خبرهای کلیکسب و کار برتر

معایب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها بهترین انتخاب برای تولید برق اضطراری یا صنعتی برای بسیاری از تاسیسات صنعتی در ایران و سراسر جهان هستند. در زیر می خواهیم بدون اتلاف وقت، مزایا و معایب دیزل ژنراتورها را مرور کنیم.

معایب دیزل ژنراتورها

مانند هر نوع ژنراتور، دیزل ژنراتورها دارای معایبی هستند و خوب است که از آنها آگاه باشید. معایب استفاده از اینها عبارتند از:

آلودگی صوتی و صدا:

صدا یکی از مهمترین معیارها در انتخاب ژنراتور است. سیستم های دیزلی بسیار پر سر و صدا هستند، بنابراین اغلب دور از محل کار قرار دارند. اما نگران نباشید، موانع عایق صدا وجود دارد که امروزه صاحبان مشاغل می توانند از آنها برای کاهش سر و صدا در محل کار استفاده کنند. در این زمینه می توانید به مقاله 5 روش کاهش صدای دیزل ژنراتور که توسط مهندسین شرکت تتا پاور تهیه و تنظیم شده است مراجعه نمایید.

هزینه ها:

استفاده از دیزل ژنراتور می تواند گرانتر از انواع دیگر ژنراتورها باشد. با این حال، از آنجایی که هزینه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور بسیار پایین است، استفاده از آن می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

دسترسی به سوخت مصرفی:

یکی از اصول نگهداری از دیزل ژنراتور این است که باید منبعی برای این سوخت وجود داشته باشد و باید در نظر داشته باشید که در زمان قطع برق ممکن است سوخت در دسترس نباشد. شما نمی خواهید خود را بدون برق بیابید، بنابراین به خاطر داشته باشید که در صورت از کار افتادن ژنراتور، همیشه یک منبع سوخت دیزل در دسترس داشته باشید.

انتشار گازهای گلخانه ای:

یکی از معایب اصلی دیزل ژنراتورها تولید دی اکسید کربن است. اکسید نیتروژن ذرات معلق و سایر آلاینده های خطرناک منتشر شده در جو. کسانی که نگران پایداری محیط زیست هستند ممکن است گاز طبیعی را برای محیط زیست مفید بدانند.

حجم و وزن بالا:

موتورهای دیزلی بسیار قدرتمند هستند و برای این اثر از قطعات بزرگ و سنگین ساخته می شوند. این باعث می شود این محصول حجیم تر و سنگین تر از سایر ژنراتورها باشد.

آیا باید دیزل ژنراتور را انتخاب کنم؟

اینکه از دیزل ژنراتور استفاده می کنید یا نه بستگی به نیاز شرکت شما یا کاربرد آن برای شما دارد. معمولاً می توانید دیزل ژنراتورها را در بخش های صنعتی پیدا کنید. این دستگاه دارای راندمان بالا و توانایی تولید قدرت بسیار بالا می باشد. به علاوه دیزل ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند و با توجه به مصرف سوخت و دوام و معایبی که ذکر شد پس از ارزیابی و استفاده پاسخ سوال را مشخص می کنند.

ماخذ: https://kashanico.com/

دکمه بازگشت به بالا