خبرهای کلیرویدادهاکسب و کار برتر

مراحل ساخت خانه ویلایی در روستا

طبیعت گردی در شمال و حومه آن تجربه بسیار خوشایندی است اما باید به این نکته توجه داشت که داشتن یک اقامتگاه و سرپناه آرام و مجهز می تواند لذت سفر و حتی زندگی در آن مناطق زیبا را برای ما دوچندان کند. از طرفی ساخت ویلا در شمال مانند هر پروژه ساختمانی دیگری نیازمند اطلاعات و دانش کافی است. برای ساخت فونداسیون ویلا رعایت دقیق استانداردها و قوانین مربوطه ضروری است.

هدف از ساخت ویلا چه برای مالک و چه سرمایه گذاری باشد باید اصول خاصی را رعایت کند. در طراحی و ساخت طراحی بیرونی و داخلی ویلا نکاتی وجود دارد که بی توجهی به آن در نهایت مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

در نظر گرفتن جزئیات و جغرافیای زمین و در نظر گرفتن قسمت های مختلف با توجه به مساحت موجود، راه غالبی را برای ساخت ویلا در آینده به شما می دهد. طرح های نقشه ویلا نیز در حالت های مختلف موجود است. برای ایجاد شخصیت و هویت اصلی ساخت کلبه چوبی با آنچه در ذهن دارید نیاز به یک نقشه کامل و جامع دارد. طراحی و ساخت ویلا با اصول مهندسی و برنامه ریزی اجرای کلیه فازها با توجه به نحوه خاص فعالیت های اجرایی.

اهمیت اقلیم در طراحی و ساخت ویلا در روستا

اولاً و مهمترین مسئله، اقلیم و موقعیت جغرافیایی در مراحل ساخت ویلا شمالی و روستاهای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویلاها به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل با شرایط آب و هوایی مانند رطوبت بالا و رطوبت زیاد سازگار شوند. همانطور که ساختار ویلا مستعد پوسیدگی است. از طرفی طول عمر ویلا بسیار کاهش می یابد.

انواع ویلاسازی در شمال

می دانیم که  شمال در  طراحی ویلا  سابقه طولانی دارد. با مروری بر گذشته متوجه می شویم که ویلاهای نوساز گاهی با ویلاهای قدیمی بسیار متفاوت هستند. شمال دارای انواع بناهای کلبه و حتی روستاها است که هر کدام ویژگی ها و سبک معماری متمایز خود را دارند.

انواع ویلاها متریال های متفاوت و طبقات متفاوتی برای آنها دارند. چیدمان و قیمت فروش هر ویلا توسط صفحه خرید مشخص می شود. بدین ترتیب نماهای متفاوتی از ویلاها و فضای سبز در مکان های مختلف دیده می شود و هر نوع ویلا در مکان خاصی ساخته می شود. به طور کلی انواع روستاها و روستاهای مختلف شمال به شرح زیر تقسیم می شوند:

· استن

· نیمه خلبان

نیمه دوبلکس

دوگانه

· تریپلکس

قبل از توضیحات بیشتر قصد داریم با تعریف و توضیحی ساده به معرفی انواع و اشکال روستاهای شمالی بپردازیم.

تخت شمالی

ساخت ویلا فلت در روستای شمالی از سال ها پیش آغاز شده است.ویلا فلت که در بین مردم به ویلای یک طبقه معروف است، سالهاست که مورد پسند قلب ها بوده و در نوع خود زیبا و جذاب به نظر می رسد. این نوع ویلا با طبقه همکف همسطح است، به این صورت که ویلا همسطح زمین ساخته شده و از نظر ارتفاع با طبقه همکف تفاوتی ندارد. این بنا در مساحتی بین 100 تا 200 متر ساخته شده و از یک طبقه و یک سقف و دو یا سه اتاق تشکیل شده است.

کلبه ای نیمه انباشته در آم نوردن

هرچه از زمین دورتر می شوید، لذت لذت بردن از طبیعت شمال و روستاهای آن جذاب به نظر می رسد، شاید قبول داشته باشید که این هنر ساخت ویلاهای نیمه پرنده است. ویلای نیمه مستقل چیزی است که برخی به اشتباه آن را نیمه دوبلکس می نامند و معمولا دارای دو اتاق خواب است.

نیم پیلوت یعنی نیم طبقه. حالا تصور کنید که نیم طبقه به کلبه مسطح خود اضافه کنید. در این حالت محصول نیمه پیلوت نامیده می شود. معمولا از این نیم طبقه به عنوان اتاق خواب، انباری یا پارکینگ استفاده می شود اما می توان با سلیقه و در موقعیت های دیگر از آن استفاده کرد. چیزی که یک کلبه نیمه چوبی را دو چندان می کند، استفاده از یک راه پله زیبا برای رسیدن به نیم طبقه بالایی است.

دو ویلا نیمه مستقل در شمال

تفاوت سطوح ویلاهای نیمه مستقل و نیمه دوبلکس مشابه است اما مهمترین تفاوتی که این دو ویلا را از هم جدا می کند تعداد فضاهای ساخته شده در نیم طبقه است. اهمیت اختلاف ارتفاع این دو ویلا، اختلاف ارتفاع جزئی سه تا چهار پله است که زیبایی دلپذیری را ایجاد می کند.

ویلا دوبلکس او نورد

ویلای دوبلکس از یک ویلای دو طبقه تشکیل شده است. در این ویلا راه پله نقش یک مسیر ارتباطی را ایفا می کرد. اکثر ویلاهای دوبلکس شمالی دارای سه خواب هستند. ویلا، یعنی یکی از مهمترین ویژگی های ساخت دوبلکس این است که یک زمین مشترک برای ساخت دو طبقه داریم.

در ویلاهای دوبلکس شما تصمیم می گیرید که چه مناطقی را در طبقه اول و کدام قسمت های ویلاها را در طبقه دوم قرار دهید. در اکثر ویلاهای شمال، اتاق خواب را در طبقه بالا و آشپزخانه و اتاق نشیمن را در طبقه همکف می بینیم.

ویلای سه طبقه در شمال

زمانی که یک قطعه زمین کوچک در پیش داریم، تبدیل به شهرک تریپلکس می تواند گزینه خوبی باشد. به ویلاهایی که در سه طبقه ساخته می شوند ویلای تریپلکس می گویند و مانند سایر ویلاها طبقات آن توسط پله به هم متصل می شوند. جدا از اینکه این شهر زیبایی خاص خود را دارد، لذت دیدن زیبایی های شمال را از دور و در فضایی زیباتر خواهید داشت. این پری ها پیروان خود را دارند.

ساخت ویلا در شهر.

هزینه ساخت خانه در روستا یکی از دغدغه های بسیاری از روستائیان و اهالی روستاهاست. وقتی شهرها بیش از حد شلوغ و آلوده می شوند، بسیاری از مردم به دلیل بیماری یا تعطیلات، در روستاها زندگی می کنند و در آنجا خانه می سازند. البته بسیاری از افراد نیز دوست دارند اوقات خود را در خارج از مناطق شهری بگذرانند و به فکر اوقات فراغت خود باشند. مراحل ساخت ویلا در روستا همانند ساخت و ساز در شهر است با این تفاوت که طبیعت بکر و دست نخورده روستا را بر هم نمی زند.

اصول ویلاسازی در روستاهای شمالی و شمالی

علاوه بر شرایط و ضوابط ساختمانی در هر مکان و منطقه، استانداردهایی با توجه به تعدادی دیگر از عوامل به نام ساختمان تحت شرایط اقلیمی منطقه وجود دارد که سبک ساخت و ساز و همچنین مصالح مورد استفاده را هدف قرار می دهد. در زیر به برخی از اصول ویلاسازی در شمال و شمال اشاره خواهیم کرد.

ابتدا قبل از هر اقدامی باید سازگاری متریال و سبکی که برای طراحی ویلا انتخاب می کنید و آب و هوا بررسی کنید.

از طرفی خیلی مهم است که اولاً کدام شهر یا روستا را می خواهید بسازید و دوم اینکه چه سبک ویلایی می خواهید بسازید چه ویلای ساحلی یا جنگلی.

یکی از ویژگی های بارز در ساخت و برنامه ریزی ویلا در روستاهای شمالی و شمالی استفاده از سقف های شیبدار معمولاً کاهگلی است. به دلیل شیب سقف مجبور به استفاده از پوشش و حفاظ ساختمان می شود تا از بارندگی طولانی مدت در قسمت شمالی جلوگیری شود.

یکی دیگر از ویژگی های ویلاسازی در شمال ارتفاع و فاصله از زمین تا ساخت و ساز است. قرار دادن آن کمی بالاتر از سطح زمین از ورود رطوبت خاک به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

دکمه بازگشت به بالا