اقتصادیکسب و کار برتر

تاثیر گذشت زمان بر روی لباس کار

پوشش لباس کار تمیز و با کیفیت در محیط کار توسط کارکنان سبب افزایش راندمان کار و جلوه بهتر محیط کار شما می شود. اما با توجه به شرایط محیطی و انجام کارهایی که توسط کارکنان با توجه به حرفه خود صورت می گیرد، با گذشت زمان لباس کار ظاهر اولیه خود را از دست داده و دچار مشکلاتی می شود؛ در این هنگام می بایست اقدام به خرید لباس کار جدید نمود. تصور این که تنها هنگامی که لباس کار غیر قابل استفاده بوده می بایست اقدام به خرید لباس کار جدید نمود که کاملا غلط است و پرسنل یک مجموعه همواره می بایست از یک دست لباس کار مرتب و سالم استفاده نمایند. در این مقاله که توسط سایت ایران فرم بررسی این موضوع را داریم که بهترین زمان تعویض لباس کار چه زمانی می باشد.

مهمترین تاثیری که انتخاب لباس نگهبانی و حراست براساس خصوصیات لباس کار حراست دارد، تاثیر مثبتی است که بر روی خود افراد می‌گذارد. داشتن لباس نگهبانی یا حراست با یک مدل مناسب، به فرد احساس غرور می‌بخشد و به او گوشزد می‌کند که وظیفه خطیر تامین امنیت پرسنل سازمان در وهله اول برعهده او است. مطالعات مختلفی ثابت کرده‌اند که تاثیر روانی انتخاب براساس ویژگی لباس کار حراست، باعث افزایش هوشیاری نیروهای حراستی شده و به آنها اعتماد به نفس بیشتری در مقابله با موقعیت‌های خطرناک می‌‎بخشد.

در بدترین حالت ممکن است نیروهای نگهبانی و حراستی، تا زمان رسیدن نیروهای پلیس، مجبور به مداخله فیزیکی و بازداشت افراد شوند. به همین دلیل باید تجهیزات اولیه محافظتی نیز جزئی از لباس کار آنها باشد. از این رو مدل لباس نگهبانی و حراست باید شبیه یونیفورم پلیس باشد. به عنوان مثال از جمله ویژگی پیراهن نگهبانی می‌توان به داشتن سردوشی که در میان لباس‌‎های پلیس نیز بسیار رایج است، اشاره کرد.

The effect of time on work clothes

خصوصیات و ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست

لباس نگهبانی در حالت کلی از ، و تشکیل می‌شود. اما در فصول سرد سال باید اقلام اضافی مانند پانچو، کاپشن و ژیله نگهبانی نیز به لباس فرم نگهبانی اضافه شوند. هر کدام از این لباس‌ها باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند، از جمله رایج‌ترین خصوصیات لباس کار نگهبانی و حراست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابل تشخیص بودن

اولین ویژگی مهم لباس کار نگهبانی و حراست، قابل تشخیص بودن آن است. به عبارت دیگر لباس کار نیروهای حراستی باید متمایز از یونیفورم سایر پرسنل باشد و با اولین نگاه بتوان این افراد را تشخیص داد. از طرفی لباس کار این افراد باید به گونه‌ای باشد که در شب قابل تشخیص باشند. به همین دلیل باید بخش‌هایی از لباس آنها به صورت شبرنگ باشد.

راحتی و سبکی

راحتی یکی دیگر از ویژگی لباس نگهبانی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. نگهبان‌ها و نیروهای حراستی ساعت‌ها باید این لباس را به تن داشته باشند، به همین دلیل لباس آنها باید کاملاً راحت و مناسب باشد. از این رو لازم است که لباس کار نگهبانی براساس سایز فرد تهیه شود، زیرا در غیر این صورت آزادی عمل فرد از او گرفته می‌شود. در واقع عواملی مانند راحتی، اندازه مناسب و سبکی لباس نگهبانی، آزادی عمل کافی فرد را تضمین می‌کنند و نقش زیادی در انجام احسن وظیفه او بازی می‌کنند.

کیفیت و دوام

همان طور که گفتیم، افراد در هنگام ورود به یک سازمان، شرکت، بیمارستان، مجتمع مسکونی و غیره در ابتدا با نگهبان آن روبرو می‌شوند. از این رو کیفیت لباس نگهبان، اهمیت بسیار زیادی دارد. به علاوه همان گونه که اشاره کردیم نگهبان‌ها و نیروهای حراستی باید ساعت‌ها این لباس‌ها را به تن داشته باشند، به همین دلیل اگر لباس آنها کیفیت مناسبی نداشته باشد، خیلی زود خراب شده و غیر قابل استفاده می‌شود.
دو عامل زیر در کیفیت و دوام لباس نگهبانی نقش زیادی دارند:

  • کیفیت پارچه: معمولاً برای تهیه پیراهن نگهبانی از پارچه تترون باکیفیت استفاده می‌شود. این پارچه دوام بالایی دارد و بسیار راحت است. شلوار لباس کار نگهبانی نیز معمولاً از پارچه‌های فاستونی و شبه فاستونی تهیه می‌شود که بسیار بادوام و راحت هستند.
  • کیفیت دوخت: لباس کار نگهبانی باید در عین داشتن مدل مناسب، ساختار مناسبی متناسب با ارگونومی بدن داشته باشد. دوخت لباس نیز باید تراکم و کیفیت لازم را داشته باشد و از نخ باکیفیت برای دوخت استفاده شود.

اهمیت استفاده از لباس فرم حفاظت و نگهبانی چیست؟

سازمان یا شرکت شما خواه بزرگ باشد و خواه کوچک، قطعاً امنیت نقش مهمی در موفقیت شما بازی می‌کند. به همین دلیل است که رعایت خط مشی‌های امنیتی در هر سازمان و شرکتی الزامی است. رعایت این موارد نشان از حرفه‌ای بودن شما دارد و پیغام مثبتی را به مراجعه‌کنندگان و مشتریان شرکت ابلاغ می‌کند.

یکی از مهمترین جنبه‌های این اقدام، استفاده از لباس کار یکدست و مناسب برای نیروهای نگهبانی و حراست است. نگهبان اولین فردی است که اشخاص در هنگام ورود به سازمان شما با آن مواجه می‌شوند و در صورتی که او لباس فرم مناسبی به تن داشته باشد، از همان ابتدا پیغام نظم، قانون‌مندی و امنیت را به مراجعین القاء می‌کند. به علاوه این پیام در صورتی که تمام نیروهای حراستی لباس فرم یکدست به تن داشته باشند، پررنگ‌تر خواهد بود و تقریباً هیچ کسی اجازه جسارت به پرسنل‌تان را پیدا نخواهد کرد.

از طرفی رعایت ویژگی لباس نگهبانی و حراست و انتخاب لباس براساس این ویژگی‌ها، باعث متمایز شدن نیروهای حراستی می‌شود. در این صورت افراد در صورت داشتن مشکل، به راحتی می‌توانند نیروهای حراستی را شناسایی کنند و مشکل خود را با آنها در میان بگذارند. در ضمن هرگز نمی‌توان از آرامش ذهنی که حضور نیروهای حراستی با لباس فرم مناسب به پرسنل سازمان القاء می‌کند، به راحتی گذشت.

از کجا لباس نگهبانی مناسب بخریم؟

در هنگام ، توجه به ویژگی لباس نگهبانی که در اینجا مهمترین آنها را برشمردیم، انتخاب را برای شما آسان می‌کند. اما در کنار این عوامل، باید به مواردی چون قیمت لباس نگهبانی و تضمین کیفیت آن نیز توجه کنید.

ما در طراحان دوخت با دغدغه‌های شما در این زمینه به خوبی آشنایی داریم. زیرا ما به پشتوانه سال‌ها تجربه و فعالیت در عرصه تولید انواع لباس کار، انتخاب مواد اولیه باکیفیت و استفاده از شیوه‌های مدرن تولید، کیفیت کلیه محصولات خود را تضمین می‌کنیم. به علاوه عرضه انواع لباس کار با قیمت کارخانه در طراحان دوخت، باعث شده که قیمت‌های ما کاملاً رقابتی و مقرون به صرفه باشند.

برای خرید لباس نگهبانی و حراست از مجموعه طراحان دوخت، می‌توانید به وب‌سایت طراحان دوخهمه‌ی ما می‌دانیم روندهای مد در طول زمان می‌آیند و می‌روند. یک سال فلان چیز مد است و سال دیگر استفاده از همان آیتم در استایل، از مد افتاده و قدیمی به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید این اتفاق چیز جدیدی نیست و در طی صد سال گذشته، همواره مدهای جدیدی طراحی شده و ظاهر افراد در زمان‌های مختلف تغییر کرده است.

طی یک سده‌ی گذشته، مد درواقع آینه‌ای از وضعیت جامعه و زندگی افراد بوده است. زیرا مسئله‌ای است که به میزان زیادی بر ظاهر شهروندان اثر می‌گذارد. اگر نگاهی به هر بازه‌ی زمانی بیندارید، می‌توانید بر اساس مد و نحوه‌ی پوشش افراد در آن زمان تصویری مستقیم از آن دوره به دست بیاورید.در این یادداشت ، قصد داریم شما را با تفاوت لباس های امروز و دیروز آشنا کنیم. همراه ما باشید…

تغییرات مداوم مد؛ تفاوت لباس های امروز و دیروز

ویدیوهایی وجود دارد که به‌صورت سریع، تفاوت لباس های امروز و دیروز را نشان می‌دهد. از فلیپر در دهه ۱۹۲۰ گرفته تا لباس‌های رنگارنگ دهه ۱۹۷۰ و شلوارهای جین زاپ‌دار که مردم در سال ۲۰۱۵ به تن می‌کردند.مد، مقوله‌ای است که همواره تغییر می‌کند و تغییرات آن، بر زندگی تعداد زیادی از افراد اثر می‌گذارد. چه در خانه یا محل کار و چه در مدرسه یا دانشگاه و حتی هنگام ورزش، مد همواره حضور دارد و ظاهر افراد را دستخوش تغییر می‌کند.

برای مثال، اگر نگاهی به تفاوت لباس های امروز و دیروز بیندازید و با مروری بر گذشته، افراد را در محل کارشان ببینید چیزی جز لباس‌های رسمی، های چرم براق ساده و در مواردی کلاه نخواهید یافت. اما امروزه وضعیت به‌طور کلی تغییر کرده است.  امروزه برخلاف گذشته، مد به سمتی می‌رود که افراد در عین داشتن احساس زیبایی و مقبولیت، راحت‌تر باشند.

نگاهی به روند تغییرات مد در صد سال گذشته و تفاوت لباس های امروز و دیروز، نشان می‌دهد که در عین شکل‌گیری تغییرات وسیع، آن‌چه که همواره ثابت بوده، توجه به راحتی استایل‌های جدید بوده است. به این صورت که همواره طراحان مد تلاش کرده‌اند مد امسال از سال قبل راحت‌تر باشد.مدل پوشش افراد در دهه‌ی ۱۹۲۰ به‌گونه‌ای بود که گویی همواره در حال رفتن به یک مهمانی هستند.

۱۹۲۰ – دهه‌ی طلایی

بیایید داستان تفاوت لباس های امروز و دیروز را شروع کنیم. از دهه‌ی ۱۹۲۰، چیزی نزدیک به یک قرن گذشته است، زمانی که به دهه‌ی طلایی شهرت دارد. این نام‌گذاری بی‌دلیل نیست. مد و سبک پوشش افراد در این زمان به گونه‌ای بود که انگار آن‌ها همواره در جشن به سر می‌بردند.

جواهرات پر زرق و برق، پرهای روی کلاه، کمربندهای تزئین شده‌ی ، کلاه‌های نمدی مردانه و مدل‌های جدید مو، همه و همه به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید افراد جامعه در یک جشن عمومی به سر می‌برند.تغییرات مد در این قرن سرآغاز تغییراتی در زندگی زنان جامعه بود. تغییراتی شگرف که حتی به آنان اجازه می‌داد با استفاده از نگهدارنده، سیگار بکشند.

۱۹۳۰ – دهه‌ی لباس‌های سنتی

برخلاف دهه‌ی پیشین، که دهه‌ی طلایی نامیده شد و به نظر می‌رسید در آن مردم در یک جشن همگانی حضور دارند، این دهه به شکلی بود که به نظر می‌رسید افراد جامعه، همگی به یک مهمانی نیمه‌رسمی دعوت شده‌اند.بحران‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی که در دهه‌ی پیش شروع شده بود، حالا بالا گرفته و اثر خود را در ظاهر مردم نیز نشان می‌داد. سبک پوشش زنان، که در گذشته بسیار پرطمطراق و زرق و برق‌دار بود، حالا ساده‌تر شده و با لباس‌های شیک و ساده با برش‌های ساده‌تر جایگزین شده بود.

دیگر کلاه بر سر مردان و زنان به‌چشم نمی‌خورد و جامه‌های بلند و های آستین‌دار جای لباس‌های چشم‌گیر را گرفته بود. مردان بیش از هر لباسی، از ترکیب ساده و شلوار و گاه‌گداری کت و شلوار، استفاده می‌کردند. پوشیدن های گشاد هم مرسوم شده بود.

۱۹۴۰ – فقر به آدم پینه‌دوزی یاد می‌دهد

بنابر بعضی دلایل، در این دهه مد به شدت تغییر کرد. در این دوره، مواد و متریال ساخت مدهای جدید و ارائه‌ی شمار زیادی از لباس در بازار وجود نداشت و زنان، متوجه شدند باید ابتکارعمل به خرج دهند و لباس‌هایی که در کمد و گنجه داشتند را تغییر داده و همان‌ها را از نو بپوشند.

بنابراین، زنان که به پارچه‌ها و های متعدد دسترسی نداشتند و مجبور بودند دستی به سروگوش لباس‌های قدیمی بکشند و همان‌ها را دوباره بپوشند، تصمیم گرفتند با استفاده از رژ لب قرمز از ملال و تکرار و فضای دلگیری که پوشیدن لباس‌های کهنه ساخته بود دور شوند. لب‌های سرخ، متداول‌ترین اکسسوری دهه‌ی ۴۰ بودند.

دکمه بازگشت به بالا