اقتصادیکسب و کار برتر

بلک فرایدی 2023

جمعه سیاه 2023 چیست

در روز بلک فرایدی، تخفیف بر روی تمامی کالاها و به میزان بسیار زیادی است و این تخفیف همه مشتریان را ترغیب به خرید می کند. این تخفیف منجر به رفع نیازهای افراد با هزینه کمتر و خالی شدن انبار تمامی فروشگاه‌ ها با سود کمتر است.

بلک فرایدی چند روز است |بلک فرایدی چیست

بلک فرایدی  black friday در آخرین روز هفته پس از عید شکرگزاری و در روز 24 ماه نوامبر 2023 برگزار می شود، همه ساله جمعیت عظیمی از مشتریان و خریداران به فروشگاه های بزرگ شهر می روند و از طریق مراجعه حضوری یا خرید از وبسایت های آن ها بازدید می کنند تا بتوانند از بهترین پیشنهادها و تخفیفات استفاده کنند.

افرادی که قصد سفر و خرید در این روز از کشورهای خارجی را دارند، می توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه سفر خود دریافت نمایند. در واقع این کمک هزینه در قالب ارائه با قیمتی پایین تر از قیمت بازار تنها یک بار در سال به مسافران ارائه می شود.

در چند سال اخیر فروشگاه های آمریکایی جزئیات کارهای حسابداری خود را به صورت دستی و بدون استفاده از سایت های اینترنتی انجام می دادند، در این دوران سودها به رنگ مشکی نوشته می شدند و زیان ها به رنگ قرمز. بسیاری از تاریخ دانان بر این باورند که در این بازه زمانی، بسیاری از فروشگاه ها در بیشتر طول سال در وضعیت قرمز بوده اند و فروش چندان زیادی نداشتند، اما با فرا رسیدن جشن شکرگزاری و پدیدار شدن خریداران و مشتریان فراوانی که برای به دست آوردن لوازم مورد نیاز خود به این مغازه ها رفته و از تخفیفات ویژه آن ها استفاده می کردند، سود فراوانی را برای اهالی کسب و کار به وجود آورد

افرادی که قصد سفر و ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند، می توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیل خود دریافت نمایند. در واقع این کمک هزینه در قالب ارائه ارز دانشجویی با قیمتی پایین تر به دانشجو ارائه می شود که در مقاله زیر توضیحات کاملی در این خصوص ارائه داده شده است.

 

بلک فرایدی کی هست؟

بلک فرایدی چه روزی است؟

تاریخ دقیق بلک فرایدی 1402 جمعه 3 آذر 1402 است

مصادف با جمعه 24 نوامبر 2023

جمعه 10 جمادی الاول 1445

چرا به این روز جمعه سیاه می گویند؟

جمعه سیاه نامی غیر رسمی است که برای توصیف روز بعد از روز شکرگزاری در امریکا از آن استفاده می شود. اغلب شلوغ ترین روز خرید در سال است زیرا فصل تعطیلات در امریکا در این روز آغاز می شود. این روز می تواند برای اقتصاد، به ویژه برای خرده فروشان خاص، حیاتی باشد. اصطلاح «جمعه سیاه» ریشه در اواسط قرن بیستم دارد. پلیس فیلادلفیا در ابتدا از اصطلاح “جمعه سیاه” برای اشاره به ترافیک سنگین و مخرب در روز بعد از شکرگزاری استفاده کرد و از آن تاریخ به بعد این روز جمعه سیاه نام گرفت.

این اصطلاح گسترش یافت و کسب و کارها به آن چسبیدند. برای کسب و کارهای خرده فروشی که به خرید در تعطیلات وابسته بودند، به جای اینکه در روزهای تعطیلات «در حالت قرمز» ( بخاطر رفتن مردم به مصافرت کسب و کارشان کساد می شد و زیان می دادند) وضعیت مالی خود را «در روز جمعه سیاه» تغییر داده و به سوددهی رسید.

تاریخ بلک فرایدی در ده سال آینده از 1401 تا 1410

تاریخ بلک فرایدی در 10 سال آینده می توانی در جدول زیر ببینید.

تاریخ بلک فرایدی 1401 تا 1410 چه روزی است
تاریخ سال روز
4 آذر 1401 1401 جمعه
3 آذر 1402 1402 جمعه
9 آذر 1403 1403 جمعه
7 آذر 1404 1404 جمعه
6 آذر 1405 1405 جمعه
5 آذر 1406 1406 جمعه
4 آذر 1407 1407 جمعه
3 آذر 1408 1408 جمعه
8 آذر 1409 1409 جمعه
7 آذر 1410 1410 جمعه

تاریخ بلک فرایدی 1401 به میلادی ( 2022 – 2031 ) در ده سال آینده

تاریخ بلک فرایدی به میلادی
Date Year Day
25 November 2022  2022 Friday
24 November 2023  2023 Friday
29 November 2024 2024 Friday
28 November 2025 2025 Friday
27 November 2026 2026 Friday
26 November 2027 2027 Friday
24 November 2028  2028 Friday
23 November 2029 2029 Friday
29 November 2030 2030 Friday
28 November 2031 2031 Friday

هزاران هزار مرد و زن که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از سر و کول هم بالا می‌روند و محصولات مختلف را از دست هم می‌قاپند. سرهای زخمی، دست های شکسته و صورت‌های خندانی که از پر بودن چرخ خرید خود راضی هستند و توی صف‌های طویل ایستاده‌اند تا خریدهای خود را حساب کنند. این‌ها عمومی‌ترین تصاویری است که مردم جهان از واژه بلک فرایدی در ذهن خود دارند.

اما بلک فرایدی چه روزی است؟ تاریخچه آن چیست و چرا مردم اصرار دارند در چنین روزی آن همه خرید کنند؟ این مطلب را بخوانید تا به شما در خصوص تاریخ بلک فرایدی بگوییم و کمی بیشتر شما را با این واژه که محل تولد آن ایالات متحده آمریکا است آشنا کنیم.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی از کی و چگونه ایجاد شد؟

چرا بلک فرایدی 1401 برای فروشگاه‌ ها, روز بسیار مهمی است؟

از زمانی که بلک فرایدی به عنوان یک روز رسمی و شناخته شده در آمریکا پذیرفته شد، خرده فروشی‌های بزرگ و کوچک تا روز پیش از بلک فرایدی همه کارها و آمادگی‌های لازم را انجام می‌دهند و درهای فروشگاه‌های خود را از ساعت 5 صبح به روی خریداران باز می‌کنند.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که فروشگاه‌ها تمایل دارند با این میزان از تخفیف که اغلب بالای 50 درصد است به مردم جنس بفروشند این است که سال میلادی رو به اتمام بوده و پس از سال جدید مردم تمایل چندانی به خرید اجناس کهنه ندارند. مدل‌های جدید از هر محصول در راه است. بنابراین فروشگاه‌ها دوست دارند تا جائیکه امکان دارد انبارهای خود را از محصولات سال جاری خالی کنند تا در سال جدید آن‌ها را با کالای جدیدتر پر کنند.

مردم نیز به تدریج خود را برای کریسمس آماده می‌کنند. بنابراین باید برای اعضای خانواده و کسانی که دوستشان دارند هدیه بخرند. روبه رو شدن با دریای عظیمی از پیشنهادهای ارزان قیمت، آن‌ها را ترغیب می‌کند تا جائیکه میل دارند و جیبشان اجازه می‌دهد، خرید کنند.

بلک فرایدی یک بازی دوسر سود است که هم باعث انبار گردانی فروشگاه‌ها می‌شود و هم خریداران را راضی و خشنود می‌کند.

آیا بلک فرایدی تنها به معنی خرید حضوری است؟

تا همین چند سال پیش مردم تمایل داشتند به صورت حضوری خرید کنند و با جنون وصف نشدنی به سمت فروشگاه‌ها هجوم می‌برند. اما اکنون چند سالی است که این میل شدید به خرید به سمت فروشگاه‌های آنلاین سوق پیدا کرده است. به طور مثال در سال 2018 میلادی رکورد فروش‌های آنلاین در روز بلک فرایدی به لوازم الکترونیک اختصاص یافت و آن عدد چشمگیر 6.2 میلیارد دلار بود که به نسبت سال گذشته، 23.6 درصد رشد داشت.

به همین دلیل است که اکنون نه فقط در آمریکا که در سراسر جهان تمرکز فروشگاه‌ها در روز بلک فرایدی روی جذب مشتری‌های آنلاین و فروش‌های اینترنتی است.

آیا در ایران هم بلک فرایدی داریم؟

اکنون چند سالی است که بلک فرایدی در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است. اما بیشتر قشر جوان بین 18 تا 40 سال هستند که از وجود چنین روزی مطلع بوده و برای خرید کردن در آن خود را آماده می‌کنند. تازه بودن فرهنگ خرید آنلاین اصلی‌ترین دلیلی است که سبب می‌شود افرادی که به این نوع خرید کردن عادت دارند بیشتر در جریان برگزاری آن قرار بگیرند.

به هر حال فروشگاه‌های آنلاین زیادی هستند که به موج عظیم و جذاب تخفیف‌های جانانه دادن به خریداران می‌پیوندند و از پس این خریدهای گسترده به سود و از آن مهم‌تر گردش‌های مالی ارزشمند دست پیدا می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید اینگونه خرید کنید پس فراموش نکنید بلک فرایدی کی هست ؟

آیا امسال بلک فرایدی برگزار خواهد شد؟

همه گیری کرونا باعث تغییر رفتار خرید برای اغلب مردم جهان شده است. حالا دیگر کسی برای خرید کالای دلخواهی که 70 درصد تخفیف روی آن خورده حتی نزدیک فروشگاه‌ها هم نمی‌شود. به همین دلیل این ابهام در بین مردم جهان وجود دارد که آیا فروشگاه‌ها امسال بلک فرایدی دارند یا خیر؟

پاسخ این است که بله. اکنون مردم تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارند و به فروشگاه‌های آنلاین بیشتر اعتماد می‌کنند. به همین دلیل اصلاً لزومی ندارد که برای به دست آوردن یک تلویزیون 80 اینچ از یک روز قبل از تاریخ بلک فرایدی توی صف‌های عظیم بایستند. فقط کافی است گوشی موبایل خود را بردارند. وارد فروشگاه آنلاین مورد نظر خود شوند و در رقابتی بی دردسر و بدون خون ریزی کالای دلخواه خود را به صورت آنلاین خرید کنند.

بنابراین امسال نیز بلک فرایدی در تمام جهان و البته ایران برگزار خواهد شد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا