سلامت و دانشکسب و کار برتر

اگر آب ننوشیم چه اتفاقی می افتد؟

خداوند متعال آب و سایر برکات را به زندگی انسان اضافه کرد و فرمود که انسان برای ادامه حیات و کسب انرژی از این منبع حیات استفاده کند، سودا یکی از آن موادی است که از آب ساخته شده است، البته آنها نیز از افراد هستند. آب را با نوشیدنی های پرمصرف جایگزین کنید. یعنی چیزی جز آب پاک نیست! درست است که با نوشیدن این ها مقداری آب وارد بدن خود می کنید، و درست است که غذایی که می خوریم حاوی مقداری آب است، اما زندگی بدون آب بسیار وحشتناک خواهد بود.

اگر آب ننوشیم؟

ما از تکرار آن متنفریم، اما آب برای سلامتی شما بسیار مهم است. از آنجایی که بدن ما از 65 درصد آب تشکیل شده است، شما باید دیوانه وار بنوشید تا سیستمتان به درستی کار کند. از پیشگیری از نفخ تا مبارزه با بیماری، نوشیدن آب یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. اما برخی افراد به ندرت آب می نوشند. فکر نکنید این مردم در صحرای آریزونا گیر کرده اند. این افراد به نوشیدن آبمیوه، آب گازدار، آب گازدار یا قهوه عادت دارند، یعنی آب خالص ننوشند! بله، نوشیدن این ها مقداری آب وارد بدن می کند و غذایی که می خوریم حاوی مقداری آب است، اما زندگی بدون آب وحشتناک خواهد بود. البته آب سالم در درجه اول دارد که هم اکنون مردم جهان برای آشامیدن، خرید آب آشامیدنی را ترجیح می دهند تا آب لوله کشی.

اگر آب ننوشیم چه اتفاقی می افتد؟

1- احتباس آب را توسعه خواهید داد

ننوشیدن آب می تواند منجر به احتباس آب و تورم شود، ممکن است در ابتدا متناقض به نظر برسد، اما باید بدانید که حذف آب خالص از رژیم غذایی می تواند منجر به احتباس آب و افزایش وزن شود. دکتر ابی شارپ، متخصص تغذیه می گوید: وقتی به اندازه کافی آب نمی نوشید، بدن شما احساس خطر می کند، بنابراین هر قطره آبی را که وارد بدن شما می شود، در خود نگه می دارد.

2- انرژی شما افت می کند

آیا احساس تنبلی می کنید؟ از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید و به جای آن آب بنوشید. دکتر ارین پالینسکی (راه حل های درمانی) در این باره می گوید: “شما باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. در واقع، حتی کم آبی بسیار کم عمق و سطح پایین نیز می تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد و شما را خسته کند. احساس خستگی می کنید. ”

3- تمرکز شما کاهش می یابد

مغز شما که برای یافتن بهترین ایده ها در زندگی ضروری است، به آب فراوان نیز نیاز دارد. توانایی و عملکرد مغز شما (که از 80 درصد آب تشکیل شده است) به میزان آبی که می نوشید نیز بستگی دارد. حتی کوچکترین کم آبی بدن می تواند عملکرد طبیعی آن را مختل کند. اما طبق مطالعه ای که در بریتانیا انجام شده است، اگر به اندازه کافی آب بنوشید، انعطاف پذیری ذهنی شما به طور خودکار 14 درصد افزایش می یابد.

4. افزایش خطر سکته مغزی

طبق تحقیقات اخیر، گزارش شده است که کم آبی بدن نه تنها زمان بهبودی پس از سکته را طولانی می کند، بلکه خود سکته را نیز بدتر می کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید مقدار زیادی آب خالص بنوشید، می توانید آب را با مواد طبیعی مانند لیمو طعم دار کنید.

5-بی ادب تر می شوید

فراموش کردن آب می تواند وضعیت شما را بدتر کند. در دو مطالعه ای که در دانشگاه کانکتیکات انجام شد، آن ها به مردان و زنان تست های شناختی مختلفی دادند و دریافتند که حتی کم آبی خفیف بر خلق و خوی آنها تأثیر می گذارد و باعث خستگی و سردرد می شود.

6- گرسنگی شما افزایش می یابد

مردم اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرند. اگر شکم شما غرغر می کند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید نوشیدن آب است. ایمی شاپیرو، متخصص تغذیه می گوید: «وقتی تصمیم به میان وعده می گیرید، بهتر است ابتدا آب بنوشید و 20 دقیقه قبل از خوردن غذا صبر کنید.» دکتر شاپیرو در جدیدترین مطالعه خود به دنبال راه هایی برای استفاده از نوشابه، نوشابه ها و نوشابه های انرژی زا است. و سایر نوشیدنی های شیرین جایگزین محلول های آب خالص.

7- متابولیسم شما کاهش می یابد

یک مطالعه منتشر شده در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم گزارش می دهد که کاهش مصرف آب می تواند به طور جدی برنامه غذایی شما را مختل کند. پس از نوشیدن تقریباً 17 اونس آب (تقریباً 2 لیوان بلند)، شرکت کنندگان در این مطالعه افزایش سرعت متابولیسم را نزدیک به 30٪ تجربه کردند. محققان تخمین می زنند که نوشیدن 1.5 لیتر آب (حدود 6 فنجان) در روز می تواند 17400 کالری اضافی در سال بسوزاند – معادل کاهش وزن 5 پوند!

8- سردرد دارید

وقتی سردرد دارید قبل از مصرف مسکن سعی کنید آب بنوشید. در مطالعه ای که در بالا به آن اشاره کردیم، کم آبی نیز باعث سردرد می شود.

9-پوست شما آسیب می بیند

آب به شادابی پوست شما کمک می کند، تصور کنید کم آبی چه بلایی سر پوست شما می آورد. هنگامی که به اندازه کافی آب نمی نوشید، فیبرهای کلاژن شکسته می شوند و به هم می چسبند و باعث عمیق شدن چین و چروک های صورت می شوند. برای تامین آب مناسب اندام های داخلی بدن باید آب بنوشیم. بنابراین وقتی آب نمی نوشید، دهان، پوست و سایر قسمت های بدن شما خشک می شود.10- دیگر نمی توانید بدنسازی و ورزش کنید. بدون آب، بدن نمی تواند کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کند. با توجه به فیزیولوژی ورزش و مجله ورزش، اگر بدن شما آب کافی نداشته باشد، نمی تواند اسیدهای آمینه ضروری را به ماهیچه های شما برساند. نه تنها ورزش و فعالیت بدنی شما تحت تأثیر قرار می گیرد، بلکه بدن شما دیگر چربی نمی سوزاند.

11. آیا یبوست دارید؟

دکتر نیتین کومار، متخصص گوارش می گوید: “وقتی روده ها روزانه 5 لیتر آب جذب می کنند، روده ها به درستی کار می کنند و بنابراین حرکات روده آسان تر می شود. اما وقتی روده ها متوجه می شوند که بدن کم آب شده است، آب جذب شده را خارج می کند. مقادیر زیادی آب جذب می شود. آب به جریان خون باز می گردد و حرکات روده را دشوار می کند.

12- کلیه ها به درستی کار نمی کنند

دکتر کومار می گوید: “برای اینکه کلیه ها به درستی کار کنند، برای رقیق شدن خون به آب نیاز دارید. بدون آب کافی، کلیه ها باید چندین بار برای تصفیه خون کار کنند.” کم آبی شدید می تواند منجر به نارسایی کلیه و حتی شود. تشکیل سنگ کلیه.” ”

13 – و قلب هم درست کار نمی کند

خوب، این یک خبر وحشتناک است! دکتر کومار می گوید: در طول کم آبی، قلب برای حفظ جریان خون در حالت ایستاده باید سخت تر کار کند.حال اگر کم آبی شدید باشد و قلب نتواند آن را جبران کند، خون کافی به مغز نمی رسد و غش می کنید. ”

14. مردان از ناتوانی جنسی رنج می برند

این حقیقت دردناکی است. هیدراتاسیون ناکافی می تواند منجر به ناتوانی جنسی مردان شود. هنگامی که آب بدن کم می شود، آنژیوتانسین بیشتری تولید می کند (هورمونی که در مردان مبتلا به این مشکل افزایش می یابد).

15. دست از گریه بردارید

کم آبی می تواند اشک های شما را خشک کند (اما این فقط از نظر جسمی اتفاق می افتد، نه احساسی). دکتر آلیسا گوتنبرگ گفت: “افرادی که آب کمتری می نوشند اشک کمتری تولید می کنند زیرا بدن در تلاش است تا تعادل را با کاهش جریان مایع به خارج از بدن بازگرداند. به این ترتیب می تواند عملکردهای مهمی را برای بدن فراهم کند. اندام ها. آب کافی برای کار تامین می شود.”

16-تغییر رنگ ادرار

یک راه خوب برای دانستن اینکه آیا به اندازه کافی آب می نوشید این است که ادرار خود را بررسی کنید. اگر آب کافی ننوشید، ادرار شما زرد تیره می شود. اگر به شدت کم آب هستید، ممکن است به طور کامل ادرار را متوقف کنید.

دکمه بازگشت به بالا