سلامت و دانشکسب و کار برتر

ترکیب پودر مل و سیمان سفید

اهمیت این ترکیب در پر استفاده بودن آن است. ترکیب سیمان سفید و پودر مل در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد. چرا که این ترکیب به استحکام بناهای مختلف کمک می‌کند‌. چگونگی ترکیب پودر مل و سیمان سفید کاربردها و مزایا پودر میکرونیزه موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم‌.

پودر مل چیست؟

اما بر خلاف سنگ آهک که سنگی رسوبی است، سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است. سنگ مرمر از تبلور مجدد کلسیت تشکیل می‌شود.نتیجه این است که سنگ مرمر به طور قابل توجهی متراکم‌تر و سخت تر از سنگ آهک است. سنگ آهک در محیط عمق دریا از تجمع تدریجی صفحات کلسیتی کوچک (کوکلیت) خارج شده از میکروارگانیسم‌هایی به نام کوکولیتوفورها تشکیل می‌شود. از این رو حاوی فسیل های بی مهرگان است. با این حال، تغییرات دگرگونی که سنگ آهک را به مرمر تبدیل می‌کند تقریباً همیشه این فسیل ها را از بین می‌برد.

The combination of Mel powder and white cement

ترکیب پودر مل و سیمان سفید چه ماده ای میشود؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که ترکیب پودر مل و سیمان سفید چه ماده ای میشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ترکیب این 2 ماده نوعی “ملات ساختمانی” یا “دوغاب” را تشکیل می‌دهد.

از این ملات یا دوغاب برای کاربردهای زیر استفاده می‌شود:

  • بتن‌ریزی اصولی
  • بندکشی نمای ساختمان
  • بازسازی بندکشی‌های قدیمی
  • اتصال آجرها در ساختن دیوار
  • اتصال قوی بین سرامیک و کاشی
  • پر کردن درزهای کاشی و سرامیک (درزگیری)

خصوصیات و ویژگی‌ های ترکیب پودر مل و سیمان سفید:

خصوصیات و ویژگی‌ های ترکیب پودر مل و سیمان سفید شامل موارد زیر است:

  • رنگ سفید و روشن: ملات مخلوط سیمان سفید و پودر مل رنگی سفید و روشن دارد. بنابراین برای درزگیری کاشی و سرامیک‌ها بسیار مفید است. درگیری با این ماده سفید رنگ نمای نازک کاری ساختمان‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • ضد آب بودن: ترکیب سیمان و پودر مل ترکیبی ضد آب است. از این رو از نفوذ آب به کف و دیواره‌های بناهای مختلف و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.
  • چسبندگی زیاد: چسبندگی زیاد این ترکیب یکی از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود. این ویژگی باعث می‌شود تا ترکیب سیمان و پودر مل به ساختمان‌ها استحکام زیادی ببخشد.

آیا ترکیب پودر مل و سیمان سفید باعث بهبود خواص مکانیکی و ظاهری میشود؟

اصلی‌ترین علت استفاده از مخلوط پودر مل و سیمان سفید: بهبود خواص مکانیکی و ظاهری در ساختمان سازی است. همانطور که گفتیم ترکیب این دو ماده دوغابی بسیار چسبنده و باکیفیت را تولید می‌کند‌. استفاده از این دوغاب در بتن ریزی و آجر چینی خواص مکانیکی بناها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر رنگ سفید این ترکیب باعث می‌شود تا نمای ظاهری بناها در بخش نازک کاری بهبود چشمگیری پیدا کند. چرا که استفاده از این ترکیب سفید رنگ درزهای سرامیک‌ها را تمیز نشان می‌دهد.

راهنمایی برای استفاده صحیح ترکیب پودر مل و سیمان سفید

نکاتی که می‌توان به عنوان راهنمایی برای استفاده صحیح ترکیب پودر مل و سیمان سفید مورد توجه قرار داد شامل موارد زیر است:

  • استفاده از نسبت مناسب پودر مل و سیمان: بسته به کاربرد ملات نسبت مناسب می‌تواند متفاوت باشد. اما اغلب این نسبت 1 به 1 در نظر گرفته می‌شود.
  • استفاده از ظرف تمیز: استفاده از ظرف تمیز بر کیفیت ملات حاصل از ترکیب سیمان و پودر موثر است.
  • استفاده از سیمان و پودر مل با کیفیت: بدیهی است که برای داشتن ملات با کیفیت باید از سیمان و پودر مل با کیفیت بالا استفاده کرد.

 تاثیر ترکیب پودر مل و سیمان سفید بر مقاومت و دوام ساسنگ

مرمر از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می.گرفته است. علاوه بر این سنگ، پودر سنگ مرمر نیز برای اهداف گوناگون در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر سنگ مرمر را “” می‌نامند. کاربرد پودر مل در ساختمان سازی بسیار گسترده است.
از پودر سنگ مرمر می‌توان به عنوان افزودنی در بتن استفاده کرد تا مقاومت بتن را افزایش دهد. تولید بتن ارزان‌تر و بادوام‌تر با استفاده از پودر مل می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و ساز کمک کند. همچنین مشکلات تخریب محیط‌ زیست را نیز تا حد زیادی برطرف می‌کند. زیرا پودر مل ماده‌ای طبیعی، غیر سمی و سازگار با محیط زیست است.
چگونگی استفاده از پودر مل در ساختمان سازی محدود به ساخت بتن نیست و پودر مل در این صنعت کاربردهای متنوعی دارد.

ترکیب پودر مل با سیمان سفید

ساخت ملات، یک کاربرد پودر مل در ساختمان سازی است که اهمیت زیادی دارد. ترکیب پودر مل با سیمان سفید بهترین و رایج‌ترین ملاتی است که برای بند کشی موزاییک، سرامیک و کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته پودر مل را با سیمان سیاه نیز می‌توان ترکیب کرد و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد. اما به دلایل زیبایی شناختی اغلب استفاده از سیمان سفید را به سیمان سیاه ترجیح می‌دهند.
به ملات حاصل از ترکیب سیمان و پودر مل، مواد دیگری دیگری نیز اضافه می‌شوند. از جمله: آهک، ماسه و سیسیل‌. نسبت ترکیب سیمان و پودر مل در ملات بسته به کاربرد آن متفاوت است اما معمولا این نسبت 1 به 1 در نظر گرفته می‌شود.

مزایای استفاده از پودر مل برای ساخت ساختمان

کاربرد پودر مل در ساختمان سازی در ساخت بتن، ملات ساختمانی، بتونه کاری و نقاشی ساختمان بسیار گسترده است. علت این گستردگی را می‌توان در مزایای استفاده از پودر مل برای ساخت ساختمان جست و جو کرد. مهم‌ترین این مزایا شامل موارد زیر هستند:
● پودر مل را می‌توان به عنوان پرکننده در بتن و مصالح روسازی استفاده کرد. پودر مل به کاهش کل فضای خالی در بتن و افزایش استحکام آن کمک می‌کند.
● با جایگزین کردن پودر مل با مواد اولیه شیمیایی می پ‌توانیم آلودگی محیط زیست را کاهش دهیم.
● پودر مل میزان استفاده از سیمان را کاهش می‌دهد. از آنجایی که این پودر در مقایسه با سیمان قیمت پایینی دارد، منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.
● خاصیت اتصال دوغاب مرمر بسیار خوب است. در نتیجه ملات ساخته شده از این پودر صنعتی بسیار محکم و باکیفیت است.

استفاده از پودر مل در بتونه کاری ساختمان

استفاده از در بتونه کاری ساختمان دیگر کاربرد پودر مل در ساختمان سازی است. سطح دیوارهای ساخته شده با استفاده از مصالح ساختمانی بسیار ناهموار است. در نتیجه نقاشی کردن این دیوارها امکان پذیر نیست. برای آماده سازی دیوارها باید سطح آن‌ها را صاف و یکنواخت کرد.

این فرآیند بتونه کاری نامیده می‌شود. پودر مل یکی از مواد اولیه اصلی در بتونه کاری ساختمان‌ها به شمار می‌رود. ترکیب پودر مل با کیفیت، آب و رنگ روغن روی دیوارها کشیده می‌شود و سطح آن را صاف و صیقلی می‌کند. در نتیجه رنگ به خوبی روی دیوارها می‌نشیند. سفید بودن پودر مرمر، ارزان بودن و سازگاری آن با انواع رنگ مهم‌ترین علل استفاده از این پودر در بتونه کاری به شمار می‌روند.

زه‌ها چگونه است؟

تاثیر ترکیب پودر مل و سیمان سفید بر مقاومت و دوام سازه‌ها چشمگیر و قابل توجه است. به خصوص در صورتی که پودر مل خالص و ریزدانه باشد. سیمان سفید به تنهایی ویژگی‌های لازم برای ساخت ملات‌های با کیفیت را ندارد. افزودن پودر مل به سیمان سفید کمبودهای این ماده را جبران می‌کند.پودر مل با برخورداری از خلوص بالا و بافتی ریزدانه و همگن بهترین گزینه برای تهیه انواع ملات و دوغاب است.

دکمه بازگشت به بالا