خبرهای کلیکسب و کار برتر

رفع حالت تهوع ناشی از قهوه

از جمله علائم های‌کافئین؛ استرس ، قرمزی گونه‌ها ، لرزش دستان ، تپش قلب ، خشکی لب و در مواردی نادر عامل تعریق بیشتر میشه دیده میشه.

و البته که دلیل همه این مواردی که اسم بردیم کافئین موجود در  قهوه سوپریم گانودرما  است.

اونهایی که بدنشون حساسیت داره نباید قهوه روبوستا بخورند چون درصد کافئین این نوع از همه بالاتره که بصورت ترکیب در سایر انواع هم استفاده میشه.

اگر از جایی مطمئن خرید میکنید بهشون بگید که قهوه ۱۰۰درصد عربیکا بهتون بدن چون کافئین موجود در این مدل مناسب بدن شماست.

چه نوع قهوه مناسب است؟

دومین اینه که میتونید از قهوه های دَمی مثل فرانسه ، ائروپرس ، کِمِکس ، سایفون و V60 استفاده کنید.

اگر تو خونه درست میکنید ترجیحاً قهوه فرانسه رو انتخاب کنید که بهترین گزینه است.

قهوه ترکیبی با شیر هم میتونه گزینه مطلوبی برای شما باشه. مدل های لاته ، کاپوچینو ، ماکیاتو و هر نوعی که با شیر ترکیب میشه میتونه از اتفاق بالا در شما جلوگیری کنه.

نکته خیلی خیلی مهم اینه که تحت هیچ عنوان با معده خالی ، قهوه نخورید.

دلیل سردرد و تهوع بعد از مصرف قهوه چیست؟

اغلب به این اتفاق که پس از خوردن قهوه حالتون بد میشه یا قهوه باعث سردرد و سرگیجه در شما میشه های کافئین High Caffeine گفته می شود.

از جمله علائم های‌کافئین؛ استرس ، قرمزی گونه‌ها ، لرزش دستان ، تپش قلب ، خشکی لب و در مواردی نادر عامل تعریق بیشتر میشه دیده می شود و البته که علت تمام این مواردی که اسم بردیم کافئین موجود در قهوه میباشد.

آنان که که بدنشان حساسیت دارد نباید قهوه روبوستا بخورند چون درصد کافئین این نوع از همه بیشتر است که بصورت ترکیب در سایر انواع هم استفاده می شود

چه کسانی دچار حالت تهوع بعد از قهوه می شوند؟

نوشیدن قهوه اسپرسو بخودی خود دارای خواص و فواید فراوانی است اما اینکه بعضی افراد بعد از نوشیدن آن دچار حالت تهوع بعد از قهوه می شوند فقط وابسته به ژن شماست که چقدر تحمل نوشیدن کافئین را دارد. بعضی افراد می توانند مقدار کافئین بیشتری را نسبت به دیگران مصرف نمایند بدون اینکه دچار حالات و عوارض خاصی شوند ولی کسانی که به نوشیدن کافئین عادت ندارند و یا دچار حساسیت به قهوه هستند ممکن است پس از نوشیدن حتی فقط یک فنجان قهوه دچار حالت تهوع، سرگیجه، سردرد، طپش قلب و اسهال شوند.

همچنین بخوانید: خرید قهوه گانودرما دکتر بیز

دلیل ایجاد حالت تهوع بعد از قهوه در افراد:

به حالت تهوع بعد از قهوه و ایجاد سردرد و سرگیجه بعد از آن به اصطلاح (های کافئین) HIGH CAFFEINE گفته می شود که در واقع نوعی اوردوز محسوب می شود؛ دلیل ایجاد این حالات ماده محرک موجود در قهوه اسپرسو یعنی کافئین است که فرد را دچار مشکل می کند و این  علائم می تواند بعد از نوشیدن قهوه اسپرسو که حالت اسیدی دارد با معده خالی در صبحگاه، با تحریک اسید معده پیش آید که نه تنها باعث حالت تهوع بعد از قهوه می شوید حتی خلق و خویتان بد می شود و عصبانی نشان می دهید.

 

نوشیدن 3 الی 5 فنجان قهوه اسپرسو در طول روز نه تنها برایتان مضر نیست بلکه فواید زیادی نیز برایتان به همراه خواهد داشت اما اگر از این میزان تجاوز کنید و مقدار بیشتری قهوه اسپرسو بنوشید دچار های کافئین می شوید که در بعضی افراد که به نوشیدن قهوه عادت ندارند حتی با نوشیدن یک فنجان قهوه هم ممکن است دچار حالت تهوع بعد از قهوه شوند.

علائم ایجاد حالت تهوع بعد از قهوه:

1-ایجاد استرس شدید و بی مورد

2-سرخ شدن گونه ها

3-گرگرفتگی بدن

4-لرزش در دستان

5-طپش قلب و آریتمی

6-خشک شدن لب ها

7-عرق کردن بدن

چرا قهوه میخورم فشارم میفته |چگونه تپش قلب ناشی از قهوه را از بین ببریم

چه کسانی بهتر است قهوه ننوشند تا دچار حالت تهوع بعد از قهوه نشوند؟

1-کسانی که بیمارند و دارو مصرف می کنند حتما باید درباره نوشیدن قهوه اسپرسو و تداخل داشتن یا نداشتن آن با پزشکشان مشورت کنند مانند کسانی که داروهای ضد افسردگی، روان پریشی، فشار خون، آلزایمر، پارکینسون، سرطان، تیروئید و میگرن مصرف می کنند.

2-مادران باردار و شیرده یا کسانی که قصد بارداری دارند دور مصرفی  قهوه در آنها باید از 200 میلی گرم هم کمتر باشد.

3-کسانی که واکنش آلرژیک به قهوه نشان می دهند بجای نوشیدن قهوه روبوستا باید از قهوه عربیکا که کافئین کمتری دارد استفاده نمایند.

4-کسانی که کلا به کافئین آلرژی دارند می توانند قهوه های دی کاف مصرف کنند و حتما برچست مواد غذایی را مطالعه کنند تا دچار حالت تهوع بعد از قهوه نشوند.

5-کسانی که ناراحتی های معده و رفلاکس شدید دارند بهتر است بخاطر اسیدهای موجود در قهوه گانودرما موکا دکتر بیز ، آن را ننوشند یا قهوه را بصورت دم سرد و آیس کافی و دی کاف بنوشند.

 

برای دچار حالت تهوع بعد از قهوه نشدن، چه قهوه ای بنوشیم؟

1-می توانید قهوه های دمی  مثل فرانسه، قهوه ترک، قهوه ائروپرس، قهوه کمکس، قهوه سایفون و V60  مصرف کنید.

2-می توانید قهوه اسپرسو را بصورت ترکیبی بنوشید مثلا لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و هر قهوه ای که با شیر ترکیب می شود و از حالت تهوع بعد از قهوه جلوگیری می کند استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا