خبرهای کلیکسب و کار برتر

اتصالات هیدرولیک مهره دنباله چیست؟

مشخصات اتصالات JIC

  • 1A / 2A / 3A: استاندارد کلاس رزوه مناسب برای دنده های خارجی یا نر.
  • 1B / 2B / 3B: استاندارد کلاس رزوه مناسب برای دنده های داخلی یا ماده.

هر شش کلاس ترخیص مناسب هستند. همانطور که اتصالات نر و ماده به هم متصل می شوند، بدون تداخل جمع می شوند. با افزایش تعداد، تلرانس بین دنده ها تنگ تر می شود.

  • کلاس های 1A و 1B دارای تلورانس های بسیار شل در نظر گرفته می شوند. مونتاژ و جداسازی قطعات را می توان به سرعت و به راحتی با این کلاس انجام داد. به ندرت می توان این تناسب رزوه را غیر از میله های رزوه ای کم کربن و پیچ های ماشینی مشخص کرد.
  • کلاس های 2A و 2B تعادلی بین عملکرد بست، راندمان تولید و صرفه جویی ارائه می دهند. این فیت رزوه تقریبا در تمامی بست های تجاری و صنعتی کاربرد دارد.
  • کلاس های 3A و 3B باید در مواقعی که تلورانس های تنگ مورد نیاز است استفاده شوند. ایمنی یکی از نکات مهم در طراحی این بست ها است. این اتصالات دارای تلرانس های بسیار محکم و بدون هیچ گونه محدودیتی هستند.

What is the hydraulic connection of the tail nut

موضوعات UN یا UNJ

مزایا و معایب اتصالات JIC

با این حال، استفاده از اتصالات JIC دارای معایبی است. کاربردهای خاص (مانند کاربردهای با ارتعاش بالا) دارای درجه فشار کمتری نسبت به نیاز هستند. این مهر و موم ها ساختار فلز روی فلز دارند، بنابراین فقط برای کاربردهای هیدرولیک، مایع و غیر بحرانی مناسب هستند. مونتاژ اتصالات فلر 37 درجه می تواند باعث فرو ریختن بینی شود که با سفت شدن بیش از حد بدتر می شود. این به نوبه خود باعث کاهش قطر جریان می شود.

نصب اتصالات JIC

اتصالات JIC باید با استفاده از روش مقاومت صاف از آچار نصب شوند. این یک راه نسبتا ساده برای بررسی اینکه اتصال به اندازه کافی گشتاور شده است بدون آسیب رساندن به فیت یا رزوه است. با روش تخت می توان اثرات آبکاری، روانکاری و پرداخت سطحی را بر روی نیازهای گشتاور حذف کرد.

اتصالات شیلنگ JIC را با مراحل زیر به درستی سفت کنید:

  • کانکتورهای مادگی و نر را وصل کرده و با یک آچار (حدود 30 پوند اینچ یا 3.39 نیوتن متر) سفت کنید تا زمانی که مقاومت کمی احساس کنید. این مقاومت نقطه مقاومت آچار را تعیین می کند.
  • با یک نشانگر دائمی، این موقعیت را روی اتصالات نر و ماده علامت بزنید.
  • با استفاده از نمودار اتصالات JIC، مهره را با توجه به تعداد تخت ها بیشتر سفت کنید. یک تخت برابر با 1/6 چرخش در یک مهره لوله شش ضلعی است.
  • پس از اینکه مهره به تعداد تخت مورد نیاز سفت شد، دوباره اتصالات مادگی و نر را علامت بزنید. همچنین به عنوان یک نقطه مرجع ثانویه برای بررسی محکم بودن اتصال در طول زمان و به عنوان یادآوری برای اتصال مجدد پس از تعمیر و نگهداری عمل می کند.

دانستن اینکه کدام باید در یک برنامه کاربردی استفاده شود کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه به خوبی اجرا می شود و می تواند به صرفه جویی در هزینه کمک کند. مجموعه راد صنعت امادگی کامل برای ارائه خدمات در زمینه هیدرولیک و پنوماتیک را برای شما دارد.

اتصالات هیدرولیک مهره دنباله (Hydraulic Flare Fittings) یا همان اتصالات فلیر هیدرولیک، نوعی اتصالات است که در سیستم‌های هیدرولیک برای ایجاد اتصالات سیالات (معمولاً روغن هیدرولیک) به کار می‌روند. این اتصالات به واسطه شکل خاص و مهره‌های دنباله شده که دارای لبه‌های مخروطی هستند، برای ایجاد اتصالات سفت و مطمئن در سیستم‌های با فشار بالا استفاده می‌شوند.

