سلامت و دانشکسب و کار برتر

قویترین آنتی بیوتیک برای سینوزیت مزمن

درمان‌های مختلفی برای سینوزیت حاد و مزمن وجود دارد، از درمان‌های گیاهی و خانگی، از طریق طب سنتی و درمان دارویی تا جراحی برای رفع مشکلات ساختاری بینی. به یاد داشته باشید که روش های درمان سینوزیت بسته به سیستم ایمنی بدن، سن و شدت بیماری برای هر فردی متفاوت است، بنابراین حتماً ارزش مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی را دارد.

با شروع پاییز و هوای سرد، عفونت سینوسی یا سینوزیت شایع است. پس باید راه هایی برای درمان سینوزیت یافت. سینوزیت یک مشکل عمده در بیماران مبتلا به عفونت سینوسی، سردرد، گلودرد و خلط پشت گلو است. علائم و نشانه ها معمولا در ناحیه سینوس رخ می دهد. این بیماری رایج به دو صورت مزمن و حاد ظاهر می شود و فرد بین 4 تا 12 هفته با آن همراه است. در این مقاله قصد داریم با انواع روش های درمان سینوزیت آشنا شویم، پس اگر از این بیماری عفونی رنج می برید تا پایان این مقاله با سایت امروزه همراه باشید.

اگر سینوزیت دارید و نمی توانید راهی برای درمان آن پیدا کنید، به متخصص گوش و حلق و بینی یا پزشک داخلی مراجعه کنید. می توانید از طریق وب سایت پزشک خود با بهترین پزشکان برای درمان گیاهی کبد چرب تماس بگیرید. علاوه بر سامانه نوبت دهی حضوری، امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان نیز وجود دارد.


انواع درمان سینوزیت

در بیشتر موارد، سینوزیت حاد با گذشت زمان و خود به خود بهبود می یابد. روش های درمانی سینوزیت عمدتاً برای تسکین و کاهش علائم بیماری است. روش های رایج درمان سینوزیت عبارتند از:

به کار گرفته شده

برای کمک به روند خوددرمانی بیماری، پزشک  استراحت در منزل را تجویز می کند تا بیمار از عوامل تشدید کننده و تشدید کننده سینوزیت مانند سرماخوردگی و آلرژی دور باشد.

مایعات گرم بنوشید

سینوزیت نوعی عفونت ویروسی سینوسی است که در آن نوشیدن مایعات گرم می تواند روند بهبود را تسریع کند.

داروهای ضد حساسیت

اگر سینوزیت شما ناشی از آلرژی است، یکی از راه های کمک و درمان طبیعی سینوزیت ممکن است مصرف داروهای ضد حساسیت یا قرص های آلرژی باشد. پزشکان داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و استامینوفن را برای درمان سینوزیت ناشی از آلرژی تجویز می کنند.

استفاده از داروهای ضد احتقان

التهاب پوشش داخلی حفره بینی و تورم راه های هوایی باعث احتقان، احتقان و مشکل در تنفس می شود. علاوه بر این، خلط بینی به سختی حذف می شود. در نتیجه، با خشک شدن و غلیظ شدن گل، بینی افراد احساس گرفتگی و گرفتگی می کنند. پزشکان برای درمان قرص و اسپری بینی تجویز می کنند.

آنتی بیوتیک ها

کدام آنتی بیوتیک برای سینوزیت مناسب است؟ از آنجایی که سینوزیت توسط ویروس ایجاد می شود نه باکتری، تجویز آنتی بیوتیک برای درمان سینوزیت شدید مفید نیست. در مواقعی که علائم بیماری شدید، پیشرونده یا پایدار باشد، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند که باید تا پایان مدرسه و حتی پس از رفع علائم آن مصرف شود، زیرا توقف زودهنگام عمل باعث می شود. را علائم و عود بیماری

دکمه بازگشت به بالا