رویدادها

محیط بانان وضعیت مناسبی دارند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط بانان هم از لحاظ تجهزات انفرادی در وضع بسیار خوبی هستند و هم از لحاظ پرداختی‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

رییس سازمان محیط زیست: محیط بانان وضعیت مناسبی دارند
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه در گفتگو با شفقنا در پاسخ به این پرسش که «برخی نمایندگان از عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست در حمایت از یگان محیط زیست و حقوق محیط بانان گله دارند، در حال حاضر وضعیت پرداختی مطالبات محیط بانان به چه صورت است؟» بیان کرد: نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند و محیط بانان هم بخشی از مردم می‌باشند و از اینکه نمایندگان به این دغدغه‌ها توجه می‌کنند، تشکر می‌کنم، ولی بهتر است نمایندگان از محیط بانان درخصوص وضعیت فعلی شان سوال کنند و رسیدگی دولت سیزدهم به آن‌ها را با سه سال قبل قیاس کنند و ببینند که چه اتفاقات مثبتی افتاده است.

سلاجقه ادامه داد: خوشبختانه محیط بانان هم از لحاظ تجهزات انفرادی در وضع بسیار خوبی هستند و هم از لحاظ پرداختی‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. ولی وظیفه ما این است که به دنبال حق و حقوق این مجموعه باشیم که برای کشور در بدترین شرایط کار می‌کنند و منابع حیاتی کشور را مدیریت می‌کنند.

وی گفت: بیشترین کسی که با محیط بانان و پاسبان‌ها ملاقات دارد، من هستم. شاید بیش از ۱۷۰ تا ۱۸۰ پاسبان را رفتم و مشاهده کردم که وضعیت مناسبی دارند.

سلاجقه اظهار داشت: امروز هیچ مطالبه‌ای وجود ندارد که محیط بان دریافت نکرده باشد. فقط بحث حقوق هست که انتظار دارند حقوق آن‌ها براساس تورم افزایش یابد، ولی منابع دولت محدودیت دارد و چندین میلیون کارمند وجود دارد و باید انتظار معقولی در بحث افزایش حقوق‌ها داشته باشیم. با این شرایط معتقدم که محیط بانان در مقایسه با باقی کارمندان وضعیت مناسبی دارند.

دکمه بازگشت به بالا