مهمترین ویژگی‌های اتصالات هیدرولیک مهره دنباله عبارتند از:

  1. **مهره با لبه‌های مخروطی:**

– مهره‌های این نوع اتصالات دارای لبه‌های مخروطی هستند که با لبه‌های مخروطی دیگر مهره یا اتصال، تشکیل یک اتصال محکم می‌دهند.

  1. **ساختار فلیر:**

– بخش مهمترین این اتصالات، فلیر یا کلاهک مهره است که بر روی لوله یا شلنگ نصب می‌شود و به وسیله فشار وارد شده، مهره‌ها را به یکدیگر می‌چسباند.

  1. **مقاومت در برابر فشار:**

– این اتصالات به خوبی مقاوم در برابر فشارهای هیدرولیکی هستند و برای اتصال لوله‌ها در سیستم‌های با فشار بالا به کار می‌روند.

  1. **پایداری و استحکام:**

– این نوع اتصالات به دلیل ساختار فلیر و لبه‌های مخروطی، پایداری و استحکام خوبی در مقابل نیروها و فشارهای خارجی ایجاد می‌کنند.

  1. **نصب و تعویض آسان:**

– نصب و تعویض این اتصالات به دلیل ساختار مهره دنباله و نداشتن نیاز به ابزار خاص، به راحتی امکان‌پذیر است.

اتصالات هیدرولیک مهره دنباله در انواع مختلف و اندازه‌ها برای انتقال سیالات در سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شوند و با توجه به نیازهای خاص هر سیستم، انتخاب مدل و ابعاد صحیح اتصالات اهمیت دارد.

انواع اتصالات هیدرولیک

همانطور که گفته شد اتصالات هیدرولیک دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی هریک می‌پردازیم:

  1. اتصالات برنجی

اتصالات برنجی به دلیل ویژگی‌هایی همچون دوام بالا، تحمل دمایی بالا، خاصیت چکش‌خواری، مقاوم در برابر خوردگی و… در ساخت‌وساز و لوله‌کشی کاربرد زیادی دارند.

  1. اتصالات آهنی مهره دنباله

مهره دنباله هیدرولیک به‌عنوان کاربردی‌ترین و مهم‌ترین اتصالات هیدرولیک شناخته‌شد که به راحت کردن حرکت سیالات در فشار بالا بسیار کمک می‌کند. این قطعه برای اتصال لوله‌های هیدرولیک استفاده می‌شد و به کاربر این اجازه را می‌دهد که جهت لوله‌ها را به صورت دلخواه و پیچیده‌تری ایجاد کنند.

  1. اتصالات آهنی تبدیل

یکی از پرکاربردترین اتصالات، اتصالات آهنی تبدیل است که از انواع مختلفی نیز برخوردار است. هرکدام از این اتصالات قیمت مخصوص به‌خود را دارند. درصورتی‌که می‌خواهید قیمت انواع این اتصالات را بدانید، با کارشناسان راد صنعت تماس بگیرید. اتصالات آهنی تبدیل شامل اتصالات آهنی تبدیل پرچی، اتصالات آهنی تبدیل آلمانی و اتصالات آهنی تبدیل انگلیسی هستند.

  1. اتصالات آهنی چپقی‌ها

چپقی‌ها نیز جزو اتصالات پرکاربرد هستند که دارای دو سر ماده و نر هستند. این اتصالات در اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

  1. اتصالات آهنی دنباله جوشی‌ها

به‌طورکلی دنباله جوشی، یک دنباله با قابلیت جوش‌دادن است که به‌واسطه سیستم به شیلنگ متصل می‌شود.

  1. اتصالات آهنی پشت آمپری

اتصالات هیدرولیک با رزوه‌های نری یا مادگی به وفور به عنوان قطعات اتصال یا کاهش مجموعه‌های شلنگ هیدرولیک، کوپلینگ‌های سریع آزادسازی، محرک‌ها، سوپاپ‌ها و سایر عناصر در سیستم هیدرولیک استفاده می‌شوند. اتصالات آهنی پشت آمپری‌ها شامل اتصالات آهنی پشت آمپری آلمانی، اتصالات آهنی پشت آمپری پرچی (آمریکایی) اتصالات آهنی پشت آمپری انگلیسی است.

  1. اتصالات آهنی زانو

زانویی‌ها در خطوط جریان گاز، مایعات فرایندهای صنعتی، ساختمانی، دارویی و… کاربرد دارند.

  1. سرحلقه

از سرحلقه‌ها اغلب در سیستم‌های آبیاری، سیستم سیار، معدن، صنایع سبک معمولی، حیطه‌های مختلف دریایی و… استفاده می‌شود.

سر حلقه‌ها دارای دو نوع سر حلقه فشارقوی و سر حلقه فشارضعیف هستند.

  1. مهره دنباله‌ها

مهره دنباله‌ها نیز جزو وسایل پرکاربرد هستند که در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. از انواع این مهره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با دنده‌های انگلیسی (اینچ)
  • مهره دنباله برنجی پرچی (آمریکایی)
  • مهره دنباله برنجی آلمانی (میلی‌متر)
  • مهره دنباله بوتان
  • مهره دنباله پرسی
  • مهره دنباله مانومتر
  1. اتصالات آهنی مغزی

اتصالات آهنی مغزی یک نوع از اتصالات هستند که برای اتصال بین قطعات هیدرولیکی استفاده می‌شوند و شامل اتصالات آهنی مغزی آلمانی، اتصالات آهنی مغزی انگلیسی و اتصالات آهنی مغزی پرچی (آمریکایی) هستند.

  1. اتصالات آهنی سر شیلنگی‌ها

سرشیلنگ‌های هیدرولیک، کار ارتباط بین شیلنگ‌های به‌کاررفته و قطعه موردنظر را برقرار می‌کند. درواقع سرشیلنگی یک نوع از اتصالات است که برای برقرای اتصال بین شیلنگ و لوله کاربرد دارد. این مورد نیز شامل سر شیلنگی انگلیسی، سر شیلنگی آلمانی و سر شیلنگی پرچی هستند.

  1. بوشن‌ها

بوشن‌ها در حفاظت و مراقبت از سیم و کابل‌ها و جریان سیال‌ها نقش دارند. همچنین برای اتصال دو لوله با سایزهای متفاوت نیز از این وسیله استفاده می‌کنند. بوشن‌ها شامل بوشن آلمانی، بوشن پرچی و بوشن انگلیسی می‌شوند.

  1. سه‌راهی محل بند

سه‌راهی محل بند یک اتصال T شکل برای اتصال سه لوله یا گرفتن انشعاب است. طراحی این محصول بر اساس استاندارد NPT است و باتوجه‌به این که نوع رزوه شدن در هر نوع اتصال (مانندNPT ،BSP و…) از نظر تعداد دندانه در هر اینچ و یا زاویه دندانه‌ها متفاوت است. این محصول در سه نوع سه‌راهی آمریکایی، آلمانی و انگلیسی عرضه می‌شود.

  1. راسته محل بند

از این محصول برای اتصال شیلنگ‌ها و لوله‌ها در سیستم‌های هیدرولیکی استفاده می‌شود.  راسته محل بند نیز در انگلیسی، آمریکایی و آلمانی تولید و عرضه می‌شود.

  1. اتصالات آهنی کاتری

اتصالات آهنی کاتری نیم خم، اتصالات آهنی کاتری خم و اتصالات آهنی کاتری صاف انواع اتصالات آهنی کاتری هستند. این اتصالات برای افزایش دوام، مقاومت و استحکام اتصالات و تجهیزات هیدرولیک استفاده می شوند. علاوه بر این برای وصل کردن قطعات متحرک و مکانیکی به بخش‌های دیگر سیستم نیز کاربرد دارد.

  1. اتصالات آهنی بیلی

این اتصالات نیز در انواع صاف، خم و نیم خم دسته‌بندی می‌شود. به خاطر طیف گسترده انواع استانداردهای این قطعات می‌توان اتصالات آهنی فلنج را در تمام صنایع در سطح جهان استفاده کرد. برخی از کاربردهای آن شامل: لوله‌کشی و اتصالات در کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، اتصالات لوله‌ها در سیستم‌های آبی صنعتی، سیستم‌های مبادله گرما و سیستم‌های انرژی هسته‌ای و … است.

  1. کورکن

کورکن و درپوش هیدرولیک ابزاری است که وظیفه محافظت و جلوگیری از آسیب انتهای باز شیلنگ‌های هیدرولیک را برعهده دارد. این ابزار همانطور ک از نامش مشخص است برای بستن و کور کردن سیستم لوله‌کشی استفاده می‌شود. کورکن‌ها شامل کورکن انگلیسی، کورکن آمریکایی و کورکن آلمانی هستند.

  1. پوسته‌ها

پوسته‌ها به‌صورت یک‌لا سیم، دولا سیم و سه‌لا سیم تولید و عرضه می‌شوند. نقش پوسته‌ها در اتصالات هیدرولیک به این صورت است که شیلنگ‌ها را به سوپاپ‌ها، پمپ‌ها، سرسیلندرها و دیگر اجزای مورد استفاده در یک سیستم هیدرولیک وصل می‌کند. علاوه بر این، این اتصالات کمک می‌کنند جریان سیال هیدرولیک به‌جای موردنیاز، مهار و هدایت شود و از نشتی آن نیز جلوگیری کرده و فشار را ایمن حفظ می‌کند.

  1. زانو محل بند

زانو محل بندها کاربردهای مختلفی دارند در سه نوع زانو محل بند انگلیسی، آلمانی و آمریکایی تولید و عرضه می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا