خبرهای کلیکسب و کار برتر

مهاجرت از طریق رشته ژنتیک

پیش از اقدام به اپلای، دانستن اطلاعاتی در این باره شما را در این مسیر یاری می‌کند. در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی ما همراه باشید تا به این رشته و شرایط اپلای آن در خارج از کشور بپردازیم و جزئیات بیشتری را در مورد رشته ژنتیک در اختیار شما قرار دهیم. اگر علاقه‌مند به مطالعه تاریخچه رشته ژنتیک هستید به این مراجعه فرمایید.پیش از اقدام به اپلای، دانستن اطلاعاتی در این باره شما را در این مسیر یاری می‌کند.

اپلای ژنتیک ؛ تحصیل ژنتیک در خارج - موسسه مهاجرتی تراست

امروزه علل بسیاری از بیماری‌های مهم انسانی در حال کشف هستند و درمان‌های مختلفی بر اساس بررسی‌های ژنتیکی به وجود آمده‌اند. سلامت انسان‌ها به اطلاعات ژنتیکی و ژنومیک بستگی دارد. ژنتیک مطالعه علمی ژن‌ها، تنوع ارثی مولکول‌های وراثتی و ژنتیکی است. این رشته یکی از جذاب‌ترین رشته‌های علمی است که دانشجویان در آن ساختارها و مولکول‌های ژنتیکی را بررسی می‌کنند. علم ژنتیک تلاش می‌کند تا انتقال صفات موروثی را از نسلی به نسل دیگر بررسی کند.

اپلای رشته ژنتیک در خارج از کشور

یکی از بهترین کشورها برای اپلای در رشته ژنتیک آمریکا است. به همین علت دانشگاه‌های بسیاری در کشور آمریکا آموزش رشته ژنتیک را به صورت تخصصی ارائه می‌کنند. کانادا و آلمان نیز از دیگر کشورهای مهم برای تحصیل در رشته ژنتیک به شمار می‌روند. نکته مهم در اپلای رشته ژنتیک این است که دانشجویان باید به زبان رسمی آن کشور مسلط باشند.

به عنوان مثال در کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا آموزش رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی است به همین علت داشتن مدرک زبان معتبر یکی از مهمترین شرایط اپلای است. دانشگاه‌هایی مانند توکیو در ژاپن، دانشگاه ملبورن و در کانادا از محبوب‌ترین دانشگاه‌های جهان برای اپلای در رشته ژنتیک به شمار می‌روند. تحصیل در قبرس می‌تواند همچون پلی برای تحصیل و مهاجرت در کشورهای پیشرفته دیگر جهان عمل کند.

ادامه تحصیل رشته ژنتیک در خارج از کشور

تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور فرصتی بسیار عالی برای علاقه‌مندان به رشته ژنتیک مخصوصا ژنتیک حیوانی است. چرا که در برخی کشورها گونه‌های خاصی از حیوانات وجود دارند که ژنتیک آن‌ها بسیار متفاوت است. دانشجویان با فرصت آموزش و مطالعه روی گونه‌های جدید می‌توانند به صورت مستقیم این حیوانات را مشاهده کنند. تحصیل ژنتیک در سطح لیسانس نیاز به سه یا چهار سال مطالعه تمام‌وقت دارد.

برخی برنامه‌های کارشناسی دانشگاه یک دوره‌ی ۱۲ ماهه اضافی را بین سال‌های دوم و پایانی ادغام می‌کنند و به دانشجویان این امکان را می‌دهند که تجربه کاری کسب کنند.‌ در برخی کشورها مانند آمریکا، دانشجویان باید قبل از ورود به رشته ژنتیک، ۲ سال آموزش عمومی ببینند. اکثر برنامه‌های تحصیلی رشته ژنتیک شامل ترکیبی از سخنرانی‌ها، آموزش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های عملی است و روش‌های ارزیابی معمولا شامل امتحان، پروژه‌های تحقیقاتی، تکالیف کتبی و آزمون‌های کلاسی است.

گرایش های رشته ژنتیک در خارج از کشور

رشته ژنتیک به عنوان یکی از گرایش‌های بسیار مهم رشته زیست‌شناسی خود نیز به گرایش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند یک گرایش را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.در جدول زیر به تعدادی از مهمترین گرایش‌های رشته ژنتیک اشاره شده است.

نام گرایش توضیحات
ژنتیک کلاسیک ژنتیک کلاسیک قدیمی‌ترین رشته در میان گرایش‌های ژنتیک است. این نوع ژنتیک که به عنوان ژنتیک مندل نیز شناخته شده است مکانیسم‌های وراثتی را در سطح مولکولی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. ژنتیک کلاسیک شامل تکنیک‌ها و روش‌شناسی‌های ژنتیک است که قبل از ظهور زیست‌شناسی مولکولی در حال استفاده بودند. ژنتیک کلاسیک اغلب با ژنتیک معکوس در تضاد است و جنبه‌های زیست‌شناسی مولکولی را بررسی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گرایش به این مراجعه فرمایید.
ژنتیک مولکولی ژنتیک مولکولی زیر رشته‌ای از زیست‌شناسی است که به چگونگی بروز تفاوت در ساختارها یا بیان مولکول‌های DNA در تنوع میان موجودات می‌پردازد. زمینه مطالعه این رشته بر اساس ادغام چندین زیر رشته در زیست شناسی است: وراثت کلاسیک مندلیان، زیست‌شناسی سلولی، زیست‌شناسی مولکولی، بیوشیمی و بیوتکنولوژی. ژنتیک مولکولی روشی بسیار کارآمد برای درمان بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این مراجعه فرمایید.
ژنتیک جمعیت ژنتیک جمعیت شاخه‌ای از ژنتیک است که به تفاوت‌های ژنتیکی درون و بین جمعیت‌ها می‌پردازد و بخشی از زیست‌شناسی تکاملی است. ژنتیک جمعیت بیشتر روی موضوعاتی مانند گونه‌زایی و سازش کار می‌کند. متخصصانی که در حوزه ژنتیک جمعیت فعالیت دارند، فرآیند‌های اصلی تکامل مانند جهش، رانش ژنتیکی، انتخاب طبیعی و جریان ژن را مطالعه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بر روی این کلیک کنید.
ژنتیک کمی رشته ژنتیک کمی خود یکی از زیرشاخه‌های ژنتیک جمعیت است و فونوتیپ‌هایی را بررسی می‌کند که ویژگی‌های قابل تغییر مانند جرم و ارتفاع را در بر می‌گیرد نه ویژگی‌ها و فنوتیپ‌هایی که ثابت هستند و تغییر نمی‌کنند مانند رنگ چشم. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این مطالعه فرمایید.
ژنتیک اکولوژی، بوم‌شناسی ژنتیک اکولوژیک، مطالعه ژنتیک در جمعیت‌های طبیعی است. موضوعاتی که بیشتر در این شاخه مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل تنوع زیستی، رقابت بین گونه‌ها و یا حتی همکاری بین توده‌ها است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند می‌توانند در حوزه کشاورزی، پژوهش در مورد بوم‌شناسی، جنگل‌داری، سلامت جمعی، مدیریت منابع طبیعی و دیگر حوزه‌های مربوط به آن مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی این کلیک کنید.
مهندسی ژنتیک مهندسی ژنتیک که اصلاح ژنتیکی نیز نامیده می‌شود، دستکاری مستقیم ژن‌های یک ارگانیسم با استفاده از بیوتکنولوژی است. این علم در حوزه‌هایی مانند داروسازی، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم دامی نقش بسیار مهمی دارد. متخصصان مهندسی ژنتیک روش‌هایی را برای جداسازی ژنی خاص در میزبان به کار می‌گیرند که در نهایت منجر به بروز صفتی خاص در آن میزبان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این مراجعه فرمایید.
ژنتیک تکاملی ژنتیک تکاملی یکی از مهمترین گرایش‌های رشته زیست‌شناسی و از زیر شاخه‌های رشته ژنتیک است و مطالعه فرآیندی است که به کمک آن حیوانات و گیاهان رشد و نمو می‌یابند. ژنتیک تکاملی همچنین بازسازی، تولید مثل غیرجنسی و رشد سلول‌های مادر در ارگانیسم بالغ را در بر می‌گیرد.
ژنتیک میکروبی ژنتیک موجودات بسیار کوچک در شاخه ژنتیک میکروبی بررسی می‌شوند. این موجودات ریز که میکروسکوپی هستند شامل قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند. ژنتیک میکروبی نقش منحصر به‌فردی در توسعه زمینه‌های زیست‌شناسی مولکولی و سلولی داشته است و همچنین کاربردهایی در پزشکی، کشاورزی، و صنایع غذایی و دارویی دارد. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این مطالعه فرمایید.
ژنتیک رفتاری ژنتیک رفتاری رشته‌ای از تحقیقات علمی است که از روش‌های ژنتیکی برای بررسی ماهیت و خاستگاه تفاوت‌های فردی در رفتار استفاده می‌کند. ویژگی‌هایی مانند هوش، قد، وزن و شخصت در هر فرد منحصر به‌فرد است و این ویژگی‌ها در ژنتیک رفتاری ارزیابی می‌شوند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این مطالعه فرمایید.
ژنتیک گیاهی ژنتیک گیاهی، به مطالعه ژن‌ها، تنوع ژنتیکی و انتقال صفات ژنتیکی در گیاهان می‌پردازد. رشته ژنتیک گیاهی از مهمترین رشته‌های زیست‌شناسی و گیاه‌شناسی است اما با علوم دیگر نیز در ارتباط است و از بسیاری جهات به ژنتیک حیوانی شباهت دارد. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این مطالعه فرمایید.
ژنتیک حیوانی ژنتیک جانوری که زیر رشته‌ای از علوم جانوری است، به بررسی ویژگی‌ها و تغییرات موروثی در تمام موجودات سلولی می‌پردازد. ژنتیک حیوانی شامل مطالعات تجربی، بالینی و تطبیقی است. تحقیقات مدرن ژنتیک حیوانی بسیاری از جنبه‌های دامپزشکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در شرکت‌های داروسازی حیوانات، آزمایشگاه ژنتیک حیوانات، دانشگاه‌ها و شرکت‌های مربوطه کار کنند اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید بر روی این کلیک کنید.
ژنتیک انسانی ژنتیک انسانی جنبه‌های مختلفی مانند ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک بیوشیمی، ژنتیک بالینی، مشاوره ژنتیکی و ژنتیک جمعیتی را در بر می‌گیرد. ژنتیک انسانی یکی از مهمترین گرایش‌های رشته ژنتیک است چرا که تحصیل در این رشته می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به ژنتیک انسان‌ها کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این کلیک کنید.

بهترین گرایش رشته ژنتیک برای اپلای در خارج از کشور

همانگونه که در بالا اشاره شد رشته ژنتیک دارای گرایش‌های متعددی است که هر کدام در بخشی خاص از این رشته متمرکز است. بسیاری از افراد قبل از اینکه اقدام به اپلای در رشته ژنتیک کنند به دنبال بهترین گرایش رشته ژنتیک هستند اما هیچ رشته‌ای در ژنتیک تحت عنوان بهترین گرایش وجود ندارد! چرا که همه آن‌ها به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال، نمی‌توان بین گرایش ژنتیک انسانی و ژنتیک حیوانی تمایز قائل شد بلکه این توانمندی‌های افراد است که بهترین گرایش را مشخص می‌کند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا