توپ مچاله کرد و برای بازی تعاملی با دوستان پشمالوی خانگی استفاده کرد.

نتیجه گیری

دستمال‌ کاغذی دیگر فقط برای فین کردن نیستند. تطبیق پذیری آنها بسیار فراتر از استفاده سنتی آنها است. از پاک کردن آرایش و تمیز کردن اضطراری گرفته تا براق کردن کفش و پولیش ظرف و ظروف، دستمال کاغذی ابزار ارزشمندی در موقعیت‌های مختلف است. چه در خانه باشید، چه در سفر باشید، چه در حال انجام کارهای خلاقانه، دستمال کاغذی می تواند به کمک شما بیاید. بنابراین، دفعه بعد که دستمال کاغذی را به دست می آورید، به یاد داشته باشید که این دستمال پتانسیل زیادی دارد.

از کجا دستمال کاغذی بخریم

اکنون که از کاربردهای خلاقانه و بی‌شمار تیشوها آگاه شده‌اید، مهم است که نوع دسترسی به آن را نیز بدانید. وقتی صحبت از خرید دستمال کاغذی به صورت عمده می شود، یکی از گزینه های قابل اعتماد و راحت باباسلمان است. به عنوان یک عمده فروش آنلاین قابل اعتماد، باباسلمان طیف گسترده ای از گزینه های دستمال کاغذی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد برند یا انواع مورد علاقه خود را خریداری کنید.

از باباسلمان مزایای متعددی دارد از جمله تامین بهترین قیمت بازاربرای انواع دستمال های کاغذی اعم از دستمال رولی، دستمال اقتصادی، دستمال های حوله ای و مناسب آشپزخانه بعلاوه دستمال های نپکینی مناسب سفره و میز پذیرایی شما که می تواند زیبایی قابل توزمان مطالعه: 4 دقیقه

دستمال کاغذی یکی از کاربردی ترین ابزاری است که در منزل و محل کار استفاده می‌شود. یا همیشه همراه خودمان داریم. شکل‌های مختلف دستمال کاغذی‌ باعث شده که کاربردهای مختلفی داشته باشد. به همین دلیل سعی کرده ایم شما را در این مقاله از بلاگ اسنپ مارکت با انواع دستمال کاغذی و کاربردها و در نهایت   آشنا کنیم.

مروری کوتاه بر تاریخچه دستمال کاغذی

شاید نام کلینکس (Keleenex) برای شما هم آشنا باشد. باید بگوییم که این نام، در واقع نام اولین شرکتی است که دست به تولید دستمال کاغذی زد. در سال 1924، شرکت دستگاه دستمال کاغذی ، اولین دستمال از نوع کاغذی را تولید و روانه بازار کرد. گرایش سلیبریتی‌ها به استفاده از این دستمال و تبلیغ آن، باعث شد که به طور تدریجی، مردم به استفاده از دستمال کاغذی‌های مارک کلینکس روی آورند. جالب است بدانید که با وجود این که کلینکس اولین دستمال کاغذی را تولید کرد، ثبت آن در سال 1948 به اسم فردی که گوت لوب کروم (Gottlob Krum) نام داشت، انجام شد.

با گسترش استفاده از دستمال کاغذی‌های تولید شده، خرید آن هنگام جنگ جهانی دوم به صورت سهمیه‌ ای امکان پذیر بود. اهمیت آنها به اندازه ای افزایش یافت که برای پانسمان سربازان از آنها استفاده می‌کردند. اما در حال حاضر شرکت‌های مختلفی تولید انواع مختلف دستمال کاغذی را برعهده دارند.

دستمال‌های کاغذی با توجه به محل استفاده و کاربردی که دارند، در گروه‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند. در ادامه به انواع آنها اشاره خواهیم کرد.

دستمال‌ سفارشی

یکی از انواع دستمال کاغذی که شرکت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند، دستمال سفارشی است. به این شکل که هر کسب و کاری که بخواهد برند خود را معرفی کند، شاید از این راهکار نیز استفاده کند. در حقیقت چنین روشی در سیستم بازاریابی اهمیت غیر قابل انکاری دارد.

دستمال تبلیغاتی

یکی از روش‌های تبلیغاتی که سال‌هاست مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته، استفاده از دستمال‌های کاغذی برای تبلیغ کردن است. شاید کمی تعجب آور باشد که چرا از دستمال کاغذی برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟ باید بگوییم که کسب و کارها از روش‌های مختلفی برای تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. دستمال‌ها نیز با طرح و لوگوی مشخصی که دارند، می‌توانند به عنوان راهکاری برای تبلیغ کردن، استفاده شوند.

