خارجی

اهتمام دولت به تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور

تعدادی از ایرانیان مقیم بارسلون در دیدار با «رضا زبیب»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، بر اهمیت سرعت بخشیدن به اجرای قانون اعطای تابعیت و صدور مدارک برای کودکانی که مادران ایرانی و پدر خارجی دارند، تاکید کردند.

به گزارش رویداد برتر، در این دیدار ایرانیان مقیم بارسلون با تشریح مسائل و مشکلات خود، خواهان کمک دولت برای تسهیل تردد آنها و خانواده‌هایشان به ایران  شدند.

بر اساس اعلام سفارت ایران در اسپانیا ، مهمترین خواسته آنها از دولت و ستاد کل نیروهای مسلح، تسهیل تردد فرزندان مشمول خدمت نظام وظیفه به کشور بود.

دانشجویان ایرانی نیز خواستار دریافت آنلاین خروج مشمولین بودند.

سرعت بخشیدن به اجرای قانون اعطای تابعیت و صدور مدارک کودکانی که مادران ایرانی و پدر خارجی دارند، از دیگر مطالبات ایرانیان بارسلون بود.

رضا زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا  نیز در این دیدار  با یادآوری  اهتمام دولت به تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور، تاکید کرد خواسته‌های هموطنان را برای رسیدگی به مراجع عالی و نهادهای تخصصی و شورای‌عالی ایرانیان منعکس خواهد کرد.

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید بصورت ادواری با حضور در شهرهای مختلف اسپانیا، ضمن ارائه خدمات کنسولی در محل به ایرانیان مقیم، فرصت دیدار مستقیم آنها با سفیر جمهوری اسلامی ایران برای شنیدن درخواست‌ها و رسیدگی به مشکلات آنها را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا