جامعه

ضرورت آگاهی والدین از نشان‌های استاندارد محصولات شناختی در حوزه اسباب‌بازی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مطرح کرد:

ضرورت آگاهی والدین از نشان‌های استاندارد محصولات شناختی در حوزه اسباب‌بازی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: نیاز است والدین نسبت به نشان‌های استاندارد محصولات شناختی در حوزه اسباب‌بازی، آگاهی پیدا کنند تا هدف از ساخت این محصولات که «افزایش و بهره‌وری هوشمندی ذهن کودک» است، عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در ابتدای نشست خبری اولین بوت‌کمپ علم و فناوری شناختی کودکان که چهارشنبه ۶دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار شد، توضیحاتی درباره ماهیت و کارکرد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از زمان تشکیل تا کنون ارائه کرد و گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از زمان تشکیل تا کنون، سه دوره اصلی را طی کرده است و از زمانی که ستاد مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی را اخذ کرد، سه دوره هویت‌بخشی، تربیت نیروی انسانی متخصص، تعاملات بین‌ستادی را دنبال کرده است.

مهدوی افزود: از همان ابتدا ایجاد آزمایشگاه‌های ملی برای انجام پژوهش‌های هدفمند از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، توسط این ستاد، تشکیل شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، به یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد یعنی تجاری‌سازی محصولات و کمک برای ورود به بازار صنعتی، اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های استارت‌آپی، به ارائه تسهیلات و برگزاری رویدادهایی در حوزه‌های مختلف صنعتی که به فناوری شناختی مرتبط هستند از جمله صنعت بازی و اسباب‌بازی،  پرداخته‌ایم.

مهدوی، به ساز و کارهایی که نیاز است تا براساس استانداردهای مشخص، محصولات شناختی را ارزیابی کنند اشاره کرد و گفت: ساز و کارهای پایش و بررسی محصولات شناختی، فقط به بازی‌ و صنعت اسباب‌بازی محدود نمی‌شود و به‌طورکلی همه صنایعی که با علوم شناختی در ارتباط هستند را در بر می‌گیرد.

وی، درخصوص نحوه ثبت درخواست محصولات برای دریافت «نشان هوشا» و دیگر لوگوهای محصولات شناختی، توضیح داد: از طریق سایت ستاد توسعه فناوری‌های شناختی، و مراجعه به بخش اعطای امتیاز، شرکت‌ها می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به ضرورت آگاهی‌بخشی برای شناخت هرچه بیشتر و بهتر «نشان هوشا» که نشان استاندارد بازی‌های شناختی برای کودکان است برای پدر و مادرهای ایرانی، اشاره کرد و ادامه داد: علاوه‌بر فناوران، نیاز است والدین هم نسبت به نشان‌های استاندار محصولات شناختی در حوزه اسباب‌بازی، آگاهی پیدا کنند تا هدف از ساخت این محصولات که «افزایش و بهره‌وری هوشمندی ذهن کودک» است، عملیاتی شود.

مهدوی، بر ضرورت آگاهی عموم مردم جامعه از نشان‌‌های استاندارد فناوری‌های شناختی تاکید کرد و افزود: عموم مردم جامعه باید از فناوری‌های شناختی و کاربرد آن‌ها در محصولات روزمره زندگی‌شان، آگاهی پیدا کنند، نشان‌های استاندارد این محصولات برای ثمربخشی به زندگی عموم مردم است.

دکمه بازگشت به بالا