خبرهای کلیکسب و کار برتر

سوالات متداول در رابطه با خرید ملک در امارات

اخذ اقامت امارات با خرید ملک در دبی

در قسمت اول از این مطلب مدیر فروش شرکت گلف گیت، به ۴ سوال رایج خریداران در خصوص اخذ اقامت امارات با خرید ملک به‌صورت کلی پاسخ داده است. این سوالات عبارتند از:

  • حداقل هزینه لازم برای اخذ ویزای امارات به‌ازای هر شخص با خرید ملک چقدر است؟
  • آیا هزینه‌ای که برای خرید ملک پرداخت می‌شود، شامل هزینه اخذ اقامت امارات هم می‌شود؟
  • کار پیگیری اخذ اقامت به‌عهده آژانس است یا فرد؟
  • مدت زمان اعتبار این اقامت چقدر خواهد بود؟ 

پاسخ: شرایط اخذ اقامت امارات در دبی از طریق خرید ملک می‌تواند بسته به شرایط سرمایه‌گذاری و خریدار متفاوت باشد. افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری جهت خرید ملک در دبی دو نوع اقامت طولانی‌مدت دریافت کنند:

  • پرداخت حداقل ۱ میلیون درهم جهت اخذ اقامت ۳ ساله امارات برای یک نفر
  • پرداخت مبلغ بیش از ۵ میلیون درهم جهت اخذ اقامت ۵ ساله امارات برای یک نفر

مسئله‌ دیگری که در خصوص اخذ اقامت امارات و خرید ملک در دبی باید به آن دقت داشت، جدا بودن این دو موضوع از یکدیگر است، بنابراین یک مشاور املاک تنها وظیفه تسهیل، مشاوره و انجام کارهای ملک را بر عهده دارد و پس از تحویل کلید وظیفه پیگیری و «پرداخت هزینه اقامت» برعهده فرد خواهد بود. البته در مواردی برخی از شرکت‌ها و آژانس‌های مشاور املاک مانند «گلف گیت» مشتریان خود را تا مرحله اخذ اقامت امارات همراهی می‌کنند و فرد می‌تواند با پرداخت هزینه از کمک این شرکت تا مرحله اخذ اقامت امارات بهره‌مند شود.

انواع ملک‌های قابل خریداری در دبی

  • ملک‌های تحت پوشش گلف گیت در کدام مناطق دبی قرار دارند؟ 
  • شروع قیمت ملک‌ها از چه رقمی است؟ آیا محدودیت خاصی برای خرید ملک وجود دارد؟
  • انواع ملک‌های قابل خریداری، زمان تحویل و شرایط آن‌ها توسط شرکت «گلف گیت» چگونه است؟

ارزانترین خانه در دبی |تجربه خرید ملک در دبی

پاسخ: شرکت «گلف گیت» انواع گزینه‌های خرید ملک‌های تجاری و مسکونی از ملک‌های قدیمی تا پروژه‌های در حال ساخت (تحویل طولانی‌مدت) از سراسر مناطق دبی را بسته به سلیقه خریدار در اختیار او قرار می‌دهد و از زمان مشاوره تا مرحله نهایی تحویل کلید با او همراه خواهد بود. در پاسخ به سوال دوم مدیر فروش این شرکت می‌گوید: «محدودیت خاصی در پرداخت هزینه خرید ملک در دبی وجود ندارد. پرداخت حداقل ۱ میلیون درهم شرط اصلی جهت اقدام برای اخذ ویزای امارات است. فرد می‌تواند خانه‌ای به‌ارزش ۲ میلیون درهم خریداری کرده و با ذکر نام شریک در سند ملک برای ۲ نفر ویزا بگیرد.» تنوع قیمت‌ املاک تحت پوشش گلف گیت نیز بسیار گسترده است. در مناطق قدیمی قیمت پنت هاوس در دبی پایین‌تر بوده و فرد می‌تواند با سرمایه‌گذاری و مشورت با یک مشاور املاک هزینه موردنظر خود را بین خرید خانه‌های مختلف با هزینه‌های متفاوت تقسیم کند. در خصوص انواع ملک‌های قابل خریداری، شرایط خرید خانه و پرداخت و مسائل این چنینی ابتدا باید به سه نوع ملکی که افراد می‌توانند در دبی جهت اخذ اقامت امارات سرمایه‌گذاری کنند، به‌موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه‌های پیش‌ساخته، جدید و آماده تحویل (۱ الی ۳ ماه)
  • خانه‌های قدیمی و ساخته شده
  • پروژه‌های در حال ساخت (تحویل ۱ الی ۴ ساله)

محبوب‌ترین نوع سرمایه‌گذاری برای خرید پروژه‌های پیش‌ساخته و آماده تحویل است، چرا که خریدار در کمتر از سه ماه می‌تواند بسته به شرایط پرداخت، کلید خانه خود را در دبی تحویل گرفته و برای اخذ ویزای امارات اقدام کند.

شرایط پرداخت و خرید ملک در دبی

وی، در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «افراد متقاضی می‌توانند در هر منطقه‌ای از «جمیرا» تا «داون تاون» دبی ملک مورد نظر خود را خریداری کنند. این تنوع به‌خصوص در بازار خرید‌و‌فروش املاک پیش‌ساخته و آماده تحویل بسیار بیشتر است.»

شرایط خرید املاک پیش‌ساخته و نو در دبی

پروژه‌های پیش‌ساخته و آماده تحویل بسیار زیادی در دبی وجود دارد که سالانه توسط سرمایه‌گذاران خارجی خریداری می‌شود. دلیل محبوبیت این دسته از املاک، «شرایط پیش‌ پرداخت» آن‌ها است. معمولا شرایط خرید این املاک براساس ترکیبی از پرداخت درصدی هزینه به‌عنوان پیش‌پرداخت و پرداخت مابقی قیمت ملک به‌صورت قسطی است. برای مثال شرکت‌های مختلف برای خرید این املاک ابتدا ۱۰ الی ۳۰ درصد از هزینه کل ملک را به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت کرده و پس از تحویل کلید خانه، ۱ الی ۲ ماه، خریدار باید طی قسط‌های ۴ تا ۵ ساله (حداکثر) مابقی را پرداخت کند. در این خصوص باید دقت داشت اگر خریدار قصد اخذ اقامت امارات با استفاده از این روش را دارد، باید مبلغ سرمایه‌گذاری شده اولیه نیز بیش از ۱ میلیون درهم باشد.

شرایط خرید خانه‌های قدیمی

به‌دلیل مالکیت شخص دیگر بر خانه‌های قدیمی، خرید املاک قدیمی در دبی به‌صورت کاملا «نقدی» انجام می‌شود و فرد خریدار موظف است هزینه را به‌صورت یکجا به صاحب ملک بپردازد. گاهی قیمت این خانه‌های قدیمی بسیار مناسب بوده و مبلغی کمتر از ۱ میلیون درهم دارند.

شرایط خرید ملک‌های در حال ساخت

شرایط خرید این دسته از ملک‌ها و اخذ اقامت امارات از این طریق کمی زمان‌بر است، چرا که فرد ابتدا مبلغ نسبتا پایینی را به‌عنوان ودیعه پرداخت کرده و سپس تا پایان مدت زمان اقساط باید برای تحویل کلید صبر کنند. این مدت زمان می‌تواند بسته به قسط‌بندی انجام شده تا ۵ سال نیز ادامه یابد.

چالش بزرگ خریداران

یکی از چالش‌هایی که خریداران معمولا در هنگام تحویل ملک در دبی با آن روبه‌رو می‌شوند، مسئله نیاز به ارائه «چک» در برخی پروژه‌ها است. اگرچه این مسئله تنها در برخی پروژه‌ها به‌چشم می‌خورد اما در چنین حالتی، فردی که فعلا اقامت امارات را ندارد نمی‌تواند اقدام به گرفتن دسته چک کند، بنابراین دو راه پیش رو دارد:

  • پرداخت کل مبلغ باقی‌مانده به‌صورت یکجا
  • اجاره کامل ملک به سازنده تا پایان اقساط

پاسخ به برخی از سوالات رایج خرید ملک در دبی و اخذ اقامت امارات

در ادامه به برخی دیگر از سوالات رایج در رابطه خرید ملک و سرمایه‌گذاری در دبی و اخذ اقامت امارات خواهیم پرداخت: ۱. مدت زمان تحویل کلید نهایی و پایان پروژه‌ها چقدر است؟  این مورد بسته به نوع ملک خریداری شده می‌تواند از ۱ ماه تا ۵ سال متفاوت باشد. ۲.پس از تکمیل هزینه و پرداخت اقساط ملک (۱ میلیون درهم) تا روز دریافت اقامت امارات چقدر زمان می‌برد؟ پس از تحویل ملک و اقدام برای دریافت ویزا، اغلب ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان می‌برد تا ویزا صادر شود اما گاهی این بازه زمانی تا ۳۰ روز نیز افزایش می‌یابد. ۳. آیا می‌توان ملک خریداری شده را تعویض کرده یا فروخت؟ بله، شما در هر زمانی می‌توانید چنین کاری انجام دهید. اما اگر اقامت دریافتی روی سند خانه و براساس ارزش سرمایه‌گذاری شده باشد، باید ابتدا اقامت خود را لغو کرده یا سند خانه جدید که هم‌ارزش (یا بیشتر) از ۱ میلیون درهم قیمت دارد را جهت حفظ اقامت خود به اداره مهاجرت ارائه دهید. ۴. با داشتن چنین اقامتی می‌توان چه کارهایی انجام داد؟ از آنجایی که خرید ملک در دبی و اخذ اقامت امارات از این طریق زیرمجموعه اقامت سرمایه‌گذاران می‌شود، لذا فرد نمی‌تواند با چنین اقامتی استخدام شده و به‌صورت رسمی شغلی یا پروانه کسب داشته باشد. اما از کلیه حقوق شهروندی برخوردار بوده و می‌تواند در پروژه‌ها یا شرکت‌های مختلف و بازار سهام سرمایه‌گذاری کند. ۵. ملک خریداری شده باید حتما مسکونی باشد یا تجاری؟ در این خصوص چندان تفاوتی وجود ندارد با خرید هر دو نوع ملک می‌توانید اقامت ۳ ساله امارات را دریافت کنید، هرچند که قوانین خرید ملک تجاری در دبی بسیار متفاوت است اما اگر قصد اخذ اقامت امارات با خرید ملک را دارید تنها کافی است ارزش ملک بیش از ۱ میلیون درهم باشد. ۶. چه زمانی می‌توانم برای اخذ ویزای امارات اقدام کنم؟ به‌محض پرداخت هزینه ۱ میلیون درهم می‌توان برای اخذ اقامت امارات اقدام کرد. اما در بسیاری از پروژه‌ها پس از پرداخت کامل اقساط (پروژه‌های در حال ساخت) و تحویل کلید می‌توان برای این کار اقدام کرد. ۷. برای اخذ اقامت سایر اعضای خانواده چه باید کرد؟ فردی که با پرداخت هزینه ۱ میلیون درهم، اقامت ۳ ساله امارات را دریافت کرده است، می‌تواند نسبت به دریافت ویزای اقامت اعضای خانواده خود نیز اقدام کند. نکته مهم اینجا است که افراد تحت تکفل دارنده اقامت طولانی‌مدت، تنها می‌توانند ویزای یک ساله دریافت کنند. در صورتی که فرد بخواهد برای سایر اعضای خانواده نیز اقامت طولانی‌مدت ۳ ساله دریافت کند، باید به ازای هر نفر ۱ میلیون درهم سرمایه‌گذاری کند. به طور مثال اگر فردی اقدام به خرید ملکی به ارزش دو میلیون درهم نماید درصورتی می‌تواند برای همسر خود ویزای اقامت ۳ ساله دریافت کند که نام وی نیز در سند ملک ذکر شده باشد.

نگاهی کوتاه به بازار خرید ملک در دبی در سال ۲۰۲۱

به‌دلیل شرایط شیوع بیماری «کرونا» و پیامدهای آن، سال ۲۰۲۱ را می‌توان بهترین سال خرید ملک در دهه اخیر دانست. قیمت ملک در دبی در مجموع بیش از ۷ درصد ریزش داشته که همین امر سبب شده است بسیاری از شرکت‌ها برای جبران خسارت، میزان اقساط یا پیش‌پراخت مورد نیاز خود را تا ۱۰ درصد نیز کاهش دهند. براساس داده‌ها تقریبا ۳۳ هزار ملک در سال ۲۰۲۰ معامله شده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۶ درصد کاهش یافته است. حال پیش‌بینی می‌شود در ادامه سال ۲۰۲۱ میزان فروش ملک بیش از ۸۳ هزار مورد باشد. اما این مورد تنها دلیل اهمیت خرید ملک در دبی نیست. دو نکته دیگر نیز وجود دارد که باید به آن دقت داشت:

  • ثبات بازار املاک در دبی
  • نوسانات پایین ارزش ارز امارات (درهم) نسبت به دلار

سرمایه‌گذاری در خرید ملک یکی از گزینه‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران ایرانی است. در چند سال اخیر علاوه بر بازار ایران، سرمایه‌گذاری ایرانیان در املاک «ترکیه» و «امارات» نیز با افزایش زیادی روبه‌رو بوده است، اما نوسانات شدید دلار در برابر ارزهای رایج این کشورها و همچنین سقوط ارزش ریال ایران و لیر ترکیه در چند ماه اخیر، سرمایه‌گذاری در این دو بازار را با نگرانی‌هایی روبه‌رو کرده است. این در حالی است که بازار امارات به‌دلیل ثبات بالای ارزش درهم امارات در برابر دلار، همواره بازار ارزنده‌تری برای سرمایه‌گذاری بوده است.

چرا نیاز به یک مشاور املاک دارید؟

خرید ملک در هر منطقه‌ای در «دبی» امکان‌پذیر است اما در این میان مواردی وجود دارد که می‌تواند باعث سردرگمی خریدار شود. از جمله عمده این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفاوت واحد پول و تبادل نرخ ارزی در کشورها
  • عدم آگاهی به شرایط جغرافیایی و شهری منطقه
  • آشنا نبودن با قوانین معاملات و خرید‌و‌فروش ملک در کشور دیگر

در چنین شرایطی وجود یک مشاور املاک آگاه بزرگ‌ترین کمک به خریدار خواهد بود. در کنار این مشکلات وجود یک مشاور املاک مزایای متعددی نیز دارد:

  • امکان آشنایی با سازندگان مختلف
  • امکان بازدید از گزینه‌های متنوع در مناطق مختلف دبی
  • یافتن ملکی متناسب با بودجه و سلیقه خریدار در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • همراهی مشاور املاک از انتخاب بهترین ملک تا دریافت سند و طی‌کردن مراحل اداری
  • امکان مدیریت ملک توسط مشاور املاک جهت اجاره و .. پس از تحویل ملک
  • و ….

بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در دبی را دارید، حتما اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و با شرکت‌های مختلف فعال در امارات مشورت کنید.

معرفی شرکت گلف گیت

شرکت «گلف گیت»، شرکتی فعال در زمینه خرید‌وفروش املاک در سراسر مناطق «دبی» بوده که از سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۹) تاکنون مشغول به‌فعالیت و ارائه خدمات خرید ملک به مشتریان بین‌المللی است. ازجمله سازندگان بزرگی که این شرکت با آن‌ها همکاری داشته می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • «اعمار» (Emaar)
  • «نخیل» (Nakheel)
  • «دبی پراپرتیز» (Dubai properties)
  • «داماک»(Damac)
  • «دیار» (Deyaar)
  • «میراث» (Meraas)
  • و …..

مزیت این شرکت را می‌توان تسلط به اقصی نقاط دبی جهت ارائه بهترین گزینه‌های خرید براساس سلیقه خریدار، مشاوره حرفه‌ای و همراهی کارشناس از خرید ملک گرفته تا خدمات پس از آن مانند مدیریت ملک یا اخذ ویزا، دانست. افراد متقاضی اخذ ویزای امارات با خرید ملک در دبی می‌توانند از خدمات مشاوران، کارشناسان و راهنمایان فارسی زبان این شرکت جهت انجام بهترین سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت امارات بهره‌مند شوند. جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به زیر مراجعه کنید:

وجود فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، پیشرفت تحصیلی و سطح بالای رفاه زندگی در دبی از یک سو و از سویی دیگر افت قیمت‌ها در بازار خرید‌و‌فروش املاک دبی با شیوع بیماری کرونا باعث شده هم‌اکنون فرصت مناسبی برای اقدام در این زمینه باشد. شما می‌توانید جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به اخذ اقامت امارات، خریدو‌فروش ملک و شرایط زندگی و کار در «دبی» را از وب‌سایت «رسانه » مطالعشرایط خرید ملک در دبی و امارات شامل:

  • خرید ملک از مناطق آزاد
  • خرید املاک مسکونی و تجاری
  • سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون درهم برای ویزا
  • خریداری املاک آماده استفاده
  • نکته: اگر متقاضی دارای دو ملک هر کدام به ارزش 500 هزار درهم باشد، این فرد نیز واجد شرایط نخواهد بود.

