سلامت و دانشکسب و کار برتر

از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن

آیا می دانید چگونه از شر جلبک ها در مخزن کولر آبی خلاص شوید؟ چگونه می توان از تشکیل این جلبک ها در کولرهای آبی جلوگیری کرد؟ در این پست از وبلاگ کارخانه EIG روش های جلوگیری از جلبک در آب خنک کننده و نحوه حذف آنها به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

یکی از مشکلات رایج کولرهای آبی وجود جلبک در مخزن پلاستیکی و قطعات داخلی دستگاه است. این جلبک ها وارد آب می شوند و مشکلات زیادی را برای مصرف کننده ایجاد می کنند. بنابراین، در این مقاله از بتا سرویس راه هایی برای از بین بردن کامل آنها وجود دارد:

چگونه جلبک ها را از مخزن آب خنک کننده جدا کنیم؟

جلبک ها 1 یا چند سلول هستند که برای رشد به نور خورشید و آب نیاز دارند. در صورت وجود این عناصر در محیط، رشد جلبک نیز رخ می دهد.

وجود جلبک در آب آشامیدنی به راحتی می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد و مسمومیت های جدی ایجاد کند. علاوه بر این، طعم آب به طور کامل تغییر می کند و نوشیدن آن ناخوشایند خواهد بود. بنابراین لازم است نحوه حذف جلبک ها از مخازن آب سرد و کولرهای آبی را یاد بگیرید تا در صورت بروز این مشکل به راحتی بتوان جلبک ها را از مخازن کولر آبی در منزل خارج کرد.

1- استفاده از سرکه و نمک

تمام آب مخزن آب خنک کننده باید تمیز شود تا جلبک ها از بین بروند. سپس 1 لیتر سرکه سفید و 5 قاشق غذاخوری نمک را به 5 لیتر آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این محلول را در آب سرد کن بریزید و به مدت 1 ساعت نگه دارید. دریچه های کولر آب را باز کنید تا تمام آب تخلیه شود. سپس مخزن را با آب آشامیدنی کاملاً بشویید.

۲- استفاده از نوشابه شیرین

3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب داغ بریزید و سپس این آب را در آب سرد کن بریزید. خواهید دید که جلبک های متصل به دیواره های مخزن از آن جدا شده و در مخزن مستقر می شوند. پس از چند ساعت می توان مخزن را به خوبی با آب شستشو داد.

3- استفاده از مایع سفید کننده

سفید کننده Nair یکی دیگر از مواد شیمیایی است که جلبک ها را از مخزن جدا کرده و از بین می برد. یک قاشق غذاخوری سفید کننده را با آب مخلوط کرده و به مخزن آب اضافه کنید تا جلبک ها در مخزن ته نشین شوند. مراقب باشید پس از تخلیه این مخزن باید چندین بار آن را با آب بشویید تا مایع اکسید شده کاملا از بین برود.

چگونه از سرد شدن آب جلبک ها جلوگیری می کنید؟

حذف جلبک ها از مخزن آب خنک کننده بسیار دشوار است. در برخی موارد لازم است مخزن آب خنک کننده را به طور کامل دور انداخته و مخزن جدیدی برای آن تهیه کرد. بنابراین، بهترین راه برای جلوگیری از جلبک، مخزن آب خنک کننده است.

در ادامه چند نمونه از راه های مهم جلوگیری از جلبک در مخازن خنک کننده آب بررسی می شود:

آبسرد |آکواریوم

1- کولر آبی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید

جلبک ها برای رشد و بقا به نور خورشید نیاز دارند. اگر کولر آبی را در کنار پنجره یا در محلی قرار دهید که به راحتی در معرض نور خورشید است، مخزن کولر آبی محیط مناسبی برای رشد جلبک ها می شود.

2-استفاده از تانک ضد بستر

مخازن بدون جلبک مخازنی هستند که نور از طریق دیواره ها به مخزن نفوذ نمی کند. همانطور که در بالا ذکر شد، جلبک ها برای رشد به نور خورشید نیاز دارند و در غیاب نور رشد نخواهند کرد. بنابراین استفاده از این نوع مخزن آب خنک کننده بسیار مهم است.

3- استفاده از مخازن دو لایه و چند لایه

مخازن دو لایه یا چند لایه با لایه هایی که در برابر نور خورشید مات هستند. در این گونه مخازن نور خورشید نمی تواند از دیوار عبور کند و داخل مخزن محیط مناسبی برای رشد جلبک ها فراهم نمی کند. بنابراین راه دیگری برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب خنک کننده استفاده از مخازن چند لایه یا پوشاندن مخزن با عایق ضد نور است.

4- استفاده از مخازن آب استاندارد و با کیفیت

امروزه مخازن مختلفی در انواع مختلف در بازار برای تعمیر آبسردکن وجود دارد. طبیعی است که هر چه مخزن کیفیت پایین تری داشته باشد، احتمال آلودگی آن و رشد جلبک ها به راحتی بیشتر می شود. به همین دلیل است که باید یک مخزن با کیفیت خوب برای آبنما خود پیدا کنید.

5- شستشوی به موقع مخزن

راه دیگر برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب خنک کننده، شستشوی منظم آن است. توصیه می شود هر بار پس از تخلیه و خارج کردن مخزن از محصول، آن را کاملاً بشویید. در این صورت از رشد جلبک ها و تجمع آب و نمک کهنه جلوگیری می شود.

6- تعویض به موقع مخازن

هر مخزن کولر آبی تاریخ انقضای خاص خود را دارد و پس از تاریخ انقضا مخزن باید تعویض شود. در این حالت، جدا کردن ذرات از مخزن و داخل آب غیرممکن است. این ناحیه جدا از آلودگی آب باعث پیدایش جلبک در آکواریوم نیز می شود.

7- مخزن آب سرد را با نمک و سرکه تمیز کنید

نمک و سرکه دو ضدعفونی کننده هستند و می توان آنها را با هم خورد. می توانید به راحتی کولر خود را با محلول آب، نمک و سرکه بشویید و تمیز کنید. هنگامی که میکروارگانیسم های مخزن آب سرد از بین می روند، رشد جلبک ها در مخزن به تأخیر می افتد یا به طور کامل از آن جلوگیری می شود.

دکمه بازگشت به بالا