خبرهای کلیکسب و کار برتر

چه زمانی مایکروویو خود را تعمیر کنیم؟

فن مایکروفر چیست؟

فن مایکروفر اصولا یک قطعه از جنس پلاستیک می‌باشد که درون مایکروویوها جهت متعادل سازی و تنظیم دمای دستگاه کاربرد دارد که از طریق همین قابلیت، تمام گرمای تولیدی درون مایکروفر را به بیرون منتقل می‌کند. اما اینک این سؤال برای شما پیش می‌آید که اگر این گرما به بیرون منتققل نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگر گرما به بیرون منتقل نشود می‌تواند شروعی بر خرابی‌هایی باشد که می‌توانند تمام عملکرد دستگاه شما را مختل سازند!

چگونه فن مایکروفر را عیب یابی کنیم؟

برای بررسی کردن عملکرد صحیح مایکروویوها، راهکارهای زیادی وجود دارد؛ اما ما می‌خواهیم صرفا راهکاری را به شما معرفی کنیم که خیلی ساده بتوانید از صحت عملکرد فن ماکروفر مطمئن شوید. برای انجام این کار باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. در یک ظرف مناسب مقداری غذا جهت گرم شدن بریزید.
  2. بشقاب را بر روی سینی مایکروفر قرار دهید.
  3. ماکروفر را به برق متصل کنید.
  4. با بررسی بدنه ماکروفر متوجه این می‌شوید که محفظه‌ای در سمت راست یا سمت چپ دستگاه قرار گرفته که مخصوص خارج کردن گرما توسط فن می‌باشد.
  5. دکمه Start را بفشارید.
  6. اینک دست خود را نزدیک محفظه خروجی که در مرحله ۴ توضیح داده شد نگه دارید.
  7. اصولا باید گرمای تولیدی به‌صورت یکنواخت، بدون قطعی و با پرتاب باد نسبتا سطحی از محفظه داخلی به بیرون منتقل شود؛ در اینصورت فن مایکروفر شما کاملا سالم است و نیازی به تعمیر ندارد.

راه‌حل‌های ساده برای تعمیر صفحه نمایش مایکروویو

به کمک صفحه نمایش به‌راحتی می‌توانید به تنظیمات زمان و دمای دستگاه بپردازید. با استفاده از صفحه نمایش عواملی مثل دما و حرارت را تعیین می‌کنید و سر دقیقه یا ساعت مخصوص هشدار آماده شدن غذا به شما اعلام می‌شود. در این متن می‌خواهیم شما را با تعمیرات صفحه نمایش ماکروویو آشنا کنیم. یکی از مشکلات که می‌تواند جز مشکلات اصلی در صفحه نمایش ماکروویو شما به حساب آید مشکل برد و کنترل اصلی مایکروویو است.

اگر صفحه نمایش شما خراب است به صورتی که دیگر نمی‌توانید علائم و اعداد را روی صفحه نمایش مشاهده کنید احتمال ۹۰ درصد برد کنترل اصلی ماکروویو شما آسیب دیده که می‌تواند ناشی از خرابی خازن لحیم باشد. تعمیر آن هزینه زیادی برای شما ندارد؛ بنابراین حدالامکان بهتر است این کار را به دست یک  متخصص بسپارید.

شروع آموزش تعمیر ماکروفر با معرفی عیوب متداول

با توجه به ایرادهای رایج ثبت شده در تعمیرگاه مجاز تعمیر24، خرابی های زیر بیش از 80% موارد را در مایکروفر و مایکروویوها شامل میشود.

  1. مایکروویو روشن یا شروع نمی شود.
  2. مایکروفر با شروع برنامه غذا را گرم نمیکند.
  3. مایکروفر در زمان کار جرقه می زند.
  4. صفحه لمسی یا دکمه های مایکروویو کار نمیکند.
  5. مایکروفر پس از روشن شدن بوی سوختگی می دهد.
  6. مایکروفر در زمان گرم کردن دود می کند.
  7. پس از شروع برنامه مایکروویو نمی چرخد.
  8. مایکروویو در هنگام کار صدا می دهد.
  9. با باز کردن یا بستن درب مایکروویو فیوز می پرد.
  10. درب مایکروویو باز نمی شود.
  11. درب مایکروویو بسته نمی شود.
  12. با باز کردن درب مایکروویو صفحه (سینی، بشقاب) داخلی می چرخد.
  13. چراغ ماکروویو روشن نمیشود.
  14. فن ماکروویو یکسره کار میکند.
  15. برنامه پخت مایکروفر (GRILL) درست کار نمیکند.

به طور معمول در عیب یابی و در هنگام آموزش تعمیر ماکروفر به چنین ایرادهایی به وفور بر خواهیم خورد که برای تعمیرات نیاز به وسایل تخصصی خواهد بود.

"نقشه" سیم کشی مایکروویو |آموزش تعمیر ماکروفر

همچنین شما میتوانید برای نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج از کمک تکنسین های متخصص با هزینه مناسب در کمترین زمان بهره ببرید.

مایکروویو، ماکروفر یا ماکروویو دستگاهی که با نام‌های متفاوت تلفظ می‌شود و البته صحیح آن همان مایکروویو است، دستگاهی که بیشتر مواقع برای گرم کردن، یخ زدایی مواد غذایی و موارد مشابه استفاده می‌کنیم و البته در مدل‌های حرفه‌ای تر برای پخت غذا، کیک و شیرینی‌های خوشمزه از آن استفاده می‌نماییم همانطور که از تعریف آن مشخص است، برای کسانی که از این محصول استفاده می‌کنند دستگاهی حیاتی است و در صورت خرابی آن بهتر است فورا برای تعمیرات اقدام نماییم.
ماکروویوها از جمله محصولاتی هستند که مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی به کارهای روزمره ما سرعت بخشیدند و توانستند هم‌ زمان کار چند دستگاه مثل فر و اجاق گاز را انجام دهند. اما خب طبیعتا گاهی ممکن است در روند انجام کار خود، دچار مشکل شوند و مثل سابق کار نکنند. در ادامه مطالب، قصد ما آشنایی کلی شما با این دستگاه است و اینکه بتوانید در صورت بروز مشکل در دستگاه اطلاعات فنی مورد نیاز را داشته باشید تا بتوانید در صورت کوچک بودن مشکل به تعمیر ماکروویو خود بپردازید و مشکل را برطرف کنید.

– پر تکرار ترین علت خرابی و ایرادات شایع در تعمیر ماکروویو ال جی

یکی از پر تکرار‌ترین و شایع‌ترین علل خرابی‌های ماکروفر ال جی شاید خوب گرم نکردن یا گرم نکردن مواد غذایی باشد که ما جهت برطرف کردن مشکل و این ایراد سعی داریم در این مقاله راهکارهای آن را بیان کنیم، تا بتوانید خودتان مشکلات را برطرف کنید. در غیر این صورت نگران تعمیر ماکروفر ال جی نباشید. تکنسین‌های مجرب و متخصص ما تعمیرات ماکروفر و تعمیر سولاردام ال جی را برای شما آسان کرده‌اند. قبل از هر چیزی بهتر است که با برنامه‌های ماکروویوتان آشنا شوید تا بتوانید به خوبی از برنامه‌های آن استفاده کنید.

 پیچ ها را بردارید

شما باید تمام پیچ هایی که درپوش خارجی را به قاب نگه داشته اند بردارید. اینها معمولاً در پشت لبه ها و گاهی در طرفین در پایین قرار می گیرند. مایکروویو مخصوص شما ممکن است متفاوت باشد، بنابراین به اطراف نگاه کنید و پیچ هایی را که پیدا می کنید مرتباً بردارید تا زمانی که درپوش شل شود.

 مایکروویو را به پشت برگردانید

شما می خواهید نزدیک ترین طرف به صفحه کنترل رو به شما باشد. این جایی است که وسایل الکترونیکی در آن قرار دارند و جایی که شما در آن کار خواهید کرد. بیشتر اوقات، این سمت راست مایکروویو خواهد بود، اما من عکس این را دیده ام. هر طرفی که رو به شما بود، آن را بچرخانید تا آن طرف رو به شما باشد.

استفاده از دستکش عایق بندی فقط برای ایمنی بسیار توصیه می شود

 نگهدارنده فیوز را پیدا کنید

با نگاه کردن به داخل مایکروویو، باید یک ظرف پلاستیکی کوچک بلند را ببینید. این سیم از هر انتهای آن خارج می شود. این ظرف پلاستیکی حاوی فیوز است. ممکن است که توسط سیمهای متصل به انتهای آن در جای خود نگه داشته شود. در هر صورت، اگر بتوانید آن را قطع کنید باید بتوانید آن را بردارید و سپس آن را از قاب خارج کنید. و آن هنوز در جای خود متصل است، اما باید سیم کافی باشد تا بتوانید آن را به کار خود ادامه دهید.

 نگهدارنده فیوز را باز کنید

نگهدارنده فیوز توسط برخی از گیره های محکم بسته می شود. اینها معمولاً در جلو هستند. اگر می توانید، فقط با دستان خود، اینها را باز کنید. اگر به چیزی برای بازکردن و بررسی آن نیاز دارید، از چیزهای پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید. از فلز استفاده نکنید، زیرا فلز رسانا است. پس از باز شدن باید دو سیم از هر انتها وارد شوند و فیوز در وسط است که آنها را به هم متصل می کند. فیوز و سیمها باید اکنون از ظرف پلاستیکی باز شوند که می توان کنار گذاشت.

دکمه بازگشت به بالا