خرید ملک در امارات یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری می باشد و برای خرید آپارتمان ارزان در دبی حداقل به یک میلیون درهم سرمایه نیاز است. با تصویب قانون freehold در سال 2021، خرید و اجاره ملک در امارات برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد. جهت خرید ملک در دبی فرد در ابتدا باید ملک مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از طریق ویزای توریستی وارد کشور امارات شود، پس از ورود به امارات سند ملک به شخص متقاضی انتقال داده شده و وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی خود می تواند جهت دریافت اقامت اقدام نماید. مدت زمان لازم جهت صدور اقامت دو هفته است. در صورتی که پس از بررسی این مقاله با سوالاتی مواجه بودید می توانید از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین موسسه ملک پور بهره مند گردید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

اقامت دبی با خرید ملک

خرید خانه در دبی یکی از راه های سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور است. کشور امارت متحده عربی برای متقاضیان خرید ملک در دبی دو نوع ویزا صادر می نماید، یکی از ویزاها اقامت دو تا 10 سال با توجه به قیمت ملک و دیگری اقامت 6 ماه می باشد که امکان ورود به کشور امارات برای چندین بار را فراهم می نماید. در ویزای نوع اول در صورتی که ملک خریداری شده دارای ارزش یک میلیون تا پنج میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده دو سال، قیمت ملک بین 5 الی 10 میلیون درهم باشد، اقامت صادره 5 سال و اگر ارزش ملک بیش از 10 میلیون درهم باشد، اقامت صادره 10 سال خواهد بود، این نوع اقامت در پاسپورت فرد درج می گردد و تا زمانی که ملک به شخص دیگری فروخته نشده است، قابل تمدید است. اخذ هریک از این ویزاها دارای شرایطی می باشد که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند. متقاضیان خرید ملک در دبی که ویزای شش ماه را دریافت می نمایند، نمی توانند به اقامت دائم امارات دست پیدا نمایند اما این ویزا قابل تمدید است. هزینه تمدید ویزای شش ماه امارات 1100 درهم به ازای هر فرد است. لازم به ذکر است که در این نوع ویزا نه فرد اصلی و نه همراهان وی مجاز به اشتغال در امارات نیستند. شرایط دریافت ویزای 6 ماه امارات عبارتند از:

  • خرید ملکی به حداقل ارزش یک میلیون درهم
  • املاک خریداری شده دارای گواهی پایان کار باشند و برای دریافت این نوع ویزا امکان خرید ملک به صورت پیش فروش وجود ندارد.

در دریافت ویزای 2 الی 10 سال از طریق خرید ملک در امارات، امکان انجام فعالیت های تجاری برای فرد وجود ندارد اما پس از گذشت دو سال با تمدید اقامت خود می تواند در این کشور مشغول به کار گردد. شرایط اخذ ویزای دو سال امارات عبارتند از:

  • خرید ملکی به حداقل ارزش یک میلیون درهم
  • در رهن یا وثیقه نبودن ملک خریداری شده

لازم به ذکر می باشد که در هر دو ویزا امکان دریافت ویزای همراه برای افراد خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد، و فرزندان دارای سنین 18 تا 21 سال در صورت اثبات وابستگی می توانند جهت دریافت ویزای همراه اقدام نمایند.

با توجه به مبلغ پرداختی جهت خرید ملک در دبی مدت زمان نوع ویزای دریافتی نیز متفاوت می باشد و ممکن است بین 2 الی 10 سال باشد، اما هیچ گونه اقامت دائمی در کشور امارات به اتباع خارجی اعطاء نمی گردد، البته جدیداً قانون خاصی تصویب گردیده است که برخی از افراد با توجه به شرایطی خاص می توانند پس از 5 سال جهت دریافت پاسپورت امارات اقدام نمایند. افرادی که را دریافت می نمایند مجاز به انجام کار نیستند، اما در صورت تمایل می توانند مجوز کاری دریافت نموده و اگر علاقه مند به راه اندازی بیزنس خود می باشند حتماً باید در کشور امارات شرکت ثبت نمایند

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت امارات با خرید ملک

مراحل خرید ملک در امارات و دبی

جهت خرید ملک در کشور امارات متقاضی مهاجرت و سرمایه گذاری در امارات از این طریق، در ابتدا باید

  • ملک مورد نظر خود را انتخاب نماید.
  • درخواست ویزای توریستی امارات دهد.
  • پس از ورود به کشور امارات سند ملک انتخابی به شخص متقاضی خرید ملک انتقال داده می شود.
  • وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی، سند ملک خریداری شده، گواهی عدم سوء پیشینه و پاسپورت خود می تواند جهت دریافت اقامت حاصل از خرید ملک اقدام نماید.

مدت زمان لازم جهت صدور اقامت دو هفته است. متقاضیان خرید اقساطی خانه در دبی باید به این نکته توجه داشته باشند که املاک پیش فروش دارای وام مسکن مشمول دریافت ویزای اقامتی دبی نمی گردند و خانه خریداری شده در صورتی مشمول اقامت دبی می گردد که کاملا ساخته شده و قابل سکونت باشد و هیچگونه وام مسکنی نداشته باشد.

قیمت ملک در دبی و امارات

بر اساس آخرین آمار و گزارشات رشد سالیانه قیمت خرید ملک در کشور امارات و دبی تا میزان 6.8% کاهش پیدا نموده است در حالی که قیمت املاک در هر ماه 14% روند کاهشی نشان می دهد. هم اکنون میانگین قیمت مسکن در امارات پس از کاهش یک درصدی قیمت ها حدود 2.8 میلیون درهم معادل 760000 دلار می باشد. ارزانترین خانه در دبی معادل یک میلیون درهم است که البته اقامت می دهد و املاک ارزانتر نیز وجود دارد.

  • گران ترین ناحیه جهت خرید ملک در دبی ناحیه الهبتور سیتی (Al Habtoor City): با قیمت هر فوت مربع آپارتمان 1720 درهم
  • ارزانترین خانه در دبی در ناحیه اینترنشنال سیتی دبی (International City): معادل هر فوت مربع حدود 471 درهم است.

در جدول زیر قیمت برخی از املاک در شهر دبی که  اواخر سال 2020 را مشاهده می نمایید.

منطقه شهری نوع ملک قیمت تعداد اتاق
مرکز شهر دبی اپارتمان 1،828،888 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 13،800،000 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 3،855،000 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 1
مرکز شهر دبی اپارتمان 3،969،405 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 14199،813 درهم 4
مرکز شهر دبی اپارتمان 1،000،000 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 1،231،099 درهم 1
مرکز شهر دبی اپارتمان 2،380،888 درهم 2
مرکز شهر دبی اپارتمان 4،018،870 درهم 2

قیمت آپارتمان در دبی

خرید آپارتمان در دبی با توجه به معیار های خاصی قیمت گذاری می شود:

  • محل آپارتمان: با توجه به سبک زندگی، نزدیکی به مدارس و مهد کودک ها، حمل و نقل عمومی، محل کار، مرکز خرید، رستوران و کافه در قیمت آپارتمان در دبی تاثیر گذار است.
  • متراژ: با توجه به تعداد اعضا، متراژ و قیمت بالا می رود.
  • نقشه ساختمان: ساختمان های نورگیر و خوش نقشه هزینه بالاتری دارند.
  • کیفیت متریال: متریال بکار رفته در بنای ساختمان و استفاده از ابزار لوکس بر قیمت ها می افزاید.
  • سن ملک: آپارتمان های نوساز گرانتر هستند.
  • شرایط بازار: بازار املاک گاهی به دلیل تقاضای زیاد قیمت های غیر واقعی دارد.

البته که دبی یکی از شیخ نشین های امارات است و با توجه به توسعه سریع اکثر آپارتمان ها استاندارد ها را دارند. در جدول زیر قیمت خرید آپارتمان در دبی را مطالعه کنید.

منطقه قیمت (دلار) قیمت (درهم)
دبی مارینا 182,500 670,000
مرکز شهر 476,000 1,750,000
دبی Hills 433,000 1,590,000
شهر بین المللی دبی 90,000 330,000

قیمت یک متر آپارتمان در دبی

متوسط قیمت یک متر آپارتمان در دبی در بخش مرکز شهر 14,828 درهم یا 4,037 دلار و در حومه شهر 8,631 درهم یا 2,350 دلار می باشد. با توجه به میانگین های بدست آمده هزینه یک متر در بخش مرکزی از 2,178 تا 8,167 دلار و در خارج از مرکز شهر از 1,606 تا 3,675 دلار می باشد.

قیمت خرید خانه در دبی

قیمت خرید خانه در دبی از نوع ویلایی با توجه به امکانات و منطقه آن متفاوت است که در جدول زیر عنوان شده:

متراژ نوع خانه ویلایی قیمت (درهم) قیمت (دلار)
3,805 3 خواب – 4 سرویس بهداشتی 1,999,995 543,599
3,100 3 خواب – 4 سرویس بهداشتی 6,150,000 1,671,570
1,694 2 خواب – 2 سرویس بهداشتی 2,350,000 638,730
3,805 5 خواب – 5 سرویس بهداشتی 8,000,000 2,144,400
4,689 5 خواب – 6 سرویس بهداشتی 8,500,000 2,310,300

قیمت خرید خانه در دبی به تومان

قیمت خرید خانه در دبی به تومان جهت اخذ اقامت تقریبا حداقل یک میلیارد و دویست میلیون است زیرا نیاز به یک میلیون درهم امارات دارید. متوسط قیمت خرید خانه در دبی در مقایسه با تهران در تمامی حومه ها بالاتر است زیرا برای خرید یک متر خانه در تهران 1,250 تا 2,100 دلار و برای دبی 2350 تا 4000 دلار نیاز است.

خرید آپارتمان ارزان در دبی

حداقل مبلغ مورد نیاز جهت خرید ملک در دبی یک میلیون درهم است و اولین شرط لازم جهت انجام این کار در امارات این می باشد که دارایی شما در امارات متحده عربی برابر با یک میلیون درهم امارات باشد زیرا حداقل مبلغ جهت خرید آپارتمان ارزان در دبی یک میلیون درهم است. توجه داشته باشید که ارزش دارایی شما با توجه به مبلغی که در قرارداد و سند ذکر می گردد مشخص می شود و ربطی به ارزش فعلی دارایی ندارد. به عنوان مثال اگر شما دارای ملکی در امارات باشید که مبلغ آن 900 هزار درهم در قرارداد ذکر شده باشد ولی ارزش فعلی آن یک میلیون درهم باشد، فرد واجد شرایط دریافت ویزای حاصل از فرایند خرید ملک نمی گردد. همچنین لازم به ذکر است که خانه ها در کشور امارات به صورت آپارتمانی و یا ویلایی می باشند.

خرید اقساطی خانه در دبی

قبل از هر چیزی باید گفت خرید اقساطی خانه در دبی منجر به اقامت نخواهد شد زیرا یکی از شروط پرداخت کامل مبلغ ملک است. برای افرادی که قصد اقامت ندارند یا اقامت دارند و می خواهند همراه با وام ملک بخرند باید گفت:

  • قیمت وام دریافتی برای افراد دارای اقامت نباید بالای 75 تا 80 درصد قیمت کل و برای افراد بدون اقامت نباید بالای 50 درصد قیمت کل ملک باشد.
  • بهره وام مسکن 3 الی 6.5 درصد بسته به بانک متفاوت است.
  • اقساط وام دریافتی باید زیر 50 درصد درآمد فرد باشد.
  • برخی بانک ها برای متقاضی وام مسکن محدودیت سنی بالای 25 سال دارند.
  • فرد باید هزینه های اضافی مانند بیمه عمر متقاضی، پیش پرداخت، کمیسیون، ارزیابی ملک و کارمزد بانکی را در نظر بگیرند.

مدارک خرید ملک در امارات

مدارک خرید ملک در امارات با توجه به نوع اقامت افراد تعیین می شود اما به صورت کلی شامل:

  • قرار داد کارگزار معروف به فرم F به صورت امضا شده (یادداشت تفاهم)
  • گواهی عدم اعتراض NOC (نشان دهنده تسویه حساب فروشنده با سازنده ملک)
  • چک های پرداختی شامل معادل قیمت ملک، هزینه های اداره زمین،
  • اصل پاسپورت، ویزا، شناسه امارات
  • جهت اخذ سند مالکیت معمولاً 2٪ از ارزش ملک باید به طور کامل پرداخت شود.

مزایا و معایب خرید ملک در امارات

خرید ملک در دبی دارای مزایا و معایبی می باشد که در این بخش به ذکر برخی از مهمترین آن ها می پردازیم. از جمله مهمترین مزایای خرید ملک در امارات و مزایای خرید ملک در دبی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • تحصیل در مدارس امارات دارای استاندارد سطح بالایی بوده و مطابق با استانداردهای جهانی است.
  • چند فرهنگی بودن کشور امارات و وجود مدارس متنوع
  • شرایط درمان در کشور امارات به عنوان یک کشور پیشرفته بسیار مدرن و سطح بالا است.
  • سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد
  • بسیار پایین بودن میزان جرم و جنایات
  • امنیت سطح بالا
  • مراکز خرید گوناگون و ارائه بهترین و بروزترین محصولات و برندهای روز دنیا
  • اقتصاد بسیار عالی و رو به رشد بیشتر
  • توسعه پذیری کشور
  • امکان اجاره دادن ملک خریداری شده

از معایب خرید ملک در امارات نیز می توان به موارد موجود در زیر اشاره نمود:

  • خصوصی بودن تمامی بیمه ها و بالا بودن هزینه بیمه
  • خصوص بودن مدارس و دانشگاه ها و بالا بودن میزان شهریه
  • امکان انجام کار و یا راه اندازی بیزنس تنها با دریافت مجوز کار و یا ثبت شرکت

اخذ تابعیت امارات با خرید خانه در دبی

کشور امارات یکی از کشورهایی می باشد که تابعیت خود را به شهروندان خارجی اعطا نمی نماید، و اخذ تابعیت این کشور به ندرت و با توجه به شرایطی خاص صورت می پذیرد. خرید ملک در امارات تنها باعث دریافت اقامت این کشور و نه تابعیت این کشور می شود. اخذ تابعیت کشور امارات تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد با یک زن یا مرد اماراتی ازدواج نموده باشد و با اثبات این که این ازدواج صوری نیست بعد از سه سال می تواند جهت دریافت اقامت دائم امارات اقدام نماید و در صورتی که فردی سی سال در امارات زندگی کرده باشد می تواند با توجه به شرایطی خاص جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام نماید. البته لازم به ذکر است که اخیراً قانونی در این کشور تصویب شده است که افراد پس از 5 سال با دارا بودن شرایطی خاص می توانند جهت دریافت پاسپورت امارات اقدام نمایند و می توان آن را به عنوان یکی مزایای خرید ملک در دبی تلقی نمود. کشور امارات تابعیت دوگانه را قبول ندارد و در صورت دریافت تابعیت امارات شخص باید تابعیت قبلی خود را ترک نماید. متقاضیانی که تمایل دارند با خرید ملک به تابعیت یک کشور دست پیدا نمایند بهتر است که از مشاوره مشاورین و کارشناسان مجرب مؤسسات مهاجرتی معتبر بهره مند گردند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین کشور را جهت خرید ملک انتخاب نمایند.

⬅️ چنانچه علاقمند به مطالعه جامع تری درباره خرید ملک در امارات هستید، ➡️

سوالات متداول راجع به خرید ملک دبی

✔️ حداقل هزینه خرید ملک در امارات چقدر است؟

حداقل هزینه خرید ملک در دبی و امارات یک میلیون درهم است.

✔️ آیا خرید ملک در امارات باعث دریافت تابعیت این کشور می شود؟

خرید ملک باعث دریافت اقامت این کشور می شود اما دریافت تابعیت را در پی نخواهد داشت.

✔️ هزینه تمدید ویزای شش ماه حاصل از خرید ملک دبی چقدر است؟

هزینه تمدید ویزای شش ماه حاصل از خرید ملک 1100 درهم به ازای هر نفر است.

سخن پایانی درباره خرید ملک در دبی و امارات

خرید ملک در امارات، قیمت آپارتمان در دبی و امارات در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همانگونه که ذکر گردید امکان خرید ملک در دبی برای افراد خارجی وجود دارد و این افراد با خرید ملکی به ارزش یک میلیون درهم می توانند به اقامت دو سال امارات، خرید ملک به ارزش حداقل 5 میلیون درهم به اقامت 5 سال و با خرید ملک به ارزش بیش از 10 میلیون درهم به اقامت 10 سال دبی دست پیدا نمایند. این اقامت تا زمان واگذار نشدن ملک به شخص دیگر دارای اعتبار است. هزینه زندگی و تحصیل در امارات با توجه به کیفیت زندگی دراین کشور برای اتباع خارجی در سطح بالایی قرار دارد. امکان اجاره دادن ملک خریداری شده و دریافت سود در امارات وجود دارد. خرید ملک در امارات اقامت دائمامارات متحده عربی با بهره مندی از ذخایر نفتیِ بسیار زیاد و نیز داشتن حاکمانی بسیار کاردان و متعهد، در خاورمیانه و در حوزه ی  گردشگری، اقتصاد و تجارت و همچنین روابط بین المللی، به قطب مهم و قابل توجهی تبدیل شده است تا آنجا که با بسیاری از شهرهای اروپایی رقابت تنگاتنگی دارد.

این کشور کوچک اما زیبا و ثروتمند، دارای پتانسیل های زیادی ست که از آنها به نحو احسن استفاده نموده است، از این رو اخذ اقامت امارات قدری سخت است که البته بدست آوردن هر چیز ارزشمندی مستلزم طی نمودن مراحلی ست که گویای ارزش آن باشد…

این مقاله، نحوه چگونگی اخذ اقامت امارات از طریق یکی از پرطرفدارترین راهکاری ها، یعنی (و امارات) را به شما ارائه خواهد داد، لطفا با ما همراه باشید.

این مقاله همچنین گفتنی های مربوط به موضوعات ذیل را در اختیار شما قرار میدهد:

  • خرید ملک در دبی و اقامت امارات
  • میزان مبلغ خرید منوط به اخذ اقامت
  • میزان اجاره بها و قیمت املاک
  • مزایا و معایب خرید ملک در دبی
  • پاسخگویی به سوالات متداول و کاربردیِ مربوط به این حوزه

خرید ملک در دبی یکی از راههایی ست که به اخذ اقامت امارات منجر خواهد شد البته در صورتی که ملک، شرایطی را که دولت امارات در این خصوص اتخاذ نموده است، را داشته باشد…

با خرید املاک دبی ( امارات ) میتوانید برای رمایه گداران ملک  اقدام نمایید و در کشور زیبای امارات زندگی کرده و به تمام امکانات برترِ روز دنیا که در دبی موجود اند، دسترسی داشته باشید، برای این کار لازم است شما حداقل مبلغ تعیین شده یعنی مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ درهم امارات را به خرید ملک اختصاص دهید…

با خرید یک ملک به ارزشِ بالای یک میلیون درهم (و یا خرید چند ملک که جمع قیمت آنها به مبلغ فوق برسد) و نیز طی نمودن مراحل اخذ اقامت امارات ، ویزای قابل تمدید 3ساله ی اماراتی به شما تعلق خواهد گرفت. این اقامت تا مادامی که شما در امارات صاحب آن ملک (املاک) باشید قابل تمدید است و نیز لازم است حداکثر هر ۱۸۰ روز یک‌بار به امارات سفر کنید، در غیر این صورت و عدم مُهر شدن ویزای شما، ممکن است منجر به لغو اقامت شما گردد. شایان ذکر است که باید این موضوع را مدنظر بگیرید که اقامت شما منوط به اخذ تابعیت و دریافت مجوز کار نیست چرا که در امارات متحده عربی قوانین مرتبط به خرید ملک و قوانین مرتبط با کار جدای از یکدیگر اند.

و اما الزامات منوط به اقامت؛

  1. داشتن آپارتمان یا ویلا در امارات
  2. قرارداشتن ملک در ( که مجوز فروش به غیر اماراتی را داشته باشد)
  3. عدم اجاره ای بودن و یا اجاره ۹۹ ساله ی ملک
  4. مناسب بودن ملک برای سکونتِ اعضای خانواده (از نظر متراژ و شرایط ملکی)
  5. پرداخت حداقل ۵۰% ارزش ملک، در صورت رهن بودن آن
  6. قیمت گذاریِ ملک مزبور با ارزش بالای یک میلیون درهم
  7. ملک باید قابل سکونت باشد. املاک پیش فروش و در حال ساخت، شامل اخذ اقامت نمی‌شوند.
  8. اگر ملک به نام دو نفر باشد، مثلاً به نام زن و شوهر باشد، باید حداقل ارزش ملک ۲میلیون درهم باشد (برای هر شخص یک میلیون درهم)
  9. ملک باید متعلق به خود شما باشد.

ملک شما با داشتن شرایط یاد شده، دارای شرایط دریافت اقامت امارات می‌باشد و شما میتوانید برای اخذ اقامت امارات متحده عربی اقدام نمایید.

این نکته نیز قابل ذکر است که به که قیمت یک میلیون درهم به بالا داشته باشند نیز، اقامت تعلق میگیرد.

مدت اقامت و مبالغ تعیین شده برای اخذ اقامت:

برای اخذ اقامت از سوی دولت امارت در نظر گرفته شده است:

  • اقامت 3ساله ،املاک بالای یک میلیون درهم
  • اقامت ۵ساله ،املاک با قیمت بالای ۵میلیون درهم
  • اقامت  ۱۰ساله ،املاک بالای ۱۰میلیون درهم
  • هزینه های اخذ ویزای امارات متحده عربی

برای خریداران و سرمایه گذاران خارجی در حوزه املاک و مستغلات دبی ،هزینه ی را که مراحل و دریافت ویزا در برمیگیرد مبلغی در حدود ۱.۰۰۰ درهم ‌میباشد.

گفتنی ست برای دولت امارات، دوتابعتی بودن تعریف شده نیست و شخص برای دریافت تابعیت امارات باید از تابعیت خود صرفه نظر کند. و نیز هیچ ماهیتی به طور رسمی محدودیت ندارد.

مدارک لازم؛

  •  مدارک و اسناد املاک و مستغلات
  • اصل گواهی ترخیص از سوی پلیس
  • اصل پاسپورت و کپی آن
  • نامه سلامت و تاییدیه پزشکی
  • یک قطعه عکس

اجاره بها در امارات

در امارات نیز مانند سایر کشورها، میزان اجاره بهای املاک به:

  • منطقه
  • متراژ
  • نوع ملک (آپارتمانی یا ویلایی بودن آن)
  • سال ساخت و دیگر امتیازات آن ملک

بستگی دارد و همچنین شرکت سازنده (برند) نیز در میزان مبالغ اجاره و خرید و فروش نقش دارند چرا که هر شرکت سازنده املاک و مستغلات ، در تعامل و رقابت با دیگر شرکت های سازنده از ملزومات، امکانات و تجهیزاتی با برندهایی استفاده میکند که برتری املاک خود را بالا ببرد.

مثلاً در مرکز شهر دبی () املاک اجاره ای و فروشی از شرکت های متفاوت با شرایط متفاوت، قیمت های متفاوتی دارند.

در جدول زیر نرخ برخی از املاک اجاره ای را برایتان عنوان کرده ایم.

جدول اجاره برخی از املاک در دبی

همچنین در جدول زیر قیمت برخی از املاکی که در داون تاون دبی خرید و فروش شده اند، آمده است.

جدول خرید و فروش برخی از آپارتمان های دبی در سال 2020

ردیف تعداد خواب قیمت (درهم)
1 1 خوابه 150.000
2 2 خوابه 4.018.870
4 2 خوابه 2.380.888
5 2 خوابه 4.018.870
6 1 خوابه 1.231.099

برخی از مزایای خرید ملک در امارات :

  • بهره مندی و در اختیار داشتن تمام امکاناتِ به روز سطح جهانی
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت (در حد صفر) و وجود امنیت فوق العاده بالا
  • وجود آرامش و آسایش فوق العاده زیاد
  • عدم پرداخت مالیات بر درآمد و سرمایه گذاری
  • عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به بسیاری از کشورها (تقریباً ۱6۰ کشور)
  • اتخاذ بهترین سیاست های تجاری و سرمایه گذاری و در نتیجه سودآوریِ بالا در سرمایه گذاری
  • داشتن فرودگاه بین المللیِ متصل به تمام خطوط هوایی دنیا
  • امکان زندگی در مرفه ترین و مفرح ترین شرایط ممکن
  • امکان دسترسی به بالاترین سطح کیفی و کمی ملزومات زندگی
  • امکان شرکت در بهترین کالج های دنیا که در دبی استقرار دارند

اینها از جمله مواردی هستند که سرمایه گذاران املاک و مستغلات جهانیِ دبی ،از آنها بهره‌مند خواهند شد…

و اما معایب خرید املاک امارات:

  • گران قیمت بودن املاک
  • گران بودن مخارج زندگی
  • هوایی نسبتاً گرم و شرجی

البته گفتنی ست که این سه مقوله در برابر ارزشمندی ها و مزایایی که برای خرید و سرمایه گذاری در دبی گفته شد، بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی اند، چرا که با خرید املاک در امارات و دبی هم امکان بازگشت سرمایه وجود دارد، هم روز به روز بر ارزش ملک افزوده خواهد شد و هم به تمام نقاط دنیا و نیز تمام امکانات روز دنیا دسترسی خواهید داشت، از این رو به راحتی میتوان مزایای خرید و زندگی در امارات را به معایب آن ارجعیت داد…

نکات مهم درباره ی خرید ملک در امارات

دبی از هر لحاظ یکی از بهترین شهرهای دنیاست و سرمایه گذاران زیادی در آن سرمایه گذاری کرده اند و نیز از آنجا که اقتصاد دبی فراز و نشیب های اقتصادی را پیموده و در این زمینه به ثابت رسیده است، پس میتوان  به ضرس قاطع اذعان داشت که این سه مقوله سه ضلع اصلی مثلث اثبات برتریِ خرید و سرمایه گذاری در دبی را تشکیل میدهند، لذا خرید املاک در دبی و سرمایه گذاری در دبی از سوی بسیاری از سرمایه گذاران امری تأیید شده است.

اقدامات قبل از خرید

قبل از اقدام به خرید باید با دریافت مشاوره های اصولی، شناخت پروژه ها و بازدید از آنها و نیز ضمن درنظر گرفتن و خواسته های خود، با وکیل نیز مشورت نمود.

در این خصوص با مشاوره های تخصصی اما رایگان خود، شما را همراهی خواهد کرد…

هزینه ها و شرایط مالی در دبی

امارات کشوری نسبتاً گران قیمت است اما برای سرمایه گذاری و تجارت، کشوری بسیار پرطرفدار محسوب میشود. هزینه های زندگی در کشور امارات گران تمام میشنود اما از سوی دیگر حفظ ارزش پول، رشد ارزش پول، زندگی در راحت ترین شرایط ممکن، دسترسی به بهترین و به روزترین امکانات دنیا و در پی اینها، سودآوری این سرمایه گذاری را نیز باید مدنظر گرفت که گرانی را جبران میکنند…

معرفی پورتال خرید و فروش املاک دبی (امارات)

شما میتوانید ملک مورد نظر خود را از طریق جستجو در این وب سایت پیدا کنید و با دریافت تخصصی ترین مشاوره ها که البته به صورت کاملاً رایگان انجام میشوند، زندگی را در بهترین شرایط و در املاک رویایی خود تجربه نمایید.

سوالات متداول + جواب

بله در صورتیکه ملک خریداری شده توسط شما برابر یا بالاتر از مبلغ در نظر گرفته شده (بالای یک میلیون درهم) باشد، شما مشمول قانون اخذ اقامت امارات خواهید شد.

خیر، خرید ملک و دریافت اقامت امارات شامل مجوز کار در امارات نمیشود، در واقع در امارات قوانین منوط به خرید ملک و قوانین منوط به مجوز کار دو مقوله ی کاملاً متمایز از یکدیگر میباشند.

بله امارات در صدر لیست کشورهای امن با درصد جرم و جنایت (در حد) صفر است که شادترین و مرفه ترین مردم دنیا را دارد.

در امارات متحده عربی پرداخت مالیات در حوزه ی سرمایه گذاری بر املاک ، ارزش افزوده، درآمد و مشاغل وجود ندارد.

هزینه های زندگی در امارات (بسته به شهر محل سکونت) زیاد است اما با توجه به بالا بودن ارزش سرمایه گذاری و امکاناتی که در اختیار ساکنین قرار میگیرند، بالا بودن هزینه ها، به خوبی جبران می‌شود.

طبق برنامه ریزی های جدید دولت امارات و با اتخاذ سری قوانین و سیاست های جدید از سوی دولت امارات، واگذاری پاسپورت و دریافت تابعیت نیز برای سرمایه گذاران و خریداران املاک امکان پذیر شده است.

بله با خرید آن دسته از املاک دبی که مشمول قوانین اخذ اقامت و پاسپورت میشوند، میتوان برای همسر و فرزند خود (بجز پسر/پسران بالای 18 سال) اقامت و پاسپورت اماراتی دریافت نمود.

بله می‌توانید. با این حال، روند خرید کمی پیچیده خواهد شد. هنگامی که فروشنده دارای وام مسکن موجود در ملک خود است، آنها ملزم به تسویه کامل وام مسکن قبل از درخواست برای صدور NOC هستند.

 و تابعیت را به دنبال ندارد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا سوالات خود را در بخش انتهایی همین متن مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ه کنید.

پیشنهاد «رسانه »:

 

 

دکمه بازگشت به بالا