دستمال‌های رستورانی

در فضای رستوران از انواع دستمال استفاده می‌شود. در واقع برای نظافت در بخش‌های مختلف رستوران دستمال‌های متنوع را مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از مهم ترین کاربرد دستمال کاغذی در رستوران‌ها، هنگام پذیرایی از مشتریان است. به این ترتیب، بسیاری از رستوران‌ها برای این که ظاهر بهتری به میز ناهارخوری و سیستم پذیرایی از مشتریان بدهند، دستمال کاغذی‌ با طرح و رنگ خاص سفارش می‌دهند. به این ترتیب می‌توان جلوه بهتری به فضای رستوران داد.

دستمال شرکتی

برای این که دستمال کاغذی‌های مورد استفاده در شرکت‌ها یکدست باشند و به خوبی برند آن کسب و کار معرفی شود، از دستمال کاغذی‌های شرکتی استفاده می‌کنند. وقتی دستمال کاغذی‌هایی با طرح برند مشخصی در اتاق مدیر و کارمندان، اتاق کنفرانس یا اتاق منشی قرار می‌گیرد، برند و اهداف سازمانی آن شرکت به کارمندان و مدیران یادآوری می‌شود. حتی مراجعین و مشتریان با مشاهده این دستمال کاغذی‌ها به برند روی آن توجه ویژه ای می‌کنند.

دستمال جیبی

یکی از انواع دستمال‌هایی که این روزها کاربرد گسترده ای دارد، دستمال کاغذی جیبی است. این دستمال که در ابعاد کوچک ساخته شده و به راحتی قابل استفاده است، به راحتی در جیب مانتو، کت و شلوار قرار می‌گیرد. استفاده از این دستمال‌ها آنقدر زیاد و رایج است که در مترو، مغازه‌ها، پارک و سایر مکان‌های عمومی این نوع دستمال به فروش می‌رسند.

دستمال سفره پارچه ای دیجی کالا |دستمال کاغذی دست خشک کن

دستمال رومیزی

دستمال دیگری که می‌توانیم معرفی کنیم، دستمال رومیزی است. این دستمال در جعبه ای پلاستیکی قرار گرفته و به علت سبک بودن و سهولت استفاده، کاربرد گسترده ای دارد. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که از این نوع دستمال که مقرون به صرفه تر است، تهیه کرده و در قابی زیبا قرار دهند. به این ترتیب ظاهر زیبایی به اتاق نشیمن و پذیرایی می‌بخشند.

دستمال سفره

یکی دیگر از انواع دستمال کاغذی که از اهمیت بسیاری برخوردار است، دستمال سفره است. این نوع از دستمال‌ها که در آشپزخانه کاربرد گسترده ای دارند، برای تمیز کردن سفره و میز ناهارخوری استفاده می‌شوند. البته بهتر است که از این دستمال برای جذب روغن سرخ کردنی، خشک کردن دست هنگام آشپزی، تمیز کردن بشقاب غذا پیش از شستشو و گردگیری لوازم برقی استفاده نکنید.

دستمال توالت، دستمال اقتصادی

یکی از انواع دستمال‌ها که برای نظافت در توالت استفاده می‌شود، دستمال توالت است. اولین بار در اواخر قرن 19 دستمال توالت تولید شد. این دستمال که آغشته به آلوئه ورا بود، برای امور بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بیماری‌های مختلفی مانند بواسیر یا بیماری‌های عفونی و قارچی که برای درمان به رعایت بهداشت نیاز ویژه ای دارند. دستمال توالت در این راستا نقش مهمی بازی می‌کند. برای مشاهده از فروشگاه اسنپ مارکت کلیک کنید.

مزایا و معایب دستمال کاغذی

هر کدام از دستمال‌هایی که در بالا معرفی کردیم، کاربرد مخصوص به خود را برای کاربران دارند. اما نباید فراموش کرد که دستمال کاغذی‌های که ما در ابعاد مختلف زندگی مورد استفاده قرار می‌دهیم، مزایا و معایبی دارند که هنگام استفاده باید به آنها توجه کرد.

مزایا

  • نرم و لطیف بودن: یکی از مهم ترین مزایای دستمال‌ها، نرم و لطیف بودن آنهاست. مواد به کار رفته در آنها به گونه ای بوده که حساسیت پوستی به وجود نمی‌آورند.
  • کاربردی بودن: دستمال کاغذی‌های مختلف برای نظافت شخصی، رستوران‌ها، امور تبلیغاتی و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع کاربرد این محصولات به ارزش و اهمیت آنها افزوده است.
  • نظافت هنگام دستشویی رفتن: شما با استفاده از دستمال توالت می‌توانید به راحتی کار نظافت را انجام دهید. حتی نوزادان با کمک دستمال مرطوب مخصوص نظافت کودکان نظافت می‌شوند. خشک کردن و نظافت ناحیه تناسلی از بروز عفونت‌های واژن در زنان جلوگیری می‌کند.

معایب

  • زبر شدن پوست: اگرچه دستمال کاغذی‌هایی که برای نظافت صورت و دست‌ها استفاده می‌شوند، نرم هستند، اما هنگام آبریزش بینی شاهد پوسته پوسته کردن یا حتی ایجاد زخم‌هایی اطراف بینی خواهیم بود.
  • بروز عفونت: اگر از دستمال توالت به درستی استفاده نشود، ممکن است آلودگی از طریق مقعد وارد روده‌ها شده و احتمال بروز بیماری‌های عفونی را افزایش دهد.
  • عفونت واژن: خانم‌ها هنگام خریداری دستمال توالت باید دقت کنند که دستمال توالت مرطوب و بدون عطر باشد. زیرا ممکن است دستمال‌ توالت عطری حساسیت پوستی به وجود آورد. علاوه بر این، استفاده نادرست از این دستمال‌ها باعث انتقال آلودگی به واژن و بروز بیماری‌های عفونی می‌شود.

جمع بندی

دستمال کاغذی یکی از پر مصرف ترین لوازم بهداشتی است که کاربردهای گسترده ای دارد. انواع مختلف آن مانند شرکتی، جیبی، رستورانی و تبلیغاتی با توجه به کاربردهای ویژه خود، در موقعیت‌های مختلف اسمعمولا از دستمال کاغذی برای تمیز کردن لکه‌ها و خشک کردن صورت و دستها پس از شستشو استفاده می‌شوند اما در واقع دستمال کاغذی می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.

در این مقاله از با ۱۰ کاربرد دیگر دستمال کاغذی آشنا خواهیم شد.

تمیز کردن و خشک کردن اجسام

دستمال کاغذی‌ها به دلیل یک بار مصرف بهترین انتخاب برای تمیز کردن و خشک کردن وسایل شسته شده هستند. هر چند بسیاری از افراد به دلیل عدم انتخاب دستمال مناسب و یا هزینه بالای استفاده مداوم از دستمال کاغذی، سعی می‌کنند از تکه پارچه‌هایی که اصطلاحا به آنها کهنه گفته می‌شوند استفاده کنند، اما باید در نظر داشته این کهنه‌ها می‌توانند سبب انتقال آلودگی شوند.

البته با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت در صورت انتخاب دستمال کاغذی مناسب برای تمیزکاری، در دراز مدت می‌توان در هزینه کهنه‌ها، شستشو و مواد شوینده و حتی درمان بیماری‌ها نیز صرفه‌جویی کرد.

نگهداری از تابه‌ها

تابه‌های فلزی قیمت بالایی دارند و به همین دلیل نیازمند نگهداری و مراقبت زیادی هستند. برای نگهداری بهتر از تابه‌های فلزی بهتر است پس از شستشو آنها را به کمک دستمال کاغذی تمیز و خشک کنیم.

علاوه بر آن اگر در آشپرخانه تابه‌ها را روی هم قرار می‌دهید، لازم است که بین آنها را با دستمال کاغذی بپوشانیم. این کار باعث می‌شود تابه‌ها عمر مفید بیشتری داشته باشند و دیرتر صدمه ببینند.

استفاده به عنوان کود

دستمالهای کاغذی شامل مقادیر زیادی کربن هستند و همین موضوع سبب می‌شود که به عنوان جایگزینی مناسب برای لایه قهوه‌ای سیستم مدیریت کمپوست استفاده شود. شما می‌توانید بعد از استفاده از دستمال کاغذی از آن در کمپوست استفاده کنید و تعادلی در حفظ کربن کود کمپوست خود ایجاد کنید.

پرز طبیعی دستمال کاغذی عامل ترغیب کننده‌ای در ایجاد حفره‌ها یا بسته‌های هوایی در کمپوست می‌شود و که در هوادهی به آن موثر خواهد بود. به این ترتیب باعث رشد میکروارگانیسمهای مفیدی می‌شود که برای سلامت و کیفیت کمپوست و نهایتا فضای سبز بسیار مفید است.

جذب کثیفی و روغن

شاید بتوان گفت دلیل اصلی ساخت دستمال کاغذی همین باشد. یکی از کاربردهای دستمال کاغذی این است که می‌تواند به سادگی در فضاهای غیر قابل دسترس و کور وارد شود و آنها را تمیز و از جرم و کثیفی پاک کند.

به عنوان مثال با عبور دستمال کاغذی چند لا از زیر چرخ خیاطی در حال کار، می‌توان جرم و روغنهای روان کننده اضافی موجود بر روی سوزن را پاکسازی کرد که البته به کارکرد بهتر دستگاه چرخ خیاطی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

تازه نگهداشتن سبزیجات

کاهو، سبزیجات، برگ چغندر و دیگر گیاهان خوراکی در فریزر و یخچال دچار پلاسیدگی و پژمردگی می‌شوند.

استفاده از یک لایه دستمال کاغذی بر روی سبزیجات و یا پیچیدن آنها در دستمال کاغذی، به حفظ رطوبت موجود در گیاهان کمک می‌کند، از فساد زود هنگام آنها جلوگیری خواهد کرد و سبب می‌شود آنها تازه‌تر بمانند.

آزمایش زیست‌پذیری بذر

یکی از سوالات مهم و چالشی کشاورزان و باغداران در فصل کاشت این است که بذرهای پیش روی آن چند ساله هستند و یا به موقع رشد می‌کنند؟
پاسخ این سوال را می‌توان با آزمایشی ساده و در عین حال وقت‌گیر داد. به این ترتیب که آنها را در گلدان بکارند و نتیجه را مشاهده کنند.

البته اگر به دنبال یافتن پاسخ سریع‌تری هستید می‌توانید از دستمال کاغذی استفاده کنید. به این ترتیب که دانه‌ها را در دستمال کاغذی بپیچید (به شکل ساندویچ) و آن را در جایی گرم قرار دهید. اگر دانه‌های شما در مدت دو هفته جوانه نزد، احتمالا بذر شما فاقد زیست‌پذیری مناسب است.

نگهداری نان

معمولا نانهای نگهداری شده در فریزر پس از گرم کردن مجدد، خشک یا فتیر می‌شوند.

برای حل این مشکل معمولا مقداری آب بر روی نان می‌پاشند اما علاوه بر آن بهتر است کاری کرد تا رطوبت نان در فریزر حفظ شود. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حفظ رطوبت نان در فریز استفاده از دستمال کاغذی است.

پاک کردن ذرت

اگر سعی کنید پوست یک ذرت را بکنید حتما شاهد مقاومت سرسختانه دانه‌های ذرت در حفظ ابریشم موجود در اطرافشان هستید. برای جداسازی ابریشمهای باقی مانده بر روی ذرت نیز می‌توانید از استفاده کنید.

به این ترتیب که دستمال کاغذی مرطوب را به آرامی بر روی خوشه بمالید تا پرزهای آن گرفته شود. در نهایت نیز می‌توانید از دستمال کاغذی موجود به عنوان یک کود قوی استفاده کنید.

نرم کردن شکر قهوه‌ای

دانه‌های شکر قهوه‌ای دارای یک رطوبت ذاتی است که می‌تواند به یکدیگر و یا به جداره‌های ظرف خود بچسبند و در صورت عدم استفاده مکرر می‌توانند به یک جسم یکپارچه، سخت و غیر قابل استفاده تبدیل شوند.

اگر قصد نگهداری از شکر قهوه‌ای در آشپزخانه را دارید می‌توانید آن در ظرفی خورد کرده و سپس دستمال کاغذی مرطوب را به عنوان پوشش بر روی آن قرار دهید.

فیلتر قهوه فوری

به طور معمول اکثر قهوه جوشهای برقی برای دم کردن قهوه از فیلترهای کاغذی استفاده می‌کنند. البته با توجه به محدودیتهای زمانی در صبح و آغاز روز سرعت آماده شدن قهوه اهمیت زیادی دارد. یکی از راه‌های تهیه قهوه فوری استفاده از دستمال کاغذی به عنوان فیلتر است.

پاک کننده فوری برخی مواد شیمایی

دستمال کاغذی یک جذب کننده خوب برای برخی پمادها، واکسها و چربی‌ها است. برای پاک کردن انواع سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی و حتی فرش می‌توان دستمال کاغذی را به آرامی روی سطوح کشیده و اقدام به پاک کردن مواد شیمیایی از روی آنها کنید.

همچنین دستمال کاغذی می‌تواند جایگزین مناسبی به جای ابر برای پاک کردن تخته سیاه باشد، زیرا گرد و غبارهای جذب و انباشته شده بر روی ابر می‌تواند سبب بروز مشکلات تنفسی جدی شود.

تبلیغات

دستمال کاغذی شاید بیش از آنچه فکر می‌کنید به کار شما بیاید و در برخی موارد می‌توانند بهترین گزینه باشند. اما یکی دیگر از کاربردهای دستمال کاغذی تبلیغات است که به دلیل تاثیرگذاری طولانی در ذهن مخاطب برای تجارتهای متوسط و بزرگ، یکی از بهترین گزینه‌هاست.

تفاده می‌شوند. شما می‌توانید انواع دستمال‌ها از جمله دستمال توالت را از سایت یا اپلیکیشن اسنپ مارکت خریداری کنید.

جهی به چینش میز شما بذهذ.

 

دکمه بازگشت به بالا